Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 65:sta
    Tai jos totta puhutaan, niin kaveri teki ja minä vain säästin *

TÄSSÄ KUVAT

Molemmat vaimentimet sopii samaan putkistoon ja ainakin ääntä molemmissa riittää... Huhtikuun puolella pitäisi mennä vielä penkkiin säätämään seokset kohdilleen. Aluksi laitetaan paikoilleen tuo "normaalimman" näköinen huilu.

Nyt saa arvostella ihan vapaasti, minä en vedä palkokasveja hengitysteihin *

Edit: näyttää yliopiston palvelimet tökkivän aika-ajoin ja kuvia ei saa näkymään...

Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    hienoja on molemmat
    elä ja anna muiden roudata
    Asiallisen näkösiä ovat.
    Nuoruus on lahja, mutta vanheneminen on taidetta.
    Mikäpä noissa, ihan hienoja. Kysäiseppä kaveriltas haluaako se tehdä lisää tollaisia...
    Asiallisen näkösiä!
    Jarrut on vauhdin surma!
    Kyllä siinä muavia pitää olla!

Yamaha YZF-R1 -09
    Vielä kun kiillottaa Autosolin tahnalla, niin hyvä tulee.
    Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
    Kiilloteltiin tuo "normaalimman" näköinen ja laiteltiin paikalleen ja täytyy sanoa että näyttää hyvältä. Ääntä löytyy.
    Komia on. Paljos tuli maksaan tuo normaalin näköinen? Painaako paljon verrattuna alkuperäseen? Kuinka paksua värkkiä tuo ulkokuori on? Pitäis itte kans kokeilla tehdä kun kaikki tarvittavat työvempeleet on tuossa 30metrin päässä. Akrapovicin leima tuohon kylkeen, hinnaksi 700 ekua ja pörssiin.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    Kuori on muistaakseeni 1,5 mm ja sisä putki samaa. Laipat alumiinia muistaakseeni 10 mm paksua. Tekijä voi korjata kun joskus vilkasee tänne. Paino selkeesti pienempi kuin alkuperäisissä Zetorin putkissa. Laatikossa oli sivutuki ja noi molemmat vaimentajat ja puntari näytti 8,5 kg.
    Totuushan on että esim. tuolla kustomipuolella, mitä ollaan ollaan Intikoihin viritelty niin säästöt ovat olleet ainakin n. 100-300 e "ostoputkiin" verrattuna eikä esim. tehoista ole tarvinnut tinkiä pätkääkään, oikeastaan päinvastoin!

Hommassa ei ole mitään "salatieteitä" ja kun asiat käy toteamassa penkissä niin asiahan on sillä selvä
    Lainaa (*SampySladi* @ Maalis. 14 2004,18:43) kirjoitti
    Komia on. Paljos tuli maksaan tuo normaalin näköinen? Painaako paljon verrattuna alkuperäseen? Kuinka paksua värkkiä tuo ulkokuori on? Pitäis itte kans kokeilla tehdä kun kaikki tarvittavat työvempeleet on tuossa 30metrin päässä. Akrapovicin leima tuohon kylkeen, hinnaksi 700 ekua ja pörssiin.
    JP_445 tuossa kertoikin noita mittoja. Tarvikkeiden kustannuksista en tarkalleen tiedä, mutta hinta jonka kaverille maksoin jääköön salaisuudeksi. Alle 700 € kuitenkin

Jos itse tekijä vilkaisee tänne, niin kertokoon tarvikkeiden hintoja jos haluaa.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Ex: Suzuki GSX 1100 T (-89), Yamaha YZ 450 F (-08), KTM 640 LC4 Supermoto -03, Suzuki Bandit 1200N -05, Kawasaki ZZR 1100 -97, Kawasaki GPX 750R -89, Kawasaki KX 125 -90, Yamaha YZ 80 -89, Helkama Raisu -??
    Kyllä kunnon käden taitoja pitää arvostaa Hienoja...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Hienoa,omatekele vaimennin.Oma maksoi n.50e ja toimii.Eikä tarvi maksaa merkistä.
    Paikkaan myös itse hampaani. Siinä säästää todella paljon.
    Kokeilkaa myös omien hiusten leikkuuta.

©
    Lainaa (Petri12r @ Maalis. 15 2004,08:13) kirjoitti
    Kokeilkaa myös omien hiusten leikkuuta.
    Jo vuodesta 1996.

Nojuu ei rosteri luettelosta löytynytkään alle 1,5mm paksuudella putkia tuohon kokoluokkaan. Levynä varmaan sais ohuempanakin mutta se on sitte taas niin vaikea saada väännettyä muotoon siististi. Ainakin musta. Nyt vaan täytyy yrittää jos riittäis intoa..
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
    Lainaa (*SampySladi* @ Maalis. 15 2004,16:20) kirjoitti
    Nojuu ei rosteri luettelosta löytynytkään alle 1,5mm paksuudella putkia tuohon kokoluokkaan. Levynä varmaan sais ohuempanakin mutta se on sitte taas niin vaikea saada väännettyä muotoon siististi. Ainakin musta. Nyt vaan täytyy yrittää jos riittäis intoa..
    Toi nelipiippuisen putki on väännetty levystä. Saumahan tulee renkaan puolelle, joten se ei näy minnekkään...

