Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 87:sta
  1. #31
    Itsellä tuossa hondassa kyllä did ketjut kestäneet ihan ok, ne oli 27tkm kohdalla siihen vaihdettu ja nyt 69tkm kohdalla ei vielä näy jäykkiä lenkkejä tai tunnu mitään nykimisiä.
    Radallakin nuilla on ajettu varmaan kohta 8tkm, tosin koitettu rasvata kohtuu tiuhaan ja pesty ehkä kerran vuodessa bensalla tai dieselillä.
    Ketjut oli muistaakseni mallia zvm2 530
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  2. #32
    Lainaa (asu @ Joulu. 22 2011,03:20) kirjoitti
    Lainaa (fayout @ Syys. 29 2011,18:12) kirjoitti
    ... ja ainakin itse löysin ne halvimmalla saksasta www.motorradteile-hamburg.de . *
    Onkos kukaan tilannut tuolta, hieman askarruttaa tuo tilisiirto eli ilmeisesti ennakkomaksu?

    Kuinkas nopeasti tavara tulee tuolta tilauksen jälkeen?

    Kuinkas hyvin ne osaa englantia tulla vastapäässä, jos tulee jotain kysyttävää jälkeenpäin, kun en tuota saksaa osaa?
    Pari kertaa olen tilannut, ei ongelmia. Voi asioida myös englanniksi (email ja puhelin). Tilisiirrossa menee sen 2-3 päivää. Vahvistavat sen ja hetikohta tulee myös ilmoitus postituksesta seurantakoodin kera. Tosin tuo seurantakoodi päivittyy aika hitaasti ja usein on paketti kotona ennenkuin on seurantainfossa tietoa, että on edes Suomessa. N. viikossa on tullut paketti perille siitä kun ovat maksun saaneet.
  3. #33
    Itse en kyllä suostu muita, kun DID ketjuja laittamaan Kotarin SE:hen. Kaverilla oli alkuperäisenä Reginat ja ne tuli valmiiksi 5tkm kohdalla. Nyt alla DID ja 20tkm menny ilman ongelmia. Itse vaihdon jossain 23tkm kohdalla ekat DID:t, kun ajattelin, että pakko niiden on olla loppu, mutta verratessa uusiin aivan sama mittaiset, nyt uusilla menty joku 27tkm eikä niitä tarvi edes kiristää.
    Ja sitten se kohtelu mitä nuo ketjut saa ei ole kaikkein hellävaraisinta eli >70% ajoista tulee hiekalla eli ketjut normaalista ihan H*tin paskaset kotiin tullessa.
    Huolto vaikkutanee tuohon kestävyyteen eli joka reissun jälkeen pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
  4. #34
    Lainaa (petebandit @ Joulu. 22 2011,11:57) kirjoitti
    ... pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
    Joko helvetin hengetön pesuri ettei vesi mene tiivisteiden taakse vai pistätkö injektioneulalla uudet öljyt rullien sisään?

    Mulla DID XÖÄ jotain... ketjut vakiona mutta eipä noissa ole kehumista vaikka on ollut pro-oiler käytössä uudesta lähtien.

    Seuraavat voisiva olla jotain muuta kuin DID tai Regina.
    Mielellään musta tai hopea anodisoidut.
  5. #35
    Lainaa (AimoPamaus @ Joulu. 22 2011,21:22) kirjoitti
    Lainaa (petebandit @ Joulu. 22 2011,11:57) kirjoitti
    ... pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
    Joko helvetin hengetön pesuri ettei vesi mene tiivisteiden taakse vai pistätkö injektioneulalla uudet öljyt rullien sisään?

    Mulla DID XÖÄ jotain... ketjut vakiona mutta eipä noissa ole kehumista vaikka on ollut pro-oiler käytössä uudesta lähtien.

    Seuraavat voisiva olla jotain muuta kuin DID tai Regina.
    Mielellään musta tai hopea anodisoidut.
    No saa tuossa painepesurilla pesussakin järkeä käyttää ettei nyt ihan 5 sentin päästä paina menemään.
  6. #36
    Täältä ehdottomasti ääni halvalle

    Kun ostin oman kymppi ärrän niin kattelin että ketjut ja rattaat vaikuttaa lähes uusilta. Ja kyllähän ne sitä varmaan oli mutta noin 2tkm ajettuna ne oli aivan sököt. Kawa ei ostoksena kaduta tippaakaan vaikka joutukin ne vaihtaan mutta kun tilasin uudet (kalleinta/parasta merkkiä en nyt muista) niin tulikin yllätys kun ketju oli tuplasti leveempi kun edellisen omistajan viritykset. Sen jälkeen rullannu muutaman tonnin eikä oo tarvinnu huolehtia kiristämisestä.

    Muistaakseni kevari aikoina mulla oli DIDin ketjuja (taas ne kalleimmat) ja niitä tarvi vaihtaa 2 kertaa kesässä ja sitä ei uskoneet edes liikkeessä. Tosin kevari kulki melko hyvin ja siinä ne ketjut oli muutenkin aika onnettoman levyset.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  7. #37
    http://www.motorradteile-hamburg.de/

    Tähän ei taida löytyä foorumilta vastausta? Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?

    Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96

    Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95

    Tuollaisia löytyy motorradteile-hamburgista niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. GSX-R 750 1993. Help anyone?
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  8. #38
    Lainaa (JaySon1 @ Joulu. 23 2011,09:04) kirjoitti
    http://www.motorradteile-hamburg.de/

    Tähän ei taida löytyä foorumilta vastausta? Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?

    Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96

    Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95

    Tuollaisia löytyy motorradteile-hamburgista niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. GSX-R 750 1993. Help anyone? *
    VX on päivitetty V malli (42,3 KN)
    VM (43.1 KN)
    DID kotisivu

    Noista kyllä tuo halvempikin riittää Suitsan tehoille mainiosti. Kuten aikaisemmin sanottu niin todennäköisesti joudut irroittamaan takahaarukan kun asennat päättymättömiä. Toisaalta jos sulla ei ole tietoa onko laakereita huollettu koska viimeksi niin samalla se menisi kun vaihdat ketjut/&rattaat.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  9. #39
    Kiitos JuhaK!

    Googlailin tuota kyllä mutta enpä DID:n sivuita tullut katsoneeksi. Dumbass me!

    Niin ja hyvät joulut!
    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  10. #40
    Ollos hyvä ja kiitos samoin
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #41
    No mitkäs ne nyt on sitten parhaat? D.I.D.:llä on menty n.24 tkm ja pari kertaa on tiukattu eikä olleet uudet kun pyörän ostin...tosin hyvällä huolenpidolla ovat olleet
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  12. #42
    Alkuperäisillä RK530GXW-118-kettingillä menty 42000km, vielä täysin kunnossa ja kiristystä ei ole tarvinnut renkaan vaihdon välillä. Pro-oiler ollut lähes uudesta käytössä.
    GSX 1300R L2
  13. #43
  14. #44
    tiedä sitten miten noissa ketjuissa on eroja jos niitä rasittaa radalla ja lentokentällä?
    venyminenhän johtuu kulumisesta ja kuluminen rasvan puutteesta rullien sisällä?

    meneekö noi täyskaasu vedoilla sitten niin kuumaksi että voitelu kärsii sen takia?

    mitä ketjuja käytetään esim kiihdytyspyörissä?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #45
    Mulla on tuossa 01 gixussa ollut vain orkkis ketjupaketin mukana tulleita hiluja, hetken oli pienempi tarvikeratas.
    Ekan setin vaihdoin kun mittarissa oli 36 tonnia, nyt on mittarissa 61 tonnia ja ketju on suunnilleen samallainen kuin uutena, kesä 2012 menee tolla. Ostin 2010 kesällä orkkis ratas&ketju paketin, maksoi koko loota 160€ täällä suomessa. Muistaakseni olen joutunut kerran kiristämään ketjuja renkaan vaihdon yhteydessä.
    Purkaan sen joutuu kumminkin...
  16. #46
    Lainaa (rumakuhelvetti @ Joulu. 23 2011,21:34) kirjoitti
    Mites noi bilteman ketjut?
    Niissä on vissiin valmistaja IRIS (googlettamalla FB-rengas tiiviste)

    Kokemusta ei mulla oo, mut speksit taitaa olla perus DIDiä (VM tms) vastaavat.

    Kiinnostas kuulla kokemusta. kun kuiten noista tunnetuista merkeistä on vähän vaihteevaa nuo kokemukset.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  17. #47
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mitä eroa mahtaa olla D.I.D ketjuratasseteillä:

    Louis tämä ja Louis tämä?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #48
    Meneeköhän nyt oikeaan ketjuun..
    Tonninen gixxeri mankuu myös uusia rattaita+ketjuja..
    Vakio rattaat 17/42, meneekö pahasti metsään jos lähtee muuttelemaan 16/44 ? Hyviä tai huonoja kokemuksia kenelläkään?

    Suosittelen tätä liikettä



    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  19. #49
    Lainaa (tkard @ Joulu. 29 2011,16:17) kirjoitti
    Meneeköhän nyt oikeaan ketjuun..
    Tonninen gixxeri mankuu myös uusia rattaita+ketjuja..
    Vakio rattaat 17/42, meneekö pahasti metsään jos lähtee muuttelemaan 16/44 ? Hyviä tai huonoja kokemuksia kenelläkään?

    Suosittelen tätä liikettä *
    Mulla on kyseiset välitykset omassa. Pelkkiä hyviä kokemuksia.

    K3/K4 ja 16/44 rattaat

    Aivan loistava modi, et kadu



    EI mennyt oikeaan ketjuun--> *Gixxer.fi

    (EDIT: Muokkasin pois väärän tiedon viestistäni)



    1300cc Suzuki
  20. #50
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #51
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen
    " Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
    Eli onko kummiskin liian lyhkänen?
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  22. #52
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?

    Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?



    1300cc Suzuki
  23. #53
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?

    Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:32) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Joulu. 29 2011,18:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen
    " Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
    Eli onko kummiskin liian lyhkänen? *
    115 lenkkiä oli mulle passeli tohon komboon ja säätövaraa jäi molempiin suuntiin.

    112 saattaa riittää myös mutta varmasti en pysty sanoon
    No nyt sä rupeet olemaan jo niin taitava laskeskelija, että sun ehkä kannattaa miettiä ensin; mikä on tommosessa tavallisessa mopoketjussa lenkkien muoto/määrä.

    Esim montako lenkkiä näet seuraavassa kuvassa?

    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #54
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?

    Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?
    Eli jos sulla oli 120 ketju, niin lyhensit siitä 5poies eli lopputulos 110? (5 niveltä, = 10 linkkiä) ?
    Eli tuo mun 112 ei ainaskaan ole liian lyhyt , jos nyt itsekkään pysyn kärryillä
    Kiitos!
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  25. #55
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,19:31) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:30) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?

    Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:32) kirjoitti
    Lainaa (tkard @ Joulu. 29 2011,18:24) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
    Lainaa (Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
    (tarvii 115 lenkkisen ketjun.)
    Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.
    Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen
    " Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
    Eli onko kummiskin liian lyhkänen? *
    115 lenkkiä oli mulle passeli tohon komboon ja säätövaraa jäi molempiin suuntiin.

    112 saattaa riittää myös mutta varmasti en pysty sanoon
    No nyt sä rupeet olemaan jo niin taitava laskeskelija, että sun ehkä kannattaa miettiä ensin; mikä on tommosessa tavallisessa mopoketjussa lenkkien muoto/määrä.

    Esim montako lenkkiä näet seuraavassa kuvassa?

    Katsos! Aina oppii uutta

    Menin itseeni ja ajattelin. Eli 10 olin lyhentänyt omaani.

    Eli vastaus on 110.

    Kiitos ilmaisesta oppitunnista.

    Missä se mun miljoona on?
    1300cc Suzuki
  26. #56
    Tämän viestin saa heivata vaikka paskikseen tms jos ei täysin tänne kuulu mutta vastaus olisi kuitenkin mukava saada.. * Jos siis päädyn tilaamaan avoimet ketjut niin saako ketjulukon kiinni _kunnolla_ ilman siihen erityisesti tarkoitettuja työkaluja??

    Paikka jossa pyörä talvehtii on varustetasoltaan mallia "autokorjaamo" joten kaikenlaista kättä pidempää pitäisi kyllä löytyä..

    Amatööri kiittää *

    EDIT: Eli siis tällaiset ketjut:
    Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette



    Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi

    Suzuki GSX-R 750 -93
  27. #57
    lekaa ja pistepuikkoa jotkut suosittelee.

    Ite en oo kokeillu kun louisilta saa rothewaldin ketjutyökalun halvalla ja sillä sit niittailee loppuelämänsä.

    Ei tarvi kikkailla ja miettiä tuliko hyvä
    1300cc Suzuki
  28. #58
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tollasessa perusmopossa missä ei ole mitään ihmeellistä takahaarukkaa, niin en kyllä yhtään pelkäis takahaarukan irroitusta. Homma on yhtä helppo kun takarenkaan irroitus, tai no tossa mun XJ:ssä ei ole mitään "koiranluita" takajousituksissa, mutta en tiedä monimutkaistaako sekään hommaa yhtään. Jarrusatula irti, takarengasi irti, takajousen alapultti irti, takahaarukan akseli irti. Ihan triviaali homma minkä pystyy tekemään jos osaa käyttää hylsyavainta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #59
    https://www.bctmotorcycles.co.uk/

    Onko kukaan tilannut tuolta ketju/ratas pakettia???? Katselin omaan cebariin Regina Gold (ZR) X-Ring Chain and Sprocket Kit hintaan 99.98£ + toimituskulut ja kommenttia kyseisestä setistä
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  30.  
  31. #60
    Lainaa J.V. kirjoitti Katso viesti
    .
    Radallakin nuilla on ajettu varmaan kohta 8tkm, tosin koitettu rasvata kohtuu tiuhaan ja pesty ehkä kerran vuodessa bensalla tai dieselillä.
    Oonkohan käsittäny väärin mut oon saanu käsityksen ettei ketjuja paljon kannattas bensalla pestä....mutta dieselillä kylläkin voi....bensa koostumukseltaan sellasta että pilaa o-renkaat..?
    Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen