Moro,
Yllättäen, ilman ennakkovaroitusta iski himo saada otsikon mukainen fillari. Aiheesta en nopealla silmäilyllä löytänyt otsikoita joten kyselen nyt tässä...
Alla on nyt ollut pari naku-trumppaa ja seuraavaksi ajattelin kyykkyvimpainta talliin. GSX-R 1000, kannattaako vai asuuko siihen kuuluisaan paskaan? Ajelut on mutkapätkä kaahailua (rajoitusten mukaan, luonnollisesti) ja tavoite on päästä satunnaisia ratapäiviä ajamaan poski maassa.
Vakuutusmaksut on varmasti melkein ilmaisia, kuten tässä harrastuksessa aina. Entä huollot? Trumpan huoltokulut ja varaosien saatavuus (lue: saamattomuus) oli pienoinen yllätys.
Mihin kannattaa kyseisessä mallissa kiinnittää huomiota, kun käytettyjä menen katsomaan? Tyyppivikoja?
-K
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Hyvä pelihän sellanen on ja mukava kaahailla...Hyvin pidetty ja huollettu yksilö kannattaa ostaa. Renkut, ketjut ja rattaat kuluu niissä aika nopeasti (riippuu tietysti käyttäjästä). Aika varmoja pyöriä ovat. Ei kun katselemaan sopivaa...
http://gixxer.fi/foorumi/index.php
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Käyttäjästä aikalailla kiinni, kuinka kulutusosat kestää..
Avokin gixxerissä renkailla ajettu jo n.14tkm ja vielä ajaa hyvin varmasti 6tkm eli 20tkm kestänee.. Tietenkin jos ajaa pelkkää motaria niin renkaat kuluvat ainoastaan keskeltä ja käyttöikä pienenee..
ja ihan michelin pilot roadit alla. Uskon että aikalailla renkaiden iän kasvattamiseen riittää oikeat säädöt alustassa ja ne rengaspaineet.. Nopeat lähdöt ja jarrutukset syövät rengasta kun rengasta katuajossa
Ketjut ja rattaat ajosta ja käyttäjästä riippuen? Rata-ajoa silloin tällöin ja muuten mutkapätkä fiilistelyä niin kestää ihan samanlailla kun muissakin malleissa.. Nyt meni vaihtoon kun mittariin kertynyt 32tkm.
tässä vielä tälläinen sivu,
Ei mitään pahaa sanottavaa moposta
jotain hyödyllistä tietoa
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ei muuta kuin kaupoille. Jos huollot tehty ajallaan ja hyvin pidetty niin ok.
Suzuki tekee lujia koneita. Vuosimalleissa tiettyjä eroavaisuuksia, mutta mieltymyksen ja hinnan mukaan. Itse lähtisin katsomaan K5 alkaen.
Varaosien saatavuudessa ja hinnoissa ei ongelmia.
Jos menet katsomaan pyörää, niin ulkoisen habituksen lisäksi kannattaa luetuttaa vikakoodit. Saattaa ilmetä sellaista mikä ei näy päälle eikä kuule äänestä.
KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
Turhaa hommaa jos FI-valo ei pala. Silloinhan se vain näyttää TPS-asennon?(Birke @ Loka. 30 2011,23:19) kirjoitti
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Jep, eipä taida olla vikamuistia tuossa - FI valo palaa ja sammutat koneen niin se vikakoodi hävis siinä (ellei se vikakoodin aiheuttaja ole edelleenkin rikki siis)(-JuhaK- @ Loka. 30 2011,23:26) kirjoitti
Tjaa, kaverilla oli kytkimen kanssa ongelmia, työsylinterin jos tarkkoja ollaan, vuosi jostain kohtaa ja useamman kerran käytti suzukilla, tiedä miten siinä sitten kävi. Hauska vehjehän tuo on ajaa, mulle vaan liian rankka ranteille jos kaupungissa meinaisin pyöriä, mut niin on kaikki muutkin kyykyt, ikään tai kokoluokkaan katsomatta....
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Mulla oli S3 kanssa ennen gixeriä (allekirjoituksessasi).
En oo katunu vaihtoa hetkeekään
Osia ja kaikenlaista kikkaretta löytyy helpommin ja halvemmalla kuin Triumpheihin ikinä.
Vakuutusmaksut mulla nousi tripleen verrattuna noin 100e/vuosi vaikka tehoa ja painoa paljon vähemmän.
Ainoa mikä triplestä jäi kaipaamaan oli yksipuoleinen swingi.
Puhtaasti ulkonäkösyistä.
GSXR 1000--->katteet pois--->superbike kit--> nuff said!
1300cc Suzuki
Tänään pääsi sovittamaan ahteria pari vuotta vanhan pyörän penkkiin ja...
