Enskesän reissua kattelin kartalta. Onko kellään kokemuksia Bosnia - Hertsegovina ja Kroatian alueella reissaamisesta? Nuo maat ei taida kuulua EU:n vapaan liikkuvuuden maihin joten kaikki kokemus alueella matkaamisesta otetaan vastaan.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Tuskin mitään suurempia ongelmia nykyisin vaikkakaan eivät schengen maita olekkaan. Ainakin Kroatian ja BiH:n raja on läpiajojuttu riippuen tietysti jonon pituudesta. Toisin kun vuosina 1994-96, silloin oli hieman hankalampaa ylitellä noita rajoja...tosin silloin ei juurikaan passeja kyselty...
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Ihan normi passintarkastuksella on Kroatian ja Slovenian rajoista selvitty. Ainakin Kroatia on ihan niinkuin mikä muu maa hyvänsä, isot tiet hyväkuntoisia, uusia tehdään koko ajan. Vanhat tiet vaihtelevia ja aika mutkaisiakin, maisemat komeita ja ruoka hyvää.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Ajettiin tuolla viime kesänä. Etenkin Mostarin vanhakaupunki siltoineen oli komea. Sarajevossa olisi ollut varmaan myös paljon nähtävää, mutta me pöllöt teimme ainoastaan kunniakierroksen mielenkiintoisen mutta kaoottisen keskustan läpi. Vieläkin harmittaa, ettei jääty sinne yöksi.
Bosniassa näkyi vielä paljon sodan raunioita. Tiet olivat vähän huonommat kuin Kroatiassa ollen kuitenkin aivan kelvollisia Rocketille.
Suosittelemme kyllä koko aluetta, Albaniaa vähän pitkin hampain. Tosin siellä käytiin jo muutama vuosi sitten.
kotka
Viime kesänä tuli käytyä kaikki nuo vanhan Jugoslavian maat. Ei varsinaisesti ongelmia missään. Kosovoon pitää ostaa liikennevakuutus rajalta.
Bosniassa paikalliset motoristi varottelivat tutkista ja näyttivät himmaamaan vauhtia... kun taas monessa muussa maassa siellä ei pyörällä tarvinnut tutkista välittää... monesti kääntivät tutkan kohti maata kun pyörällä tuli kohti.
Koko Sarajevosta ei sitten löytynyt uutta 180/55-17 takarengasta kaverille. Paikalliset motoristitkin yrittivät auttaa ja soittelivat eri liikkeisiin. Ei löytynyt, olisi mennyt tilaukseen ja kestänyt pari päivää. Onneks löytyi edes käytetty kumi että päästiin eteenpäin.
Edit: Ja Albania... se on jo vähän eri maata, varsinainen kokemus... mm. 120km n.4h, tie oli sellaista perunapeltoa. Eksyin jo Kreikan puolella reissukavereista, sovittiin että tavataan Albaniassa, mutta päädyttiin ihan eri kaupunkeihin... tuli koettua ehkä minun parhaat reissupäivät koskaan, yhdessä paikallisen motoristin kanssa joka myös oli eksyksissä
Ookoo, kiitos vinkeistä *
Täytyypä tulevana kesänä suunnata tuonne.
...tai jos vaikka paluussa Albaniasta lautalla Italian kautta kotiin.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Mites tuolla alueella pärjää navilla vai onko paperiversioon turvauduttava? Ja mistä olette paperikartat tuolle alueella hankkinu?
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Hyviä uusia karttoja saa paikallisilta huoltiksilta pilkkahintaan, joten ei huolta.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Mennessä piti passia näyttää Slovenia-Kroatian rajalla viimekesänä, pois tullessa ei tarvinnut edes pysäyttää. Sloveniasta Itävaltaiset varoittivat korkeista ylinopeussakoista, en kokeillut...
Asfaltti on välillä todella LIUKASTA, kalkkivi kuluu aikaa myöten ... joka autossa pitäs olla sielläpäin 1 pakollinen nastarengas..
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei