Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaikissa jousikuormitteisten systeemien purkamisissa kannattaa ehkä koittaa suorittaa se purkaminen vaikka sopivankokoisen muovipussin sisällä. Varsinkin jos remonttitila on sekainen ja mahdollisesti tallia kiertävälle radalle lentävä osa on pieni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  2. #32
    Lainaa (shyhander @ Loka. 26 2011,22:02) kirjoitti
    Kaikissa jousikuormitteisten systeemien purkamisissa kannattaa ehkä koittaa suorittaa se purkaminen vaikka sopivankokoisen muovipussin sisällä. Varsinkin jos remonttitila on sekainen ja mahdollisesti tallia kiertävälle radalle lentävä osa on pieni.
    Ei mitenkään tyhmä neuvo, eittei käy kuten ameriikan sedälle kävi...

    Ja sepelipihalla ei sitten kannata irroittaa pyörästä mitään laukkua pienempää osaa, ei varmaankaan löydy ennen kuin korvaava on jo ostettu...
  3. #33
    Huvittavaa tän tavaran tilaus tuolta UK maasta asti.
    Tavarat varmaan mahtuu kirjekuoreen, mutta silti kuluineen tulee hintaa ihan kivasti, suhteutettuna tavaroihin siis.

    Vähän sama kuin tilaisin kortsuja Amsterdamista, kun en tiedä, sopiiko nuo R-kioskin spärdärit mun...
    Ja sitten jälkikäteen voi todeta että kyllä se ärrän suki-suki olisi ajanut asian...

    Hivenen valaisen asiaa, että rakensin sellaisen "hienon" pukin, jolla sain etupään ilmaan huolto varten. Testasin sen avaamalla toisen etujarrun ja huomasin, että hivenen rispaantuneet kumit siellä pilkotti.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
  4.  
  5. #34
    Itsellä on vähän saman tyyppinen toimintamalli niin MP:n kuin muiden moottoripelien huollossa ja korjauksessa kuin TTT:llä vaikuttaisi olevan.

    Kysymyksessä ei ole niinkään tehokkuuden tai taloudellisen hyödyn tavoittelu vaan harrastus ja halu varmistua, että kaikki toimii kunnolla. Varsinkin kun käsiin tulee pyörä, jonka historiasta ei ole tietoa, niin mielellään minäkin tarkistaisin paikat tavallista tarkemmin.

    Jos tekemisessä on malttia ja ennakolta on otettu asioista selvää, niin kyllä monet hommat onnistuu hyvin, kuten tällä on jotkut kommentoineet.

    Reilu 10 vuotta sitten kun aloittelin MP harrastusta uudelleen enduroharrastuksella, niin kierteitä jouduin välillä turhaan korjaamaan, kun ei oikein ollut näppitumaa tarvittaviin momentteihin. Ne ovat yllättävän pieniä. Nyt on ollut momenttiavain jo pitkään käytössa.

    Manuaalien huolto-ohjeet tuntuvat yleisesti ottaen ylimitoitetuilta. Ehkä ne on tehty varman pälle niin, että aina varmasti selviää seuraavan huoltovälin, oli sitten kalusto ollut millaisissa olousuhteissa tai käytössä tahansa.

    Jos ketjussa ei ole jumiutuneita lenkkejä eikä se ole venynyt yli speksin, niin kyllä sillä vielä voi ajella. Venyneisyyttä kun mittailee, niin kannattaa tehdä se useammasta kohdasta.

    Rattaiden kuluneisuuden arviointi on vähän vaikeampaa. Parhaiten kuluneisuuden huomaa kun putsaa vanhan rattaan hyvin ja vertaa sitä uuteen. Jos ei nyt ole tarvetta vaihtaa, niin jättää hyllyyn odottamaan tarvetta.

    Nyt on itsellä pohdinnassa Busan talven huoltolista.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12