Ja juu, hiuksetkin leikkaan itse ja säästän. -Tai siis vaimo leikkaa ja minä säästän.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Lainaa (Julle @ Maalis. 15 2004,16:49) kirjoitti
    Ja juu, hiuksetkin leikkaan itse ja säästän. -Tai siis vaimo leikkaa ja minä säästän. *
    Tää alkaa Julle ny pahasti vaikuttaan siltä, että sulla on jonkulaisena johtoajatuksena noissa hommissa se, että muut tekee ja sinä säästät!?!? *
    Hei juu ja elämänuraa, sukat kuin peltiä housussa kuraa...
    Lainaa (ketku @ Maalis. 15 2004,17:14) kirjoitti
    Ja juu, hiuksetkin leikkaan itse ja säästän. -Tai siis vaimo leikkaa ja minä säästän. *
    Tää alkaa Julle ny pahasti vaikuttaan siltä, että sulla on jonkulaisena johtoajatuksena noissa hommissa se, että muut tekee ja sinä säästät!?!? *
    Juu, itsekin huomasin saman kun tuota edellistä kirjottelin
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Työkaveri, joka on kätevämpi käsistään, on tehny entiseen kawasakiinsa ja nykyseen 750 gsx-r suitsaan vaimennin(äänenlisäys)pöntöt.

Penkitti vielä pyörät, ja ihan hyvin toimi.
    Suitsan pöntöstä teki vielä ovaalin muotosen ja olisko sitte hiekka tms puhalluttanut sen sellaseks karheeksi pinnan, on aikas hyvän näkönen. Sisuskaluista en muuta muista kuin että reikäputki (duunipaikan romulavalta) suora ja villat oli jotkuu, mitkä lie. Painokin putosi suitsassa originaaliin verrattuna parisen kiloa.

Ja hienot pöntöt sullakin.
    Lainaa (Julle @ Maalis. 15 2004,17:18) kirjoitti
    Lainaa (ketku @ Maalis. 15 2004,17:14) kirjoitti
    Juu, itsekin huomasin saman kun tuota edellistä kirjottelin *
    Evoluutiota katsos...Olet vaan menny pykälästä "Ite tekemällä säästää", asteen pidemmälle...
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
    No pakkohan se on tunnustaa..minähän tuon toisen menin tekemään Joku kun tuolla kyseli materiaalin hintoja niin vihjastaan nyt sen verran että vaikka tuosta 700:sta ottaa nollan pois niin reilusti vielä jää ylimääräistä budjettiin tosin villat on ihan tavallista lasivillaa kun aateltiin että kokeillaan ensin kauanko naapurin papan hermot kestää. tuon kun saa hetkessä purettua niin voi sitten vaihtaa asiallisemmat fyllit sisään jos tahtoo...
    Lainaa (Julle @ Maalis. 15 2004,17:18) kirjoitti
    Juu, itsekin huomasin saman kun tuota edellistä kirjottelin *
    Ettet vaan säästänyt siinäkin ja laitoit jonkun muun kirjoittaan, ite vaan ajattelit..!

No, oli miten oli, komiat on pojalla pöntöt, josko sitä itekin rohkenis kokeilla alumiinista...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
    Juu... kyllähän sitä itse tehdessä säästää. Työ maksaa pakoputkitehtaallekin - 50€/tunti. Tollasessa änkkärissäkin menee hiukan ennen kuin se on paketissa.

Kerronpa tähän pienen tarinan...

Sattumalta olen päässyt tutkiskelemaan erään italialaisen pakoputkivalmistajan tuotteita tarkemmin. Hondani putkisto on 4-2-1 mallinen ja se on suunniteltu nimenomaan kyseiselle pyörälle, MYÖS äänenvaimentimen osalta.

Halusin vaihtaa äänenvaimentimen sellaiseen valmistajan malliin, missä ei olisi merkkiä, eli sliparilaatikosta vaan vaimennin pois ja tämä tilalle, mutta... vaikka esim Thundercatin ja CBR:n slip-on vaimentimet ovat aivan samoilla ulkomitoilla ja saman näköiset ja lisäksi sopivat, niin tuossa kisaputkiston änkkärissä on tarkemmin tutkittaessa eri varaosanumero ja vielä tarkemmin tutkittaessa voi huomata sisäosissa eroja!!

