Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Päätin muutama vuosi sitten, etten enää osta ketjuvetoista pyörää, jossa ei ole keskiseisontatukea.
    Nyt tuli kuitenkin hankittua Busa K11, eli se siitä päätöksestä.
    Minkälaista ketjuoileria olette laittaneet Busaan ja mitä öljyä siinä käyttäneet? Moottorisahan teräketjuöljy?



    SV 1000
  2. #2
    hieman offtopic, itsekin nykyään kärsin keskiseisontatuettomasta pyörästä.. Ja olen hankkinut pienen ruuvitunkin (ja takapukin) helpottamamaan rasvaamista. Reissussa sitten kaveri joka suihkuttelee ketjuihin sprayta kun työntelee pyörää eteenpäin.

    Ketjurasvareista löytyy vanhoja threadeita haulla, voitelu automaagirasvarilla tuskin poikkeaa muista pyöristä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    50% offtopic...
    Nähnyt muutaman Busan keskiseisontatuella varustettuna. Löytyykö ko. pyörään ns. "valmis-satsi" jonka vaan heittää kiinni vai vaatiiko askartelua.?





    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #4
    Ainakin vm 2000 Busaan olisi saanut keskiseisontatuen, mutta en halunnut sellaista enkä halua nytkään. Ja reissut kun ajelee yksin niin ketjujen rasvaaminen on hidasta hommaa.
    Eli oileri olisi keskiseisontatukea kevyempi ja helppokäyttöisempi ratkaisu.
    Ensimmäiseen lauseeseen viitaten keskiseisontatuki on hyvä m-pyörässä, mutta ei mielestäni käy Busaan.
    Kaipaan siis edelleen vinkkejä asian suhteen.
    SV 1000
  5. #5
    Vanha koppasessahan tuo on kai ihan vakiona, mutta uudempaan ei ole saatavilla. Scott-oileria käytän itse, ja öljynä Scott-oilerin omaa. Se on pestäessä lähtenyt vanteesta ihan hyvin pois. Ainahan sitä vähän roiskuu. Ja tupla suuttimella tietenkin. Takapenkin "lukitusraudan" taakse asensin öljysäiliön. Sprayt saa kyllä unohtaa...
    Hajapusanisti
  6. #6
    Lainaa (jamas @ Loka. 31 2011,08:43) kirjoitti
    50% offtopic...
    Nähnyt muutaman Busan keskiseisontatuella varustettuna. Löytyykö ko. pyörään ns. "valmis-satsi" jonka vaan heittää kiinni vai vaatiiko askartelua.?

    Gen1 malli erikseen..uudenmassa ei ole
    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  7. #7
    ...ja gen1 vaatii alatuuliohjaimen (eli se muovilärpäke sielä takarenkaan etupuolella) poisottamista, käsittääkseni.

    Busafoorumilla noita seisontatukia on ollut joskus myynnissäki, kannattaa kysästä sieltä, josko jollain tallin perukoilla olisi vapaana.



    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  8. #8
    Lainaa (Huhan Kolli @ Loka. 31 2011,08:57) kirjoitti
    Vanha koppasessahan tuo on kai ihan vakiona, mutta uudempaan ei ole saatavilla.
    No ei sitä ole vakiona gen1 sen enempää kun gen2 Busassa, eli ei saa gen2 Busaan selvä.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  9. #9
    Laittelin entiseen Busaan Pro-Oilerin ja toimi tosi hyvin. Taisin käyttää siinä moottoriöljyä.



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  10. #10
    Pro-Oiler...
    3 pyörässä toiminut ongelmitta. Busaan laitoin viime talvena ja öljynä normi 80w90 vaihteistoöljy. Paketissa mukana olevalla 125ml:n säiliöllä ajelee n 5-6tkm asetuksista riippuen
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
  11. #11
    Lainaa (Jukka @ Loka. 31 2011,10:59) kirjoitti
    Pro-Oiler...
    3 pyörässä toiminut ongelmitta. Busaan laitoin viime talvena ja öljynä normi 80w90 vaihteistoöljy. Paketissa mukana olevalla 125ml:n säiliöllä ajelee n 5-6tkm asetuksista riippuen
    Ääni Pro-Oilerille. Tärkein etu Scottoileriin verrattuna on annostelu pumpulla, viskositeetti (siis lämpötila) ei juuri vaikuta öljyn määrään. Vaihteistoöljy 80w90 käytössä täälläkin. Duksussa tässä vaiheessa 35tkm orkkisketjulla, ja matka jatkuu. Eturatas tosin on vaihdettu 20t kohdalla.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa (Kotarikuski @ Loka. 31 2011,11:23) kirjoitti
    Lainaa (Jukka @ Loka. 31 2011,10:59) kirjoitti
    Pro-Oiler...
    3 pyörässä toiminut ongelmitta. Busaan laitoin viime talvena ja öljynä normi 80w90 vaihteistoöljy. Paketissa mukana olevalla 125ml:n säiliöllä ajelee n 5-6tkm asetuksista riippuen
    Ääni Pro-Oilerille. Tärkein etu Scottoileriin verrattuna on annostelu pumpulla, viskositeetti (siis lämpötila) ei juuri vaikuta öljyn määrään. Vaihteistoöljy 80w90 käytössä täälläkin. Duksussa tässä vaiheessa 35tkm orkkisketjulla, ja matka jatkuu. Eturatas tosin on vaihdettu 20t kohdalla.
    proikku täälläki, ääni sille! vaikken edes bussia omista..

    ja jos pyörästä löytyy tilaa katteista, niin suosittelen hankkimaan sen suoraan sillä isommalla 250ml:n säiliöllä, se kestää aika pitkään, itellä menee koko kesä yhdellä säiliöllä, kilsoja on tullu kyllä vain vajaa kymppitonni nykyisin kesässä..

    mobilin 5w-50 olen käyttänyt, kun sitä jää yli aina kun autoon öljyt vaihtaa. teräketjuöljy saattaa kovettaa muoviputkia voitelijassa, muistelen niin lukeneen käyttöohjeessa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  13. #13
    Lainaa (jamas @ Loka. 31 2011,09:20) kirjoitti
    Lainaa (Huhan Kolli @ Loka. 31 2011,08:57) kirjoitti
    Vanha koppasessahan tuo on kai ihan vakiona, mutta uudempaan ei ole saatavilla.
    No ei sitä ole vakiona gen1 sen enempää kun gen2 Busassa, eli ei saa gen2 Busaan selvä.
    Aivan sama onko vakiona vai ei, mutta vanhempaan on kuitenkin saatavilla. Paljonkos muuten Pro-oiler maksaa? Scottia saa tupla nokalla 102,30€ eli hinta ainakin on ihan jees.
    Hajapusanisti
  14. #14
    Scottoiler Ebaysta huntilla.
    Öljynä olen käyttänyt Scott oilerin omaa sinistä öljyä, 10€/ 0,5l.
    Moottoriöljyllä kokeilin, mutta en saanut säädettyä hyväksi...



    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  15. #15
    Pari vuotta sitten Pro-oiler taisi olla 190€. Näyttäis www-sivulla olevan 207€ veroineen.



    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  16.  
  17. #16
    Kiitoksia vastauksista.
    Täytyy tutkia, kumpi on helpompi asentaa, Pro-oiler vai Scottoiler. Olen nimittäin sen verran tumpelo asennushommissa, että ratkaisuun vaikuttaa se, kumman osaisin itse laitella paikalleen.
    SV 1000