Minulla puutuu kädet pidämmässä ajossa ja hartiat menee jumiin, onko muilla samanlaisia oireita?
olen koittanut plexin vaihtoa ja tangon korotus paloja mutta ei ole oikein auttanut.
Ohjaustanko tärisee jonkun verran puutuminen saattaa johtua siitä..
edellinen pyörä oli r 1200 c, eikä sen kanssa puutunut kuin perse, päätin hommata matka pyörän ja nyt jumittaa hartiat ja kädet..
Kokemusta GSA:sta vasta tämän kauden alusta, mutta puutumisia ei ole tullut. Pisimmät päivämatka ovat olleet reilut 1 000 km.
Olen samaa mieltä, että tanko ravistaa hieman (pyörä vm 2011), edellinen pyörä ei ravistanut yhtään (K1200 GT vm 2007).
Ensiasennusrenkailla (Tourance EXP) tärinää oli vähemmän kuin nyt alla olevilla tavallisilla Tourancella.
Alkuoperäinen pleksi lähes ala-asennossa, Touratechin Xtralow istuin ja ohjaustanko säädetty suht pystyasentoon.
Ai GS Adventuren stonga ravistaa? HD:lla jos ajatte, niin varmaan halvaannutte.
No sen verran olen samaa mieltä, että joskus olen huomannut pitkissä vedoissa sormien puutumista, mutten suinkaan joka kerta.
Auttasko joku säännöllinen jumppailu, että lihakset kestäis staattista rasitusta?
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
Kaasukaffaan asennettava "throttlerocker" ainakin minulla auttoi heti ja lopullisesti. Maksaa semmosen 5 € joten ainakaan kokeilemiseen ei tartte taloa pantata...
Mulla käsien ja hartioiden puutumista on esiintynyt kaikenmallisilla peleillä, ja nimenomaan pidemmillä (500km+ pv) touringeilla.
-k-![]()
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Mitenkäs tangon asento muuten kuin korkeuden suhteen?
Ainakin itsellä tuossa vienosti tärisevässä itävaltalaisessa vaikutti yllättävän paljon kun käänteli ja etsi itselle sopivan asennon tangolle.
Rocker auttaa kaasukäden väsymiseen. Epäilen, että mulla puutuis niska vaikka istuisin kypärä päässä kotisohvalla +500 km päivämatkaa vastaavan ajan.(Kekke @ Syys. 02 2011,13:45) kirjoitti
StuG III Ausf. G
Mulla puutuu vasen käsi jo alle 50 km ajolla. Se johtuu hermopinteestä ja hartialihasten jumista. Helpottaa kun roikottaa kättä jonkin aikaa.
Pitää osata rentoutua. Aluksi oli kaikenlaisia oireita, sittemmin on ajeltu jo 5000km/48h ilman kummempia.
Lisäksi tietysti auttaa, kun vähän katsoo sitä tangon ja penkin asentoa. Pienikin muutos noissa voi tehdä ihmeitä.
Itsellä ei tuota lepuuttajaa ole, mutta kaasukahvassa on tuo köyhänmiehen cruisecontrolli millä saa jäykistettyä kaasun johonkin asentoon. Sekin auttaa.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Hyvä ja halpa konsti tuohon puutumisongelmaan, on reitin valinta.
Pitkä veto suorempaa valtaväylää puuduttaa minuakin, mutta valitseppa reitille välillä joku "kikkapätkä" eli oikaisu pikkuteiden kautta. Kyllä siinä hartiajumit ja puutumiset unohtuu![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
juu. on sitä tankoa pyöritelty ja nosteltu ja laskettu.
aluksi epäilin juuri että jännittää lihaksia uuden pyörän pyörän kanssa, mutta nyt ajeltu jo miltein 3 vuotta ja vieläkin puutuu.
pahin oire on kun hartioista vihloo niin ettei voi sivuille katsoa päätä kääntämällä niin on jo vähän vaarallista..
ajattelin koittaa sitä sw-motechin Non-Shock Endurance Bar ohjaustankoa, siitä olis kiva kuulla kokemuksia.
ja ehkä plexin vaihtoa nyt on mr-vario joka heittää sivuilta ilmat syliin..
ensi kesän hommia..
Ootko varma että vika on tosiaan tangossa, eikä esim ilmavirroissa?
Itsellä ainakin veto niskaan vetää niskan totaalisen jumiin, vihloo ja päätä ei paljoa heilutella.
juu voi olla sekin..
nyt on tosiaan se mra vario kiinni mutta hieman on kapea, hyllyssä on orkkisplexistä hieman lyhennetty versio joka sekin aiheuttaa hieman turbulennsiä, mietin jos siihen lisäisi ensi kesänä tuollaisen..
http://www.wunderlich.de/shopart....RGO.htm
onko tuosta kenelläkään kokemuksia, ainakin siinä on säätä mahdollisuuksia..
Mulla puutui ennen kädet. Hanskojen vaihto taipuisampiin auttoi heti. Hartia jumiin venyttely joka tauolla ja tankkauksessa; vaikkakin tankkaus väli > 600km. Tahtoo silti pitemmillä rykäisyillä vähän jumittua.![]()
Pivoting Handlebar Raisers Tilasin kun joskus alkaa pieni puutuminen ja tuntuu että tanko saisi olla lähempänä.
Odotellaan että lähettäävätkö net nuita tänne .
Triumph Tiger 800 XRX
Jos jää matkalle niin sw-moteckilta löytyy samanmoiset, niissä vielä lisänä 10mm säätö korotuksessa.(Oula @ Syys. 05 2011,10:21) kirjoitti
joo RM Heinolta suoraan varastosta .(Seikkailu_R @ Syys. 05 2011,12:08) kirjoitti
kohta alan ruuvaamaan kiinni.
Etelä-Afrikka on hiljaa vain.
Nyt muutama kolmen tunnin veto päästelty ja ei kädet puudu .
Nyt koskee häntäluuhun ja aika paljon , voihan vitalis .
Kaikki vaikuttaa kaikkeen .
Triumph Tiger 800 XRX
Ju, nuo oireet löytyy plus liian alhanen verenpaine.(saunoja @ Syys. 02 2011,18:09) kirjoitti
Oikeassa kädessa hermopinne eli ns. "hiirikäsi" etusormesta hartiaan. Nuo kikkapätkät mulla ainakin vie viimeisetkin mehut kädestä kun hartiat jäykkänä vetää. throttlelock päälle ja hetki käden ravistelua niin tunto palailee sormiin![]()
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Leikkaus auttaa hermopinteeseen avartavat rannekanavan itellä leikattu oikea ja on kondiksessa nyt jonossa vasemman käden leikkaukseen helppo ja nopea operaatio. Kesällä vasen puutuu heti 15-30min ajon jälkeen per.....tä aina roikottaa kättä. Samaten häntäluu puutuu pitänee hommata Air hawk vai mikäse oli tai geeli tyyny. Pyörä on kyllä eri merkkinen mutta oireet samat.![]()
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
Ehkä tuo puutuminen johtuu enten määrätynlaisesta jänittämisestä, siis ollaan kahvoissa kiinni turhan tosissaan. Löysempi ote ohjaustangosta, kyllä se pyörä tiellä pysyy vaikka ei olisi kädet tangossa lainkaan.
Itse moottoripyörälyurani alkuakoina oli tuollaista jäykkyyttä ja erityisesti käsien puutumista, nyt ei ongelmia, kun osaa luottaa siihen, että pyörä pysyy tiellä ilman jatkuvaa kaitsemista. Mitä lujemmin tarraa ohjaustankoon, sitä enemmän myös värinät puuduttavat paikkoja. On minulla tuo kaasukahvan lepuutajakin, siis se muoviläppyskä, mutta hansikaslokerossa, ehkä siitä apua, kun lähtee ajamaan pitkiä matkoja, taajamaalueella siitä vain haittaa.
Voihan se jollakin johtua jännittämisestä mulla ei, rentonahan "puikoissa" pitää olla se on selvä. Se määrätynlainen "rannekulma" edesauttaa puutumista joka on juurikin merkki rannekanava oireyhtymästä.Puutuuhan ne kädet muistakin syistä sehän vaan pitää haarukoida mistä johtuu sama kuin satula hommat toisille hyvä on toisille huono.![]()
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
Mulla tuppaa vasen olkapää kipuilemaan ja kipu säteilee pahimmillaan ainakin kyynäråäähän asti. Auttaa aina kun venyttelee siten että vääntää käden selän taakse ja lepuuttaa kättä satulalla, ikäänkuin perseenraapimisasentoon. Tosin kättä on tossa kipuvaiheessa aika paha saada väännettyä sinne selän taakse.. Toinen mikä auttaa on se kun jäykistää jännittämällä kaikki hartialihakset. Tuntee miten joku "hermo" tai sellainen laukeaa ja kipu loppuu. Mutta palailee sitten taas... Melkein luulen että liian rennolla pystyasennolla on hommaan jotain tekemistä.. Tärinää ja ilmavirran tutinaa ja hartiat rentoina.. sais hermot jotenkin pinteeseen..Kaasukädessä ei tota ilmaannu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
kolmen tunnin lenkin vedin kokeeksi gessulla nyt pari vkoa sitten. penkki oli matalaan vaihdettu ja tanko liian korkealla, niin itelläkin tuntui hartioissa.
vaan ku oli koeajopyörä ni hankala oli alkaa säätelemään siinä ajessa, siihen se aika oliski sitten menny..
toki nykyisessä xx:ssä myös tuntuu lavassa pistos, mut se taitaa olla joku vanha vaiva aikojen takaa mikä juiliipi.. gessussa taas asento sen verran eri ettei se tuntunu ollenkaan.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)