Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    Eli.. Onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta? Pitäisi olla plug&play, eikä ylimääräisiä sensoreita joudu asentaan.. Mittailee kampuran nopeutta & kaasun asentoo.. Hinta (n.1000 taalaa) . Kiinnostas lähinnä helpon asennuksen ja käytön takia, eikä ylimääräisiä härpäkkeitä joutus duunaan..Luistoneston voimakkuuta pitäs pystyy säätään 1-14 voimakkudella, quickshifter yms. saatavana mukaan.
    Sori jos keskustelua on jo jossain topicil..
    Viva la figa & Panigale V4R
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Aika monella jokkista ajavalla on tuo bazzaz käytössä. Itsekin harkitsin tuon boksin hankkimista, mutta kun on vierestä seurannut sitä ongelmien määrää mikä tuon purkin kanssa joillain on ollut, taidan odottaa, että joku koodaa TC:n tuohon suitsan omaan ECU:un. Asianomaiset kertokoon itse lisää mikäli näkevät tarpeelliseksi.
    Superbike #7
  3. #3
    Lainaa (Nitrous @ Syys. 24 2011,21:38) kirjoitti
    Aika monella jokkista ajavalla on tuo bazzaz käytössä. Itsekin harkitsin tuon boksin hankkimista, mutta kun on vierestä seurannut sitä ongelmien määrää mikä tuon purkin kanssa joillain on ollut, taidan odottaa, että joku koodaa TC:n tuohon suitsan omaan ECU:un. Asianomaiset kertokoon itse lisää mikäli näkevät tarpeelliseksi.
    Minkälaisia ongelmia on ilmenny?
    Viva la figa & Panigale V4R
  4. #4
    Ittellä toiminu pari vuotta nyt ongelmitta sekä muutamassa kaverin pelissä on eikä niissäkään mitään ihmeellistä ole ollut.

    Omien kokemusten perusteella ihan asiallinen kampe ollu.
    AHDIN TAKAA TAHDIN!!
  5. #5
    Minulla tuo Z-Fi TC ja Z-AFM systeemi ehti olla toiminnassa noin kuukauden ja miltei tuhannen ratakilometrin verran R1:ssä tällä kaudella. Systeemi on helppo asentaa (plug&play) ja sain rykkösen mielestäni ihan hyviin säätöihin selfmapping-systeemillä. Elokuun lopun Kemoran reissulla Z-Fi boxiin tuli kuitenkin mystinen vika. Boxi katkoi polttoaineensyöttöä satunnaisesti. Välillä rundimittari jäi jumittamaan noin kuuteen tonniin ja välillä taas mentiin täyttä laukkaa. Irroitin bazzazin johtosarjan injektoreista ja sen jälkeen pyörä pelasi. Boxi on nyt lähetetty Bazzazille tarkastettavaksi. Toivottavasti löytävät syyn ja laatikko tulee kuntoon. Jenkkifoorumeilla on keskusteluja vastaavista probleemeista.

    Luistonestosta voisin sanoa omien kokemusten pohjalta, että sen suurin vaikutus on kuljettajan korvien välissä (uskaltaa avata reippaammin) Itse kytkin TC:n kokonaan pois yli 85% kaasunasennoilta ja vähensin sen vaikutusta koko kierrosalueella ja eri kaasunasennoilla. Muuten pyörä röpöttää avauksissa kokoo ajan kun takanen kulkee pienessä luistossa.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #6
    Yhden kauden ollut ko. boxi käytössä. Isoimmat ongelmat on ollut quick shifterin paineanturin kanssa. Loppukaudesta sen asentoa muutettiin ja sitten taas toiminut ok. Alkukaudesta toimi myös OK. Jokunen kerta mystistä pätkimistä ja kierrosten jumittumista, mutta onneksi on jäänyt aika harvoihin kertoihin eikä tullut missän tärkeässä tilateessa.
    TC oletusasetuksilla puuttuu asiaan liiankin herkästi. Kyllä tuosta TC:stä varmaan ihan kohtuullisen saisi, jos jaksaisi säätää, säätää ja säätää, mutta silloinkin se olisi pyörä & kuski kohtainen (ehkäpä vielä rata kohtainen). Kuten jens sanoi, niin suurin apu tulee ehkä psyykkisesti.
    xxx
  7. #7
    Mulla Bazzaaz on toiminut kohtuullisesti. Kahta aiempaa herraa kompaten tuo TC pätkii aika herkästi ja nyt reilu puoli kautta Bazzaazin kanssa ajaneena pitäisi varmaan peukaloida tuota luistonestoa, ettei puuttuisi peliin ihan niin helposti. Mun nykyisillä asetuksilla 0-asennossa tuntuu Alastarossa paukuttavan pääsuorallakin aika paljon ja tämä syö tehoja kyllä jonkun verran => Pitänee säätää talvella kuntoon.

    Muuten itsellä ei ole juuri ongelmia ollut. En tiedä onko mun Kilonen Gikseri (K7) herkkä polttoaineen vähenemiselle vai onko se tuo Bazzaaz, mutta about bensavalon syttymisen paikkeilla kun pyörällä keula kevenee niin pyörä on pätkässyt muutaman kerran noin 7 tkierroksen paikkeilla aika rajusti.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
  8. #8
    Poistettu
    Ei ole kokemusta Bazzazista, mutta yhdessä mopossa tuosta DTC:stä. Jotenkin en osaa yhteismitallistaa kaasunasennosta ja moottorin/takarenkaan pyörintänopeudesta pääteltyä traction controlia noihin "oikeisiin".

    S1000RR vertaa etu- ja takarenkaan pyörintänopeutta, kallistuskulmaa ja ainakin kaasunasentotietoa keskenään, josta sitten kalkuloidaan ulos annettavaa tehoa. En osaa sanoa onko lisäksi joku pituussuuntaista kiihtyvyystietoa tuottava anturi. Noilla tiedoilla eri ohjelmille sitten eri jyrkkyys, periaatteessa kai pitäisi toimia kuten MotoGP, läppä vedetään levälleen kun mutka aukeaa ja elektroniikka hoitaa loput. Oma pää on niin tottumaton etten osaa tätä Bemarissa hyödyntää. En ole vielä ehtinyt kunnolla lukea RaceDACilla toissaviikonloppuna tehtyä dataa, mutta huomasinpa että DTC näkyy sielläkin "särönä" avauskohtien käyrässä. Ryöstin tiedon RaceDACille ruiskurunkojen TPS:stä. Aion kuitenkin ihan omaksi ilokseni verrata sitä siihen TPS:ään joka tulee kahvasta, Bemu kun on fly by wire. Näkee paljonko omalla ajotyylillä ajaa kompuutteriin nojaten... Ainoa hyöty tietysti voisi olla että todistaa itselleen tarpeen päivittää ECU liimarenkaille, paljon on puhetta ettei Bemun orkkisohjelmat toimi hyvin esim D211 GP Dunlopeilla. Itse en huomannut mitään huonoa niissä, päinvastoin.

    Astetta skeptisemmin luottaisin kuitenkin vain kaasunasennosta, ja pyörintänopeuden muutosta vertaavasta tiedosta laskettuun voimanannosteluun. Liian herkällä syö nopeesti tehot ulostuloista, ja oikein säädettynä kai vastaa tottunutta kaasukättä. Jeesaa siis eniten aivan vasta-alkajaa holtittomissa avauksissa mutta ei saavuttane "oikean" DTC:n luotettavuutta/ominaisuuksia missään tilanteessa. Renkaan kuluminen jokkista pidemmissä kisoissa toisi tähän oman mausteensa. Bemun järjestelmän huomasin kunnolla vain kun ajoin tietoisesti yhden softin loppuun, täysin revennyt ja luistava rengas kun oli, niin mopo ei kiihtynyt vaikka kuinka kahvasta käänteli. Samalla avaukset alkoi menemään leveeksi, kun perä ei kantanut ulostuloissa. Hämmentävä tunne.

    Jannen ja jensin päätelmät tuntuu omaan maalaisjärkeen oikein loogisilta.
  9. #9
    Lainaa (998sFE @ Syys. 26 2011,11:27) kirjoitti
    Liian herkällä syö nopeesti tehot ulostuloista, ja oikein säädettynä kai vastaa tottunutta kaasukättä.
    Itselläni kisoissa selkeästi heikoin kohta oli avaukset. Sitä ei sitten tullut testattua, että kuinka paljon tämä mahdollisesti johtui juuri Bazzazin TC:stä ja kuinka paljon omasta kädettömyydestä. Ensi kaudella tämä asia pitää selvittää ettei turhaa ainakaan anna muille etua, jos se on vain elektroniikasta johtuva ongelma.
    xxx
  10. #10
    Poistettu
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 26 2011,21:08) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Syys. 26 2011,11:27) kirjoitti
    Liian herkällä syö nopeesti tehot ulostuloista, ja oikein säädettynä kai vastaa tottunutta kaasukättä.
    Itselläni kisoissa selkeästi heikoin kohta oli avaukset. Sitä ei sitten tullut testattua, että kuinka paljon tämä mahdollisesti johtui juuri Bazzazin TC:stä ja kuinka paljon omasta kädettömyydestä. Ensi kaudella tämä asia pitää selvittää ettei turhaa ainakaan anna muille etua, jos se on vain elektroniikasta johtuva ongelma.
    Huom. Mä maalaisjärkeilin tuota, koska hommaa joudutaan päättelemään pyötintänopeuden muutoksesta. Varmaan kannattaa tutkata asiaa. Minulla ei ole kokemusta Bazzazista.
  11. #11
    Oli ilo ajaa kesällä jonkin verran kahdella erilaisella mopolla, joissa toisessa tehtaan päivittämätön luistonesto eli bemari ja kotari, jossa bazzazzin luistonesto.

    Omat huomiot ovat sellaiset, että ainakin omissa hissutteluvauhdeissa (parhaimmillaan matalaa 11 kemoralla molemmilla mopoilla) bemarin luistonesto toimii todella paljon paremmin. Kaasun voi esimerkiksi kahvilanmutkassa ja ykkösmutkassa avata huoleti luistonestoa vasten ja elekrtoniikka annostelee todella smoothisti voiman renkaalle. päästäen sen kuitenkin riittävään luistoon. Sen sijaan Bazzazz toimii lähinnä jonkinlaisena "ryntäyksenestona" eikä ainakaan mun ajotyylillä paranna aikoja vaan päinvastoin. Toki kotarin moottori on luonteeltaan jotain ihan muuta kuin tuo bemari joten vertailu on hieman vaikeaa.

    Sen sijaan sateella tuo Bazzazz tuntuu toimivan jostain syystä todella hyvin itselläni, oma sadekelin ennätys kunnon sateessa ajettuna parani melkein viisi sekuntia kemoralla bemariin verrattuna... outoa.

    Onko bazzazzz sitten hintansa väärti... No ainakin Kotarissa se oli lähinnä bonus moottorin ohjausboxille ja lennosta vaihdettaville kartoille. Eli ehdottomasti kannatti.

    Ois muuten molemmat mopot myynnissä tarjousten mukaan ;)
  12. #12
    Mulla puoli kautta ehti hondassa olla boksi kiinni, shifterin kanssa oli aluksi ongelmia, mutta nekin ongelmat johtui omasta mokasta kun ruuvasin painekytkimen liian tiukalle ja se ei mahtunut liikkumaan tarpeeksi. Mitään muuta ongelmaa ei boksin kanssa ole ollut.

    Onko täällä kukaan laittanut itse tuohon luistonestoon lediä kiinni että näkisi milloin se on toiminnassa. Asetusten puolesta ite tein asetukset niin että suuremmilla kaasunasennoilla tuo luistonesto on pienempi. Pienillä avauksilla puuttuu enemmän menoon. Minun vauhdeilla ei tuo ainakaan ole rajoittanut vielä menoa, tosin sen aktiivista toimintaakaan en ole hirveästi havainnut.
  13. #13
    Lainaa (psiitone @ Syys. 28 2011,22:39) kirjoitti
    Onko täällä kukaan laittanut itse tuohon luistonestoon lediä kiinni että näkisi milloin se on toiminnassa. Asetusten puolesta ite tein asetukset niin että suuremmilla kaasunasennoilla tuo luistonesto on pienempi. Pienillä avauksilla puuttuu enemmän menoon. Minun vauhdeilla ei tuo ainakaan ole rajoittanut vielä menoa, tosin sen aktiivista toimintaakaan en ole hirveästi havainnut.
    Osta vaikka joku halpa loggeri (köh köh..), niin näät jälkikäteen miten olet kaasua availlut, ja mitä koneen kierrokset/ takarengasnopeus, nopeus, ja luisto on ollut, ja milloin luistonesto on ollut toiminnassa.
    Niin pystyt säätämään sitä boxia sen datan avustuksella.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #14
    Lainaa (scuuba @ Syys. 28 2011,22:49) kirjoitti
    Osta vaikka joku halpa loggeri (köh köh..), niin näät jälkikäteen miten olet kaasua availlut, ja mitä koneen kierrokset/ takarengasnopeus, nopeus, ja luisto on ollut, ja milloin luistonesto on ollut toiminnassa.
    Niin pystyt säätämään sitä boxia sen datan avustuksella.
    Juuri tällainen suunnitelma minulla on, kun saat köh-köh paketin kasaan
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  15. #15
    Lainaa (psiitone @ Syys. 28 2011,22:39) kirjoitti
    Onko täällä kukaan laittanut itse tuohon luistonestoon lediä kiinni että näkisi milloin se on toiminnassa.
    Mulla on se Bazzazin ledi kiinni ja kyllä se jotain auttaa. Ei vaan aina osu silmään, kun pää katsoo muualle kuin kojetauluun. Pitäisi viritellä videokamera kuvaamaan ajoa, jossa tuo ledi myös näkyy, niin voisi paremmin analysoida tuota asiaa. Varsinkin alussa se ledi auttoi siihen, että huomasin sen puuttuvan peliin suorillakin ihan ihme paikoissa. Auttaa säätämisessä myös paljon se, että on joku kaveri kuuntelemassa noita avauksia ja kertoo kuinka paljon pätkii.
    xxx
  16. #16
    Kiitos kaikille asiallisista kommenteista. Tota luistonestoo olen miettiny parin haislaidin jälkeen (ekasta selvisin, tokassa mopo vei ja mä vikisin ja leukaan sattui...). Mut kuten kommenteista on käyny ilmi, parannettavaa bazzaazzis ilmeisesti viel on..
    Päätin sit panostaa alustaan, eli öölarin TTX takapumppu lähti tilaukseen mun painoon mukautetun jousen kera, ja keulaan tulee uudet jouset.
    10.10 pääsis sit kokeileen...(dijonin radalle, siel pitäis olla ohlinsin ukot neuvomassa säädöissä).
    Sais vielä sen stongan ja penkin välissä olevan jutun toimiin...
    Viva la figa & Panigale V4R
  17. #17
    Poistettu
    Mulla ei ole kuin yksi video, jossa näkyy mittaristo siten että luistoneston aktivoituessa näkyisi keltainen valo välkkymässä. Mittariston vasen yläkulma, punainen joka siinä palaa, kertoo ABSin olevan pois päältä.

    Toi oli eka kerta Alastarossa tänä kesänä ja eka kerta Bemulla radalla, lisäksi täysin tehtaan säädöillä. Joten sairaan hiljaahan tuossa mennään, mutta kertaakaan ei kompuutteri puuttunut peliin. 1.24,7 taisi olla tuon päivän paras (tuskin näissä kierroksissa), siitä kun 2,5s raapasee pois, niin alkaa jo eri tavalla olemaan vipinää. Muutaman kerran näin ulostulossa keltaista vilkkuvan. Toki ajotapa silloinkin aika pehmeä, koskapa yritän ajaa nykyään aina nollariskillä.

    http://contour.com/stories/raaseri1

    Edit: Näkyyhän se valo just ja just näissäkin. En pikavilkasulla pystynyt näkemään että kertaakaan olis menny luistonestolle, kyyti jotain 1.22-1.23 tasoa tuona päivänä onnistuneissa kiekoissa:

    http://www.youtube.com/watch?v....list=UL
    http://www.youtube.com/watch?v....list=UL
    http://www.youtube.com/watch?v....list=UL

    Joten luulen että Bazzazin sopivan herkkyyden säätäminen olisi haaste, jottei turhaan rajoita avauksia. Uskon edelleen että siitä on joissain tilanteissa hyötyä, mutta liian herkkänä kääntyy itseään vastaan.



  18. #18
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 26 2011,09:58) kirjoitti
    Yhden kauden ollut ko. boxi käytössä. Isoimmat ongelmat on ollut quick shifterin paineanturin kanssa.
    Sama juttu mulla kun kymppiin Bazzazin asensin, kaikki muu toimi moitteetta mut se prkleen anturi heitti toimimasta vähän väliä.

    Minusta aika rimpulan oloinen ja pitää asentaa tarkasti suoraan jotta toimii, nimenomaan vähän käytettynä.

    Ei kyllä toiminut pitkään suoristamisen jälkeenkään, purin sen, putsasin ja laitoin rasvaa, sen jälkeen pelitti hyvin.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  19. #19
    Uusimmassa Performance Bikessa oli juttu tähän liittyen. Kannattaa tsekata.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  20. #20
    Poistettu
    Lainaa (Beef @ Loka. 04 2011,13:23) kirjoitti
    Uusimmassa Performance Bikessa oli juttu tähän liittyen. Kannattaa tsekata.
    Kai sä vähän voit referoida mihin suuntaan he päätyivät, ja paljonko Bazzazin mainoksia ko aviisissa on?
  21. #21
    Tuolla on vanhaa juttua bazzaz purkista Hondasta ja Ducatista.

    Lienee tehty aika vahvojen Honda lasien takaa...

    http://www.sportrider.com/bikes....ll.html
  22. #22
    Lainaa (998sFE @ Loka. 04 2011,13:51) kirjoitti
    Lainaa (Beef @ Loka. 04 2011,13:23) kirjoitti
    Uusimmassa Performance Bikessa oli juttu tähän liittyen. Kannattaa tsekata.
    Kai sä vähän voit referoida mihin suuntaan he päätyivät, ja paljonko Bazzazin mainoksia ko aviisissa on?
    Sen voin sanoa ettei artikkelia ole kirjoitettu Bazzaz lasit päässä. Oikeastaan samaisesta syystä PB on ainoa prätkälehti mitä luen. Puolueettomasti kirjoitetut artikkelit alkavat muuten aika harvinaista nykyään.

    Artikkeli oli 7 sivua kuvien kanssa (muutama sivu käsitteli itse laitteen asennusta ja osa itse luistoneston perustietoa), joten tässä todella lyhyesti siitä mitä testaajat sanoivat laitteesta:

    Testaajia oli kaksi, toinen nopeahko amatööri ja toinen kisakuski. Yhteistä molemmille oli että käyttö vaatii totuttelua ja testaamista. Ämätöörikuljettajan ongelmana oli luottaa laitteen toimintaan ja oikeastaan luistonesto ei aluksi ollut toiminnassa kevyen ajotyylin vuoksi. Vastaavasti kisakuskilla Bazzaz mahdollisti nopeamman ulostulon mutkasta, vaikka suoranopeus vähän kärsi. Kyseinen kuljettaja sanoi ettei esim. BMW1000RR luistonestosta pitänyt koska se rajoitti "väärin" ja taisi jopa olla yksi läheltä piti tilanne kun kuski oli tottunut viemään pyörää agressiivisesti eikä niin, että pyörä rajoittaisi vedon määrää. Vastaavasti Bazzaz oli ominaisuuksiltaan kelpo laite, kunhan sen säätöjen kanssa pääsisi sinuiksi. Eli jotta luistonestosta saataisiin hyöty irti, pitäisi säätämiseen varata aikaa. Myöskin eri rataolosuhteisiin säätöjä joutuu muuttamaan. Kehuja tuli siitä että kun laitteen hankkii niin samalla saa polttoaineen ja sytkän säädön sekä quickshifterin "samaan rahaan". Ja yleisesti kyllä laitetta kehuttiin, vaikka ei olekkaan ihan plug-n-play ja oikotie onneen.

    Mutta suosittelen ostamaan lehden ja lukemaan koko artikkelin ihan itse.



    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  23. #23
    Sen enempää aiheeseen puuttumatta, piti vain kysyä tuota ko. testissä ollutta kisakuskia, mahtoiko olla pulisonkikostaja G. Martin asialla?
  24. #24
    Poistettu
    Lainaa (Beef @ Loka. 05 2011,09:48) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Loka. 04 2011,13:51) kirjoitti
    Lainaa (Beef @ Loka. 04 2011,13:23) kirjoitti
    Uusimmassa Performance Bikessa oli juttu tähän liittyen. Kannattaa tsekata.
    Kai sä vähän voit referoida mihin suuntaan he päätyivät, ja paljonko Bazzazin mainoksia ko aviisissa on?
    Sen voin sanoa ettei artikkelia ole kirjoitettu Bazzaz lasit päässä. Oikeastaan samaisesta syystä PB on ainoa prätkälehti mitä luen. Puolueettomasti kirjoitetut artikkelit alkavat muuten aika harvinaista nykyään.

    Artikkeli oli 7 sivua kuvien kanssa (muutama sivu käsitteli itse laitteen asennusta ja osa itse luistoneston perustietoa), joten tässä todella lyhyesti siitä mitä testaajat sanoivat laitteesta:

    Testaajia oli kaksi, toinen nopeahko amatööri ja toinen kisakuski. Yhteistä molemmille oli että eivät päässeet heti sinuiksi laitteen kanssa. Ämätöörikuljettajan ongelmana oli luottaa laitteen toimintaan ja oikeastaan luistonesto ei aluksi ollut toiminnassa kevyen ajotyylin vuoksi. Vastaavasti kisakuskilla luistonesto oli asetettu kohtuu "pienelle" koska mielestään se rajoitti liikaa ja taisi jopa olla yksi läheltä piti tilanne kun kuski oli tottunut viemään pyörää agressiivisesti eikä niin, että pyörä rajoittaisi vedon määrää. Tosin kyseinen kuljettaja sanoi ettei esim. BMW1000RR luistonestosta pitänyt mutta Bazzaz oli ominaisuuksiltaan kelpo laite, kunhan sen säätöjen kanssa pääsisi sinuiksi. Eli jotta luistonestosta saataisiin hyöty irti, pitäisi säätämiseen varata aikaa. Myöskin eri rataolosuhteisiin säätöjä joutuu muuttamaan. Kehuja tuli siitä että kun laitteen hankkii niin samalla saa polttoaineen ja sytkän säädön sekä quickshifterin "samaan rahaan". Ja yleisesti kyllä laitetta kehuttiin, vaikka ei olekkaan ihan plug-n-play ja oikotie onneen.

    Mutta suosittelen ostamaan lehden ja lukemaan koko artikkelin ihan itse.
    Tänks. Luin ja olin tilaaja PB:lle monta vuotta. Vuosituhannen vaihteessa se otti hypyn kohti muita lehtiä ja kun joka toisella sivulla alkoi olemaan puolet mainoksia ja toinen mokoma vähäpukeisia kissoja, lopetin lukemisen. Kissoissa toki mitään vikaa ole, mutta siihenkin olisi fokusoituneempiakin lehtiä.

    Pitää melkein harkita jos nyky-PB olisi taas kiinnostava lehti ja ostaa koenumero.

    Asiaan. Kaikesta päätellen mun skeptisyys on näitä "vanhoina hyvinä aikoina" jääräpäisyyksiä, joille ei vaan ole katetta. Hyvin säädettynä Bazzaz on ilmeisen toimiva luistonestona. Täytyy ensin opetella ajamaan edes tuota Bemun omaa vasten, ja kun sen pystyy tekemään, sitten harkita softan päivitystä. Janne tai joku vois harkita RaceDACin hankkiessaan, onko siitä saatavissa ulos tietoa jolla näkee Bazzazin toimintaa.
  25. #25
    Lainaa (998sFE @ Loka. 05 2011,10:59) kirjoitti
    Hyvin säädettynä Bazzaz on ilmeisen toimiva luistonestona.
    Enpä ole kokeillut koskaan luistonestoa, mutta sivustaseuranneen voisin veikata, että perusharrastajalle siitä olisi eniten apua sateella, jolloin ehkä helpoin tapa saada mopo "metsähallituksen" puolelle on varomaton kaasunkäyttö.

    Mitä kisakäyttöön tulee, niin muistaakseni ainakin Koivuniemi *ajeli Bazzazin kanssa viime kaudella (2010). Toki siellä on monta muutakin juttua, kuin luistonesto, joten ei siitä mitään syvääluotaavaa analyysiä voi vedellä vaikka kierrosajat onkin julkisesti näkyvillä.

    edit: vuosiluku



  26. #26
    Lainaa (998sFE @ Loka. 05 2011,10:59) kirjoitti
    Tänks. Luin ja olin tilaaja PB:lle monta vuotta. Vuosituhannen vaihteessa se otti hypyn kohti muita lehtiä ja kun joka toisella sivulla alkoi olemaan puolet mainoksia ja toinen mokoma vähäpukeisia kissoja, lopetin lukemisen. Kissoissa toki mitään vikaa ole, mutta siihenkin olisi fokusoituneempiakin lehtiä.

    Pitää melkein harkita jos nyky-PB olisi taas kiinnostava lehti ja ostaa koenumero.

    Asiaan. Kaikesta päätellen mun skeptisyys on näitä "vanhoina hyvinä aikoina" jääräpäisyyksiä, joille ei vaan ole katetta. Hyvin säädettynä Bazzaz on ilmeisen toimiva luistonestona. Täytyy ensin opetella ajamaan edes tuota Bemun omaa vasten, ja kun sen pystyy tekemään, sitten harkita softan päivitystä. Janne *tai joku vois harkita RaceDACin hankkiessaan, onko siitä saatavissa ulos tietoa jolla näkee Bazzazin toimintaa.
    Nykyään niitä kissojen kuvia ei tosiaan ole ja kaikenlaiset pornomainokset puuttuu myös, toisin kuin esim. samalta saarelta tuleva Fast Bikes.

    Mainoksia tietty on mutta ei häiritsevästi. Parasta antia on kuitenkin se ettei keskitytä vain uusiin pyöriin, vaan mukana on myös vanhojen vertailuja sekä rakennettuja pyöriä.

    Meni vissiin vähän offtopicin puolelle mutta menköön.

    Vastaavasti aiheeseen liittyen: Olen itse säätänyt tälläistä vastaavaa aftermarket luistonestoa jonkin verran. Tosin auto kyseessä, mutta mp moottorilla varustettuna. Tuolloin myös havaitsin sen että jos haluaa täyden hyödyn laitteesta, niin se vaatii testaamista ja yritys/erehdys taktiikalla säätämistä. Mutta kun säädöt saa kohdalleen niin kyllä ne kierrosajoissakin alkoi näkyä. Ja varsinkin märällä kelillä hyöty oli suuri, joka tosin vaati erilaiset säädöt kuin kuivalla asfaltilla.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  27. #27
    Korjasin ylempänä olevaan tiivistelmään asiavirheet, lukekaa uudestaan.
    Aprilia Mille R -03

    Ex. Speedmaster 2003
  28. #28
    Lainaa (Beef @ Loka. 05 2011,12:19) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Loka. 05 2011,10:59) kirjoitti
    Tänks. Luin ja olin tilaaja PB:lle monta vuotta. Vuosituhannen vaihteessa se otti hypyn kohti muita lehtiä ja kun joka toisella sivulla alkoi olemaan puolet mainoksia ja toinen mokoma vähäpukeisia kissoja, lopetin lukemisen. Kissoissa toki mitään vikaa ole, mutta siihenkin olisi fokusoituneempiakin lehtiä.

    Pitää melkein harkita jos nyky-PB olisi taas kiinnostava lehti ja ostaa koenumero.

    Asiaan. Kaikesta päätellen mun skeptisyys on näitä "vanhoina hyvinä aikoina" jääräpäisyyksiä, joille ei vaan ole katetta. Hyvin säädettynä Bazzaz on ilmeisen toimiva luistonestona. Täytyy ensin opetella ajamaan edes tuota Bemun omaa vasten, ja kun sen pystyy tekemään, sitten harkita softan päivitystä. Janne *tai joku vois harkita RaceDACin hankkiessaan, onko siitä saatavissa ulos tietoa jolla näkee Bazzazin toimintaa.
    Nykyään niitä kissojen kuvia ei tosiaan ole ja kaikenlaiset pornomainokset puuttuu myös, toisin kuin esim. samalta saarelta tuleva Fast Bikes.

    Mainoksia tietty on mutta ei häiritsevästi. Parasta antia on kuitenkin se ettei keskitytä vain uusiin pyöriin, vaan mukana on myös vanhojen vertailuja sekä rakennettuja pyöriä.

    Meni vissiin vähän offtopicin puolelle mutta menköön.

    Vastaavasti aiheeseen liittyen: Olen itse säätänyt tälläistä vastaavaa aftermarket luistonestoa jonkin verran. Tosin auto kyseessä, mutta mp moottorilla varustettuna. Tuolloin myös havaitsin sen että jos haluaa täyden hyödyn laitteesta, niin se vaatii testaamista ja yritys/erehdys taktiikalla säätämistä. Mutta kun säädöt saa kohdalleen niin kyllä ne kierrosajoissakin alkoi näkyä. Ja varsinkin märällä kelillä hyöty oli suuri, joka tosin vaati erilaiset säädöt kuin kuivalla asfaltilla.
    Off topiccina 90't luvulla PB oli musta kevyesti paras prätkälehti.

    John Robinson vainaan tekniset artikkelit oli mainioita (ukko rakensi esim. BSB ensimmäisen tiedonkeruujärtjestelmän yms.)

    PT Mat Oxley taas oli perin kova ajuri.

    Välikauden retkahduksen onnisutin tuurilla skippaamaan mutta laatu on taas (minusta ainankin) kohdillaan ja vanhoista jermuista ainankin sladiässä Kevin Smith on taas avustajana.

    PBssä on kohdillaan ne asiat jotka minusta ovat Fast Bikesissa huonoa. Onko sitten ikä alkanut painaa, mutta en kyllä muista nuorenakaan pitäneeni "P*rse, p*ska, h*mo - öhö, öhö, öhö" huumorista.
    Peri brittiläinen oivaltava sanailu kuitenkin tekee PB'n paljon hauskemmaksi kuin vaikkapa jenkkilehdet, joiden englanti on perin latteaa.

    Oikeastaan ainut huono puoli on että huomattavasti useampi marketti tms. tuntuu pitävän Fast Bikesia hyllyssä kuin PB'tä joten sen saatavuus voi satunnaisesti olla heikko.



    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  29. #29
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Lauri_S @ Loka. 05 2011,11:09) kirjoitti
    Lainaa (998sFE @ Loka. 05 2011,10:59) kirjoitti
    Hyvin säädettynä Bazzaz on ilmeisen toimiva luistonestona.
    Enpä ole kokeillut koskaan luistonestoa, mutta sivustaseuranneen voisin veikata, että perusharrastajalle siitä olisi eniten apua sateella, jolloin ehkä helpoin tapa saada mopo "metsähallituksen" puolelle on varomaton kaasunkäyttö.

    Mitä kisakäyttöön tulee, niin muistaakseni ainakin Koivuniemi *ajeli Bazzazin kanssa viime kaudella (2010). Toki siellä on monta muutakin juttua, kuin luistonesto, joten ei siitä mitään syvääluotaavaa analyysiä voi vedellä vaikka kierrosajat onkin julkisesti näkyvillä.

    edit: vuosiluku
    Mikäs "kovempien kuskien" mielipiden noista luistonestoista sateella on? Kyllähän ne ilmeisesti rankat virheet kaasunkäytöstä ottaa pois, mutta oma kokemus sateella on ollut, että jos avauksessa lähtee perä alta, niin sitä ei enää pelasteta. ainakin oman kokemukseni mukaan asfaltin liukukitka on huomattavasti alhaisempi kuin "lepokitka" renkaan pyöriessä. -> kun rengas alkaa luistaa on pidon menetyksen raja terävä ja pidon saaminen takaisin on enemmän herran hallussa kuin kuskin käsissä.

    Riittääkö noissa uusissa luistonestoissa äly ottaa kiinni niin aikaisin, että voit apeksista vääntää torven selälleen vaikka sateella? Bazzaazista en tuota ainakaan ihan purematta niele...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  30.  
  31. #30
    Olisko kellään laittaa vaikka screenshottia omista säädöistä niin vois vertailla mitä pitää muuttaa kun en oo täysin tyytyväinen omiin säätöihin. Jos pystyt samalla laittamaan pientä analyysiä et missä sun omat säädöt tuntuu parhaimilta niin se olis myös suuri apu. Käyn tallilla tässä lähipäivinä niin voin laittaa vertailuksi omat säädöt.

    Haluan muuttaa omia säätöjä kun tuntuu että jopa pikavalintasäädöllä -2 (eli toiseksi löysin säätö) bazzaaz tuntuu rajoittavan menoa liikaa kiihdytyksissä, varsinkin Alastaron katsomosuoralla ja Palmasin jälkeisessä avauksessa. Lisäksi en oo varma et onko bazzaazilla edes mahdollista saavuttaa läheskään samaa tasoa kuin BMW:n S1000RR:n luistonestolla, mutta kun onnistuin viimekesänä saamaan kunnon highsiderin alun Kemoran karusellin oikeassa mutkassa niin uskoisin, että säädöissä olis parannettavaa.

    Omana pyöränä on siis tonninen -07 GSXR, joka on rakennettu rata-ajoon.
    "On tilanteita jolloin Mustanaamio poistuu viidakosta ja liikkuu kaupungissa kuin kuka tahansa meistä"
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen