Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 126:sta
  1. #1
    Aamuposti 23.9.2011:

    " Motoristi säikähti rekkaa ja kaatui Riihimäellä


    Moottoripyöräilijä loukkaantui lievästi onnettomuudessa, joka sattui torstaiaamuna Riihimäen Herajoella. Motoristi kuljetettiin ensiapupoliklinikalle tarkastukseen.
    Moottoripyöräilijä kaatui ajaessaan Hämeenlinnantietä pohjoista kohti.
    Hyvinkääntieltä oli samaan aikaa tullut ajoneuvoyhdistelmä, jota moottoripyöräilijä oli pelästynyt.
    Hän oli luullut rekan tulevan eteen.
    Moottoripyöräilijä oli väistänyt risteyksessä voimakkaasti ja kaatunut.
    Rekka oli pysähtynyt Hyvinkääntiellä noin metri ennen Hämeenlinnantielle tuloa eikä ollut tullut moottoripyöräilijän eteen.
    Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena moottoripyöräilijän osalta."
  2. #2
    No voi Pyhä Sylvi, vaatiikohan rekkakuskikin korvauksia henkisistä kärsimyksistä. Varmaan teki häjyä kun joutui katselemaan tuollaista liikenneturvallisuuden vaarantamista.
  3. #3
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    xxx
  4. #4
    Kyllä tuolla välillä näkee senverran orpoa menoa ettei ihmettelisi vaikka olisi ihan pärräilijäkin vaan mokannut.
    SuperDuke 2011.
  5. #5
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    Kyllä. Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  6. #6
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?
    Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    Onko kenelläkään tietoa mistään ennakkotapauksesta?
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  7. #7
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    Kyllä. Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    pitää varmaan jo 1km aikasemmin hidastaa risteykseen tullessa *



    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  8. #8
    Lainaa (villho @ Syys. 23 2011,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?
    Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    Onko kenelläkään tietoa mistään ennakkotapauksesta?
    Tieliikennelain 15 § sanoo:

    Väistämisen osoittaminen. Ajo risteykseen.

    Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. Hän saa jatkaa matkaa vain, jos hän muiden ajoneuvojen sijainti, etäisyys ja nopeus huomioon ottaen ei aiheuta vaaraa eikä estettä.

    Lähestyessään risteystä tai sinne ajaessaan kuljettajan on sovitettava ajotapansa niin, ettei risteävän tien liikenne häiriinny, jos ajoneuvo joudutaan pysäyttämään risteykseen.


    Tuo on siis lakitekstiä, ennakkotapauksista ei tietoa.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  9. #9
    Lainaa (•tomppa• @ Syys. 23 2011,15:05) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    Kyllä. Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    pitää varmaan jo 1km aikasemmin hidastaa *risteykseen tullessa *
    Riippuu vähän kuinka kovaa sieltä sivutieltä tulee. Jos on 300 km/h lasissa, niin 1km voi olla hyväkin matka aloitella hiljentelyä...
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  10. #10
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,15:22) kirjoitti
    Lainaa (•tomppa• @ Syys. 23 2011,15:05) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    Kyllä. Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    pitää varmaan jo 1km aikasemmin hidastaa *risteykseen tullessa *
    Riippuu vähän kuinka kovaa sieltä sivutieltä tulee. Jos on 300 km/h lasissa, niin 1km voi olla hyväkin matka aloitella hiljentelyä... *
    Joo, ja rekka 300 lasissa saa aloittaa jarruttelun jo pari kilometriä ennen
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  11. #11
    Väistämisvelvollisuus pitää toki osoittaa, muutenhan ei etuajo-oikeutettu voi mistään tietää, pystyykö hän ajamaan risteykseen niin ettei tule kolaria. Se onkin sitten jo harmaampaa aluetta, mikä on "riittävä" osoittaminen.

    Eipä taida taas kellään kommentaattoreista olla mitään hajua, osoittiko rekkakuski väistämisvelvollisuutensa vai ei, joten pelkkää spekulaatiota ovat nämä arvuuttelut.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Onneksi tähänkin löytyi syyllinen jostain ihan muualta kuin pyörän päältä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  13. #13
    Lainaa (TuijaM @ Syys. 23 2011,12:52) kirjoitti
    Aamuposti 23.9.2011:

    " Motoristi säikähti rekkaa ja kaatui Riihimäellä
    ...
    Asiaa tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena moottoripyöräilijän osalta."
    Ymmärtäisin tämän niin että motoristi saa sakot koska selvästikin menetti ajoneuvonsa hallinnan, kun taas rekkakuski ei menettänyt, rekkahan pysyi pystyssä. Rekka aiheutti konkreettisen vaaran motoristille, mutta Suomessahan rankaistaan hanakimmin abstraktista vaarasta.



    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  14. #14
    taitaa olla jo toinen viikon sisään joka olis abseilla pysyny pystyssä?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  15. #15
    Lainaa (pecha @ Syys. 23 2011,16:03) kirjoitti
    Väistämisvelvollisuus pitää toki osoittaa, muutenhan ei etuajo-oikeutettu voi mistään tietää, pystyykö hän ajamaan risteykseen niin ettei tule kolaria. Se onkin sitten jo harmaampaa aluetta, mikä on "riittävä" osoittaminen.

    Eipä taida taas kellään kommentaattoreista olla mitään hajua, osoittiko rekkakuski väistämisvelvollisuutensa vai ei, joten pelkkää spekulaatiota ovat nämä arvuuttelut.
    näinpä ja oliko edes pelisimmuu motoristilla vai laput silmillä jotka avautu just ennen risteystä ku täpinöissään ajoi .. joka tapauksessa ikävä tapahtuma mut sentään hengissä selvisi vaik voi olla *piip* otsassa ku miettii tapahtumaa
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  16. #16
    Lainaa (villho @ Syys. 23 2011,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?
    Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    Onko kenelläkään tietoa mistään ennakkotapauksesta?
    Ex-työkaveri oli joskus tullut kotilolla valtatien varteen vissiin turhan vauhdikkaasti, pysähtyen kuitenkin 5 metrin päähän valtatien reunasta. Valtatietä vasemmalta lähestynyt muija polkaisi hätäpäissään liinat kiinni ja tuli sukkana kaverin kylkeen liikenteenjakajan yli (talvikeli siis).

    Kaverin piikkiin se loppujen lopuksi meni käräjöinnin jälkeen. Oli mun mielestä vähän kumma juttu.
    KTM 1290 Super Adventure S
  17. #17
    Lainaa (kimimikakeke @ Syys. 23 2011,19:09) kirjoitti
    Lainaa (villho @ Syys. 23 2011,15:04) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,14:47) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan?
    Jos tulee täysillä kolmion takaa ja jarruttaa viime tingassa, niin kyllä maksumieheksi pitäisi joutua.
    Onko kenelläkään tietoa mistään ennakkotapauksesta?
    Ex-työkaveri oli joskus tullut kotilolla valtatien varteen vissiin turhan vauhdikkaasti, pysähtyen kuitenkin 5 metrin päähän valtatien reunasta. Valtatietä vasemmalta lähestynyt muija polkaisi hätäpäissään liinat kiinni ja tuli sukkana kaverin kylkeen liikenteenjakajan yli (talvikeli siis).

    Kaverin piikkiin se loppujen lopuksi meni käräjöinnin jälkeen. Oli mun mielestä vähän kumma juttu.
    olis kiva tietää et paljonko sit pitäis olla vauhtia max. risteykseen tullessa ku noita puusilmiä löytyy liikenteestä
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  18. #18
    En kommentoi tätä keissiä, kun en siitä tiedä tarkemmin.

    Mutta noin yleisesti se kyllä on helvetin ärsyttävää, että sieltä väistämisvelvollisesta suunnasta pitää törkkiä tulemaan risteysalueelle kuuttasataa, ja sitten tempoa ihan viime tingassa liinoja kiinni. En käsitä, mitä siinä oikein voi voittaa. Kai jotain siellä omien pikku korvien välissä. Ja se on tosiaan myös kiellettyä, ja vieläpä ihan pätevästä syystä.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  19. #19
    Lainaa (Streethawk @ Syys. 23 2011,14:43) kirjoitti
    Eikös laissa sanota, että väistämisvelvollisen on ajoissa ja selvästi osoitettava, että aikoo noudattaa väistämisvelvollisuuttaan? Ei kai kukaan huvikseen pelästy ja kaada mopoaan, niin aika outoa ettei rekkakuskia epäillä..?!
    Muutamia tapauksia on sattunut kohdalle,jossa oikealta tuleva auto on tullut "hyvää" vauhtia risteykseen eikä ole pysähtynyt kolmion taakse vaan käyttänyt risteyksen välittömässä läheisyydessä olevaa bussipysäkkiä kiihdytyskaistana!
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  20. #20
    Jos tämä kaveri olisi täräyttäyt rekan etukulmaan, täällä olisi varmaan edelleen haukuttu, ettei osannut ennakoida. Aamulla taisi olla märkä asfaltti? Olen joskus tullut liikennevaloihin vasta-aurinkoon, märkä asfaltti kun valot vaihtuneet keltaiselle-> ronski jarrutus, etupyörä lukkoon-> ei pysähdy...-> lisää kaasua. Olisin aivan hyvin voinut tuolloinkin olla tämän otsikon motoristi...

    Seuraavaan pyörään tullee absit.
    2004 Musta Triumph Tiger
  21. #21
    Lainaa (SamiN @ Syys. 23 2011,17:42) kirjoitti
    taitaa olla jo toinen viikon sisään joka olis abseilla pysyny pystyssä?
    Kyllähän apuvehkeet yleensä avustaa, ja jos vähemmän mopoillut niin enemmän.

    Kyllähän ne absit eteenkin märällä tiellä on hyvät kaikille ja eteenkin jos ajotyyli on "sporttisempi".
    KTM - Ready To Go
  22. #22
    Lainaa (pecha @ Syys. 23 2011,20:03) kirjoitti
    En kommentoi tätä keissiä, kun en siitä tiedä tarkemmin.

