Mites on porukalle kertynyt kokemusta Berikin nahkatakeista? Tuli vilaistua ensi vuoden mallistoa ja siellä näkyi pari varsin muikean näköistä takkia. Ulkonäkö on siis kohdallaan, mutta miten käyttöominaisuudet?
Kawasaki Z 750 S ----> Yamaha YZF-R1
Itselläni reilun kauden ollut käytössä Berikin kaksiosainen nahkapuku ja ainakin se on ollut mukava päällä ja laadukas.
xxx
Mulla ollut myös käytössä Berik/Arlen Ness nahkaa jotka siis käyvät ristiin. Alkuun varsinkin Berik:n nahkatakin saumat näyttivät hiukan siltä, että eivät olisi aivan parasta laatua.
Noh, nyt noita on hierottu asfalttiin useammankin kerran eikä saumat ole edelleenkään ratkenneet vaikka kulumaa on suht reilusti. Laatu vaikuttaa siis ihan pätevältä.
Ei valittamista, oikein pätevät ja mulle istuvat kamat.
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Lyhyen aikaa oli Berikin 1 osainen nahkapuku käytössä ja pelkästään positiivinen kuva jäi tuotteesta.
Retired
Jep. Nuo kommentit vahvistavatkin vain omaa vaikutelmaa. Meinaan vaan että tuntui tuo sovittamani takki mukavan laadukkaalta. Oletteko käsitelleet itse takkeja millä tavalla? Eli miten reagoi nahan hoitoaineisiin?
Nessin takin ostin tänä vuonna ja soitin maahantuojalle kysyäkseni takin käsittelystä ennen käyttöönottoa.Sanoivat ettei tarvii muutakuin käyttöä,mutta voi käsitellä nahkarasvalla tai ns. nykyaikaisilla spray nahanhoitoaineilla...kumpaakin on kokeiltu ja molemmat toimii OK-ei mitään haittavaikutuksia ainakaan ollut käsittelystä.Sprayn käyttö on ainakin helppoo kuin heinänteko...(JLeinonen @ Marras. 23 2010,18:19) kirjoitti
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ajettu kaatosateessa(kyynärsuojat kerää aika paljon vettä), liejussa, rekkojen rähmässä. Kotona suihku ja kuivamisen jälkeen satularasvaa(Tallipoikaa).
Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
Se valkoinen kikseri.
Itse olen käyttänyt korruptiona saamiani Leather Master-tuotteita. Paketissa on sieni, pari liinaa, puhdistusaine ja käsittelyaine. On alunperin ollut Conollyn nimellä, eli asiantuntijat tietävät tämän firman laatuluokituksen merkitsevän 1-luokan nahkaa, jota käytetään Rollsseissa ja laatuavoautoissa. Kun tämä setti loppuu, siirryn takaisin hevospuolen tuotteisiin. Tämä nykyinen on luultavasti sen verran arvokasta, ettei itse viitsi ostella. Älyttömän hyvä tuotesarja joka tapauksessa. Itse siirryin nahkapuolella Halvarssoniin, tosi hyvä, vuori ilmeisestikin ilmastointisyistä vain vaikuttaa vähemmän pitkäikäiseltä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Berikistä pelkkää hyvää sanottavaa yhden kesän kokemuksien perusteella. Tosin leikkaus oli tyköistyvä, eli melko hoikalle varrelle parempi kun perinteiselle suomalaiselle motoristille.
Omien kokemusten mukaan koot ovat todella pieniä. Etenkin vyötärölinja jää ylös. Oli vähän aikaa Arlen Nessin 2494 -takki kokoa 58. 190cm ja 90kg sällille ihan liian pieni. Saman koon Dainese on passeli.
Samaa mieltä. Mun Berik nahkapuku oli muistaakseni 56 ja itte olin 184/78, eikä 54 olisi mennyt päälle.(alkemisti @ Marras. 24 2010,16:42) kirjoitti
Retired
Kaiken A ja O eipä läpätä kovemassakaan menossa!(Köpi @ Marras. 24 2010,10:12) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Itsellä tuli myös huomattua tuo kokohomma. Kokeilin kokoa 54. Ei mahtunut vetoketju kiinni kuin puoleen väliin. Saman koon arlen ness oli juuri sopiva, mikä sinänsä oli aika hauskaa, kun käsittääkseni samasta tehtaasta kumpikin tulee. Berikin 56 vaikutti passelin tyköistuvalta. Itsellä pituutta 177 ja painoa 85.
Mulla on Berik 5888 muistaakseni ja kyllä koko on tyköistuva.
koko on 56 ja äijjä on vissiin 180cm ja 86kg hommasin toisen rotsin mikä ei ole rinnasta perforoitu (reiitetty) se on Ness ja koko 58 joka on musta aika linjassa noiden Berikkien kanssa toki se Ness ei nyt ihan tuore ole malliltaan.
Noita saa uutena välillä varsin sopivasti eBay.co.uk ali alle kahteen satkuun kotiin kannettuna ;)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Myyjä kertoi että Berik ja Arlen Ness tulevat samasta tehtaasta. Sillä erolla että Berik Arlen Ness on tilavampi mitoitukseltaan.(JLeinonen @ Marras. 24 2010,20:34) kirjoitti
Kesän päätteeksi pesu Marcel saippualla ja nahanhoito aine päälle niin tulee kuin uusi nahkapuku *![]()
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
"Mun Berik nahkapuku oli muistaakseni 56 ja itte olin 184/78, eikä 54 olisi mennyt päälle"
Pitää aikalailla paikkansa- Minä tilasin Gynterlandiasta loppusyksystä Berik Rapture - 2 osaisen.
Kävin täällä paikallisessa ensi toteamassa oikean kokoni.
Abt samoilla mitoilla valitsin koon 54.
Puku tuli postista - ja "kauhukseni" totesin ettei kuosissa ole varaa
yhtään lisäkiloa tai -cm.
Arvioin, ettei kannata vaihtaa 56:ksi.
Oisko kuitenkin pitänyt...jää jännitettäväksi ensi keväälle...
Dainesella hiukan väljempi mitoitus, mutta 2-osaisissa
lahkeen pituus jää usein naftiksi.
Siis pitkällä ja hoikalla kuskilla.
Dainese on laadultaankin mielestäni astetta Berikiä
laadukkaampi. = makuasia, tietty.
Sellainenhan sen uuden puvun pitääkin olla, että siihen just mahtuu sisälle, yhtään ei saa olla löysiä missään. Kyllä se siitä venyy ja muotoutuu kohdalleen.(vffer @ Marras. 25 2010,15:06) kirjoitti
Omat mittani 191/105 ja aiemmin Arlen Nessin 2-osainen puku oli kokoa 56, Nykyinen Arlen Nessin 1-osainen kokoa 56 ja Berikin takki kokoa 56. Nuo kaikki aika sopivia. 2 osaista ostaessani kokeilin moneen kertaan 54:sta ja mietin ottaisinko sen. Oli ihan rajoilla kumpi oli parempi. Oikean kokoisen nahkapuvun ostaminen vaatii kokemusta. Erittäin helposti ostaa liian isoin. Ihan sama kuin kypärän ja hanskojen kanssa.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
En ala sen kummemmin väittelemään asiasta, mutta 54 Berik 1 osaisena ei olisi taipunut päälleni, vaikka olisin rasvannut itseni. 56 meni tapellen ja sama homma pois ottaessa. Päällä tuntui hyvältä ja istui kuin toinen iho.
Retired
Mulla on ollu muutamanvuoden arlen nessin nahkarotsi ja tyytyväinen olen ollut.Pelottaa vain,että vielläkö mahtuu ensikaudella ku toimaistuu vähän liikaa..
Ne on pirun hyviä rotseja, mulla on niitä kolme. Ensimmäisen ostin -06 ja on edelleen käytössä, toisen ostin mp-messuilta pitkän tinkimisen jälkeen ja kolmannen tilasin briteistä kun punta oli edullinen. Se messuilta ostettu on käyttämätön. Kannattaa huomioida että monessa rotsissa on ns.perforointi, eli ilmanvaihtoreikiä siellä täällä. Ei ole erityisen hyvä ratkaisu suomen kesässä, poikkeuksena viime kesä.
nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
Joo, ilmanvaihto kannattanee ottaa huomioon. Hyvä pointti ja tattis tästä. Tuo itse katsomani malli (LJ-9061-BK) näyttäisi sisältävän perforoinnin. Kuinka "tuuliseksi" nuo reiät takin tekevät? Itse olen tottunut ajelemaan lähinnä goretrexien kanssa, joten tuo kiinnostaa aika tavalla.
Näin yhden kesän kokemuksella berikin rotsi on toimiva, eikä valittamista työlaadussa.
hoitamisesta sen verran että uuteen takkiin vetäsin valjasrasvan ja sen jälkeen oon hoitanut tällä setillä.
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Reijitykseen voi saada avun, jos pusakan alle mahtuu
tekninen, tuulenpitävä pusakka - softshell, windstopper jne
Niitä on saatavilla varsin ohuina malleina mm Haltilta jne.
Tässäkin pätee sääntö; osta mahdollisimman tyköistuvana.
= pienempänä kuin normikokosi
![]()
Ensin kun vetäsee sen windstopperin päälleen samaan tyyliin kuin sulloisi makkaraa nakin kuoreen, niin sitten onkin mukava pujotella nahkatakki ylle. Meneeköhän tuossa pukeminen jo samalla tasolle kuin voimanoston trikoon pukemisessa?![]()
Ei se mene. On ihan eri asia nykiä päältään hikisiä nahkoja, kun alla on ollut pitkähihainen ja -lahkeinen tekninen alusasu.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Komppaan tätä.(aj@ @ Marras. 29 2010,17:49) kirjoitti
Mulla oli noita reikiä omassa puvussa ja sanoisin, että teknisen alusasun kanssa +18 ja enemmän oli jo aivan mukavaa. +14 alle tuli sitten vilu. Nämä syksyllä.
Retired
Katsoin tallilla tuota Berikin takkia ja se olikin kokoa 54 eikä 56 niinkuin aiemmin kirjoitin.(TeroT @ Marras. 25 2010,15:48) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Hyvää laatua tuntuu Berikit olevan. Joskus aikanaan Biken testissä kehuttiin suojia, mutta haukuttiin saumoja. Itellä heittäytyessä Berikin takista repes yks sauma. Tosin sauma oli corduran ja nahan sauma (ja samalla repes cordura noin 15cm matkalta). Suojat toimi hyvin. Jos meinaat heittäytyä useammin kuin kerran, eikä ole aina halua ostaa uuttaa, niin hommaa sellaset nahkakamat, joissa ei ole corduraa.
buell xb12s -> ktm superduke