Aikanaan tietty tuntuivat hienoilta pyöriltä mm.ancilotti -80 80cc crossipyörä ja gessu suzuki gs 500 E -90 yms. Nykyinen -06 kasawika zzr 1400 on nyt kiva peli,mutta joskus tulevaisuudessa myös varmasti yksi edellisistä pyöristä vain.kaikki ne joskus on olleet hienoja pelejä. Pääasia että kuiteskin 2 pyöräinen ollut alla.
Hieno aihe
Eihän yksikään enstiajan peli nololta silloin tuntunut, ylpeänä tuli ajeltua ja omistettua vaikka monasti sääliviä katseita olinkin näkevinäni ympärillä..
ja nytten kaikki ne huonotkin omaa jo klassikkoarvoa joten ottaisin kaikki takaisin jos halavalla saisin.
Mutta koskaan en saanut ketään misua kyytiin Yamaha Trailmaster 100:seen joten kai se säälittävin taisi olla! Ja muutenkin ihan pa*ka!
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Yamaha joku, en todellakaan muista mikä, 80 cc huima mp.
Sain joskus 15-kesäsenä sen alleni ja ajelin maalla sillä kesän. Tehoa ei ollut, mutta sain sen silti kulkemaan 110 km/h![]()
Läppätankki Yamaha?(XJ600 @ Marras. 04 2011,05:57) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Joskus aikoinaan kun omistin Japanilaisen![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
(Henry67 @ Marras. 04 2011,07:08) kirjoitti
![]()
Löysin kuvan. *Tollanen se oli *
Yamaha YG1
Sama...(harttana @ Marras. 03 2011,07:25) kirjoitti
Mutta eipä ole nykyisessäkään kehuttavaa, on se sen verran ruma rakkine.
C-luokan meininkiä vuodesta 84
Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
Suzuki GS 450S -87
Kawasaki GPX 500R -88
Ducati Monster 696 -11 -RIP-
Suzuki RF 600R -96
Niin hauska aihe että pakko vastata!![]()
Kyseessä itsellä siis pyörä millä aloitin aikuisiän mopoilut ja se oli silloin siisti kampe ja hyvä kaikinpuolin siihen touhuun. Tuli myös matkailtuakin ja kaks päälläkin. Ei ehkä nolo mutta en enää ostais, vaimolle kyllä jos se kortin ajais.
Kyseessä siis yllättäen Virago 535!![]()
en tosin enää ostais customia muutenkaan, mutta sehän onkin jo mielipide kysymys ja asia erikseen.![]()
Kurapaukutin
Kyllä se ehdottomasti oli aikoinaan Solifer Speedin jälkeinen Ase Capri-skootteri. Ei paljoa maksanut, muttei ollut rahaakaan *Aina piikki tulpassa jne. Eipä silti, jos nyt joku sellaista tarjoaisi, ostaisin heti pois jos vain hinnasta sovittaisiin. Loppujen lopuksi kaikki ovat olleet aikansa pelejä ja oikeastaan nykyinen on nk. noloin verrattuna edeltäjiinsä. Toisaalta silläkin on ihan oma käyttötarkoituksensa ja vain parin tonnin ajon jälkeen tuntuu olevan siihen hyvinkin pätevä nykyisessä kuosissaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Noloja ei ole ollut yhtäkään.
-60 -luvulla eka oikea mopo oli Tunturi.
Olo oli koppava sitten Jawa 250:lla pörrätessä.
Eniten nuoleskelluin oli tuolloin 4-tahtinen 500 cc Jawa, jolla paikallisen pyöräkorjaamon isäntä huristeli kesät talvet ... tuolloin sukset sivuilla.
Nykyvehkeissä on pitelemistä![]()
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
Ei ole ollut noloja vielä, vaikka aloitin harrastuksen 250 viragolla. Jos saman vielä löytäisin, ostaisin heti.
Ajatus tasolla tosin kävi mielessä että ostaisin GSX 750 F tupperin toiseksi pyöräksi... ja nyt kyllä nolottaa..
-Heikki-
FXDB -07
Kevariaikoina 91-92 oli noloa ajella -76 mallisella Suzuki GT125:lla, mutta eipä rahat riittäneet parempaankaan kun omilla kesätienesteillä maksoin sekä kortin että pyörän.
Pyörä on edelleen tallissa ja mikäli sen ensi kesäksi saan aikaseksi laitettua kuntoon ajelenkin sillä jo rinta rottingilla![]()
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
oisko ollu 600 cebari, lainapeli. no ei sekään ole nolo, jos on ainoa vaihtoehto pyörättömyydelle..
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
80cc Yammu, juuri tuo YG1. Ajotuntumaa oli tuohon aikaan jo laatuvehkeillä, solifer speed 62:lla, mutta Yammu oli yhtä surkea esitys kuin Pappatunturi, josta myöskin on liikaa kokemusta. Pikkuyamaha kulki aivan liian lujaa jarrutehoihin ja runkoon nähden, niinpä sillä tuli vedettyä parikin mutkaa suoraksi. Parasta pyörässä oli että niissä mutkissa joista Yammu meni pöpelikköön, ei tullut ojia tai puita tai kiviä vastaan. Kuusikossa mietittiin Japanin ihmeen kanssa kahdestaan että 'kuis tänne'. Tuoreempi häpeän kohde on V-Strom, jossa onneton runko, mutta koska p.o. Laite käynnisti mopoilun neljännesvuosisataisen tauon jälkeen niin kiitettäköön ja kumarrettakoon kyseistä laitetta myöskin.
GTR 1400
Solifer Export -73 joskus 28 v sitten... sellainen hieno 2-värinen puna/valk. malli. Silloin se oli nolo mutta jos sellainen olisi säästynyt ehjänä näihin päiviin asti niin kyllä se varmasti olisi entisöitynä ja talvella vois pitää tuntumaa yllä vaikka ajelemalla kauppareissut *
Serkulla oli kanssa Yamaha YG1, silläkin tuli ajeltua sorateillä nappularenkaat alla ja voi kyllä yhtyä aikaisempiin kommentteihin että vauhtireserviä oli kyllä ihan liikaa siihen keinulautaan...
Moto Guzzi Mandello V100 S -23
Moto Guzzi V85TT -21
Victory Hammer S -10
Moto Morini Corsaro Veloce -07
Honda NX 650 Dominator -93
Honda VFR 750 f -95
Kawasaki GPX 600 R -96
Honda CB 450 twin, -74 ?
Solifer SM -77
Solifer Export -73
Ehkä se oli Suikan GSX 750 ES. Lähinnä ne kovat, ikiaikaiset sivulaukut, jotka sain serkulta ja niittasin kiinni. Helevetin rumat. Muutenhan se vei eteenpäin, perille ja vielä takaisin.
Niin ja eka iso kevarinjälkeinen kapistus eli Honda VF 500 F ei ehkä ollut noloin mutta veemäisin (ei liity moottoriin). Kokoajan jotain ropattavaa.
Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
Pyörä, jollaisella piikkikortin ajoin. Suorastaan hävetti, sillä tällaisilla ei ajanut enää kukaan..
ja aiempi, ennen ensimmäistä moottoripyörää
laitetaan vielä noloin auto. Taisin olla 16, kun tuo tossu vaihtui päittäin nelipyöräiseen
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kortin saamisen jälkeen ollut vain kaksi pyörää: Kawan AR 125, mainettaan parempi ja MZ ETZ 251 jolla tuli rullailtua toistasataa tuhatta kilsaa.
Kumpikin vei perille (yleensä) eikä nolottanut ajella.
Nelisylinterinen itävalmisteinen sporttipyörä vois olla kyllä aika nolo....
Tommosella NSU Printzillä tuli autoilu aloitettua ja oli se silloin nolo peli. Eipä olisi enää.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Kawasaki GPZ 400 R, ja vielä kuristettuna 25 kw:n tehoon.
Mista lie Suomeen uinu, tuli itelle vaihdokkina. Onneksi löytyi sit täsmäostaja joka haki nimenomaan 25 kw pyörää, Huh huh
Honda CB250 "Wetdream" (superdream) englannissa aikoinaan asuessa. Siinä ei kyllä ollut sitä jotain mutta hoiti työmatkat eikä kukaan halunnut pölliä sitä.
F800GSA
Numeroidut pyörät eivät ole hävettäneet mutta ne ennen ykköstä olleet hävettävät vieläkin koska uskoin muita enkä siten toteuttanut omaa haluani ajoissa. Kymmenen vuotta ainakin meni ajonautintoa hukkaan. Niin sitä voi nuoruutensa pilata...
http://motomatti.blogspot.com/search...%C3%A4historia
mm
Nuorena motoristina ei ole kauhean montaa 2-pyöräistä ehtinyt vielä olla, mutta noloimmat sellaiset ovat olleet ne mopoaikojen ritsat jotka oli aina rikki.
Kevaritkin oli näihin verrattuna luotettavia pelejä ja useimmiten veivät paikasta A paikkaan B. Kieltämättä tiettyä noloutta oli vuoden -88 GS 125:sessa, neliskanttinen ajovalo, kultaiset valuvanteet ja vaimennin jossa oli niin kovat äänet, että ne kuuluivat kylän toiselle puolelle vaikka nelarin kulku ei riittänyt edes moottoritienopeuteen.
Vaikea sanoa, että mikä se pyörä olisi, jota kukaan ei pitäisi ABC:n paarissa nolona. Jotkut karsastaa muoviluoteja, toiset taas kustomeja, italialaisia, japanilaisia jne.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Samaa mieltä, noloja ei ole ollut, mutta aina on katse halajannut parempaan ja uudempaan, historia on seuraava
Tunturi Sport -69, AS3 -72, CB 125T -77, CB500 -76, CB750KA -81, XJ750 -84, XJ900 -90, FJ1200 -91 ja nyt sitten FJR1300 -07
FJR -17
Ehkä ei niinkään pyörä, mutta ne suorat putket....
Siihen aikaan kun mullakin oli vielä uskomus, että iso, musta pyörä ja kova ääni kasvattaa ku***a, hankin Hondan GL1500C, F6C:n.
Eipä tullut monta kertaa moisella mökäpöntöllä ajettua hiljaisina kesäiltoina Tapiolan keskustan kotiin, kun nolotus kävi niin suureksi, et oli vaihdettava BMW LT:n.![]()
![]()
PSmo
- Luotettavia asiantuntijalausuntoja aiheesta kuin aiheesta, niistä mitään tietämättä -
*
http://www.tiet.fi/liity.htm
Ei ole.![]()
Muutaman tunnin ajelin skootterilla ja meinasin heti ostaa omaksi. No, kaupassakäyntiin se olisi ollut kätevä, mutta...
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
joskus 70-luvun puolivälissä 70cc honda dax, sillä pirun luurangolla hävetti ajella, ny kelpais kyllä kesä sunnuntaisinkylällä.
kawasaki zx9r
tuutti honda. 60 km Granmotorista pohjoiseen katkesi nokka-akseli. Ei tullut kuntoon koskaan. Muutenkin ihan perseestä koko vehje.
meinasin ihan samaa,oliko tuo nsu muuten 2t(aj@ @ Marras. 05 2011,20:32) kirjoitti
![]()