juu, eli kone kiertää yli 3k kierroksilla ja siitä ylöspäin nätisti, ja käy kohtalaisesti tyhjää lämpimänä, mutta 1k-3k on yhtä räpellystä, 3 pytty tuntuis olevan pimeenä noilla kierroksilla, mutta 1 ja 2 pyttyjen tulpanjohdot irrotettuna kone käy myös 3 pytyllä. alkaa loppua ymmärrys
kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa? ei viittis repiä kaasaria sun muita irti jos löytyy helpompi ratkaisu. kiitos![]()
Ei maha löytyä helpompaa ratkaisua - vaikeampia kyllä.
Vahvasti tuo kuulostaa, omien kokemusten ja täällä luetun perusteella, siltä et kaasareissa on joku kanava tukossa tai kalvot tai *o-rengas rikki.
Varmaan eka mitä kannattaa tehä on kattoo tulpat - käykö tuo yksi rikkaalla vai laihalla. Et vuotaako ilmaa tai bensaa vai onko jotain tukossa
Tahi sit neulat/suuttimet kulunu -tämä tosin varmaan oireilis muillakin pytyilla.
OT - Onka tää vaan kuvitelmaa vai onko näitä käyntihäiriöitä/kaasarin tukkeutumiseia tänä vuonna enemmän kuin ennen?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
nonnii, 3 pytyn tulppa oli muita tummempi, eikä kaasarin ilma-aukon tukkiminen juurikaan vaikuttanut tyhjäkäyntiinkaasari otettu pöydälle sateisien päivien iloksi
![]()
Toivottavasti ruokintahäiriö löytyy.
Tuntematta ko pyörän tarkkaa rakennetta pitää kysyä että minkä sylinterin imukanavaan menee polttoainehanan alipaineletku? Jos sellainen siis on.
On ollut monasti ongelmana se että polttoainehanan kalvo vuotaa ja tuota alipaineletkua myöden yksi sylinteri, se johon letku menee, saa ylimääräistä menolientä.
mm
Mulla oli kanssa yhden pytyn tulppa vähän tummempi, eli seos oli rikkaampi. Myöhemmin havaitsin että kyseisen sylinterin kaasarin koho (eli bensapinta) oli pikkasen eri tasolla muihin nähden, ei paljoa muta hyvin havaittavissa. En ole tarkistanut operaation jälkeen tulpan väriä – jos vaikka tulee huomattua jotain uutta vikaa..(epitaph9 @ Syys. 20 2011,19:43) kirjoitti
Seoksen rikkautta kai voi aiheuttaa vuotava neulaventtiili, mikä tarjoilee bensaa kohokammioon liikaa huolimatta siitä, että koho koittaa venttiilin sulkea.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
juu, itse kanssa päädyin samaan johtopäätökseen neula tai joku tiiviste vuotaa ja saa liikaa soppaa. ilman ilman-putsaria kaasuttaessa tuntuu että hieman räki bensaa ulos/ylös kyseisestä pytystäkiitos tähänastisista vinkeistä
![]()
juu, eli nyt on kaasari avattueli suuttimen tiiviste mihin neula tulee, niin vaikutti olevan hieman vanhentunu. tiiviste oli kova ja hieman epätasainen. tiivistettä puristettaessa rupesi halkeilemaan, eli uutta tiiviste korjaus-sarjaa ostamaan ja asentelemaan
toivottavasti vika oli tuossa
edit: eli tiivisteestä puhuttaessa tarkoitin o-rengasta
Tuo mullakin aikoinaa oli- ensin meni 13 vuotiaasta kannen välistä öljykanavan o-rengas -> kone talvella auki -> keväällä meinaa tulvia ilman ilmansuodatinta. -> neulaventtiilien tiivisteet kuivunu ja muutamassa maaliroskia tankista neulojen sihdissä. 4*15 sentin tiivisteeet ja kävi niin nätisti. :-)(epitaph9 @ Syys. 21 2011,19:46) kirjoitti
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
tiivisteet vaihdettu kaasarista, putsattu ja kohon "kieleke" väännetty suoraan. eipä tullu muutosta pienille kierroksille, eli vika jossain muuallaseos säätöihin en vielä kajonnu, mut nyt se on tehtävä. 2½ kierrosta tais olla tehdasasetus. ja synkkamittari näytti kyllä 3 pytylle hyvin pieniä imutehoja. synkkauksen jälkeen hieman käynti parani tyhjäkäynnillä ja liikkeelle lähtö oli mukavempaa, mutta vielä tuntuu oleva 3 pytty kylmä muihin nähden "siis vettä pakosarjaan suihkuttaessa" tuntuu, et 3 ja 4 pytty on vaikea saada synkkaan
ideoita?!?!
ja minkälaisia kierroksia synkkauksessa ootte käyttäny? tyhjäkäynti tottakai ja sen jälkeen esim.3k?
Synkkaus tyhjäkäynnillä - ei se muuta tartte.
mitä kauemmas tyhjäkäynniltä menet, sitä vähemmän synkka vaikuttaa.
Tyhjäkäynti seosta voi synkan jälkeen hakee sillä et säätää yhtä kaasaria kerrallaan.
Säätää siitä seosruuvista kunnes löytyy se kohta millä käy suurimmilla kieroksilla ja se on siinä(ehkä pikkasen voi ottaa takas joku muistelen jonkun ohjeistaneen)
Sit tyhjäkäynti takas normaaliin tasoon tyhjäkäynin nupista ja seuraavalle kaasarille sama.
Mittasitko bensan pinnan korkeudet kun säädit tuota kohon kielekettä? Tuo kielekehän käytänössä säätää sitä että mitne korkealle bensan pinta nousee ennen kuin venttiili sulkeutuu.
Ilmeisesti pienetkin erot bensan pinnan korkeudessa vaikuttaa kovasti siihen kuin paljon bensaa kaasarin läpi virtaa.
en oo ite joutunu noiden pintojen säätöön koskaan.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
bensapinnan tarkistin ja näytti olevan viivan tasalla. täytnee vielä tarkistaa uudestaan.
jos oot tarkistanu niin tuskin siinä se on syy.(epitaph9 @ Syys. 26 2011,12:48) kirjoitti
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
nyt on seosruuvit säädetty samaan 2½ kierrosta, oli nimittäin 3 pytyn seosruuvi 3½ kierrosta auki ja muut 2½ kierrosta, mutta taas tuntuu, et 3 ja 4 pytyn synkkaus ei onnistu, mut jäi kyl hieman vaiheeseen ku pimeys yllätti. taas 3 pytyn pakosarja ei sihise vettä suihkuttaessa. tuntuu, et ihan sama mitä tekee, ni käy vaan kylmänä![]()
no ei se käy kylmänä, ei se käy ollenkaan.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
ööh... tota... tuli tuosa mieleen ku nyt kun oot purkanu kaiken niin ootko kokeillu vaihtaa tulpat?
Tossa kesällä Lispetin SV rupes käymään yhellä, kierroksilla heräs yleensä, tai sit hetken ajon jälkeen joskus.... epäiltiin kosteutta kun vettä oli tullu aika reippaasti. Teitenkin käytiin kaikki sähköt, vaijerit, ryypyn vivut *yms läpi, purettiin sitä kahtena päivänä - ja sit viimeiseksi yöllä vaihoin tulpat - ja hoplaa- niin kuin ei olis pienintäkään häiriötä ollu koskaan.
Vähän tuo 3-4 pytyn synkka vaikeus tuntuu oudolta, olisko pelkäästään se ettei toinen käy vai olisko jossain vielä vuotoa? tai löysää/häikkää siinä synkkaus systeemissä?
kuitenkin vertaat niitä toisiinsa? ja tietty säädät niiden välistä?
Viimeinen kauhukuva vois tietty olla et joku venttiili kantaa/ ei sulkeudu tai tiivisty kunnolla....
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
juu, vertaan toisiinsa ja säädän välistä. en ole kokeillu vaihtaa tulppaapitää sitäkin kokeilla. itel heräs kans ajatus, et venttiili paskana tai vuotaa. pitäis vaan jostain hommata puristusmittari et pääsee testailemaan.
dodii ja päivitystä, eli puristukset oli kunnossamutta 3 pytyn tulppa oli ihan valkoinen tällä kertaa, ku aikasemmin oli tumma. pitänee kokeilla sitä tulpan vaihtoa ja säätää hieman rikkaammalle seosta
prkl ku on rajallisesti aina aikaa roplaa tota romua, mut eiköhän tästä jotain saa aikaan ja tulee perusteellisesti tutustuttua pyörään
![]()
Hei! Nyt rakennat sen halvan synkkausvehkeen kirkkaassta letkusta ja mikkisuuttimista( ohjeet löytyy orgin sivuilta) letkut kiinni kaasareihin ja säätämään niin loppuu temppuilu.Ei se säätö ilman mittaria onnistu!![]()
pappa pyöräilee
Niin ja kokemusta on kun itse tein sen letkumittarin. cebarin käynti tasoittui hienosti ihan kotikonstein!![]()
pappa pyöräilee