Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko kellään kokemuksia BMW f800ST hihnan vaihdosta, onko helppo vaihtaa ( mitä muuta tarvitsee vaihtaa samalla kertaa, hihnan kiristin? ), minkä hintainen ulkomailta tilattaessa, kannattaako??? Mistä saisi tilattua korjaamokäsikirjan?? Vois tehdä itse jos sais vähän vinkkejä. BMW f800ST 2007. Onko hihnan pituus pysynyt vuosimallista toiseen samana?
    Josukr
  2. #2
    on vaihdettu itse, ei ole vaikeata.
    Veto hihnaa ei löydy kuin BMW alihankintana tehty Continental eli montaa euroa ei voi säästää kun tilaa muualta.
    Korjauskäsikirjaa myy esim. Storm
    Hihnankiristin on epäkesko taka-akselin kehä jota kiristämällä saadaan hihnaan oikea kireys, joka onkin oleellinen asia hihnan ja taka-akselin laakeroinnin kestävyyden kannalta.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  3. #3
    Täytyypä hakea ekana tuo korjaamokäsikirja. Mistä tilasit hihnan? Minkä hintainen?? esim. Biketeam veloittaa hihnasta n.330€ vaihdon yhteydessä.
    Josukr
  4. #4
    Lainaa (Josukr @ Loka. 31 2011,17:26) kirjoitti
    Täytyypä hakea ekana tuo korjaamokäsikirja. Mistä tilasit hihnan? Minkä hintainen?? esim. Biketeam veloittaa hihnasta n.330€ vaihdon yhteydessä.
    Ohhoh, onpas hihnalla hintaa.
    Jenkeissäkin maksaa yli 422 dollaria.
    Hihna

    Pekka
    Pekka
  5. #5
    Hihnan ikä (40000km) ei ole kovin kriittinen. Tilasin tänään Heinolta ajan F 800S:n 40000km:n huoltoon, ja eivät olleet "halukkaita" hihnan vaihtoon. Tarkistetaan huollon yhteydessä sen kunto ja vaihdetaan tarpeen mukaan. Kestää kokemusten mukaan reilummin kilometrejä kuin valmistajan ohjearvo: 40000 km on. Ja hinnaksi ilmoittivat "reilu 300€".
  6. #6
    Kestää käsittääkseni ainakin tuplat tuohon 40tkm nähden. Ehkä enemmänkin.
    Retired
  7. #7
    Hihnahan on ihan ihanan kallis
    Ei sitä kannata turhaan vaihtaa.
    Hihna kestää 20-100 tkm riippuen asioista joita en tiedä mutta jotkut ovat väittäneet että liian kireällä oleva hihna ei ole kestävä. Oma alkuperäinen kesti 25tkm
    Hihnan kuntoa voi arvioda kevyesti pienellä ruuvarin kärjellä
    hammasta sisäänpäin vetämällä.
    Loppuun käytetyn hihnan hampaat ovat kiinni alle 50% hampaan pituudesta.
    Kun hampaat ovat kiinni 10-20% hihnasta alkaa kuulua kevyttä pläp-pläp ääntä jonka huomaa selvemmin oikealle kaartaessa ja samalla kevyesti kiihdyttämällä



    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  8. #8
    Lainaa (nystres @ Marras. 03 2011,20:14) kirjoitti
    Loppuun käytetyn hihnan hampaat ovat kiinni alle 50% hampaan pituudesta.
    Kun hampaat ovat kiinni 10-20% hihnasta alkaa kuulua kevyttä pläp-pläp ääntä jonka huomaa selvemmin oikealle kaartaessa ja samalla kevyesti kiihdyttämällä
    Mitä toi tarkoittaa?
    Olisiko valokuvaa tai jotain.

    "Kun hampaat ovat kiinni 10-20% "
    Siis mistä kohtaa?

    Pekka
    Pekka
  9. #9
    Hihnasta lisää täällä. Vaihtotyö ei ollut kallis, hihna oli. Tai mikä on kallis, maksoi suunnilleen saman kuin yksi rengassetti.

    -Anssi
  10. #10
    Hihna on vajaa 2m pitkä ja 3,5cm leveä
    Hampaat alkavat käytössä irrota hihnan rungosta koko leveydeltään eli hampaan ja hihnan liitokseen alkaa syntyä näkyvää saumaa josta voi arvioda hampaan kiinnitysprosenttia

    Kuvakin *on mutta kun osaaminen *ei riitä littämiseen



    /edit/ Näkökään pienellä harjoittelulla sekin onnistui, Kuvan hammas kuten muutkin alle 5% kiinni
    /edit/ päivitetty linkki
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  11.  
  12. #11
    No eipä oo kallis, jos vaik 60-80 donaa kestää, äkkiä menee vitjavetoseen enempi hilloo samalla matkalla. Ja tiettyihin putkivetoisiin taitaa taivas olla rajana.....

    Jotenkin ruvennu tollanen 8 satku remmibemmi kiinostaa



    Elä ja anna muiden roudata.