Jotkut valmistajat satsaavat todella tuotekehittelyyn. Kysyessäni tehtaalta he neuvoivat vaan jättämään sen kisaputkiston vaimentimen paikoilleen parhaan mahdollisen lopputuloksen saamiseksi -> minulla siis on nyt vaimennin missä on sinikeltainen merkki

No, onneksi se on hieno silti

Saas nyt sitte nähdä miten toi toimii vakiossa PCIII:lla säädettynä? Valmistajan mukaan kuulemma hyvin... Kaunis se ainakin on

Nojoo... ei se oo normikatukuskille eikä minulle niin tarkkaa oikeesti. Kunhan on hauskat äänet

Ihan hyvin voi itse tehdä jos on siihen välineet ja know-how. Jälkimmäinen usein on puutteellinen ainakin suunnittelun osalta. Toisaalta kopiointi on imartelun suurimpia muotoja -> Kaverilta vaan putki lainaksi talvella
    Tuo Pipeline- tai mikä Four Pippels näyttää jotenkin tutulta.
    Oisko jostain napapiirin tuntumasta kotoisin...?
    Lainaa (Kujo @ Maalis. 17 2004,20:52) kirjoitti
    Tuo Pipeline- tai mikä Four Pippels näyttää jotenkin tutulta.
    Oisko jostain napapiirin tuntumasta kotoisin...?
    Kyllä taitaa olla... Vaimennin tuli minulle Rovaniemen suunnasta putken mukana.
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
    Hienot vaimentimet. Käden taitoja (oli ne sitten kaverin tai oman) täytyy arvostaa aina. *

Mutta mielessäni heräsi mielenkiinto vastaavaa projektia kohtaan...

Rosteriputkea on vissiin saatavana jo ihan valmiina, mutta miten on noiden päätykappaleiden laita? Hyllytavaraa? Muokattua hyllytavaraa? Pellistä taivuteltua? Ns. billet osia (sorvi laulamaan!) ?

Jos tuota kohtaa voisit vähän valaista, niin olisin todella kiitollinen...

Nimim. teen itse ja yritän säästää...

Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
    Niih, ja piirrustukset olis kans aika Bueno nähdä, edes vilaukselta

BTW. Joku kuulemma on sitä mieltä ettei alumiinia sovi pakoputkiston osina käyttää, syöpyy kuulemma rikki- yms yhdisteiden vuoksi. HÖH, aikoinaan tehtiin autonkin putkistot kokonaan alumiinista, tosin rallikäyttöön, keveytensä vuoksi...
    * Yamaha Tenere 700 -22
    * KTM 200 EXC -10
    * KTM 250 EXC-F -10
    * KTM 300 EXC Six Days -11
    * Husqvarna TE 450 -10
    * Yamaha YZ 250 -00
    * Suzuki Bandit 1200 GSF -04
    * Honda Transalp 600 -96
    Mielestäni Tein itse säästin on oikea periaate, vaikkakin joskus se säästö voi olla paljonkin miinuksen puolella.
    Mutta virheistä oppii ja jos mitään ei tee, niin ei mitään opi.
    Itse olen myöskin väännellyt putkea vanhaan 600 cbr:ni.
    Nyt on menossa versio 2.
    Ensimmäisen tein 1,5mm seinämällä olevasta putkesta, mutta siitä tuli turhan painava.
    Toisen tein 0,4mm ruostumattomasta pellistä, ja loppupäädyn prässäsin myöskin kyseisestä pellistä.
    Lopuksi velipoika kiilotti putken eletrolyyttisesti
    Tässä muutama kuva
    Kuva1
    Kuva2
    Kuva3
    Lisäksi tuli värkättyä tollanen renkaan tasapainotusteline, saa nähdä onnistuiko renkaiden tasapainoitus.
    Kuva4
    Kummastakaan vaimentimesta ei ole ainakaan minulla mitään piirustuksia. Toi nelipiippuinen tuli putken mukana, kun ostin sen Rovaniemeltä. Toinen vaimennin tuli sitten Turusta ja siihen lähetettiin malliksi ensimmäinen huilu.

Ensimmäinen vaimennin on levystä pyöräytetty putkeksi, toinen on valmista rosteriputkea. Toisen putken päätylaipat on alumiinista.

Mikäli joku haluaa, niin voin ottaa lisää kuvia ja mittoja vaimentimista. Toinen on kylläkin jo paikoillaan...
    Suzuki Bandit 1200T -97
    KTM 690 Enduro R -15
  30.  
    Lainaa (Julle @ Maalis. 17 2004,22:10) kirjoitti
    Toisen putken päätylaipat on alumiinista.

Mikäli joku haluaa, niin voin ottaa lisää kuvia ja mittoja vaimentimista. Toinen on kylläkin jo paikoillaan...
    Joo, laipat on alumiiniä. Mutta miten ne on tehty? Käsin taivuttelemalla? Pakottamalla ("Nyt jos et alumiini mene muotoon niin saat vasarasta!" * ) ? Vai saako tuollaisia laippoja jostain valmiina?

Ja jos vaan mitenkään viitsit/jaksat, niin ainakin minä haluasin nähdä lisää mittoja ja kuvia putkista.

Kiitos ja anteeksi. (?)

Jay
    Sota on rauhaa. Vapaus on orjuutta. Tietämättömyys on voimaa.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen