hei arvon orkkislaiset..mikähän mahtaa olla vikana kun noin 60-80 vauhdissa pyörästä kuuluu jumalaton ujellus(KAIKILLA VAIHTEILLA),joka voimistuu kun löysää kaasua tai painaa kytkimen pohjaan..ketjut on rasvattu rattaat ja ketjut on 1000 km ajetut.pyöränlaakerit pitäs olla kunnossa.36 000 huolto on tehty.Oon ihan H-moilasena täällä.ei kait se mitään resonanssia voi olla.pyörähän on suzuki gsx-F 750 vm 2004...niin ja renkaatkaan ei oo mitkään ikäloput..kyseleepi tuore orkkilainen ** * * *
Ketjut YLIkireellä?
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
NIETU..ketjut on noin 3 cm löysällä ja keskityskin pitäis olla kohdillaan..käytän valkoista shellin ketjuvaseliini sprayta...oisko vika kenties siinnä
Milloin ulina alkoi?
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Paljos on löysää silloin kun kuski on penkillä ja takajousitus painunut kasaan?(sukisukiF-750 @ Marras. 02 2011,17:02) kirjoitti
Onko mahdollista kokeilla keskituella kyseistä mittarilukemaa ? Ainakin rajais renkaan laakerit pois ..
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Kokeile suosiolla tuota Talttapään neuvoa..
Aika varmasti kun istut pyörän päälle ja itse- tai joku muu ketjuja kokeilee niin viulunkielet ovat.
Ei välttämättä mutta siitä tuo yleensä johtuu.
Jos on koko tuon 1000km pitänyt tuota vonkunaa rataspaketin vaihdon jälkeen mutta ei sitä ennen niin saattaa myös johtua siitä että OEM eturatas on vaihdettu tarvikkeeseen. (ei ole sitä vaimenninkumia rattaassa)
1300cc Suzuki
kiittokset vastauksista..seuraavaa oon koklannu..eli kun pyörä on seisontatuella niin oon antanut kaasua vähän niinkuin ajaessa ..siis vaihe päällä....ja ulisee ..eli tuon ketjujen kireyden vois varmaan sulkee pois.ketjut putsasin just eilen diisselillä ja sen jälestä voitelin ne..ja ulisee vieläkin ainaskin kun tänään töihin mennessä sitä käskytin..tuo eturatas onkelma saattas olla lähimpänä totuutta,joten pitää koklata sitä sitten kun on aikaa..rattaiden vaihdon jälestä noin 600 km sai ajettua,kun tuli tuo onkelma..sitä ennen toimi kuin kiltti enkeli..vaihdatin muuten ne euroopan reissun yhteydessä tallinnassa baltian suurimmassa liikkeessä ...motokaubamajassa ..asiallista palvelua eikä maksanut kun 213 ekua koko setti töineen ...tosin en sit tiiä mitä shaissea laittovat sinne eturattaaksi kun olin vaimoliinin kanssa romanttisella kävelyllä sillävälin.nyt ainaskin moto seisoo viikon päivät kun lähen käymään saksan maalla...takas tullessa ajokelit varmaan on mennyttä heinää ainaskin täällä itä suomen korkeudessa ..kuka tietää...![]()
![]()
ai niin ..sitä piti vielä kysymän että....onko tuo eturattaan paljastaminen miten iso homma näin kotiseppää ajatellen ..kun siirtovivut ja sen sellaiset on repinyt ensin eestä poies ,niin miten paljon sieltä tulee tavaraa silmille kun poistaa ne kopan ruuvit..ja se ratas varmaan kannattas aukasta pulttiplyssyllä...kiitokset jo etukäteen
![]()
Muutama pultti sen jälkeen kun vaihdepolkimen on irrottanut.
Mutta en usko että ulina tulee hammasrattaasta tai ketjusta, jos siellä kerran on riittävästi löysää.
Olisiko joku pusla jäänyt asentamatta tai jotain muuta takarenkaan akselilla? Pyöriikö takanen kevyesti keskituella? Onko siellä klappia sivusuunnassa?
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Ota ketjut pois, ja tee sama testi uudestaan. Jos ulisee vielä, niin vika löytyy laatikon puolelta, jos ei, niin takarattaan laakeri, pyörän laakeri, tai sitten takajarru kantaa.(sukisukiF-750 @ Marras. 04 2011,15:56) kirjoitti
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Mahdollista tuokin, varsinkin kun huolto tehty hyvässä ja halvassa (mahdoton yhtälö?) huollossa.(mopokesa @ Marras. 04 2011,17:01) kirjoitti
Jossain takakujan liikkeessä pari jätkää vaihtaa kahdessa tunnissa jopa laatikkovikaisen koneen ehjän tilalle...
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
taitasin kallistua tuon vaihtoehon puolelle,että laatikossa on jotain häikkää...kaikki osat mm takaperseessä pitäs olla paikallaan ja itte oon sen purkanu ja kasannu ja vasellinannu,enkä oo mittään puutteita löytäny ja vielä tarkistanu suzukin räjäytyskuva luettelosta osat...ja mitä tulee siihen puljuun eestissä...siis se on baltian suurin moottoripyörä alalla ja tekee mm.merkkihuoltoja ja korjauksia..ja halpa hinta johtunee siittä että ne velottaa tunnille 24 euroo..eli työn osuus siinä puljussa oli n 35 euroo...ei paha
Ei noin "tuoreessa" F:ssä voi olla laatikossa vikaa jos on ollut öljyä motissa...omassa oli n.60 tkm. mittarissa kun sen vaihdoin eikä tarvinnut kuin bensaa tankkiin...tuskin vielä seuraavaan 100 tonniinkaan olisi "ihmeempiä" ollut
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
siitäpä mysteerin ratkaisu, ehkäpä ei.. tietä tuota. Ei meinaan uskois tuon ikäsessä olevan laatikos vikkaa.kirjoitti
Kawasaki z750 Candy limegreen.
Ex:Suzuki GSX600F Red.
Laatikon puolella on kaksi vikaa, laakeri joka on sen rattaan takana niitä on mennyt jos vaikka ketjut on ollu kireällä ja sitten kakkos vaihde. *
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Nosta pyörä keskituelle, vaihde vapaalle ja pyöritä takapyörästä, jos tahmaa eli ei ei pyöri helposti tsekkaa ketju ja takapyörän laakeriholkkiakselipaketin kunto. Jos takapyörän mutterin löysytys (siis paikallaan) auttaa niin lakeroinnissa häslinkiä.
Taivas saa odottaa