    Mutta noin yleisesti se kyllä on helvetin ärsyttävää, että sieltä väistämisvelvollisesta suunnasta pitää törkkiä tulemaan risteysalueelle kuuttasataa, ja sitten tempoa ihan viime tingassa liinoja kiinni. En käsitä, mitä siinä oikein voi voittaa. Kai jotain siellä omien pikku korvien välissä. Ja se on tosiaan myös kiellettyä, ja vieläpä ihan pätevästä syystä.
    ja rekallahan tullaa miljoonaa risteykseen ku max 60t painoo + painopisteet alhaalla/ylhäällä
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  23. #23
    Lainaa (•tomppa• @ Syys. 23 2011,22:06) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 23 2011,20:03) kirjoitti
    En kommentoi tätä keissiä, kun en siitä tiedä tarkemmin.

    Mutta noin yleisesti se kyllä on helvetin ärsyttävää, että sieltä väistämisvelvollisesta suunnasta pitää törkkiä tulemaan risteysalueelle kuuttasataa, ja sitten tempoa ihan viime tingassa liinoja kiinni. En käsitä, mitä siinä oikein voi voittaa. Kai jotain siellä omien pikku korvien välissä. Ja se on tosiaan myös kiellettyä, ja vieläpä ihan pätevästä syystä.
    ja rekallahan tullaa miljoonaa risteykseen ku max 60t painoo + painopisteet alhaalla/ylhäällä
    No,ainakin liittymistä tullaan rekoilla esim. motarille kuin kyseisellä tieosuuksilla ajavilla olisi väistämisvellvollisuus rekkoihin nähden!
    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  24. #24
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:12) kirjoitti
    Lainaa (•tomppa• @ Syys. 23 2011,22:06) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 23 2011,20:03) kirjoitti
    En kommentoi tätä keissiä, kun en siitä tiedä tarkemmin.

    Mutta noin yleisesti se kyllä on helvetin ärsyttävää, että sieltä väistämisvelvollisesta suunnasta pitää törkkiä tulemaan risteysalueelle kuuttasataa, ja sitten tempoa ihan viime tingassa liinoja kiinni. En käsitä, mitä siinä oikein voi voittaa. Kai jotain siellä omien pikku korvien välissä. Ja se on tosiaan myös kiellettyä, ja vieläpä ihan pätevästä syystä.
    ja rekallahan tullaa miljoonaa risteykseen ku max 60t painoo + painopisteet alhaalla/ylhäällä
    No,ainakin liittymistä tullaan rekoilla esim. motarille kuin kyseisellä tieosuuksilla ajavilla olisi väistämisvellvollisuus rekkoihin nähden!
    motarilla tullessa ero 40kmh vähintään niin kyl se nopeesti auto saa kiinni ku pieni piste peilissä on näkyvillä mut suomalainen ei jousta pahemmin oli sit mikä peli alle niin sit tulee noita paskoi tilanteita joita ei kyl ketään tahallaan tee
    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  25. #25
    Lainaa (Mosse @ Syys. 23 2011,15:22) kirjoitti
    Riippuu vähän kuinka kovaa sieltä sivutieltä tulee. Jos on 300 km/h lasissa, niin 1km voi olla hyväkin matka aloitella hiljentelyä... *
    Jäikö sulla aivot kotinarikkaan?
    Täysin älytön spekulaatio...
    Tunturi Tiger
  26. #26
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...



    Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
    Kawasaki kx 450 f
    Yzf-R1 -07
  27. #27
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin rekkakuskien ajatuksenjuoksua! Esim. jos ajan sallittua nopeutta 80 km/h tai kympin yli,rekkakuski tulee ylämäessä takapuskuriin kiinni ja olettaa minun lisäävään nopeuttani jotta hän pääsisi mäen ylös vauhtia menettämättä! Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    tuossa tilanteessa saat helposti vilkku auton hidastamaan enempi matkan tekoasi



    <p>filhos da puta&nbsp; </p>
  28. #28
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!

    vauhdin tippuessa mäessä torvet soi ja valot vilkkuu...
    ne kaverit on kuitenkin siellä tien päällä tekemässä leipäänsä. Ei tietysti anna kenellekään mitään etuajo-oikeuksia... mutta tuo asenteesi silti pikkuisen haiskahtaa.

    Ei ainakaan itseäni kiinnosta olla kenenkään, eikä varsinkaan ammattikuskien tientukkeena ´koska minulla on oikeus´. Jos ei muu, niin tahallinen nopeuden tiputtelu ainakin menee ihan omaan piikkiisi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #29
    Lainaa (jarno73 @ Syys. 23 2011,22:27) kirjoitti
    Tapanani on tässä tilaanteessa tiputtaa nopeus 50-60 km/h ja sitten kiihdyttää nopeus taas sallittuun. Minä määrään ajonopeuteni,ei rekkakuski!
    Voi jeesus mikä pässi! Ei kannata sit parkuu, ku joku kerta takakontti on metrin lyhyempi.
    GSF 1250SA -09
  30.  
  31. #30
    varmaan luuli hirveksi, muttei kehtaa tunnustaa..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen