Mistähän uutta etuvannetta mopoon edullisesti?? *Ilmeisesti pieni kolhu vanteen reunassa, vispaa raakasti yli 180:n vauhdissa ,näin kova nopeus ajettu jopa laillsesti Saksan autobahnilla.....vispaa myös joskus hiljasemmassakin vauhdissa
, ei meinaa pysyä takapyöräkään maassa eikä kuski kyydissä..
Vai onko jollain muilla kokemuksia kyseisestä ilmiöstä? Onko muita järkeviä syitä ku toi vanteessa oleva vekki?
Millä lähtis pois vipatus?
Kannattaisiko tarkastaa jollain kellolla pyöreys, sitten tasapainotus, ja lopuksi renkaan kunto. Itselläni woblasi BT20 jo satasen vaihdissa kun kuvio on sellainen että menee ajan mittaan nypyille.
Jotkut pajat noita oikoo, mm. ainakin joskus Amrif Järvenpäässä.
Mulla olis myös joutilas -99 GSXR:n etuvanne kohtuullisella kumilla, mutta ilman levyjä.
"Mamman" etupää on..... joo...(Kaimaani @ Loka. 30 2011,16:21) kirjoitti
, ihan parhaimmassa
iskussaankin.
Useimmiten se on tehtaan kunnossa ja rasvoilla ihan mahdoton.
Toisaalta..... jos se on siinä kunnossa kun se orkkishiluilla
kunnon öljyillä ja säädöissä voi olla, eipä tuo BT sen kummempaa hämminkiä aiheuttanut "kaljuksi saakka"
vedettynä.
Summa summarum.... on syytä pitää kaikki vermeet
etupäähän liittyen viimeisen päälle kunnossa ja niissä säädöissä kun siitä nyt irtoaa.
Joten kuten sillä rauhallisesti etenee ilman ongelmia
noista lähtökohdista.
Herkkä peli....![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Mulla ois yks ylimääränen isolohkon etuvanne, pistä viestiä jos kiinnostaa.
Itse oon amriffillä käyttänyt setin auton vanteita, loistavaa jälkeä, mutten lähtisi oiotuttamaan valettuja prätkän vanteita...
E: itseasiassa mulla ois koko etupää WP:n progressiivisilla jousilla, jeesaa sitä mopon säätöihin saamista huomattavasti.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
"Useimmiten se on tehtaan kunnossa ja rasvoilla ihan mahdoton.
Toisaalta..... jos se on siinä kunnossa kun se orkkishiluilla"
Minkähälaiset rasvat/öljyt sit pitäis olla että pysyis lapasessa??
...niin, jos se -05 mopo on tehtään jäljiltä, eli 6 vuotta vanhat puurot siellä öljyjyen tilalla (se mitä niistä on jäljellä) ja muutenkin kulahtaneet jouset/stefat/liukuputket verrattuna uusiin (sellaisiin osiin mitä tehtaalta lähtiessä) jäykemmillä öljyillä ja kunnon säädöissä, niin veikkaatkos itse että oiskos eroja ajettavuudessa? *(Latvis @ Loka. 30 2011,20:43) kirjoitti
Noi keulan öljyt ois hyvä vaihtaa muutenkin joka kauden jälkeen, meinaavat mennä melkoiseksi velliksi ihan yhdessäkin kesässä...
E: josko sitä vaikka vastasi tuohon aloitukseenkin eli vispaako stonga puolelta toiselle eli on hermostuneen oloinen, vai tuntuuko se peli pomppivan?
Siihen ensimmäiseen vaihtoehtoon niin keulaputken laakerien kireyden/kunnon tarkastus, jousituksen säätö, ajoasennon korjaaminen, etukolmioiden pulttien kireyden tarkistaminen (etteivät ole löysällä/liian kireällä, putket ovat suorassa) etuvanteen akselin lukkopulttien tarkastus (ja vanteen tarkastus että on keskellä) ettei vedä putkia vinoon, renkaitten (ja paineiden) tarkastaminen.
Jälkimmäinen niin vanteiden laakereiden ja renkaitten tasapainotuksen tarkastaminen ja vanteiden suoruuden tarkastaminen. Siinähän niitä jo ois kateltavaa, ja sen jälkeen ihmetellään lisää jollei noilla tokene...
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten