Moro.
Elikkäs ongelma olis -08 R1:sen kanssa. Startatessa on virtaa ja pyörittää starttia iloisesti, mutta ei vaan jostain syystä herää käyntiin. Olisiko mahdollisesti ajonesto?
Yamaha YZF-R1 -08
itse törmännyt samaan -04:sen ykkösen kanssa, pyörittää hyvin, mutta ei jaksa lähteä käymään. Pienellä lisälatauksella on aina lähtenyt, eli saattaa olla vaan virta vähissä.
Samaa mieltä. Sopivan huonolla akulla kone pyörittää näennäisen iloisesti mutta jännite ei riitä starttaukseen. Voi varmistaa mäkistartilla, silloin sähkö riittää kipinään.
FJR -17
Nyt on koitettu latausta. Oli pitkään laturissa ja sen jälkeen ongelma jatkui samana.
Tein myös semmosen havainnon että ajoneston valo ei vilku, kun avaimet on poissa virtalukosta.
Sulakkeet yms. tarkastettu ja liittimiä putsailtu ja kokeiltu.
Ongelma jatkuu vieläkin samana, tais mennä tämän kauden vikat ajokelit meikäläiseltä ohi...
Yamaha YZF-R1 -08
Kun kytket akun takas paikalleen, niin onko missään lainkaan nyt elämää? Entä osaatko sanoa minkä ikäinen akku on?
R1 tarvitsee aika tavalla virtaa käynnistykseen. Pyörittääkö siis ollenkaan, vai hyytyykö heti startatessa?
Itse vieläkin veikkailisin vanhaa akkua. Itsellä kävi seuraava episopdi:
Töistä olin lähdössä. Virrat tuli mittareihin, pyöräytti startatessa hiukan, mutta siinä kaikki. Kytkettiin akku kaapeleihin ja auto käyntiin. Ei apuja ensimmäiseen pariin minuuttiin. Sitten pyöräytti sen verran että käyntiin lähti. Seuraavaksi ajo suorinta tietä akkutalolle. Pihalla sammutin pyörän. Ei muuten lähtenyt sen jälkeen käyntiin. Noh, tilalle uusi akku. Lähti kuin palmun alla käyntiin ja niin on tehnyt tämän jälkeen. Akkuliikkeen myyjä totesi, että akku todennäköisesti niin lopussa että ei olisi enää lataus auttanut. Oli siis aika vaihtaa uusi akku tilalle.
Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
Pyörä on -08, veikkaisin että orkkisakku. Riittää että on viikon ajamatta niin hukkaa kaikki Virrat. Viime reissulla sain apuvirralla käyntiin, mutta ekan tauon jälkeen ei lähtenyt edes virralla käyntiin.
Latauksen jälkeen kärsii pyörittää n. 40 sec ennen ku virta loppuu
Täytyy varmaan hakea uus akku ja kokeilla sillä.
Toivottavasti se auttaa niin kerkee vielä nautiskelee vikoista keleistä.
Yamaha YZF-R1 -08
Samantyyppisen ongelman kanssa painin vanhan xj,n n kanssa, Akku mallia tarvike uusi, mutta ei jaksanut pyörittää tarpeeksi rivakkaan, uusi kunnollinen akku tilalle ja murheet loppui heti.
Itsellä -07 ja kovin samanlaiselta kuulostaa tuo sinun tilanteesi, kuin itsellä oli joku kuukausi sitten.(Wolfy^ @ Loka. 02 2011,15:55) kirjoitti
Ei muuta kuin akku vaihtoon ja![]()
Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
Kiitoksia kaikille neuvoista. Täytyy suunnata akku ostoksille heti kun mahdollista. Toivottavasti sillä tokenee =).
Yamaha YZF-R1 -08
Eipä auttanut akun vaihto. Kävin uuden BS:n akun hakemassa. Eli vika jatkuu vielä samana.
Onkohan ajonesto mahdollisesti mennyt päälle kun ei missään vaiheessa vilkuttele merkkivaloa (avaimet pesässä tai ilman)?
Yamaha YZF-R1 -08
Minulla oli vastaava ongelma vm07 R1:n kanssa. Alkuperäinen yuasan akku oli ilmeisesti menettänyt varauksensa talven aikana, eikä keväällä lähtenyt kylmän ulkona vietetyn yön jälkeen käyntiin. ostin motonetin akun, koska en halunnut odotella alkuperäistä akkua. se toimi ensimmäiseen flektin käynnistymiseen saakka ok. sen jälkeen ostin alkuperäisen akun ja sillä se toimi lopun kesää. mulla oli lisäksi pyörässä sellainen käynnistys rituaali, että kun starttasit ja kun mopo ekankerran hörähtää niin sen jälkeen piti vielä n 1s jatkaa starin painamista, muuten olisi sammunut.... Nykyään ajelen gixerillä
![]()
Ajoneston valon tulisi, muistaakseni, vilkkua kun avaimet ottaa pois.(Wolfy^ @ Loka. 05 2011,18:07) kirjoitti
Tuleeko tauluun mitään FI -vikakoodia?
En nyt suoraan muista miten se sivuseisontatuen anturi toimi, mutta jos se tai kytkinkahvan anturi lopetti toimintansa tai jää väärään asentoon, eli jumiin, niin koneen ei pitäisi edes startata... Jos nyt oikein muistan, eli noissakaan se vika ei liene...
Yks mikä tulee mieleen on se virtalukon ympärillä oleva ajoneston silmukka, mikä tunnistaa avaimen. Onko se saanut osumia?
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Jos pyörässä on powercommanderi niin se kannattaa koittaa ottaa välistä pois. Mulla oli joskus PC3sen maaliitos hukassa ja antoi iloisesti pyöritellä akkua tyhjäksi mutta ei lupaillutkaan.
Täytyy varmaa käyttää jollain ammattilaisella näytillä. Ite en yleensä paljoa ymmärrä noitten sähköjen päälle.
Ei pitäis olla pc:tä, ei ainakaan myyjäkään puhunu mitään.
Ja virtalukko näyttää päällisin puolin ehjältä.
Ajoneston valonhan kuuluis vilkkua kun avaimet on poissa lukosta.
Yamaha YZF-R1 -08
Olet varmaan sahannut sitä nyt sitten niin, että se kanssa lähtis jos ois lähteäkseen? Tulee vain mieleen yksi kerta, kun oma nollaseiska kesken ajon vain yhtäkkiä kuoli. Hyrräsin parkkiin, ihmettelin hetken ja koitin startata. Pyörittää, muttei meinaakaan. Sama hetken päästä uudestaan. Sitten kaikesta siitä huolimatta, että ruiskuvärkin pitäisi käynnistyä ilman kaasua, niin koitin käännellä kaasukahvaa samalla. Yllätys oli suuri, kun osakaasulla startatessa mokoma alkoi yskiä. Pikku tauko ja uusi yritys. Kolmella pytyllä käymään tai sytytysajoitus mitä sattuu, mutta kaasutttelemalla kävi. Hetken käynnissäpidon jälkeen käynti parani ja alkoi käydä tyhjäkäyntiä. Tiedoksi vain. Tällaistakin on näille sattunut - tosin vain kerran.
Ajoneston valosta sen verran, että ellen ihan väärin muista, niin se lakkaa räppimästä tietyn ajan päästä siitä, kun pyörä on sammutettu. Manuaalissa luki tuo aika. Ehkäpä se ei myöskään ala räppiä ennenkuin pyörä taas käy. Joskin luulisi aloittavan, kun virrat kytkee. Joku pyörän omistava voinee testata. Eli jos pyörä on seissyt pitkään eikä ajonestovalo enää räpi, niin aloittaako räppimisen, jos vain käyttää virtoja päällä muttei käynnistä ja ottaa avaimet pois.
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Juurikin näin tekee tuo 07 fz1 enkä usko että tuo r1 poikkeaa siitä.(mjtee @ Loka. 06 2011,21:38) kirjoitti
Eli ajoneston valo vilkuttaa n.vuorokauden jonka jälkeen valo sammuu
"virran säätämiseksi" ja alkaa uudelleen vilkuttamaan kun käyttää virrat päällä eli ei tarvi käyttää käynnissä.
Starttaus probleemaa pukkaa 07vm. vakiopelissä.Kylmänä käynnistyy normaalisti ilman kaasua ja käy aina flektin starttaamiseen ja sammumiseen asti normaalisti, eli toimii niin kuin pitääkin.Mikäli pyörän sammuttaa kylmästä--> n.70 asteisena, niin ei hanki lähteä enää käyntiin..starttaa hörähtää käyntiin ja sammuu välittömästi, pystyy kuitenkin kaasua vemputtamalla käynnistämään ja pitämään jotenkuten käynnissä, mutta sammuu heti kaasun vapautettua.Mistähän sitä aloittas penkomisen kun vikavalokaan ei pala?