Heinoin huolto Espossa ollut nyt viikon verran auki. Käytin tänään 50 tkm huollossa ja täytyy kyllä kehua palvelun laatua ja hintakin oli ihan kohdallaan. Guy Wikström ainakin osaa näköjään bemarit "ulkoa" ja kone käy nyt kello!!
Suosittelen kaikille bemari (ja suzuki) kuskeille. Hyvää kevään jatkoa ja usvaa putkeen.
T.Kari
Jep. Oma mopo menossa tuonne aamulla jarru-recall'iin. Guy muuten taisi vaihtaa Mototripiltä tuonne Heinolle.
<p>2002-2014</p>
Hyvä hyvä hyväpuimuri menee perjantaina softapäivitykseen ja mittarin toiminnan tarkistukseen. Toivottavasti korkea taso jatkuu myös tulevaisuudessa.
- Rajatonta Voimaa! -
Mitenkäs hinnat, RM vs Trippi, onko kukaan kilpailuttanut?
Heh.. jotenkin tulee väkisinkin ajatus, että taidat olla ko. lafkan omaa possea
DUCATI is just the Italian word for Harley.
No en kyllä ole, eikä ne taitais ottakkaan, kun en osaa noita pyöriä korjailla.....Mutta hyvää palvelua "huoltoallalla" kun ei oikein tahdo saada, niin mielestäni silloin kannattaa kehua kun palvelu pelaa. Vai mitä.
Aurinkoisia kilometrejä vaan kaikille!!!
Viime syksynä K1200S:n kympin huollon hinnoissa oli eroa muutama kymppi. En jaksanut tuolloin lähteä Tampereelle, joten käytin Mototripillä.(awaaja @ Huhti. 26 2006,22:20) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Noissa Bemarin merkkiliikkeissä tekevät kyllä huollot ennalta mitoitetuilla / ajoitetuilla työlistoilla. Ainoa, joka noissa vaihtelee on ehkä tietty
- käytettyjen huolto-osien hinta (jos eivät BMW-tavaraa)
- tuntiveloitus
- mahdollisesti tehtävät ylimääräiset, tai "vuosihuollot"
Eli eihän noihin hintoihin silloin kovin isoa heittoa helposti saa
<p>2002-2014</p>
Pahimmillaan saa. Viime suvena teetin 40 tkm:n huollon R1100S:ään. Tripissä sain puhelimessa hinnan 625 € ja Turussa TR-pyörässä 395 €. Menin Turkuun.(C-A-D @ Huhti. 27 2006,12:58) kirjoitti
Ko. huollossa työn määrä on tavallista suurempi koska tankin sisällä oleva bensansuodatin vaihdetaan. Osien hinnat oli molemmissa samat. Nyttemmin Trippi on kuulemma tarkistanut tuntiveloituksiaan.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Jeps. Sama kokemus minulla 40tkm huollosta myöskin. Trippi pyysi palttiarallaa 200 eskoa enemmän. Minäkin menin Turkuun ja sain sieltä hyvää palvelua ja katsoa vierestä kun homma tehtiin. Täytyy testata toi Espoon Heino kun tarvetta tulee.(tapjar @ Huhti. 27 2006,13:30) kirjoitti
![]()
"Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA
Hyvä tietää, että erot ovat noinkin suuria. Täytyy muistaa itse kysäistä, mutta jos nyt ensin saisi tuon 10tkm:n huollon jaloista...
<p>2002-2014</p>
Tosiaan Tripissä Harri sanoi talvella, että he tarkistavat huoltohintojaan, joten en dumaa sitä kalliina ennenkuin tiedän mikä on tämän päivän tilanne. Kyllä aion sieltä kysyä koska onhan siellä hyvä palvelu ja sijainti on mulle hyvä. Samoin Heino.
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Ette voi olla tosissaan, siis jopa 600 eskoa "huollosta"?
Yxpyttyseen saa sillä rahalla uuden kaasarin![]()
KTM950SE
Eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa :-) Mitäs noi kaasarit on? Jotain suzukin kulutusosia?(drzjar1 @ Huhti. 28 2006,11:04) kirjoitti
Käytin just omaa S:ää 30tkm huollossa Kaskelan Racing Team:llä, ja palvelu oli moitteetonta. Koko hinta oli 125€ pintaan. Huoltaa muuten kaikenmerkkistä härpätintä, ja tykkää & tuntee myös Bemareita.
tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
Nyt on kokemuksia Espoon R.M. Heinosta. En myötäile otsikkoa vaan kerron että Heinon huolto ei toimi! Eivät tehneet sitä mitä pyydettiin ja vaan tekivät jotakin muuta. Sitten vielä kiukuttelut kaupan päälle asiasta, jota en edes ymmärrä. Koska tänään perjantaina klo 17 pyörää hakiessani ei taas ketään kantaa ottavia ollut missään paikalla, niin saatte virallisen "meriselityksen" vasta tiistaina...
- Rajatonta Voimaa! -
No mikä tossa meni pieleen.(Tommy @ Huhti. 28 2006,18:34) kirjoitti
Mitä ne ei tehneet tai teki väärin.
Ei tosta sun viestistä saanut paljon irti missä oli vika.
No mä teen kuitenkin kaikki huollot itse niin ei voi ketään muuta syyttää. Ja tulee kanssa aika halvaksi. 60.000 km huolto jotain 36.- egee,
Pekka
![]()
![]()
Pekka
Joo, vähän kiukutti ja jäi selvitys antamatta. Pyörä meni mittarin nykimisen ja koneen nykimisen takia huoltoon. Viat ovat olleet uudesta saakka ja siten takuun alaisia toimenpiteitä, kun pyörällä ikää vasta vuoden verran. Eivät tehneet sitten kumpaakaan vaan päivittivät ABS-softan. Että silleen...
- Rajatonta Voimaa! -
No tarkempi keskustelu varmaan jä kertomuksesi mukaan käymättä siitä mitä tehtiin, mutta yleensähän päivittävät siinä samassa yhteydessä myös muut softat. Oliko sulla 1000 kilometrin huollosta sitä testerin lappua, jossa näkyy Softaversiot (MCV, FSV & OSV). Sait varmaan myös nyt lapun, jossa nuo samojen ohjelmien versiot on (ehkä) kerrottu?
<p>2002-2014</p>
On mulla kaikki paperit olemassa. Uusi moottorinohjaussofta tuli musitaakseni maaliskuussa, joten uutta tavaraa on olemassa ja se auttaa moottorin nykimiseen uuden kartan myötä.(C-A-D @ Huhti. 29 2006,12:57) kirjoitti
- Rajatonta Voimaa! -
Virijuttuja(toma @ Huhti. 28 2006,11:23) kirjoitti
![]()
KTM950SE
Minä sain Espanjassa uuden mittarin ja 6.0 softan. Mittari on nyt 2006-mallia ja vanhoja kilometrejä ei saanut siihen, joten mopo on taas uusi, kun 30tkm puuttuu.(Tommy @ Huhti. 29 2006,12:48) kirjoitti
Eli käytettyjen KS:ssien kilometrilukuihin ei välttämättä kannata luottaa, jos ei huoltokirja ole aukoton.
Uuden softan myötä käynti kyllä parani huomattavasti. Lisäksi välikaasulla pienemmälle vaihdettaessa paukkuu tosi pornosti ja muutenkin välikaasusoundit on ihan erilaiset. Tyhjäkäyntikin on paljon tasaisempi nykyään.
Dixi et animam levavi
Pitäisi varmaan minunkin käydä tuo softa päivityttämässä.
Viime syksynä jo laitettiin joku alkuperäistä parempi ohjelma, joka paranti tilannetta jossain määrin, mutta eipä se vielä pienillä kierroksilla nykimättä suostu etenemään.
Vaihdelaatikko kyllä kaipaisi mielestäni myös parannusta.
Tuntuu nykyään olevan jo Motoguzzeissakin paremmat askit![]()
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Nyt on sitten hyvä syy lähteä käymään Espanjassa(ek@ @ Touko. 02 2006,13:04) kirjoitti
Mulla ei huollon mukaan mittari edes nyi eikä softaa voida päivittää, kun on Laserin putki kiinni. Laitan taas alkuperäisen takaisin, niin katsotaan seuraavassa huollossa, onko siihen ilmestynyt kuin taikaiskusta tutkittavaa vikaa.
- Rajatonta Voimaa! -
Minäkin kiinostuin, jos on Laaserin putki niin ei voi päivittää uutta softaa !!!Kuulostaa aika mielenkiintoiselta vastaukselta. Mikä ns ei orginaalin putkessa on ettei voi uutta softa päivittää.Ainakin Suuressa mailmassa on päivitetty vaikka mihin putkiin.
Täytyypä kysellä maahantuojalta mikä lienee heidän virallinen vastauksensa....
Tommylle, taisin nähdä kikottimesi Perjantaina.olin juuri hakemassa omaani uutta KS:ssä liikkeestä,laserissa oli mukavat soundit (taisivat heittää testilenkin)
hasse
Maahantuoja kertoi, että takuutiedoissa kuulemma lukee jossain ettei takuunalaisia toimenpiteitä voida suorittaa, jos on jotakin muuta kuin BMW:n omia kilkkeitä kiinni. Jännää on, että tosiaan missään muualla nuo eivät ole ongelma. Täytyy selvittää ilmeisesti Saksasta saakka, mikä täällä ahistaa.(Hasse @ Touko. 02 2006,23:04) kirjoitti
Olikos se sininen KS sun?
- Rajatonta Voimaa! -
Juu oli ja on sisään ajo juuri suoritetu pitäisi 1000 huolto tehdä ja samalla saada uusi ohjelma sisään
On muuten herkku peli![]()
![]()
Juttelin tänään maahantuojan edustajan kanssa ja hän kertoi että kyllä onnistuu mutta ohjema päivitys maksaa,ei ole olemassa mitään hinnastoa päivityksille... menee kulemma tuntiveloituksella, että sillee...
Minun pyörään saan ilmaiseksi tuon 6 version koska olen ottanut pyörän ulos julkistamisen jälkeen.
hasse
Tuo 6.0 versio pitäisi mennä kyllä takuuseen, koska vanhemmissa ohjelmissa on bugi tuossa venttiilien säädön ilmoittamisessa. Se ilmoittaa kokonaiskilometrit, kun pitäisi ilmoittaa kilometrit seuraavaan säätöön. Kyllä se kaikkialla muualla maailmassa on ollut ilmainen. Esimerkiksi Espanjassa tuli heti ruutuun kaksi kampanjaa, jotka huollon pitää mopolle tehdä, kun laittoivat mopon valmistenumeron koneelle. Toinen kampanja oli nimenomaan tuo ohjelmapäivitys ja toinen se jarrujen banjo-pultti. Virkailija tulosti samantien koneelta asentajalle kuvat ja ohjeet. Lisäksi mitkään pöntöt ei vaikuta kyllä ohjelman siirtoon yhtään mitään. Ihme touhua...
edit: oli jäänyt vähän lauseet kesken...
Dixi et animam levavi
Kysyin 50 tkm:n huoltoa R1100S:ään molemmista. RM Heinolla "noin 300 €" ja Tripissä 251.50 €(awaaja @ Huhti. 26 2006,22:20) kirjoitti
Ei se nyt niin autuaaksitekevää ollutkaan kun saatiin toinen pääkaupunkiseudulle. Mutta kilpailu tekee näköjään hyvää ainakin kuluttajalle. Ehkä Heinolla homman hallinta vielä vähän kangertelee. Suorittajat lienee hyviä.
Ihme juttuja noi päivityksen lataamis hinnoittelut..? Eikös semmoset pitäis saada ilmasiks, luulis sen olevan kaikkien etu. Sitäpatsi jos uusi pyörä luovutetaan jonkun päivityksen julkaisemisen jälkeen, luulisi sen ilman muuta olevan ko. pyörään ladattu...!
"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
Kiitos Ek@ vinkistä! Täytyy ottaa Heinoon yhteyttä, jos kohta minua uskoisivat. Olinkin jo tänään yhteydessä BMW AG:hen joskos sieltä kertoisivat, miksi muualla päivitykset hoituu mutta täällä ei.
- Rajatonta Voimaa! -
(tapjar @ Touko. 03 2006,15:02) kirjoitti
Mielenkiintoista. Itse tilasin eilen Heinolta ajan R 1100 R 50tkm huoltoon ja hintaa kysyessäni sanottiin 200,- +/- 30 euroa.
Eli siis 170-230 € haarukan antoivat.
Tripistä en viitsinyt enää kysäistä kun ei tämä nyt niin pahalta tuntunut. Saas nähä yrittävätkö sitten rokottaa enemmän kun laskun aika tulee. Tuskinpa. Luvattu mitä luvattu.
Mielenkiintoista tämä hinnoittelu![]()
"Soratie on parasta huumetta!" 1200 GSA