Kyllähän laittaa remppa vastaan.
Purin tuossa venttiiliremonttia varten koneen aina mäntiin asti. Tarkoituksena oli samalla kertaa hoonauttaa sylinterit ja vaihtaa männänrenkaat. Sain pari päivää sitten osat pajalta ja kasasin koneen läjään.
Eilen illalla sain pyörän käymään ja se pyöri pari minuuttia ihan hyvin.
Aamulla pyörä lähti kiltisti startilla käyntiin ja pyöri myös mukavasti.
Sitten iltapäivällä piti lähteä sisäänajolenkille, 200 metriä, kone hyyty ja ei enää käynnistynyt.
Purin äsken koneen venttiilikoneistoon asti ja yritin pyörittää konetta eturattaalta, ihan umpi puutu.
Ei pyöri kumpaakaan suuntaan. Jako on kohdallaan ja venttiilit paikoillaan, eli yläkerta vaikuttaisi olevan kunnossa.
Leikkasiko kone nyt kiinni? Lämmöt eivät nousseet ja koneessa oli uudet öljyt. Kansikin oli niin öljyssä, että voitelu luultavasti pelasi.
Kun laitoin koneeseen uudet jäähdytysnesteet, niin ilmaus unohtui pumppukotelosta. Onko mahdollista, että vesi ei kuitenkaan kiertänyt järjestelmässä?
Mikä muu voisi olla vikana?
Ei nappaisi purkaa konetta taas atomeiksi..
[ZZR-1100 D3][KTM 690 Enduro R][Ratapärrä Suzuki GSX-R 750]
Cheek laulo että sokka irti.. löytyy männän ja sylinterin välistä
Lahjakortilla..
Tuntuu erikoiselta että 200 metrin matkalla olisi kiinni leikannut. Varsinkin kun öljyä on ja öljyt on kiertäneet.
Oletko yritänyt pyörittää konetta kampiakselilta? Eturatas on outo paikka pyöritellä...
Ota tulpat irti ja jos et vieläkään kampuraltakaan saa pyörimään niin sit ota kansi auki, vaatinee enemmän ihmettelyä...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Oliko sylinterien seinämät voideltu öljyllä ennen paikoilleen laittoa? (Luulen kuitenkin, että oli, kun muuten laitto voi olla hankalaa. Mutta kysynpähän varalta)
Hande G.
Nokkaketjun kiristin tuli asennettua asiallisesti? Ja tuo eturattaasta pyörittäminen, noh, persoonallista...
Kampiakselin päästä voisit kokeilla pyöritellä sekä myötä- että vastapäivään. Jos et alakertaan koskenut, niin öljynpaineen ja sen nousun kanssa ei pitäisi olla ongelmia.