Nonni. Nyt kun sain Diversionin vikkujen ja valojen johtosarjan kuntoon, niin nyt ei meinaa toisinaan virta-avain kääntyä. Onko lopun alku, pitääkö suosiolla ostaa uus virtalukko. Öljyä on annettu... Onkohan paha homma. Haynesin nettiversiomanuaali sanoo aika lyhyesti, että lukko on vaan yläkolmiossa kiinni parilla ruuvilla. Onkohan noin helppoa.. Sinänsä toi on maailman yksinkertaisin virtalukko (myös ohitaa), johtosarjan liitin auki emäputken kohdilta (ei onnistu hanskat kädessä) ja kaks piuhaa on virta akulta ja takaisin sulakeboksiin. Toinen on parkkivalon ja takavalo sähköt. Ei mitään ihmeellistä ja netistä varaosa postikuluineen alle viiskymppiä.
Alkaa tää jatkuva ropaaminen tympiä. Kannentiivistekin tai joku vuotaa kannen välistä öljyä. Sitämukaa kun korjaa niin jostain muualta tulee kilometrit täyteen.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Mitä öljyä?(shyhander @ Syys. 18 2011,22:26) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Tippakannuöljyä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jos kyseessä on vanhempi yksilö niin jokohan avain olisi sen verran pyöristynyt että uuden kopion teettäminen auttaisi?
Ducati 750 SS -04
(Kawasaki ZZR-1100 -93, Suzuki PV50 -90)
Mulla on vastikään teetetty kopioavain, pitääkin ottaa se käyttöön jos vaikka olisi parempi. En sitten tiedä onkohan se parempi, kun se on silmämääräisesti lukkoseppä tehnyt vanhasta. Voi olla et pitää ostaa uus lukko, reilu neljäkymppiä vaan maksaa postikuluineen Wemotosta.. Mut se asennuksen vaiva...![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo vaihdossa saattaa tulla yllättäviä käänteitä
Mulla yläkolmion vaihdossa selvisi että:
A: virtalukko oli kiinni kahdella "Security" torxilla
B: joku mestari oli mälvänny niistä kannat pyöreiksi
Tuloksena pora käteen ja hommiin. Onnistu se noinkin mutta pointtina lähinnä ettei välttämättä oo virtalukko kiinni normi kuusiokoloilla.
1300cc Suzuki
Itse olen huomannut useamman pyörän kokemuksella että yksi parhaista aineista virtalukon voiteluun kun se takertelee on spray pullossa oleva aseöljy. Viimeviikolla viimeksi huollossa voitelivat takertelevan lukon jollain aineella eikä se siitä mikskään muuttunut. Heti kotiin päästyäni suhaus aseöljyä lukkoon ja heti meni avain hyvin pohjaan saakka ja avain kääntyy nyt herkästi.
Entiset:
Helkama Mini->Hopeasiipi de Luxe->Tunturi Start-> Suzuki TS 125->
Suzuki GSX 750->Honda GL 1200 D->HD XL883C Sportster->
Honda GL 1500->Honda GL 1800
Nykyiset:
BMW K1600 GTL -16
BMW R1100GS -99
Juu aseöljy pikku spraypullossa paras!
5e motonetissä. Älä osta lukkoöljyä missä on lisäaineet ruosteen estolle! Mulla oli ongelmia lukon kanssa myös ja ostin 2 eri lukkoöljyä ja ei auttanut. Suihkaus aseöljyä ja samantien todella herkästi toimii. Auttoi myös vanhaan abloy lukkoon..
Is a dream a lie if it don't come true or is it something worse
ex - Gsx-r 600 K7
KTM smr 690 -09
Ja sitten paras aseöljy on Anticorrol...(Devils & Dust @ Syys. 19 2011,17:24) kirjoitti
Ääni aseöljylle, sitä tulee ruikittua vähän joka reikään.![]()
Ootko kokeillut "työntää" avainta mittaristoon päin ja samalla kääntää? Omassa Yamahassa virtalukko sen verran kulunut että toimii ainoastaan noin.
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Tai sitten taaksepäin.mun jamahassa toimii ainoastaan niin.oiva lapsilukko(Juska2000 @ Syys. 19 2011,19:15) kirjoitti
![]()
YZF1000R
aseöljy on muuten ihan ehdoton ykkönen tuohon voiteluun, tänä kesänä oli samoja oireita bladessa ja suihkasu tuolla ja oireet läks ! suosittelen lämpimästi...
Honda cbr Fireblade 954 vm 2003
Honda VTR 1000F vm 2000
Honda cbr 600F vm 1992
Yamaha Virago 535 vm 1999
Oman pyörän virtalukko ei alkanut kunnolla pelaamaan pelkällä öljyn ruiskimisella lukkoon. Tuumin ettei öljy ilmeisesti leviä kunnolla lukon joka soppeen. Puhalsin paineilmaa lukon reiästä sisään öljyämisen jälkeen. Jonkin ajan kuluttua lukko alkoi toimimaan jouheasti.
Mulla aseoljy taas tuntui vaan pahentavan takkuilua, eikä pyörää saanut enää ollenkaan lukkoon edes käyttämättömällä vara-avaimella.
Pikku nokare vaseliinia avaimen mukana taas sai lukon toimimaan toistaiseksi.
<br />
Olen koittanut painaa pohjaan.. mutta en oikein ole kerinnyt löytämään sitä "miksi" se sitten taas kääntyy kun se kääntyy.. Yleensä iskee kylmä hiki ja sitten hups oho no nythän se kääntyy ja toimii... Ainakaan pohjaan painaminen ei auttanut.. paremminkin kai hiukan keventää.. kääntää.. painaa-keventää.. kääntää.. runklaa ylös-alas.. varovasti vääntöä ja takas.. ja sitte lupsahti virrat päälle asentoon.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Kuten yllä neuvottiin niin älä paina avainta syvemmälle lukkopesään vaan tavallaan taita sitä ylös tai alaspäin. Itsellä oli sama homma R6:ssa.... varsinainen ajonesto.
Fillari
Mulla oli samaa oiretta busassa.. Vaivaiset 80t oli mittarissa.. Teetin uuden avaimen ja avot lukko toimi taas (toimi myös käytttämättömällä vara-avaimella). Orgis avain oli kulunut ihan pyöreäksi.. Eli uutta avainta kehin..(Seenakki @ Syys. 19 2011,12:01) kirjoitti
Täyttä pashaa on suikan lukot ja taitaa olla myös shyn käyttämässä mopomerkissä. Lukko irti viskaus metikköön ja uutta tilalle. Kestää sitten taas tovin.
Ja Shy jos kerran ajelet tuon ikäsellä mopedilla toki olet tietonen että joutuu ropaan jatkuvaan..eiks vaaa?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kandee miettiä millasia punnuksia sitten avainlenkistä roikottaa.
Itellä vain nahkainen läpyskä virta-avaimessa, se nimittäin syö sen lukon sisäpuolelta jos on roikkumassa ja tempomassa sellanen nyrkin kokoinen avainklimppi.![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Niinpä, juu, no sitä en tiedä mitä tuossa on aiemmin ollu, mutta mulla ei ole kun tankin avain ja hälyn avaimenperä-kaukosäädin.
Naurettavaa, mutta vasta nyt tuli oikeasti katseltua miten tuo lukko on kiinni ja missä.. Aika helpon näköisesti näyttäis irtoavan...Jos siellä on kuusiokoloruuvilla kiinni, niin taitaa lähteä jopa yläkautta jos avaimen saa laitettua. Lukon runko näkyy ihan hyvin ja sormella saa helposti tuntumaa ruuvien reikiin. Johtosarja irtoaa käsikopelolla helposti (parista abikoliittimestä sais hyppypiuhan ja virrat päälle...).
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Jepujee, eli rupesi mullakin tuo virtalukko kiukuttelee, ei auta aseöljyt ei.
Mutta olen laittanut aina tuon avaimen samoin päin, siinä roikkuvan nahkaläpyskän takia. Noh, nyt kun pistän sen 180 astetta käännettynä, toimii kuin junan veski![]()
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99
Ainakin omassa Yamahassani virtalukon kiinnitysruuveista puuttui kannat. Ne olivat siis sitä tyyppiä, jossa kanta korkkaa irti kun saavutetaan tietty kiristysmomentti. Eli yläkolmio irti ja penkkiporalla ruuvit pois. Ei kummakaan homma.
I am afraid I was very, very drunk
Mä olen nyt käyttänyt vanhasta avaimesta tehtyä uutta vara-avainta, ja en tiedä onko parempi vai ei. Mulla lukko vaikuttais tolla uudella avaimella pelaavan kun ei paina avainta pohjaan asti, vaan nostaa pikkuisen ja vääntää. Varmaan talvella vaihdan toin lukon. On sen verran edullinen osa diversionissa, niin turha kärvistellä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
+1(Kawa LTD @ Syys. 21 2011,23:32) kirjoitti
Minulla ei ole edes sitä nahkaläpykkää.
Minulla on 7 vuotta vanhassa Diversionissa virtalukko takkuillut muutamana viime vuotena joka syksy. Aina se on öljyämällä notkistunut, mutta sitä öljyä on saanut uittaa sinne oikein kunnolla.
Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
SUZUKI DL650A