Itsellä tuossa hondassa kyllä did ketjut kestäneet ihan ok, ne oli 27tkm kohdalla siihen vaihdettu ja nyt 69tkm kohdalla ei vielä näy jäykkiä lenkkejä tai tunnu mitään nykimisiä.
Radallakin nuilla on ajettu varmaan kohta 8tkm, tosin koitettu rasvata kohtuu tiuhaan ja pesty ehkä kerran vuodessa bensalla tai dieselillä.
Ketjut oli muistaakseni mallia zvm2 530
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Pari kertaa olen tilannut, ei ongelmia. Voi asioida myös englanniksi (email ja puhelin). Tilisiirrossa menee sen 2-3 päivää. Vahvistavat sen ja hetikohta tulee myös ilmoitus postituksesta seurantakoodin kera. Tosin tuo seurantakoodi päivittyy aika hitaasti ja usein on paketti kotona ennenkuin on seurantainfossa tietoa, että on edes Suomessa. N. viikossa on tullut paketti perille siitä kun ovat maksun saaneet.(asu @ Joulu. 22 2011,03:20) kirjoitti
Itse en kyllä suostu muita, kun DID ketjuja laittamaan Kotarin SE:hen. Kaverilla oli alkuperäisenä Reginat ja ne tuli valmiiksi 5tkm kohdalla. Nyt alla DID ja 20tkm menny ilman ongelmia. Itse vaihdon jossain 23tkm kohdalla ekat DID:t, kun ajattelin, että pakko niiden on olla loppu, mutta verratessa uusiin aivan sama mittaiset, nyt uusilla menty joku 27tkm eikä niitä tarvi edes kiristää.
Ja sitten se kohtelu mitä nuo ketjut saa ei ole kaikkein hellävaraisinta eli >70% ajoista tulee hiekalla eli ketjut normaalista ihan H*tin paskaset kotiin tullessa.
Huolto vaikkutanee tuohon kestävyyteen eli joka reissun jälkeen pesu painepesurilla (vaikka kaikki sanoo, että nou nou) ja se tärkein eli kunnon voitelu moottoriöljyllä pesun jälkeen ja tuntuis toimivan ainakin mulla ja kaverilla.
Joko helvetin hengetön pesuri ettei vesi mene tiivisteiden taakse vai pistätkö injektioneulalla uudet öljyt rullien sisään?(petebandit @ Joulu. 22 2011,11:57) kirjoitti
Mulla DID XÖÄ jotain... ketjut vakiona mutta eipä noissa ole kehumista vaikka on ollut pro-oiler käytössä uudesta lähtien.
Seuraavat voisiva olla jotain muuta kuin DID tai Regina.
Mielellään musta tai hopea anodisoidut.
No saa tuossa painepesurilla pesussakin järkeä käyttää ettei nyt ihan 5 sentin päästä paina menemään.(AimoPamaus @ Joulu. 22 2011,21:22) kirjoitti
Täältä ehdottomasti ääni halvalle
Kun ostin oman kymppi ärrän niin kattelin että ketjut ja rattaat vaikuttaa lähes uusilta. Ja kyllähän ne sitä varmaan oli mutta noin 2tkm ajettuna ne oli aivan sököt. Kawa ei ostoksena kaduta tippaakaan vaikka joutukin ne vaihtaan mutta kun tilasin uudet (kalleinta/parasta merkkiä en nyt muista) niin tulikin yllätys kun ketju oli tuplasti leveempi kun edellisen omistajan viritykset. Sen jälkeen rullannu muutaman tonnin eikä oo tarvinnu huolehtia kiristämisestä.
Muistaakseni kevari aikoina mulla oli DIDin ketjuja (taas ne kalleimmat) ja niitä tarvi vaihtaa 2 kertaa kesässä ja sitä ei uskoneet edes liikkeessä. Tosin kevari kulki melko hyvin ja siinä ne ketjut oli muutenkin aika onnettoman levyset.
BMW F650GS '04
Entiset:
Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Tähän ei taida löytyä foorumilta vastausta? Kysymys kuuluukin mitä eroa on seuraavilla ketjuilla, muuta kuin hinta?
Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette --> EUR 96,96
Kettensatz mit D.I.D G&B 530 VM, X-Ring Kette --> EUR 111,95
Tuollaisia löytyy motorradteile-hamburgista niitattavina ja päättymättömiä ketjuja. Onnistuukohan tuollaiset päättymättömät pujottaa paikalleen ilman turhia ylimääräistä säätöä. GSX-R 750 1993. Help anyone?![]()
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
VX on päivitetty V malli (42,3 KN)(JaySon1 @ Joulu. 23 2011,09:04) kirjoitti
VM (43.1 KN)
DID kotisivu
Noista kyllä tuo halvempikin riittää Suitsan tehoille mainiosti. Kuten aikaisemmin sanottu niin todennäköisesti joudut irroittamaan takahaarukan kun asennat päättymättömiä. Toisaalta jos sulla ei ole tietoa onko laakereita huollettu koska viimeksi niin samalla se menisi kun vaihdat ketjut/&rattaat.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Kiitos JuhaK!
Googlailin tuota kyllä mutta enpä DID:n sivuita tullut katsoneeksi. Dumbass me!
Niin ja hyvät joulut!![]()
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Ollos hyvä ja kiitos samoin![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
No mitkäs ne nyt on sitten parhaat?D.I.D.:llä on menty n.24 tkm ja pari kertaa on tiukattu eikä olleet uudet kun pyörän ostin...tosin hyvällä huolenpidolla ovat olleet
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Alkuperäisillä RK530GXW-118-kettingillä menty 42000km, vielä täysin kunnossa ja kiristystä ei ole tarvinnut renkaan vaihdon välillä. Pro-oiler ollut lähes uudesta käytössä.
GSX 1300R L2
Mites noi bilteman ketjut?
tiedä sitten miten noissa ketjuissa on eroja jos niitä rasittaa radalla ja lentokentällä?
venyminenhän johtuu kulumisesta ja kuluminen rasvan puutteesta rullien sisällä?
meneekö noi täyskaasu vedoilla sitten niin kuumaksi että voitelu kärsii sen takia?
mitä ketjuja käytetään esim kiihdytyspyörissä?
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Mulla on tuossa 01 gixussa ollut vain orkkis ketjupaketin mukana tulleita hiluja, hetken oli pienempi tarvikeratas.
Ekan setin vaihdoin kun mittarissa oli 36 tonnia, nyt on mittarissa 61 tonnia ja ketju on suunnilleen samallainen kuin uutena, kesä 2012 menee tolla. Ostin 2010 kesällä orkkis ratas&ketju paketin, maksoi koko loota 160€ täällä suomessa. Muistaakseni olen joutunut kerran kiristämään ketjuja renkaan vaihdon yhteydessä.
Purkaan sen joutuu kumminkin...
Niissä on vissiin valmistaja IRIS (googlettamalla FB-rengas tiiviste)(rumakuhelvetti @ Joulu. 23 2011,21:34) kirjoitti
Kokemusta ei mulla oo, mut speksit taitaa olla perus DIDiä (VM tms) vastaavat.
Kiinnostas kuulla kokemusta. kun kuiten noista tunnetuista merkeistä on vähän vaihteevaa nuo kokemukset.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Mitä eroa mahtaa olla D.I.D ketjuratasseteillä:
Louis tämä ja Louis tämä?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Meneeköhän nyt oikeaan ketjuun..
Tonninen gixxeri mankuu myös uusia rattaita+ketjuja..
Vakio rattaat 17/42, meneekö pahasti metsään jos lähtee muuttelemaan 16/44 ? Hyviä tai huonoja kokemuksia kenelläkään?
Suosittelen tätä liikettä
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Mulla on kyseiset välitykset omassa. Pelkkiä hyviä kokemuksia.(tkard @ Joulu. 29 2011,16:17) kirjoitti
K3/K4 ja 16/44 rattaat
Aivan loistava modi, et kadu
EI mennyt oikeaan ketjuun--> *Gixxer.fi
(EDIT: Muokkasin pois väärän tiedon viestistäni)
1300cc Suzuki
Aika taitava olet jos tommosen saat aikaseks näillä perus mopoketjuilla.(Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:07) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Just olin saksanmaalle yhteydessä ja tuohon -1/+2 :seen(scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
" Jürgen " sanoi että lähettäisi 110 sijasta 112 lenkkisen ??
Eli onko kummiskin liian lyhkänen?![]()
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Ostat 120 lenkkisen paketin ja otat viis lenkkiä pois?(scuuba @ Joulu. 29 2011,18:18) kirjoitti
Ei toi niin kauheeta taitoa vaadi vai mitä meinasit?
1300cc Suzuki
(Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:30) kirjoitti
No nyt sä rupeet olemaan jo niin taitava laskeskelija, että sun ehkä kannattaa miettiä ensin; mikä on tommosessa tavallisessa mopoketjussa lenkkien muoto/määrä.(Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:32) kirjoitti
Esim montako lenkkiä näet seuraavassa kuvassa?
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Eli jos sulla oli 120 ketju, niin lyhensit siitä 5poies eli lopputulos 110? (5 niveltä, = 10 linkkiä) ?(Roadkill @ Joulu. 29 2011,18:30) kirjoitti
Eli tuo mun 112 ei ainaskaan ole liian lyhyt , jos nyt itsekkään pysyn kärryillä
Kiitos!
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Katsos! Aina oppii uutta(scuuba @ Joulu. 29 2011,19:31) kirjoitti
Menin itseeni ja ajattelin. Eli 10 olin lyhentänyt omaani.
Eli vastaus on 110.
Kiitos ilmaisesta oppitunnista.
Missä se mun miljoona on?![]()
1300cc Suzuki
Tämän viestin saa heivata vaikka paskikseen tms jos ei täysin tänne kuulu mutta vastaus olisi kuitenkin mukava saada.. *Jos siis päädyn tilaamaan avoimet ketjut niin saako ketjulukon kiinni _kunnolla_ ilman siihen erityisesti tarkoitettuja työkaluja??
Paikka jossa pyörä talvehtii on varustetasoltaan mallia "autokorjaamo" joten kaikenlaista kättä pidempää pitäisi kyllä löytyä..
Amatööri kiittää *
EDIT: Eli siis tällaiset ketjut:
Kettensatz mit D.I.D 530 VX, X-Ring Kette
Suzuki GSX-R 750 -93
lekaa ja pistepuikkoa jotkut suosittelee.
Ite en oo kokeillu kun louisilta saa rothewaldin ketjutyökalun halvalla ja sillä sit niittailee loppuelämänsä.
Ei tarvi kikkailla ja miettiä tuliko hyvä![]()
1300cc Suzuki
Tollasessa perusmopossa missä ei ole mitään ihmeellistä takahaarukkaa, niin en kyllä yhtään pelkäis takahaarukan irroitusta. Homma on yhtä helppo kun takarenkaan irroitus, tai no tossa mun XJ:ssä ei ole mitään "koiranluita" takajousituksissa, mutta en tiedä monimutkaistaako sekään hommaa yhtään. Jarrusatula irti, takarengasi irti, takajousen alapultti irti, takahaarukan akseli irti. Ihan triviaali homma minkä pystyy tekemään jos osaa käyttää hylsyavainta.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
https://www.bctmotorcycles.co.uk/
Onko kukaan tilannut tuolta ketju/ratas pakettia???? Katselin omaan cebariin Regina Gold (ZR) X-Ring Chain and Sprocket Kit hintaan 99.98£ + toimituskulut ja kommenttia kyseisestä setistä![]()
Z 750-06
CBR1000RR- 05