Mopo kun talviteloilla makoilee, niin ajattelin laitatuttaa Leo Vince sliparin ja K&N vapaavirtaussuodattimen. Kaasarit synkataan / säädetään ja venttiilit säädetään samalla. Onko joku penkittänyt kyseistä pyörää ennen ja jälkeen tuollaista toimenpidettä, että onko moisesta touhuista mitään tehollista apua? Olisko tyyliin 5 hv jo kova saavutus? Äänethän ainakin muuttuu vähän, sekin jo riittää.![]()
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Ittellä Leo Vincen putket ja tehoa tuli kokonaista 2,5hv lisää verrattuna alkuperäiseen. Komeet on kyllä äänet![]()
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
Kalliita hepoja on nuo. Mutta hyvä että ääntä riittää![]()
"Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"
- Ismo Alanko
K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
tuliko penkitettyä ennen ja jälkeen asennuksen... ja varmasti säädöt kohdalleen...ainakin vanhemmissa äffissä vaikuttaa aikalailla...(siBuli @ Loka. 30 2008,13:16) kirjoitti
![]()
Mulla on äffässä kans leovince:n ränni, äänet on kyllä todellakin hienot ja matalat! tehoista en tiedä kun en ehtiny penkittämään pyörää.
Ps: saattaisin myydä tuon oman leon jos kiinnostaa, se on muutaman kuukauden vanha..
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Itse penkitin ex. -00 gsx750f:n ennen ja jälkeen yoshin sliparin asennusta,neuloja myöskin vähän nostettiin.Vakio peli antoi takaselle 88hv ja putkivirin + säädön jälkeen 92hv.Tosin vääntöihin jäi kyllä ajossa selvästikin tuntuva monttu n.5000-7000 kierroksen kohdille.Suosittelivat neula/suutinsarjaa vääntömontun korjaamiseksi,mutta kerkesin pyörästä luopumaan ennen kun tuo tuli tehtyä. Suosittelen kyllä sen neula/suutinsarjan asentamista,on pieni kulu ton putken+suodattimen jälkeen.
Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08 —> KTM 250 exc-f -10 —> KTM 300 exc -10 —> Husqvarna TE 250 -14 —> Husqvarna TE 250 TPI -18 —> Kawasaki ZZR 1400 -11 —> Suzuki intruder M1500 -11
^ Voishan sen suutinsarjan jossain vaiheessa vielä lisäksi ostaa. Mutta eikö noita vakiokaasareita oikein säätämällä päästä kuitenkin riittävään bensansaantiin, ettei käy laihalla? K&N ja Vince putki kuitenkin vaatii lisäbensaa.
Putki oli 335 euroa. Asennus + kaasarinsäätö 100 euroa + venttiiliensäätö 100 - 200 euroa. Eli max: 635 euroa.
Kyselin suutinsarjaa lisäksi, niin hinta oli 138 euroa + lisätyötä olisi tullut 150-200 euroa. Suuttimilla koko paketin hinnaksi olisi tullut likimain tonni, joten aloin pihtaamaan 340 euroa, turhaanko?
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
Pyörän ed. omistaja oli putken asentanut ja *penkittänyt eli tehtaan ilmoittamiin lukemiin verrattuna tehoa tuli siis se 2,5hv lisää.. *(Petska @ Loka. 30 2008,20:45) kirjoitti
hyvinhän toi kulkee eli eiköhän siinä ole säädöt kohillaan..
Harrastus on väärä jos jää rahaa vaatteisiin ja ruokaan.
noissa seiska pätkissä äffissä on paha kuoppa vetoalueessa keskialueella ja mopo muuttuu aikalailla suutinsarjalla
no kulkeehan se mopo aina hyvin jos ei paremmasta tiedä..![]()
![]()
tuo on kyllä totta.(Petska @ Marras. 04 2008,14:08) kirjoitti
oma vanhanmallin äffä tuntui toimivan ihan ok, kun vaihdoin siihen kokoputkiston ja suutinsetin. tai en huomannu että olisi huonommin toiminu.
no sitten se ajettiin penkisssä ja takapyörältä antoi 93hp ja seokset oli ihan päin *.
lyötiin kiinni K&N ja säätöä ja uus veto ja hophop lukemat olikin 104hp.
ja voin sanoa että sen jo huomasi *
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Muakin pikkuisen haluttaisi saada vanhukseen parempaa soundia ja sakemannilta sais aika edukkaasti tuon LeoVincen evo 2:senSopiiko putki ns. heittämällä paikolleen -99 750 ähvään? Onko toisiaan niin, et sitä ei saa toimiviin säätöihin ilman uutta suutin/neulasarjaa?
![]()
ex. Suzuki pv50 -92
ex. Suzuki S1 -93
ex. Suzuki GSX-f 750 -99
ex. Suzuki SV 1000s -06
Yamaha FZ1-S -08
Tunturi pappa -74