Vaikka täällä pitäis muistella niitä isoja poljettavia niin kyllä mulle oli hentona tyttelinä täysi työ polkaista eka pyöräni, 3- sylinterinen 250cc Kawa käyntiin, ennenkuin sitten opin sen, vihdoin. Yleensä se sen 3 polkaisua vaati.
Kumma kun tuollaisetkin asiat voi jäädä mieleen mutta mitähän mä oikein eilen tein![]()
Suzuki Gsxr 1000cc
Honda CBF 1000cc
Honda CBF 600 N
Kawasaki 500 EN
Yamaha 250 Virago
Suzuki GS 500
Kawasaki 250, vm 1972 3-cylinder
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin."
Kyllä se 16 v pojalle oli IC Planeta 350 mukava polkea .
Jokusia kertoja ensin tietysti tulppa kasteltiin tai sitten akku oli huonona ja poljettiin kuin mitäkin kun kylille piti päästä.
Ja viimeisenä sitten työnnettiin mäkeen . Onneksi kotoa oli pitkä alamaki kylillepäin
No tuoksut oli kohdallaan kun bensaa roiskui ja olihan se pakokaasukin aika sinistä joskus *
No töissä sitten kakstahti Huskuja ja Yamahan XT 350 poljettiin kakskymmentä vuotta käyntiin.
Jammun käynnistinpolkimen akselit oli kulutustavaraa pojilla .
En tiedä miks mulla ei sitten ne katkeillut.
Triumph Tiger 800 XRX
Mulla -73 tuutti lähti kyllä kylmänä napista, mutta jos lämpösenä sammu vaikka valoihin niin piti polkea..
Exät:
Yamaha DT 125 R -89
Husqvarna WR 250 -92
Honda CB 750 -73
Honda CBR 1000 f -90
Suzuki Bandit 1200 -02
GSX1300R Hayabusa K5
M1800r -09
Nyxä: H-D Electra Glide Standard 2019
Tuolta Inkkari alle ja potkimaan...
Indian Four
Dirty Nasty Furriner
Näin se lähtee 1450cc
http://www.youtube.com/watch?v=Ae5eGpro_hw
<p>www.riversidekustomday.com</p><p>riversidehobos.blospot.com</p>
Noh, kun karkas jo tässä nappeihin, niin viimesin jota olen polkenut on Jamppi RD 125.(motomatti @ Syys. 25 2011,12:00) kirjoitti
Sitten tuli Laverdan GT750 ja siinä ei ollut 70-luvullakaan enään poljinta lainkaan, oli vain nappi - ja aina lähti - oli kylmä tai kuuma...
Sitten olikin piiiitkä aika kun ei ollut mitään. ja siten kun on ollut niin vain napista...sitä enään polkemaan, ikämies...
<p>.</p>
Mitäpä sitä polkemaan.
Olen vanhentunut samaa tahtia sähkökäynnistinten kanssa joten ei ole tullut kokemusta noista polkemisjutuista. Harrastamani pyörämerkit ovat olleet sähkökäynnisteisiä pidempään kuin minulla on kortti ollut.
Tosi noissa Benellin kuutoskoneissa on myös poljin. Varmaan sen takia kun sen kilpailijoillakin oli käynnistinpoljin. Ei siksi että sitä juuri tarvinnut olisi. Olen kyllä eräänä aamuna Savonlinnassa ottanut poljinlämpöiset Benellistäni kun oli Motoristin Kevätpäivä siellä silloin ja majoituksen edestä aamusella lähtiessä oli pakkasta ja kevyttä lunta leijui maahan asti. Ei ollut 10W-40 -mineraaliöljyssä sähköstarttiystävällinen viskositeetti.
mm
Eikös ekoissa Wingeissäkin ollut poljin jooka vielä kääntyi sivulle???
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
XT550 josta hetki sitten luovuin oli helppo, polkimesta on vaijeri pakonokan päähän painamaan puolipuristajaa, ihan sama kuinka polki, oikealla asennolla lähti vaan kerrasta ja muuten parin kolmen jälkeen...kirjoitti
![]()
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
XL hondassa oli kanssa kicksiltä vaijeri kanteen, ja ihan oma viides venttiili vaijerin päässä joka päästi ylimääräiset paineet kannessa olevaan kammioon.(jiiässä @ Loka. 11 2011,12:13) kirjoitti