"Moottoripyöräöljyä" - mopon kuva purkissa
Halpaa, ei moottoripyöräkäyttöön myytävää - kuten Delvac
Anteeksi taas "turha" äänestys ja öljyvääntöthread, mutta jäi häiritsemään tuosta äänestyksestä puuttuva halpisöljyvaihtoehto
Käytätkö moponkuvaöljyä vai kenties jotain "korviketta", kuten iso D
Saas nähdä mitä tulokset ovat, veikkaan että vain murto-osa käyttää näitä delvaceja sun muita koska huoltamoissa tuskin edes löytyy muita kuin moponkuvaöljyjä.
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Olikin jo aika saada topic oljyista. * * *![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
....Lähdit sitte noin tappioasenteella(jyk4 @ Syys. 23 2011,10:14) kirjoitti
.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En Delvacia mutta muuta "yleisöljyä" kyllä.
Mineraalia 20W-50 moottorissa.
Useimmissa moottoripyörissäni kun on moottori- ja voimansiirtoöljyt erikseen ja kullekin rakenteelle on olemassa omat niille erityisesti soveltuvat öljyt joissa on kyseiseen toimintoon parhaat ominaisuudet. Kytkin pitää olla kuiva. Lisäaineista on siellä vain haittaa.
Merkittävä osa moottoripyöristä on kuitenkin valmistettu erillisrakenteisena. Kuten H-D:t osin, osa Bemareista, Guzzit suurelta osin, erillisrakenteisia brittipyöriäkin on vielä liikkeellä ja mahtaa niitä olla muitakin.
Ilmeisesti siihen on jokin syy... Olisiko luotettavuus?
mm
Meillä käytetään delvacia kahdessa motukassa ja chevy vanissa (bensa 5.7).
Kätevää kun ei tarvii ostella monia pönttöjä, yksi 20 L riittää tovin.![]()
suzuki gsx 1216 -01
Ei voi käyttää yleisöljyä esim D:tä, koska kummallakin autolla on omat erikoisvaatimukset öljylle. Ja pyörään ei saa laittaa dieselmoottoriöljyä. Pikku-valmetissa pitää taas käyttää "mahd. huonot" luokitukset omaavaa öljyä
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Motul 5100 10w40 tuli pistettyä.
GSX-R
Motonetistä melkein kalleinta "moponkuvaöljyä" Motul 7100:taa.
Mulla on rahaa![]()
1300cc Suzuki
Motonetistä parasta mp öljyä Yammulle, eli Motul 5000 10W-40. Olis mullakin rahaa mutta se vaan tyhmää maksaa liikaa![]()
Delvac MX 15W-40 (1400:kin käy) jo viiden vuoden ajan, eipä kyllä tulis mieleenkään laittaa pyörään mitään huonoksi luokiteltua tai vain Dieselluokitukset omaavaa öljyä.(wellu_76 @ Syys. 25 2011,22:21) kirjoitti
Gospelli on niin oikeessa, oli kyllä jo korkea aika ruveta juttelemaan näistä öljyasioista !![]()
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
5100 on semisynteettistä ja 7100 on täyssynteettistä.(Tomber @ Syys. 26 2011,13:37) kirjoitti
Saa motonetista delvac:ia myös jos ei liikaa viitti maksaa *
Mä kompensoin öljykuluja sillä että ostan 1 lavan kaljaa vähemmän vuodessa ja käytän sen öljyihin *
1300cc Suzuki
(Roadkill @ Syys. 26 2011,13:49) kirjoitti
Mä teen toisinpäin..
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Taas tämmönen mihin ei voi vastata...
En käytä moponkuva öljyä, enkä erityisen halpaa yleisöljyä.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Arvaa...
<p>2002-2014</p>
Yllättävän suosittujahan nuo ei mopokäyttöön myytävät öljyt ovat tämän kyselyn mukaan. Tietysti orggifoorumilla on jauhettu niin paljon asiasta että monet ovat uskaltautuneet kokeilemaan eri vaihtoehtoja (kuten minäkin). Koko Suomen motoristeista tuskin noin suuri osa delvaceja tai vastaavia käyttelee.
Se tietysti jäi kyselyn ulkopuolelle, että jos jotkut käyttää bilteman, motonetin tms vähemmän tunnettuja mopohalpisöljyjä, jotka ovat varmasti toimivaa tavaraa nekin (katsoo vain että luokitukset ja viskositeetti osuu). Eikä hinnassa paljoa häviä "traktoriöljyille"
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tällä hetkellä motulit koneessa kun halvalla sai![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Valmistajan vaatimusten mukaisesti luokitukset täyttävää öljyä. Tällä hetkellä Neste Turbo LXE 15W-40.
Ducati Diavel Dark
Delvacit unohdan suosiolla ja superkalliitkin ölpät testattu ja mitään eroa ei havaittu näihin Motulin "ei hifi" ölppiin, itseasiassa vaihteet toimii jämäkämmin näillä(Roadkill @ Syys. 26 2011,13:49) kirjoitti
En siis tarkoittanut että tyhmät ostaa kaliita öljyjä, mulle ihan sama kuka käyttää mitäkin. Menipäs selittelyksi hehee
![]()
Toi informaatio on vähän väärää vertailua. Varsinkin kun kaveri osti viistonnista öljyä (5000) ...joka on siis vielä halvempaa, eli mineraaliöljyä.(Roadkill @ Syys. 26 2011,13:49) kirjoitti
5100 on kyllä osasynteettistä.
Mä oikeasti en aina ymmärrä, miks käyttää delvaccia, kun prätkäöljyjäkin saa muutaman euron lisäpanostuksella... No tokihan se 6 euroakin on rahaa...
Tänkin öljytopicin voisi viedä suoraan roskiin... Ja itsekin vielä ruokin sitä![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
...tuota, antaisitko vielä selityksen sille, miksi Delvac MX 15W-40 ei ole prätkäöljy vaikka se täyttää (ja ylittää) prätkän öljyluokkavaatimuksen ?(Heksa @ Syys. 27 2011,08:49) kirjoitti
Selitykseksi ei nyt vaan riitä, että "purkista puuttuu prätkän kuva", samoin että "vain täyssynteettinen käy prätkään" ei
kokemuksien mukaan oikein riitä.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Nyt TOKMANNILLA tarjouksessa
Teboil Gold S 5W-40 4l *17,95 .
Tai Mobil 1 RF 5W-50 4l 26,95
Hakemaaaaannn
Triumph Tiger 800 XRX
No Delvacia, 1400:sta. Käytän autossa täyssynteettistä Delvac 1:stä lähinnä talviköynnistyksen varmistuksen takia, mutta mopossa on nyt menty tuolla dino-öljyllä jo 160 tkm. Ei ainakaan toistaiseksi mitään syytä vaihtaa.
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Pikku-Hondiin ja Bemariin iso-D. Pegasoon ja Norgeen samaa 10W-60 -öljyä, Selenia Racingia, italoja kun ollaan. Pegason vaatimus olisi 15W-50 mutta ei tarvi olla eri kannuja lojumassa ja toimii myös talvipakkasilla.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kotiloon vois hakeakin, mutta enpä märkäkytkimelliseen pyörääni synteettistä autoöljyä laittaisi..(Oula @ Syys. 29 2011,10:43) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Delvaccia ei saa 10W/50. ;)(wesba @ Syys. 29 2011,10:25) kirjoitti
SuperDuke 2011.
Se onkin eri juttu kun Pemarilla älysivät sahata Kuplan koneen poikki niin saivat aina kaksi Gessun konetta ja laittovat ihan tavallisen pienen auton kytkimen siihe perrään ja vielä vaihdelaatikonkin erikseen. Ja kaiken huipuks ihan oikeen vaihtovirtalaturin remmin perrään niin virtaa on ko ennen Imatralla(J@ck @ Syys. 29 2011,13:00) kirjoitti
![]()
Triumph Tiger 800 XRX
Okei, toi on ok, tosin itse ajan senverran vähän talvella että katson tuon 15W riittävän.(GoA @ Syys. 29 2011,13:10) kirjoitti
Jos kuumapää vaatii tuon 50, niin sitten Vacci ei käy.
Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
Niin, on pemareita ja pemareita. Siihen sahattuun kuplan koneeseenkin synteettinen 5W-xx on turhaa, ellei sitten talvella ajele. Sama juttu pätee vanhempii K-sarjalaisiin.(Oula @ Syys. 29 2011,13:28) kirjoitti
Kotimaan keleissä 15W-40, tai 20W-50 mineraalipohjaisina pelittävät em. mopoissa vallan mainiosti.
Taitaa kertomukset bokserien öljynkulutuksesta usein johtua liian liruista synteettisistä öljyistä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.