Pyörä tuntui jopa yllättävän pieneltä. Tosin kun pituutta on 178cm niin tuo kokoluokka passaisi hyvin.
Osamaksulaput meinasi jo vaihtaa omistajaa...
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04
Uudemmat on huomattavasti pienempiä kuin 2000 alun mallit. Tuntuu liki touring ajoasennolta kun hyppää K7 kilosen kyytiin verrattuna K1:seen.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Ainakin K7:ssa jää vikamuistiin kaikennäköstä. TPS noissa kai useiten herjaa virhettä ja sillon tällön lambada, mutta eipä niillä satunnaisilla vikailmoilla mitään väliä ole, koska antureilta tulee normaalistikin satunnaisesti virheellistä arvoa. Syytä on huolestua vasta jos FI valo vilkkuu.(MustaSurma @ Loka. 30 2011,23:35) kirjoitti
Edit. Kytkimen työsylkän tiivisteen vaihtoon kannattaa varautua jossain välissä. Osa on halpa ja työn voi tehdä vaikka varikolla settien välissä, mutta se osa kannattaa olla silloin mukana, ettei päivä mene piloille. Ja jos enempi ajelee rataa, kannattaa ketjut uusia useammin kuin 25tkm välein, niillä on taipumus katketa jossain vaiheessa.
Superbike #7
jep, uusissa on huoltolistassakin vikamuistin lukeminen ja nollaaminen. Varmaan on vanhemmissakin, kun ruiskupelejä ovat.(Nitrous @ Loka. 31 2011,20:38) kirjoitti
uusin (eli K9->) on kyllä omaan lapaseeni ollut kokonaisuudessaan paras.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Hyvä pyörä. Lisää moisia kotimaisemiin.
Ainakin oma k4 ollut pomminvarma kulkemaan, omaa syytä olleet hajotusyrityksetkin kestäny aika mallikkaasti.
Testi
Hyviä vehkeitä.... K3:sta eteenpäin löytyy radiaalijarrut. K5-K6:sta moni pitää parhaana versiona. Itselläni on K2:n joka on sekin varsin hyvä. Jarrut voisivat olla paremmat.
Ylipäätään kilogixxeri on myös "leppoisa" ajettava väännön ansiosta (verrattuna 600-750).
Vikakoodit helppo lukea itsekin ja niistä löytyy tietoa netistä.
Tallissa: GSF 1250 S -08, Tunturi Sport -73, Solifer Suzuki S -84 & Pappatunturi -74
Mistä tuon kytkimen työsylinterin tiivisteen vuotamisen huomaa? En nyt tarkoita näkyvää vuotoa vaan toiminnallisesti. Itsellä nyt syksyn viimeisellä euroopan reissulla kävi meinaan kytkin takertelemaan. Johtuneeko paljosta ruuhka-ajosta vai mistä. Tuntuu ettei niin vimosen päälle irrottaisi, etenkin kun vaihtaa pienemmälle hitaassa vauhdissa niin tuntuu kuin menisi "puoliraakana" sisään. Oma kikotin oli siis K7 1000.
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Ok, aina oppii jotain uutta, I stand corrected.(Nitrous @ Loka. 31 2011,20:38) kirjoitti
Kytkin ei irroita kunnolla kun kahvaa puristaa...(contest @ Marras. 04 2011,14:09) kirjoitti
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Neste kannattaa vaihtaa, jos on tummunu. Se aiheuttaa irrotusongelmia. Itse vaihdan vähintään kerran kesässä. Laita kunnon ainetta esim. Motul RBF600(contest @ Marras. 04 2011,14:09) kirjoitti
Vuodon näkee siitä, kun nesteen pinta laskee säiliössä...
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Keskikesällä viimeksi vaihtanut nesteet mutta hetihän se melkein tummaksi taas menee. No eipä tuohon paljon mene nestettä sen puoleen.... En kyllä ole huomannut että nestepinta olisi olennaisesti muuttunut. No täytyy nyt, kun pyörän talviteloille laitan vkl, ni vaihdella nesteet näin aluksi ja tarkastaa se nestepinta. Nesteinä olenkin käyttänyt juurikin kyseistä ainetta, jarruissa ja kytkimessä.(Henry67 @ Marras. 04 2011,16:24) kirjoitti
xz6r-636->gsxr1000k6->KTM SM 950->Gsx-r 1000K7->Bmw f800r"tuned"
Kiitos vaan kaikille kuumeen nostatuksesta. Ei sitä enempää olisi kyllä tarvinnut nostattaa *
Silmä ja kukkaro on mieltynyt K6:seen. Sellaisen kun mustana saisi talliin niin tuntuisi talvi erityisen pitkältä kesää odottaessa *![]()
Tuono 1000 R -07
Ex S3 -05
Ex S4 -04