Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Omatoiminen talvihuolto suunnitelmissa. Minkälainen operaatio on BMW RT1200 (vm.2006) ruiskujen synkronointi "kotikonstein"? Onko järkevääkään/tarvettakaan tehdä itse. Voiko synkkaustarvetta havainnoida moottorin käynnistä ja kuinka todennäköistä on että synkkaus ei ole kunnossa. Katselin netistä videota, jossa homma tehtiin vähän vanhempaan GS-bemuun alipainemittarin avulla ilmeisesti vaijereita säätämällä ja se näytti ainakin suheellisen helpolta hommalta. Mutta onko tässä vuosimalissa vielä säätöperiaate sama? Olen tehnyt kyllä jonkin verran remonttihommia, mutta alan ammattilainen en ole. Kiitos.
  2. #2
    Kyllä se on hyvä ainakin tarkistaa määräajoin. Jos heittää, niin sitten säätö. Alipainemittarin siihen tarvii. Itse hommasin Carbtune Pro-mittarin. Jos pieniä heittoja on, niin sitä ei välttämättä huomaa käynnistä. Kaikki epäpuhtaudet vaikuttaa siihen. BMW:n säädöistä en tiedä mutta luulen, että tuon vuoden mallissa säädetään kaasuläppiä jo ruuvin avulla...



    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  3. #3
    RT1200 2006 synkronointi voidaan säätää vain tehtaan testerillä ja tehtaan synkronointilaitteella.

    Aikaisemmissa malleissa säätö on helppo manuaalisesti esim. tuota Carbtunea käyttäen, siis R1150 ja aikaisemmat.

    Pekka




    Pekka
  4. #4
    Joo ja vaikutus voi olla uskomattoman suuri kun on ruiskun päivitykset kohdallaan. Ainakin oma muuttui huollossa kuin eri laitteeksi!
    "Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."

    IBAF 3735
  5. #5
  6. #6
    Virallinen totuus lienee tuo Pekkaveen kertoma. Joillain foorumeilla on näkynyt teorioita / menettelyjä tehdä tuo kotikonsteinkin. On kuitenkin aivan eri proseduuri kuin vanhemman bokserin synkka. Uudessa bokserissa kuitenkin askelmoottorit säätävät tyhjäkäynnin.
    <p>2002-2014</p>
  7. #7
    Ok. Parempi viedä viralliseen huoltoon, niin ei tule suurempia ongelmia eteen. Kyselinkin tuossa synkkauksen hintaa ja arvio oli alan liikkeessä 70€, eli ei kovin paha. Kiitos vaan vastanneille.
  8. #8
    Ööö - siis kyllä GS-911 osaa tuon askelmoottorin nollauksen. Eli sen jälkeen se opettelee taas itsekseen ne askeleet siinä jotta tyhjäkäynnin säätö toimii.

    Tuo taisi tulla jo 1150:ssä koneessa.

    Ja kyllä, Carbtunella on R1200GSA kyllä saatu nuo vaijerit säädettyä. Pientä eroa on ollut havaittavissa tuollakin.

    Mitenkäs tämä RT näistä eroaa?
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  9. #9
    No meneekös tässä pyörässä (1200RT -06) venttiilien säätö oheisen videon mukaisesti?
    http://www.youtube.com/watch?v=iVplE...eature=related



  10. #10
    Kyllä tuo kelpaa, tuossa http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html on toinen kuvallinen versio aiheesta.

    Kari
  11.  
  12. #11
    Lainaa (aspi @ Loka. 30 2011,10:03) kirjoitti
    No meneekös tässä pyörässä (1200RT -06) venttiilien säätö oheisen videon mukaisesti?
    http://www.youtube.com/watch?v=iVplE...eature=related
    Hyvä video.
    Kiitos *

    Lisään linkin mun huoltorompun nettilinkkeihin.

    Romppuja saa multa kympillä.
    Romppu käsittelee pyöriä R850, 1100 ja 1150.
    Huoltoromppuja myynnissä

    Pekka




    Pekka