Sivu: 1 / 19:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 543:sta
  1. #1
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    "Olitko se sinä 2011"-ketjusta bongasin tällaisen:

    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,20:23) kirjoitti
    Olitko se sinä Tuusulan Motarilla tänään seitsemän jälkeen iltapäivällä, joka ankarasti näytit himmaa-merkkiä. Koska ajoin laillista nopeutta, en merkistä sinänsä välittänyt, olin vaan kiitollinen varoituksesta.
    Olisi pitänyt heittää seuraavasta rampista pois, kun edessä odotteli meluratsia...

    Siitäpä tuleekin mieleeni: Olitko se SINÄ niiden monien joukossa jonka rekisterikilpi jäi virkavallan haltuun. Minä olin yksi niistä :P
    T 96 dB @ 3700 rpm tuuskin motarin varressa. 85 sanoo tyyppikilpi ja kuulemma 92 olis vielä anteeksi annettu...

    Jotain nuoria Trafin jätkiä siellä oli mittailemassa dB-mittarin kanssa, valittelivat tosin että kun taustamelua tulee ohiajavasta liikenteestä mutta virkavallan mielestä tulos oli tarpeeksi kova, kun saivat mittaroitua sen 96 dB.

    Kyseenalaistin hiukan mittaustulosta kun Ahvenistolla on pyörän melut mitattu useampaan kertaan siihen 92 desibeliin.. mutta ei auttanu, konstaapeli ruuvasi kilvet irti, vei rekisteriotteen ja totesi että jossain vaiheessa ensi viikolla toimitetaan kilvet katsastusasemalle.
    Kokolailla perseestä...
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  2. #2
    Kerrankos poliisit teki jotain hyödyllistä...hienoa!!
  3. #3
    Mikähän oli mittauspaikan taustamelun määrä? Sen pitäisi olla vähintään 10dB(A) alhaisempi kuin mitattavan ajoneuvon melu.

    Oliko putki/vaimennin E-hyväksytty?
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  4. #4
    Onko laki jotenkin muuttunut?
    Vaarantaako meteli liikenneturvallisuutta? Heikentääkö ajo-ominaisuuksia?...katsastuskonttorille voisi tulla kehotus tien päällä, mutta että kilvet pois.. :rolling eyes:



    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  5. #5
    minkä pykälän perusteella kilvet voidaan poistaa?
    ymmärrän sakot ja määräyksen käydä konttorilla mutta että...

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  6. #6
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kiinnostaa myös että millaisen sakkolapun tuosta suurrikoksesta kirjoittivat?
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  7. #7
    Lainaa (SamiN @ Elo. 26 2011,21:09) kirjoitti
    minkä pykälän perusteella kilvet voidaan poistaa?
    ymmärrän sakot ja määräyksen käydä konttorilla mutta että...

    Vähän menee nyt muistin puolelle, mutta kilvet voidaan poistaa, jos ajoneuvo vaarantaa merkittävästi turvallisuutta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #8
    Lainaa (PoS @ Elo. 26 2011,21:04) kirjoitti
    Mikähän oli mittauspaikan taustamelun määrä? Sen pitäisi olla vähintään 10dB(A) alhaisempi kuin mitattavan ajoneuvon melu.

    Oliko putki/vaimennin E-hyväksytty?
    Rehellinen kansalainen kun olen, niin suuri rikokseni oli valitettavasti se että dB-killeri putkesta oli varaston hyllyllä eikä putkessa kiinni. Mielestäni turha rasti kun hommasta olisi voinut pistää vaikka rekisteriotteeseen huomautuksen että killeri kiinni ennen kuin seuraavan kerran ajoa jatkaa.
    Vituttaa nyt etsiä sopiva rako töiden lomasta milloin ehtisi käymään konttorilla - nythän se ei kesken työpäivän onnistu kun kilvettömällä pyörällä ei saa ajaa muuta väliä kuin kotoa konttorille erikseen varattuna tarkistusaikana.

    Putki on E-hyväksytty LeoVince oval Evo2. Putken mukana on oikein paperi useammalla kielellä että kyseinen pömpeli täyttää eu-direktiivien mukaiset meluvaatimukset (toki db-killeri kiinnitettynä)

    En tiedä miten paljon muiden pyöristä otettiin valokuvia, mutta ainakin allekirjoittaneen pyörää kuvattiin muutenkin kuin tyyppihyväksyntäkilven osalta. Lisäksi tummennetut vilkut ja tummennettu leditakavalo sai osakseen huomiota, mutta virkavallan harmiksi E-hyväksyntämerkinnät löytyvät kaikista.

    Kyselin siinä hiukan, niin päivän ratsian teema tosiaan oli moottoripyörien melut, kun "homma on karannut täysin käsistä".

    Yhteistyössä LeikkiPoliisi sekä TraFi. Periaatteena kuulemma oli että kellekään ei jaettu sakkoja tästä ratsiasta, pelkkiä valvontakehoituksia vaan.



    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  9. #9
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:13) kirjoitti
    Periaatteena kuulemma oli että kellekään ei jaettu sakkoja tästä ratsiasta, pelkkiä valvontakehoituksia vaan.
    Ohhoh, mitäköhän mokkaa paskalakit ovat tauolla vetäneet.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  10. #10
    eikös noita meluratsioita ollut myös myös vuosi-pari takaperin jonkin bomber-tapahtuman aikoihin pks:lla?

    samaa kilpien repimistä taisi olla silloinkin, mutta ilman trafin porukkaa.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  11. #11
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:13) kirjoitti
    Yhteistyössä LeikkiPoliisi sekä TraFi. Periaatteena kuulemma oli että kellekään ei jaettu sakkoja tästä ratsiasta, pelkkiä valvontakehoituksia vaan.
    Varsin huomaavaista, kun ottaa huomioon, ettei melunmittaus tainnut mennä pykälien mukaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  12. #12
    TLL, 7 luku:

    96§
    Ajoneuvon käytön estäminen
    Jos ajoneuvo ei rakenteeltaan, varusteiltaan tai kunnoltaan täytä säädettyjä vaatimuksia tai jollei sitä ole asianmukaisesti katsastettu tai rekisteröity, poliisimies voi estää ajoneuvon käyttämisen liikenteeseen ottamalla pois rekisteritunnukset ja rekisteriotteen tai muunlaisin tarvittavin keinoin. Asetuksella säädetään, millä. ehdoin tällaisen ajoneuvon saa kuljettaa säilytettäväksi, korjattavaksi ja katsastettavaksi.

    Jos ajoneuvossa oleva puutteellisuus ei aiheuta välitöntä vaaraa liikenneturvallisuudelle, poliisimies voi ajoneuvon käyttöä estämättä määrätä ajan, jonka kuluessa puutteellisuus on korjattava. Poliisimies voi samalla määrätä ajoneuvon katsastettavaksi

    Poliisilaki, 1 luku:

    3 §
    Suhteellisuusperiaate
    Poliisin toimenpiteiden on oltava puolustettavia suhteessa tehtävän tärkeyteen, vaarallisuuteen ja kiireellisyyteen, tavoiteltavaan päämäärään, toimenpiteen kohteena olevan henkilön käyttäytymiseen, ikään, terveyteen ja muihin vastaaviin häneen liittyviin seikkoihin sekä muihin tilanteen kokonaisarviointiin vaikuttaviin seikkoihin.


    Niin. Lainmukaistahan tuo toiminta oli. Onko se sitten suhteellisuusperiaatteen mukaista, vai olisiko katsastuskehoitus riittänyt, se on toinen asia. Periaatteessahan kilvet voisi ottaa pois vaikka palaneen takavalopolttimon takia.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  13. #13
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (SamiN @ Elo. 26 2011,21:25) kirjoitti
    eikös noita meluratsioita ollut myös myös vuosi-pari takaperin jonkin bomber-tapahtuman aikoihin pks:lla?
    Nythän mä vasta tajusin että tänään on kuukauden viimeinen perjantai = B-Ilta. Sen takia ne on olleet tuol ratsaamassa!
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  14. #14
    Tulin juurikin kotia ja täällähän tämä ketju olikin jo pystyssä.. Ajoin itse toiseen suuntaan ja ihmettelin sitä poliisivoimien määrää siinä levikillä.. Edempänä oli kyllä myös pyörä tutkaamassa.. Eli tais ollla kuitenkin tuplakärpäset hakusessa. Muutamalle pyörälle näyttelin himmailumerkkejä. en tosin osannut varoittaa, että tyhjäkäynnillä ohi Enpä ole ennen kuullut että poliisit ovat trafin poikien kanssa DB mittarit ojossa*
    <p>testiiiii</p>
  15. #15
    Lainaa (waldolainen @ Elo. 26 2011,21:29) kirjoitti
    Muutamalle pyörälle näyttelin himmailumerkkejä. en tosin osannut varoittaa, että tyhjäkäynnillä ohi Enpä ole ennen kuullut että poliisit ovat trafin poikien kanssa DB mittarit ojossa*
    Eipä se tyhjäkäynti olisi auttanut kun sillan alla passissa ollut poliisimies omaa terveyttään vaarantaen viittoi kaikki motoristit pysäkille. Siinä meinasi konstaapeli jäädä Skodan alle kun oli niin kiire viittomaan minua sivuun. Sanoinkin pysäkillä että hommatkaahan tuolle pysäyttäjämiehelle heijastinliivit päälle ennen kuin vahinko sattuu, vai onko tässä kyseessä se että liian näkyvä virkavallan edustaja saattaisi aiheuttaa liian aikaisia hidasteluja jolloin Kustomiin jää liian pieni lukema.. TV:stä tuttu prätkäpoliisi ei lämmennyt kyselyille.

    Tuo kilpien poisotto ärsyttää senkin vuoksi että kun tosiaan olen uskonut poliisin sanaa kun se hyvällä sanotaan - olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää. Nyt lampsin enstöikseen jääkaapille ja narautin kaljan auki.



    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  16. #16
    Samasta aiheesta

    Sivulta 8 löytyy viestiketjun aloittajan tekemän valituksen lopputuloskin.
    er-6n -06, Z750 -09
  17. #17
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Weijari @ Elo. 26 2011,21:36) kirjoitti
    Samasta aiheesta

    Sivulta 8 löytyy viestiketjun aloittajan tekemän valituksen lopputuloskin.
    Tää case oli se missä kytät mittasi pyöriä Nokian puhelimen db-mittarilla - "konsta taskustaan otti esille vanhan nokialaisen josta kaivoi esille db- mittarin! " Koko farssi perustui tohon yksityiskohtaan mun muistaakseni.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  18. #18
    Kerrankin asiallista toimintaa poliiseilta!! Alitehosia pyöriä on turha kiusata kisaputkilla
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  19. #19
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:36) kirjoitti
    olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
    Paljonkos tuommoisen db-killerin poisotto nostaa huippuja & kiihtyvyyttä?
    Dirty Nasty Furriner
  20. #20
    Itsehän olen sitä mieltä, että olisin säästynyt keväällä yliajosta(peruutti päälle) jos mopo olisi ollut varustettu mökäputkilla. Silloin ei juuri skootteria kovempia ääniä lähtenyt ja olin juurikin kuolleessa kulmassa takana. Autossa ei tainnut olla taustapeiliä ja sormi ei osunut töötille siinä taaksepäin stepatessa.

    Budjettimiehenä riipasin äskettäin enimmät sisuskalut pois pöniköistä ja kyllähän perkele kuulevat missä mennään.



    K750 -61
  21. #21
    Lainaa (Staga @ Elo. 26 2011,21:49) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:36) kirjoitti
    olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
    Paljonkos tuommoisen db-killerin poisotto nostaa huippuja & kiihtyvyyttä? *
    0,01 sekuntia, tuo 1 hevosvoiman lisää ja varmaan Bandiitti menee 300 ilman killeriä. Kelpaako vastaus?

    En laiskuuttaan jaksanut ratapäivän jälkeen änkeä tööttiä takas putkeen ja sitten se jäi laittamatta. Plus että normiajossa tuo kyseinen pärräin pitää pienempää meteliä kuin useimmat autot.

    Mutta hittojakos tässä selittelen, kun yleinen käsitys on se että mp:llä ajetaan jokatapauksessa aina kierrokset tapissa.
    Bandiitin ominaisuuksia tuntemattomalle kerrottakoon että ko. pyörällä voi ajaa kuin dieselillä - kierrokset alle 4000 kierroksen kaikkialla muualla paitsi moottoritiellä.
    Suzuki Bandit 1250SA (RIP)
    BMW K1200R Sport
  22. #22
    Lainaa (Staga @ Elo. 26 2011,21:49) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:36) kirjoitti
    olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
    Paljonkos tuommoisen db-killerin poisotto nostaa huippuja & kiihtyvyyttä? *
    tiedät itekkin että tuo kilpien repiminen on pelkkää vittuilua

    seuraavaksi varmaan ratsataan xenoneita
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  23. #23
    Lainaa (Staga @ Elo. 26 2011,21:49) kirjoitti
    Lainaa (-TS- @ Elo. 26 2011,21:36) kirjoitti
    olisin tosiaan enstöikseen ruuvannut killerin paikalleen jos olisin saanut kilven pyörässä pitää.
    Paljonkos tuommoisen db-killerin poisotto nostaa huippuja & kiihtyvyyttä? *
    Toivottavasti ei yhtään.

    Pointti mun kohdalla niiden poistoon ei liity millään tavoin tehoon tai suorituskykyyn. Pointti on ensinnäkin siinä että pyörän kuuluu mun mielestä kuulostaa Pyörältä.

    Tohon sisävessaan kun laittaa vakio termokset killereineen niin se kuulostaa samalta kuin muijan yleiskone pullataikinaa pyörittäessä.

    Toisekseen se on monesti ääni jonka se autoilija huomaa, ei itse pyörä. Meinasin jäädä taksin alle samalla reissulla kun ajoin fillari kotiin lahdesta. Kundi vaihtoi kaistaa suoraan syliin ja päälle olisi tullut jos en olisi onnistunut pientareelle vaihtamaan.

    Kolmanneksi. Jos liikenteessä vituttaa ääni niin pitää jäädä kotiin. Noi teinikorsat+ 1000W subbari saa enemmän ääntä aikaan kuin mikään pyörä, puhumattakaan kuorma-auton vinkuvista jarruista, eikä noista mitään lappuja kirjoitella saatika kilpiä irrotella.

    Vittu että on myssy kireällä monella nykypäivänä *
    Litranen sisävessa
  24. #24
    No joo, mitäjos olis ruuvannu heti satulan alle unohtuneen killerin paikalleen? Who knows.
  25. #25
    Ei ole taaskaan resurssipula! Jokos se Karoliina on muuten löytynyt?
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  26. #26
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (K1mble @ Elo. 26 2011,22:16) kirjoitti
    Ei ole taaskaan resurssipula! Jokos se Karoliina on muuten löytynyt?
    Eipä kai oo, ja bodomillakin on kai joku murha selvittämättä.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  27. #27
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 26 2011,22:04) kirjoitti
    Toisekseen se on monesti ääni jonka se autoilija huomaa, ei itse pyörä. Meinasin jäädä taksin alle samalla reissulla kun ajoin fillari kotiin lahdesta. Kundi vaihtoi kaistaa suoraan syliin ja päälle olisi tullut jos en olisi onnistunut pientareelle vaihtamaan.
    Mulla on Hondassa vasemman peukalon alla sellainen äänimerkki, jota painaessa kuuluu koneen äänen ylittävä TÖÖT *
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  28. #28
    jospa jassu ja muut ottaisivat ensin korvatulpat pois niin hiljasemmatkin äänet kuuluisi *



    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
  29. #29
    Missäs kohtaa Tuuskii toi oli?
    Tais olla hyvä et valitsin tänään Lahden motarin kun duunista tulin.

    Stagal on varmaan jo sähköauto tai tilaukses sellanen, jännä et nihinkin kehitellään jotain systeemejä, et ne pitää ääntä, koska turvallisempia sillätavoin..
  30.  
  31. #30
    Paljon melua tyhjästä? Vai paljon itkua tyhjästä putkesta?
    Taivas saa odottaa
Sivu: 1 / 19:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen