Ostin keväällä bläkkärin..ja ongelmat alkoivat pyörä nykkii ajettaessa esim 2,3.4vaiheteella noin 60km/h ja tuntuisi kun ei kävisi kaikilla pytyillä on vaihdettu tulpat eipä auttanut ruisku on synkattu ei auttanut oisko jollain tietoo millä sais vian korjattua muulla tavalla kun vaihtamalla pyörää.Pyörällä on ajettu 34tkm.Otan kaikki neuvot kiitollisuudella vastaan.On kiristetty myös akunkengät ja tarkastettu/öjytty ketjut niin hyvin että kyydissäolijalla meni takin selkämys mustaksi.Kunlaittaa paikallaan kaasua n3000rpm niin pysyy vähän aikaa ja alkaa vaeltamaan alaspäin n400rpm,
TuplaX
Mulla oli samanlainen murhe, just 50-60km/h nopeudella. Sitten kun anoi enemmän kaasua ei mitään murhetta?Keskustelu palstojen ohjeiden mukaan putsasin tankin alta kaikki sähköliittimet, yhdessä niistä olikin selvät hapettumat. Tuntui et sillä parani, vaan eipä parantunut kokonaan. Sit kävin tankkaamassa, ajatuksissani kun olin löin kortin koneeseen otin pistoolin ja aloin tankata.Just kun painoin liipasinta, tajusin et on pikkasen väärät aineet menossa tankkiin, diesel pistooli kädessä? Autona mulla diesel, 0,8l kerkes mennä. Onneksi tankki melkein tyhjä tankkasin bensalla täyteen, ajattelin et mitenhän käy tällä seoksella? Vaan suuri hämmästys, nykiminen hävisi? Olisko ollut jossakin suutimessa jotakin likaa?
Minulla oli tapana aina nakata kevään eka tankilliseen noin 1/3 - puoli pottua 'injector cleaneria' (tarkoitettu yleensä auton tankilliseen tai noin 80 litraan valmistajasta riippuen). Ei siitä vissiin haittaakaan ollut, kun ei koskaan ruisku pykinyt. Mopedin historia vieläkin tiedossa, koska kaverilla edelleen toisella sadalla ajettuna.![]()
![]()
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
XX "nykii" tietyllä pienellä nopeudella ihan ominaisuutenaan. Voimansiirron välykset, ketjun kireydet, yliherkkä ruisku yms saavat koko vermeen ees-taas nykimisliikkeeseen.
Ajoa vaan, ei se peli rikki ole.
.
Tästä asiasta on naillä sivuilla vaikka kuinka paljon keskustelua, mm. aivan hiljattain käytiin sama asia läpi.
Niin, olin jo unohtanut. Kesällähän omassa XX:ni oli pätkimistä lähes 4000:n asti ja siitä ylöspäin kävi tasaisesti, mutta tuntui siltä "ahistavalta". Bensankulutus oli n. 0,5 ltr/100km suurempi kuin normaalisti.
Syyksi osoittautui tarvikeilmansuodatin, joka oli edellisessä huollossa laitettu XX:n. Kun tarvikesuodattimen tilalle vaihdettiin alkuperäinen, niin käyntihäiriöt loppuivat siihen ja bensankulutuskin putosi normaalilukemiin. Sitä en tiedä mistä suodattimesta oli kysymys. En kysynyt.
![]()
XX:t taitavat olla yksilöitä, minun ei nyi. Paitsi jos ajaa kaupungissa mukulakiveä. Silloin kyllä, koska ruisku on äkäinen ja toimittaa pienenkin ranneliikkeen voimalinjaan!(vma @ Loka. 08 2011,08:09) kirjoitti
XX -04, R1200GS -13