Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 126:sta
  1. #31
    Lainaa (SuKaHo @ Syys. 23 2011,22:51) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!
    Voi jeesus mikä pässi! Ei kannata sit parkuu, ku joku kerta takakontti on metrin lyhyempi. *
    Kun roikun sinun takapuskurissasi lisäät nopeutta?
    Miten lujaa olet valmis ajamaan jotta olisin tyytyväinen?
    Jeesus pässi ja Halleluuuuuja!

    Toisia viedään ku pässiä narussa!



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  2. #32
    Onkohan tämä kenties sellainen asia, jonka valtaosa ymmärtää heti, mutta sitten löytyy myös semmoinen pieni joukko, joille on hyödytöntä sitä edes koittaa taivuttaa ratakiskosta?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #33
    R.I.P

    Minun puolestani !



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  4. #34
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    Oletko joskus fundeerannut sitä että toi menee jo liikenteen varantamiseen puolesta kun tahallisesti vittuilet työtätekevien ihmisten kanssa,ja vielä kun satavarmana kiroilet jos olet rekan takana ylämäessä eikä se liiku kun 50-60 kun on painava yhdistelmä ja joku aivoton pieru edessä jarruttelemassa ihan vaan oman "hyvän" vuoksi!!!


    Mistä noi oikein sikiää?


    Selventääkseni vielä niin ei se rekkakuski odottaa sinun lisävän nopeuttasi (paitsi silloin kun leikit korttelipolisia muitten hengellä),vaan yrittää pitää omaa nopeutensa niin lähellä sallittua kun mahdollista et ehkä pääsis niistä tyhmistä ohituksista keskellä mutkaa tai mäkiä kun eivät jaksa ajaa muutama sata metriä rekan takana joka ei liiku yhtä nopeasti kun normi auto!
  5. #35
    Lainaa (Adve @ Syys. 24 2011,00:50) kirjoitti
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    Oletko joskus fundeerannut sitä että toi menee jo liikenteen varantamiseen puolesta kun tahallisesti vittuilet työtätekevien ihmisten kanssa,ja vielä kun satavarmana kiroilet jos olet rekan takana ylämäessä eikä se liiku kun 50-60 kun on painava yhdistelmä ja joku aivoton pieru edessä jarruttelemassa ihan vaan oman "hyvän" vuoksi!!!


    Mistä noi oikein sikiää?


    Selventääkseni vielä niin ei se rekkakuski odottaa sinun lisävän nopeuttasi (paitsi silloin kun leikit korttelipolisia muitten hengellä),vaan yrittää pitää omaa nopeutensa niin lähellä sallittua kun mahdollista et ehkä pääsis niistä tyhmistä ohituksista keskellä mutkaa tai mäkiä kun eivät jaksa ajaa muutama sata metriä rekan takana joka ei liiku yhtä nopeasti kun normi auto!
    oletko itse fundeeraanut että myös se on liikenteen vaarantamista jos rekka on 1-2 metrin päässä takapuskurista?

    Esim. hirvi tulee tielle ja teen äkkijarrutuksen?
    Millä matkalla rekka pudottaa nopeuden 80=20 km/h?
    vert. henkilöautoon?
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  6. #36
    Niin ja kun on saatu sitten tämä rekka jäämään jälkeen ja alkaa tasaisempi tien osuus niin sen rekan takana onkin kymmenittäin autoja odottamassa että rekalla nopeus nousee tai pääsis ohi.
    Kun ei tilaisuus avaudu niin tehdään riskiohituksia ja vaarannetaan oma ja muiden henki. Sen seurauksena että joku mulukku tahallaan hidastaa edessä. Erittäin hyvä esimerkki kuuluisasta MINÄMINÄMINÄ ajattelusta. Ihme että suomen liikenne yleensä etenee kun on tällaisia seassa.
    Honda XL1000VA 2006
  7. #37
    Itse kun ajan reilu 70tkm vuodessa, niin sitä tahtoo liikenteessä nähdä autoilijoita laidasta laitaan. Mutta en kyllä ihan heti olisi uskonut että tuollaisia mahtuu myös tien päälle... Oletan ettet päästä sitä rekkaa edes sinun ohi vaikka sillä olisi siihen tilaisuus, vaan lisäät vain kaasua ettei se vaan ole sitten kohta sinun haittona mäessä? Oletko milloin viimeksi käynyt kalibroimassa nopeusmittarisi? Rekoissa se tehdään säännöllisin väliajoin piirturin takia, joten kun mittarisi näyttää sen 80kmh niin todellisuudessa menet eikä 70- 75... Mitä sinä tykkäisit jos joku K.pää hidastaisi tahallaan sinun työpäivääsi?
    Gsf1200 Bandit
    Positiivisuus on Perseestä.
  8. #38
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä ... *>> kuukauden aivopieru
    Trollinahan tätä helposti pitää, mutta valitettavasti näin kieroonkasvaneita kusipäitä on liikenteessä oikeastikin. Kun on liikkeellä henkilöautolla ja varsinkin pyörällä niin eipä paljoa menoa haittaa, mutta isomman auton puikoissa ollessa ei ohi pääse ja liikennekouluttaja pääsee näyttämään valtaansa. Ihmetyttää ettei näiden kotteroista useammin ajella vain kylmästi ylitse.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  9. #39
    Lainaa (teem085 @ Syys. 24 2011,08:41) kirjoitti
    Oletko milloin viimeksi käynyt kalibroimassa nopeusmittarisi? Rekoissa se tehdään säännöllisin väliajoin piirturin takia, joten kun mittarisi näyttää sen 80kmh niin todellisuudessa menet eikä 70- 75...
    Ei toi "kalibroitu" nopeusmittari rekkojen vauhtia sanele, vaan se minne asti rajottaja antaa myöten. Eikä näissä nykyautoissa (tuskin rekoissakaan) mittari mitään 10 prosenttia heitä, omassa Picassossa heitto on kolme kilometriä sataseen asti, sadassakolmessakympissä viisi.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  10. #40
    Lainaa (ts18056 @ Syys. 24 2011,09:21) kirjoitti
    Lainaa (teem085 @ Syys. 24 2011,08:41) kirjoitti
    Oletko milloin viimeksi käynyt kalibroimassa nopeusmittarisi? Rekoissa se tehdään säännöllisin väliajoin piirturin takia, joten kun mittarisi näyttää sen 80kmh niin todellisuudessa menet eikä 70- 75...
    Ei toi "kalibroitu" nopeusmittari rekkojen vauhtia sanele, vaan se minne asti rajottaja antaa myöten. Eikä näissä nykyautoissa (tuskin rekoissakaan) mittari mitään 10 prosenttia heitä, omassa Picassossa heitto on kolme kilometriä sataseen asti, sadassakolmessakympissä viisi.
    Omassa ducatossa heitto on 12% satasen vauhdissa ja nousee vauhdin myötä.

    Mut ihan samaa,eiköhän melkein joka autossa on jo nykyään gepsiä?
    Mutta tosiaan niin tommonen idiotti joka laskee vauhdin ihan vaan vittuilakseen on kyllä niin helvetin vaarallinen liikenteessää!!!
  11. #41
    Lainaa (Adve @ Syys. 24 2011,09:38) kirjoitti
    Mutta tosiaan niin tommonen idiotti joka laskee vauhdin ihan vaan vittuilakseen on kyllä niin helvetin vaarallinen liikenteessää!!!
    Joo, ei toi ole fiksua, mutta ei tosiaan ole fiksua siltä rekaltakaan roikkua parin metrin hajuraolla takana. Tämä on kyllä ihan tuttua, kun kruisen kanssa ajelee noita todellisia kahdeksankympin nopeuksia (tulot a verot sen verran isot, ettei ole varaa kovempaan). Kyllä se tikkari on voimassa molemmille, rekalla vielä ajoneuvokohtainen.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  12. #42
    Lainaa (ts18056 @ Syys. 24 2011,10:10) kirjoitti
    Lainaa (Adve @ Syys. 24 2011,09:38) kirjoitti
    Mutta tosiaan niin tommonen idiotti joka laskee vauhdin ihan vaan vittuilakseen on kyllä niin helvetin vaarallinen liikenteessää!!!
    Joo, ei toi ole fiksua, mutta ei tosiaan ole fiksua siltä rekaltakaan roikkua parin metrin hajuraolla takana. Tämä on kyllä ihan tuttua, kun kruisen kanssa ajelee noita todellisia kahdeksankympin nopeuksia (tulot a verot sen verran isot, ettei ole varaa kovempaan). Kyllä se tikkari on voimassa molemmille, rekalla vielä ajoneuvokohtainen.
    Totta,mutta ainakin omakohtaiset vähäiset kokemukset on osoittanut sen et ei se rekka ole kun sen vähän aikaa puskurissa kiinni ylämäessä,pyörällä ja vaimon autolla nostan kyllä vauhdin pikkasen et rekkakuskilla olis pikkasen helpompaa ton mäennousun mutta omalla pakulla ei se kaasupolkimen tallaaminen pahemmin auta kun ei tommonen hikinen ducato 1.9 koneella hirveesti vastaa *
    Sen takia vähäiset omat kokemukset kun pakulla en pääse niitä karkuun pitkissä ylämäissä muilla kulkuneuvoilla kylläkin *


    Mennään vielä vähän enemmän offtopicin puoleen mutta kuvittele se tilanne et istut siinä ducatossa misä on parin viikon tarpeita vaatteita/muonaa,2 pyörää, ym ja kärry perässä vielä ja matkaa päälle 1000 kilsaa ja gepsi huutaa seuraavaan käännökseen 357 kilometriä ja melkein kaikki siitä on motaria tai satasen tietä,kyllä siinä tulee nöyräks niitä rekkakuskeja kohtaan jotka päivästä toiseen ajelevat alle sallitun pakokaasujarrun takia *
    Ainakin minä voin ymmärtää niitä kun nytt tän Kuolan reissun jälkeen palumatkalla odotin että pääsin rekan ohi yli 70 kilsaa ja kun vihdoin ja viimein tulee ohituskaistaa sillä tavalla että olen ekana rekan takana eikä muita autoijlioita mun puskurissa jotka änkevät menemään viereen jo ennen kun ohituskaista alkaa niin joku helvetin BMW katupyörä hyökkää sinne ja loikoilee koko vitun ohituskaistan ajan mun tai rekan vieressä etten minä eikä kukaan muukaan ehtis sitä ohituskaista käyttää vaikka olikin puoltoista kilsan pituinen,tosa tuli jo mieleen millä kaikilla tavoin voisin teilata sen saatanan motoristin pois tieltä *
  13. #43
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?

    Normi meininki, carry on! * * * *
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  14. #44
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 24 2011,11:24) kirjoitti
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?
    no ei aivan näinkään, vaan eräs sankari on päättänyt alkaa kouluttamaan ammattikuskeja, ja rupeaa tahallaan hidastelemaan heidän edessään. Koska hänellä on oikeus (omasta mielestään, ilmeisesti).

    Jarno73:n kannattaisi yrittää kuvitella itsensä siihen rekkakuskin housuihin. Ne kamppeet ei kulje yhtään kovempaa kuin mitä rajoitin sallii. Ylämäissä hyytyminen voi raskaan lastin kanssa olla todellinen ongelma. Ja on monesti myös pitkät ajomatkat ja tiukat aikataulut. Henkilöautolla tai moottoripyörällä tuollaiset asiat ei ehkä vain tule mieleen, mutta rekkakuskit on niiden kanssa tekemisissä joka ikinen päivä.

    Saako se rekkakuski tulla melkein takakonttiisi kiinni? No ei varmaan saisi. Mutta muista nuo edellämainitut – olet saattanut käsittää asian väärin, ja he eivät ehkä sittenkään tee sitä pelkästään vittuillakseen sinulle.

    Sinä sen sijaan tiputtelet vauhtiasi vielä selvästi alle rajoituksen vain ja ainoastaan vittuillaksesi heille, ja haittaat samalla toisten työntekoa. Lyhyesti sanottuna todella kusipäistä toimintaa. Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #45
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2011,11:38) kirjoitti
    [



    . Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.
    on moni leikkinyt mut kerralla sit oppinut olee leikkimättä ku rytinä alkaa käymään (enkä nyt meinaa et henkilövahinkoi mut pellit muotoutunut kivasti )
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  16. #46
    Case solved: poliisin syy!
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  17. #47
    Kaipa se rekkakuskikin joskus tankkaan pysähtyy, silloinhan voi alkaa hieman neuvotella turvavälin pituudesta
    XV 1100
  18. #48
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    Mistä näitä kusipäitä sikiää tonne liikenteeseen. En jaksanut tässä pikkuhiivoissa koko ketjua lukee läpi, mutta tää kommentti on kyllä aika huippumulkun mielipide. Täällähän viedään helposti muita kun motoristeja saunan taakse, mut kyllä tää jarno joutais sinne ekana.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  19. #49
    Lainaa (Adve @ Syys. 24 2011,10:43) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Syys. 24 2011,10:10) kirjoitti
    Lainaa (Adve @ Syys. 24 2011,09:38) kirjoitti
    Mutta tosiaan niin tommonen idiotti joka laskee vauhdin ihan vaan vittuilakseen on kyllä niin helvetin vaarallinen liikenteessää!!!
    Joo, ei toi ole fiksua, mutta ei tosiaan ole fiksua siltä rekaltakaan roikkua parin metrin hajuraolla takana. Tämä on kyllä ihan tuttua, kun kruisen kanssa ajelee noita todellisia kahdeksankympin nopeuksia (tulot a verot sen verran isot, ettei ole varaa kovempaan). Kyllä se tikkari on voimassa molemmille, rekalla vielä ajoneuvokohtainen.
    Totta,mutta ainakin omakohtaiset vähäiset kokemukset on osoittanut sen et ei se rekka ole kun sen vähän aikaa puskurissa kiinni ylämäessä,pyörällä ja vaimon autolla nostan kyllä vauhdin pikkasen et rekkakuskilla olis pikkasen helpompaa ton mäennousun mutta omalla pakulla ei se kaasupolkimen tallaaminen pahemmin auta kun ei tommonen hikinen ducato 1.9 koneella hirveesti vastaa *
    Sen takia vähäiset omat kokemukset kun pakulla en pääse niitä karkuun pitkissä ylämäissä muilla kulkuneuvoilla kylläkin *


    Mennään vielä vähän enemmän offtopicin puoleen mutta kuvittele se tilanne et istut siinä ducatossa misä on parin viikon tarpeita vaatteita/muonaa,2 pyörää, ym ja kärry perässä vielä ja matkaa päälle 1000 kilsaa ja gepsi huutaa seuraavaan käännökseen 357 kilometriä ja melkein kaikki siitä on motaria tai satasen tietä,kyllä siinä tulee nöyräks niitä rekkakuskeja kohtaan jotka päivästä toiseen ajelevat alle sallitun pakokaasujarrun takia *
    Ainakin minä voin ymmärtää niitä kun nytt tän Kuolan reissun jälkeen palumatkalla odotin että pääsin rekan ohi yli 70 kilsaa ja kun vihdoin ja viimein tulee ohituskaistaa sillä tavalla että olen ekana rekan takana eikä muita autoijlioita mun puskurissa jotka änkevät menemään viereen jo ennen kun ohituskaista alkaa niin joku helvetin BMW katupyörä hyökkää sinne ja loikoilee koko vitun ohituskaistan ajan mun tai rekan vieressä etten minä eikä kukaan muukaan ehtis sitä ohituskaista käyttää vaikka olikin puoltoista kilsan pituinen,tosa tuli jo mieleen millä kaikilla tavoin voisin teilata sen saatanan motoristin pois tieltä *
    Mulla on just tommonen tipun keltainen Dukato,pitäiskö vaihtaa panssarivaunuun kun toi Fiiatin kori ei ilmeisesti häikäisee turvalisuudella
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011...53962_uu.shtml
  20. #50
    Ei hemmetti..pakun etupää on aika lohduttoman näköinen. Ihme että kuski on yhtenä kappaleena. Tai mistäs sitä tietää jos se on sairaalassa kursittu kokoon niin kuin Frankensteinin hirviö
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  21. #51
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    Näinhän siellä ajatellaan, ja ihmetellään kun ei liikenne jousta. Kun nyt kuitenkin elellään jo vuotta 2011, ja alkaa tuo liikenne olla jo suomessakin sellaisissa suhteissa kuin on, niin heräilläänkös pikkasen ja lopetetaan tuo oman navan tuijotus, jookos? ps. olitkos ainoa lapsi?
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed


    "Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
  22. #52
    Varo jarppi se 60t voi olla sunkin rimpuloille liikaa!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  23. #53
    Lainaa (Kotarikuski @ Syys. 23 2011,17:39) kirjoitti
    Lainaa (TuijaM @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
    Aamuposti 23.9.2011:

    " Motoristi säikähti rekkaa ja kaatui Riihimäellä
    ...
    Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena moottoripyöräilijän osalta."
    Ymmärtäisin tämän niin että motoristi saa sakot koska selvästikin menetti ajoneuvonsa hallinnan, kun taas rekkakuski ei menettänyt, rekkahan pysyi pystyssä. Rekka aiheutti konkreettisen vaaran motoristille, mutta Suomessahan rankaistaan hanakimmin abstraktista vaarasta.
    Minkähän konkreettisen vaaran rekka aiheutti, kun uutisen mukaan se kuitenkin pysähtyi metriä ennen tien reunaa?
  24. #54
    Lainaa (terkale @ Syys. 25 2011,19:19) kirjoitti
    Lainaa (Kotarikuski @ Syys. 23 2011,17:39) kirjoitti
    Lainaa (TuijaM @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
    Aamuposti 23.9.2011:

    " Motoristi säikähti rekkaa ja kaatui Riihimäellä
    ...
    Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena moottoripyöräilijän osalta."
    Ymmärtäisin tämän niin että motoristi saa sakot koska selvästikin menetti ajoneuvonsa hallinnan, kun taas rekkakuski ei menettänyt, rekkahan pysyi pystyssä. Rekka aiheutti konkreettisen vaaran motoristille, mutta Suomessahan rankaistaan hanakimmin abstraktista vaarasta.
    Minkähän konkreettisen vaaran rekka aiheutti, kun uutisen mukaan se kuitenkin pysähtyi metriä ennen tien reunaa?
    Tätä minäkin mietin. Ja yleensä noilla rekoilla ei ihan järjettömiä äkkipysäytyksiä tehdä risteyksiin.. tai mihinkään muuallekaan.
    -
  25. #55
    Tässä taas esimerkki siitä, mitä tuosta liian lyhyestä hajuraosta seuraa. Rekka pelästyi edelläajavan vilkkua ja tuuppasi persiiseen



    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  26. #56
    Lainaa (ts18056 @ Syys. 26 2011,20:04) kirjoitti
    Tässä taas esimerkki siitä, mitä tuosta liian lyhyestä hajuraosta seuraa. Rekka pelästyi edelläajavan vilkkua ja tuuppasi persiiseen
    Puolestani veikkaan että ensin oli isketty liinat kiinni ja sitten vasta vilkku...
  27. #57
    Lainaa (Köpi @ Syys. 26 2011,20:39) kirjoitti
    Lainaa (ts18056 @ Syys. 26 2011,20:04) kirjoitti
    Tässä taas esimerkki siitä, mitä tuosta liian lyhyestä hajuraosta seuraa. Rekka pelästyi edelläajavan vilkkua ja tuuppasi persiiseen
    Puolestani veikkaan että ensin oli isketty liinat kiinni ja sitten vasta vilkku...
    Vaikka näin olisi, niin rekkakuski on syyllinen.
    xxx
  28. #58
    Lainaa (Laikkakone @ Syys. 25 2011,19:27) kirjoitti
    Lainaa (terkale @ Syys. 25 2011,19:19) kirjoitti
    Lainaa (Kotarikuski @ Syys. 23 2011,17:39) kirjoitti
    Lainaa (TuijaM @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
    Aamuposti 23.9.2011:

    " Motoristi säikähti rekkaa ja kaatui Riihimäellä
    ...
    Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena moottoripyöräilijän osalta."
    Ymmärtäisin tämän niin että motoristi saa sakot koska selvästikin menetti ajoneuvonsa hallinnan, kun taas rekkakuski ei menettänyt, rekkahan pysyi pystyssä. Rekka aiheutti konkreettisen vaaran motoristille, mutta Suomessahan rankaistaan hanakimmin abstraktista vaarasta.
    Minkähän konkreettisen vaaran rekka aiheutti, kun uutisen mukaan se kuitenkin pysähtyi metriä ennen tien reunaa?
    Tätä minäkin mietin. Ja yleensä noilla rekoilla ei ihan järjettömiä äkkipysäytyksiä tehdä risteyksiin.. tai mihinkään muuallekaan.
    Jos sivutieltä tulija liikkuu niin että päätietä ajava tekee sen perusteella hätäjarrutuksen ja kaatuu, kyllä se aika konkreettiselta tuntuu.

    Olen kyllä samaa mieltä että rekka on liikkeissään verkkainen, etenkin moottoripyörään verrattuna, joten voi olla että motoristin huomio on ollut jossain muualla väärällä hetkellä.

    Oman kokemukseni mukaan motoristi vain kovin mielellään asetetaan syylliseksi jos kumit ei pysy asvalttia vasten.



    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  29. #59
    Lainaa (villho @ Syys. 23 2011,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?
    Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    Onko kenelläkään tietoa mistään ennakkotapauksesta?
    Kaveri tuli autolla Vantaalla Katriinan sairaalan lähellä T-risteykseen vauhdilla ja jarrutti viime tipassa. Huonoksi onneksi samaan aikaan tuli pollarit autolla risteävää tietä .... ja lappu tuli siitä että ei ollut osoittanut riittävän selvästi väistämisvelvollisuuttaan
    Honda CBR1100XX
  30.  
  31. #60
    Lainaa (pecha @ Syys. 24 2011,11:38) kirjoitti
    Lainaa (GoSpel @ Syys. 24 2011,11:24) kirjoitti
    Eli rekka roikkui 2 metria biken puskurista (jota ainakaan minun bikeissa ei ole) ja meinasi sielta tulla bikerin eteen muttei tullut ja tasta syysta org.inkvisitio on polttamassa kuljettajaa ja kaikkia muitakin truckereita roviolla?
    no ei aivan näinkään, vaan eräs sankari on päättänyt alkaa kouluttamaan ammattikuskeja, ja rupeaa tahallaan hidastelemaan heidän edessään. Koska hänellä on oikeus (omasta mielestään, ilmeisesti).

    Jarno73:n kannattaisi yrittää kuvitella itsensä siihen rekkakuskin housuihin. Ne kamppeet ei kulje yhtään kovempaa kuin mitä rajoitin sallii. Ylämäissä hyytyminen voi raskaan lastin kanssa olla todellinen ongelma. Ja on monesti myös pitkät ajomatkat ja tiukat aikataulut. Henkilöautolla tai moottoripyörällä tuollaiset asiat ei ehkä vain tule mieleen, mutta rekkakuskit on niiden kanssa tekemisissä joka ikinen päivä.

    Saako se rekkakuski tulla melkein takakonttiisi kiinni? No ei varmaan saisi. Mutta muista nuo edellämainitut – olet saattanut käsittää asian väärin, ja he eivät ehkä sittenkään tee sitä pelkästään vittuillakseen sinulle.

    Sinä sen sijaan tiputtelet vauhtiasi vielä selvästi alle rajoituksen vain ja ainoastaan vittuillaksesi heille, ja haittaat samalla toisten työntekoa. Lyhyesti sanottuna todella kusipäistä toimintaa. Älä hämmästy, jos vaikka sattuu jonakin päivänä vastapeluriksi joku vähän äkkipikaisempi tapaus jolla menee moisesta ääliömeiningistä kuppi yli, ja tuleekin jo hiukan pay-backia.
    Tappaako se rekkakuski tuon onnettoman vai mitä se sille tekee? Onhan sillä toki oikeus mihin vain kun kerran työkseen siellä liikenteessä on.
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen