Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
    Terve!

Osaisko joku auttaa mitä pitäisi kattoa kun 848 herjaa tuota CAN 38.0 Erroria eikä suostu käynnistymään. Ongelma alkoi sillä että ajossa tuo vikavalo tuli ja hävisi, mutta nyt vika on päällä kokoajan ja se ei lähde pois eikä pyörä käynnisty.

Luin tuossa foorumeita maailmalta ja siellä ohjeena oli tuon ecun maadoituksen tarkistus ja sen liittimet.

-Pyörään on vaihdettu uusi akku jännite virrat päällä 12.6
    - ECU käytetty irti liittimet katottu niissä ei ollut mitään kosteutta tai hapettumia näkyvissä
    - ECU:n maadoitus putsattu ja laitettu uudestaan kiinni ecun päästä.
    -ECU:n alapuolella on valkomusta nelinapainen iso liitin joka oli todella hapettunut samoin akkutelineen vierellä ollut valkoinen liitin oli hapettunut, ne on putsattu, mutta vika säilyy.

Pitääkö tuo vika kuitata pois testerillä ennen kuin käynnistyy ?vai tarkoittaako tuo vain sitä että vika on päällä kokoajan ? Alkaa konstit loppua ja epätoivo alkaa vallata kun vaihtoehto on viedä pyörä huoltoon tuon takia.

Olisko jollain vinkkiä vai pitääkö tuota johtosarjaa alkaa järjestelmällisesti aukomaan ja putsaan.

--Pasi
    En nyt millään halua alkaa pelottelemaan, mutta....

Mulla meni vuosi sitten syksyllä vaakapytty pimeeksi ja vikakoodi viittas hajonneeseen puolaan... no se vaihdettiin eikä parannusta... kaikkien mahdollisuuksien pois sulkemisen jälkeen (ilman testeriä) tultiin siihen tulokseen, että ECU itessään oli hajalla! ECU ei siis noin vaan pamahtanu vaan jännitteensäätimeltä lähtevät johdot oli kuorinu runkoa vasten ja ottanu maihin, josta virtapiikki.... poks! Kannattaa tarkistaa muillakin!!

Ebaystä uusi race-mallin laatikko tilaukseen ja sit lähti tulille!!

Toisin sanoen vikakoodi ei välttämättä kerro suoraan sen vian oikeeta osotetta (vaikka mun mielestä olis suotavaa)!

T
    Sopivasti täysillä!!

749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
    jep jep,

Oot varmaan tarkistanut ECUn sulakkeen?

Mulla 999ssä ko vikakoodi ja lopuksi ECUn sulakkeen uusimella homma ratkesi.
    No, olihan mopossa RapidBike modulikin kiinni ja sekin tuli otettua pois. Tartis varmaan kokeilla saakko vian uusiutumaan. Noh talvella sitten.
    - ex 999 - ST4S - ZZR1400
  4.  
    No vähän on tullut laiskasti tutkittua vikaa, kaikki sulakkeet ja sulakkeille menevien johtojen liittimet olen käynyt läpi, ei noissa sulakkeissa / rasiassa ollut hapettumia.

Tuostakin vehkeestä meni vaakapytty pimeäksi, onneksi syynä oli sillä kertaa vain pimennyt tulppa.

Netistä löyty pirun hyvä huoltomanuska värikuvineen ja korostuksineen,pitää sen kanssa tuota johtosarjaa käymään läpi. Samassa manuskassa oli aika paljon tietoa antureista ja ohjeita miten yleismittarillakin voi tuota tutkia.

--Pasi