Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Ajattelin parannella jarruja ennen seuraavaa kautta vaihtamalla teräspunosletkut. Samalla tulee jarrunesteetkin uusittua. Sellasta olen mietiskellyt, että voisiko nesteet vaihtaa DOT 5.1:een vai olisiko parasta laittaa edelleen DOT 4? Pyöränä on Suzuki GSX-R 1000 K8.
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  2. #2
    Omaan pyörään menossa tänään vaihtamaan jarrunesteet. Nesteiksi tulee dot 5.1, tiedä sitten onko tuo litku parempaa kuin dot 4, mutta muuta kun ei ostohetkellä ollut tarjolla.
    Dot 5:hän ei saa sotkea muiden nesteiden kanssa, kun on silikoonipohjainen.
    Kiehumispiste 5.1:ssä on korkeampi kun 4:ssä, muuta eroa noissa ei kai ole.
    Suzuki S1 ´91
    Honda NS125F ´87
    Honda NSR125R ´94
    Kawasaki ZZ-R600 ´02
    Kawasaki ZZR1400 ´08
  3. #3
    Villi veikkaus,jos kaikki muut jarruosat ovat kunnossa (levyt,
    satulat,palat, letkut,sylinterit),niin ei mitään käytännön
    eroa jarrutehossa.Varmasti dot-4 on uutena parempi,kuin
    likainen monta vuotta käytössä ollut dot-5.
  4. #4
    Vaihda nesteiksi Motulin RBF600 litkut.
    Hinta/laatusuhde varmaan markkinoiden paras.

    RBF600
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  5. #5
    Kiitoksia neuvoista! Tuo RBF600 on paras vaihtoehto. Letkujen mukana tulevan nesteen voi jättää johonkin muuhun vehkeeseen...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  6. #6
    Ei RBFää gixxeriin! Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  7. #7
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Mikäs neste olisi sitten sopivin? Letkujen mukana tulee Ferodo DOT5.1. Voiko sitä laittaa, kun suositus on DOT4?



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  8. #8
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Henry67 @ Loka. 30 2011,14:12) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Mikäs neste olisi sitten sopivin? Letkujen mukana tulee Ferodo DOT5.1. Voiko sitä laittaa, kun suositus on DOT4?
    Eikös noita DOT 3/4/5.1 voi sekotella ihan huoletta keskenään. DOT 5 on sitte se silikonipohjanen jota ei missään nimessä saa mennä sotkemaan noitten muiden kanssa.
  9. #9
    Eipä noissa DOT 4 ja 5.1 ole muuta eroa kuin jälkimmäisen korkeampi kiehumispiste. Sekin on joitain kymmeniä asteita joten voisi kuvitella, että normi katukuski/satunnainen ratapäiväilijä pärjää ihan hyvin tolla nelosellakin. Tietysti kiehuuhan mikä tahansa neste, jos jarruja laahaa päällä jatkuvasti ajon aikana.
    Mielestäni tärkeintä on pitää tuoreet nesteet järjestelmässä olkoon sitten DOT 4 tai 5.1
    Yamaha r1-09
  10. #10
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Kerro ihmeessä lisää?

    Missä vuosimalleissa ja miten gikserien tiivisteiden materiaali eroaa muista niin paljion että noin käy?

    Miten turpoaminen ilmenee haittoina?

    Vai oliko huono rölli?
    1300cc Suzuki
  11. #11
    Lainaa (Roadkill @ Loka. 30 2011,15:35) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Kerro ihmeessä lisää?

    Missä vuosimalleissa ja miten gikserien tiivisteiden materiaali eroaa muista niin paljion että noin käy?

    Miten turpoaminen ilmenee haittoina?

    Vai oliko huono rölli? *
    Onkohan vielä eiliset tenut veressä vai mistä moinen tieto pursuaa
    Ei ainakaan mulla ole vielä jumittanut Motulilla vaan hyvin pelittää ja suosittelen.

    edit. toimi hyvin Suzukin satuloilla ja toimii edelleen hyvin pianon satuloilla...



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  12. #12
    Lainaa (-JuhaK- @ Loka. 30 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Loka. 30 2011,15:35) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Kerro ihmeessä lisää?

    Missä vuosimalleissa ja miten gikserien tiivisteiden materiaali eroaa muista niin paljion että noin käy?

    Miten turpoaminen ilmenee haittoina?

    Vai oliko huono rölli? *
    Onkohan vielä eiliset tenut veressä vai mistä moinen tieto pursuaa
    Ei ainakaan mulla ole vielä jumittanut Motulilla vaan hyvin pelittää ja suosittelen.

    edit. toimi hyvin Suzukin satuloilla ja toimii edelleen hyvin pianon satuloilla...
    Pitää hommata RBF:ää *



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  13. #13
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    Lainaa (-JuhaK- @ Loka. 30 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Loka. 30 2011,15:35) kirjoitti
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,14:04) kirjoitti
    Ei RBFää gixxeriin! *Se turvottaa ko. kamppeen jarrumäntien tiivareita.
    Kerro ihmeessä lisää?

    Missä vuosimalleissa ja miten gikserien tiivisteiden materiaali eroaa muista niin paljion että noin käy?

    Miten turpoaminen ilmenee haittoina?

    Vai oliko huono rölli? *
    Onkohan vielä eiliset tenut veressä vai mistä moinen tieto pursuaa
    Ei ainakaan mulla ole vielä jumittanut Motulilla vaan hyvin pelittää ja suosittelen.

    edit. toimi hyvin Suzukin satuloilla ja toimii edelleen hyvin pianon satuloilla...
    Hei ja kiitos palautteesta. Kyllä se on vaan tosi kivaa, kun tulee jakamaan omia tietojaan, ja heti tuplakommenttina tulee "Urpo trollaa, taitaa olla kännissä."

    Tekisi mieli sanoa tuohon tarkennuskyselyyn, että kvg, mutta kerrataanpa nyt.

    Tokicon jarrusatulat (käytössä tosi monessa Suitsassa ja joissakin Kawoissa) eivät tykkää RBF-jarrunesteestä. Voitte ihan irte katsoa, missä pyörissä moiset ovat käytössä, en nyt ulkomuistissa pysty vuosimalleja heittämään.

    Jos et roadkill ymmärrä, miten tiivareiden turpoaminen haittaa jarrujen toimintaa, niin voi olla vaikeaa vääntää sitä rautalangasta, mutta koitetaan. Kun männän tiivisteet turpoavat, männät eivät pääse enää liikkumaan vapaasti satulassa. Tästä aiheutuu se, että jarru vapautettaessa männät vetäytyvät palan kuluessa liian syvälle satulaan, joka puolestaan näkyy 1) liiallisena kahvan liikkeenä ja 2) kumimaisena tuntumana. Hommaa ei ehkä huomaa se hitaan kehittymisen takia, jos ajaa samoilla jarrupaloilla 20tkm, mutta silloin ei ole myöskään perusteltua käyttää RBF:ää jarrunesteenä.


    On tää oikeasti uskomaton foorumi. Hyvää hyvyyttään koittaa tulla jakamaan vähäisiä tiedonmurujaan ja vastaanotto on tällainen. Ja toisaalla yksi lihapulla itkee sporttipyörien melusta, mutta veekakkoset saavat pitää ääntä koska ne eivät satu kyseistä herraa ärsyttämään. Ei jumalauta sentään.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  15. #15
    ^Omien kokemusten perusteella en ole tuollaista huomannut enkä ole ikini kuullutkaan moisesta asiasta. Edes Google ei löydä moista ongelmaa. Löytyy vaan kehuja kuinka Motul on hyvää tavaraa.

    Luulisi jonkun muunkin huomanneen kyseisen ominaisuuden. Ehkä kannattaisi esittää hieman perusteluita väitteelle niin ei tuu heti trolli huutoja



    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  16. #16
    No nyt vittu kuulet.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  17. #17
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,21:14) kirjoitti
    No nyt vittu kuulet.
    Näin on
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  18. #18
    Noi kawan tokicot ainakin on ihan sieltä. Ei ollut juurikaan mitään väliä mitä jarrunestettä sinne laittoin niin aina oli ongelmia jarrujen katoamisen kanssa... jopa rengasvalliin asti

    Ongelma poistui, kun tokicot lensivät lepikkoon ja tilalle tulivat ZZR1400:n nissinit. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia radalla(kaan) jarrujen pehmenemisen kanssa.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  19. #19
    ^Jarrut on siitä hassuja, että ne parhaat jarrukomponentit on aina laitettu siihen toiseen pyörämalliin
  20. #20
    Eli jos RBF turvottaa noi suitsien tiivisteet:
    Tapahtuuko tämä vain silloin kun nesteet ovat lämpimät?
    Ja nesteet lämpiävät kuumemmiksi jos männät ovat terästä?
    Alumiinisilla männillä ongelmaa ei tule?

    Kyseessä 6-mäntäiset mm. busassa olevat Tokicon satulat.



    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  21. #21
    Lainaa (PoS @ Loka. 30 2011,21:04) kirjoitti
    Lyhensin lainaukset ettei tuu liian pitkää..
    No huh huh..

    Sulla taitaa olla hermot vähän turhan kireellä

    Ei tässä kukaan sun tietämystäs epäillyt tai arvellut oletko kännissä.

    Hyvää tietoa oli, tuntui vaan niin uskomattomalta ollakseen totta. Itellä aina ollu tokicon satulat ja motulin rbf:ää eikä mitään ongelmia ole ikinä ollut mutta kohta niitä siis varmasti tulee mutta kuinka äkkiä?

    Jos sulta nyt meni päivä tai pari pilalle niin pahoittelen..
    Kaikki ei vaan välttämättä tiedä kaikesta maailman asioista kaikkea niin kuin sä vaan joutuu epäilemään ennen kuin toisin todistetaan
    1300cc Suzuki
  22. #22
    Lainaa (Ytsför @ Loka. 30 2011,23:48) kirjoitti
    ^Jarrut on siitä hassuja, että ne parhaat jarrukomponentit on aina laitettu siihen toiseen pyörämalliin *
    Totta!

    Jos kaikkia uskoisi niin aina saisi vaihtaa uudesta pyörästä satuloita ristiin

    Mä en ikinä löytäny Triumphin Speed triplestä niitä maailman paskimpia jarruja Hoodeen jälkeen mitä niissä googlen mukaan piti olla.
    1300cc Suzuki
  23. #23
    Laitathan ihmeessä tarkempaa speksiä mitä siellä satulassa tapahtuu motulin nesteellä.

    En missään nimessä kyseenalaista huomioitasi, mutta kun ei ole vastaavaa ilmennyt missään ko. jarruilla varustetussa laitteessa.
    Ei kadulla, ei radalla.
    OEM-tiivisteillä, tarviketiivisteillä.

    Ilmeneekö samaa, jos sekä nissinin että tokicon satuloihin vaihdetaan samanmerkkiset tarviketiivisteet, jotka ovat siis samaa materiaalia samalta valmistajalta?

    Onhan niitä toki muitakin hyviä nesteitä käytettäväksi jos
    jännittää.

    Ei se motulikaan nyt mitään ihmeainetta ole muihin verrattuna.
    Jos halpaa haluaa motonetistä, oranssi aspon pullo auttaa.
  24. #24
    Kiva keskustelu ja pelkästä jarrunesteestä, pistänpä itsekin lusikkani jarrunesteeseen. Tavalliselle motoristille riittää aivan hyvin DOT 4, ABS saattaa vaatia erilaiset nesteet. Paras ratkaisu on kun kävelet lähimpään jarruneste kauppaan ja ostat purkin hyllystä ja alat nesteen vaihtoon.Harvan talous kaatuu jarrunesteen hintaan. Kumien turpoaminen jarrunesteellä on aikakysymys, kaikki turpoaa kun tarpeeksi kauan jaksaa odottaa.



    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  25. #25
    Lainaa (57pannu @ Loka. 31 2011,19:31) kirjoitti
    Kiva keskustelu ja pelkästä jarrunesteestä..
    Niinpä, miten yksinkertaisesta asiasta voikin saada noin vaikean..? Keskiverto tallaaja löytää jarrunesteen vaikka lähimmältä huoltoasemalta. Ehkä eri juttu, jos puhutaan tositoimista radalla.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  26. #26
    niitä perus dot4:sia ei kannata käyttää muuta kuin rautaperseajoissa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  27. #27
    Lainaa (jaket @ Loka. 31 2011,20:13) kirjoitti
    niitä perus dot4:sia ei kannata käyttää muuta kuin rautaperseajoissa.
    Näin on
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  28. #28
    Millen bremboiss ja jopa taka jarrussa toi RBF on toiminut ihan hyvin. Kykimessäkin samaa lientä ja sielläkin se toimii.

    Ihan vaan omakohtaisena havaintona.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  29. #29
    Alkaa pistako bikeen muuta kuin merkkikohtaista jarrunestetta. Kaikki autoihin ja etenkin dieseleihin tarkoitetut aiheuttavat jarrulevyn kieroon kasvamisen, letkujen halkeamisen ja satulan ruostumisen jauhoksi.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  30.  
  31. #30
    Taas nestemäisistä aineista kyse niin jopa on heti sivuntäydeltä pelkkää kylmää faktaa.... saataisko nyt tasapainon vuoksi myös hiukka mutua kehiin
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen