Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    Vaikka täällä pitäis muistella niitä isoja poljettavia niin kyllä mulle oli hentona tyttelinä täysi työ polkaista eka pyöräni, 3- sylinterinen 250cc Kawa käyntiin, ennenkuin sitten opin sen, vihdoin. Yleensä se sen 3 polkaisua vaati.

    Kumma kun tuollaisetkin asiat voi jäädä mieleen mutta mitähän mä oikein eilen tein
    Suzuki Gsxr 1000cc
    Honda CBF 1000cc
    Honda CBF 600 N
    Kawasaki 500 EN
    Yamaha 250 Virago
    Suzuki GS 500
    Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder


    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
  2. #32
    Kyllä se 16 v pojalle oli IC Planeta 350 mukava polkea .
    Jokusia kertoja ensin tietysti tulppa kasteltiin tai sitten akku oli huonona ja poljettiin kuin mitäkin kun kylille piti päästä.
    Ja viimeisenä sitten työnnettiin mäkeen . Onneksi kotoa oli pitkä alamaki kylillepäin
    No tuoksut oli kohdallaan kun bensaa roiskui ja olihan se pakokaasukin aika sinistä joskus *
    No töissä sitten kakstahti Huskuja ja Yamahan XT 350 poljettiin kakskymmentä vuotta käyntiin.
    Jammun käynnistinpolkimen akselit oli kulutustavaraa pojilla .
    En tiedä miks mulla ei sitten ne katkeillut.



    Triumph Tiger 800 XRX

  3. #33
    Mulla -73 tuutti lähti kyllä kylmänä napista, mutta jos lämpösenä sammu vaikka valoihin niin piti polkea..
    Exät:
    Yamaha DT 125 R -89
    Husqvarna WR 250 -92
    Honda CB 750 -73
    Honda CBR 1000 f -90
    Suzuki Bandit 1200 -02
    GSX1300R Hayabusa K5
    M1800r -09
    Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
  4. #34
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Tuolta Inkkari alle ja potkimaan...

    Indian Four
    Dirty Nasty Furriner
  5. #35
    <p>www.riversidekustomday.com</p><p>riversidehobos.blospot.com</p>
  6. #36
    Lainaa (motomatti @ Syys. 25 2011,12:00) kirjoitti
    Moto Guzzi luopui käynnistyspolkimesta ja siirtyi nappikauteen V7-moottorien myötä 60-luvun puolivälissä. Niin sanottuihin pikkulohkoisiin oli vielä tarvikkeena 90-luvulla käynnistinpoljinsetti. En tiedä kenenkään hankkineen. Myös yksisylinteriset mallit olivat napilla käynnistettäviä.
    Molempia V2-moottorityyppejä valmistetaan edelleen pikku päivityksin. Vanhempityyppisten V7-moottorien tehot ovat kasvaneet pikku hiljaa 45 hevosvoimasta liki puoleentoistasataan (Dr. Wittner Guzzi, USA) hummaan yhdeksänkymmentäluvulle tultaessa. Sittemmin saaste- ja melunormit ovat sitoneet hevosvoimakehityksen ja heposet ovat taantuneet tuonne 110 tienoille.

    Saman konsernin Benelli taasen oli 60-luvulta 80-luvun lopulle kaksineuvoinen. 750 ja 900 Sei. 650 Tornado taas pitää jalalla polkaista tai käyttää kiilahihnavetoista dynamokäynnistintä. (Dynostart)
    Seit tosin käynnistän kammesta näytösluontoisesti kädellä painamalla. Siihen ei jalkaa tarvita.

    mm
    Noh, kun karkas jo tässä nappeihin, niin viimesin jota olen polkenut on Jamppi RD 125.
    Sitten tuli Laverdan GT750 ja siinä ei ollut 70-luvullakaan enään poljinta lainkaan, oli vain nappi - ja aina lähti - oli kylmä tai kuuma...
    Sitten olikin piiiitkä aika kun ei ollut mitään. ja siten kun on ollut niin vain napista...sitä enään polkemaan, ikämies...
    <p>.</p>
  7. #37
    Mitäpä sitä polkemaan.
    Olen vanhentunut samaa tahtia sähkökäynnistinten kanssa joten ei ole tullut kokemusta noista polkemisjutuista. Harrastamani pyörämerkit ovat olleet sähkökäynnisteisiä pidempään kuin minulla on kortti ollut.
    Tosi noissa Benellin kuutoskoneissa on myös poljin. Varmaan sen takia kun sen kilpailijoillakin oli käynnistinpoljin. Ei siksi että sitä juuri tarvinnut olisi. Olen kyllä eräänä aamuna Savonlinnassa ottanut poljinlämpöiset Benellistäni kun oli Motoristin Kevätpäivä siellä silloin ja majoituksen edestä aamusella lähtiessä oli pakkasta ja kevyttä lunta leijui maahan asti. Ei ollut 10W-40 -mineraaliöljyssä sähköstarttiystävällinen viskositeetti.

    mm
  8. #38
    Eikös ekoissa Wingeissäkin ollut poljin jooka vielä kääntyi sivulle???
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  9. #39
    Lainaa (mopokesa @ Loka. 10 2011,18:42) kirjoitti
    Eikös ekoissa Wingeissäkin ollut poljin jooka vielä kääntyi sivulle???
    Olioli...mut oli nappikin !
  10. #40
    Lainaa kirjoitti
    Muistanette kuinka viissataset esim. Hondan enduro XL500R:n kanssa, jolla itsekkin tourinki uraani aloittelin, sai olla tarkkana sen yläkuolokohdan kanssa ettei potkaissut takasin, ja jos potkaisi, muisti taaaaatusti seuraavan kerran (oppi kerralla oikean käynnistyksen)
    XT550 josta hetki sitten luovuin oli helppo, polkimesta on vaijeri pakonokan päähän painamaan puolipuristajaa, ihan sama kuinka polki, oikealla asennolla lähti vaan kerrasta ja muuten parin kolmen jälkeen...
    <p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
  11.  
  12. #41
    Lainaa (jiiässä @ Loka. 11 2011,12:13) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Muistanette kuinka viissataset esim. Hondan enduro XL500R:n kanssa, jolla itsekkin tourinki uraani aloittelin, sai olla tarkkana sen yläkuolokohdan kanssa ettei potkaissut takasin, ja jos potkaisi, muisti taaaaatusti seuraavan kerran (oppi kerralla oikean käynnistyksen) *
    XT550 josta hetki sitten luovuin oli helppo, polkimesta on vaijeri pakonokan päähän painamaan puolipuristajaa, ihan sama kuinka polki, oikealla asennolla lähti vaan kerrasta ja muuten parin kolmen jälkeen...
    XL hondassa oli kanssa kicksiltä vaijeri kanteen, ja ihan oma viides venttiili vaijerin päässä joka päästi ylimääräiset paineet kannessa olevaan kammioon.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12