Katso äänestykset tulokset: Mitä öljyä käytät -

Äänestäjät
198. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • "Moottoripyöräöljyä" - mopon kuva purkissa

    130 65,66%
  • Halpaa, ei moottoripyöräkäyttöön myytävää - kuten Delvac

    68 34,34%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 82:een 82:sta
  1. #61
    Lainaa (vma @ Loka. 02 2011,17:46) kirjoitti
    Olen ihan varma että löytyy Jaso MA luokiteltuja öljyjä, joissa on esim. molybdeenia (joka yleisesti luokitellaan friction modifiyeriksi). Määrät ovat marginaalisia, kuten aiemmin sanoin, mutta kyllä ko öljyjä löytyy. *

    ps. kuten huomaat, olettamus on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
    Olet aika hauska... oikeasti... määrät marginaalisia kuten aiemmin sanoit... blah, oma postauksesi aiemmin: "Ja myös mp- spesifisissä öljyissä on ihan reippaat määrät kitkanpoistajia."...

    Sinun suomenkielessä siis reipas määrä ja marginaalinen määrä on synonyymejä? Ja lisäksi olet varma että luokituksen vastaisesti friction modifereja löytyy, todella vakuuttavaa, sinun asiantuntijalausuntosi on siitä vakuuttavampi todiste kuin virallinen luokitus?

    Oletamuksesi että olet vaikuttanut asiantuntevalta on virheellinen, johti siis epäonnistumiseen.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  2. #62
    Lainaa (ma^ko @ Loka. 02 2011,18:05) kirjoitti
    Sinun suomenkielessä siis reipas määrä ja marginaalinen määrä on synonyymejä?
    Selitetääs vielä "tietäjälle" lisää.
    Jaso MA- luokitellussa öljyssä molybdeenin määrä saattaa olla esim 20ppm. Tässä öljyssä määrä on marginaalinen. Ymmärtänet tämän.
    (yksikkö on parts/million, jonka tosiaan tiedät tottakait)

    On myös Jaso MA- öljyä, jossa saman ainesosan määrä on esim noin 580ppm. Tässä öljyssä määrä on suht´reipas. Toivon että ymmärrät tämänkin.

    Huomannet että molyn määrän ero on lähes 30 kertainen.
    Tästä johtuu, että ainesosan määräksi voidaan sanoa joko reipas TAI marginaalinen. Ero on merkittävä (vrt. sinulla 1banaani, kauppiaalla 30. Toisella banaaneja on vain yksi, toisella suht´reipas määrä). Nyt ymmärtänet.

    Marginaaliseksi sitten em ainesosan määrä tulee loppuviimein , kun verrataan esim sinkin ja fosforin määrään öljyssä. Yhteenlaskettuna saatetaan olla helposti 3-4000ppm määrissä.

    Sinua hämmentäneet määreet siis johtuvat vertailukohteesta. No, nyt ne on selitetty simppelisti auki ymmärtämisen helpottamiseksi.

    Ja kyllä, em öljyt ovat olemassa, ja myynnissä. Eix ihquu niqu.



    .
  3. #63
    Onko sitten esittää jotain todisteita siitä, että öljyvalmistajat myyvät auto- ja mp-öljyissä täsmälleen samaa kamaa eri paketeissa ja eri hinnoilla?

    "Voin helposti uskoa, että näin on koska bla bla bla.." ei ole todiste, vaan se on mielipide.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #64
    Lainaa (pecha @ Loka. 02 2011,20:00) kirjoitti
    Onko sitten esittää jotain todisteita siitä, että öljyvalmistajat myyvät auto- ja mp-öljyissä täsmälleen samaa kamaa eri paketeissa ja eri hinnoilla?
    Mä uskon kyllä että tuota tapahtuu, lähinnä "jälkibrändäävien" markkinointiyhtiöiden toimesta, joidenkin öljyjen suhteen. Ei tokikaan koske kaikkia laatuja/brändejä. Hauska esimerkki vastaavasta löytyy nimittäin esimerkiksi suomalaiselta öljy-yhtiöltä eli Nesteeltä. Taannoin kysyin niiden teknisestä neuvonnasta mitä eroa on niiden pikkutuubeissa myytävällä outboard gear lubella ja autokäyttöön litran pullossa myytävällä vaihteisto ja peräöljyllä... vastaus oli "Pakkaus ja pakkauskoko", yllättäen myös litrahinnassa on lievä ero.

    Uskon kuitenkin että öljyt täyttää ne laatuvaatimukset jotka paketin kyljessä sen väitetäänkin täyttävän, myös kitka-alentajien suhteen.

    Markkinoilta löytyy siis varmasti tarkasti tarkoitetun käyttötarkoituksen mukaan lisäaineistettuja öljyjä ja tapauksia joissa samaa öljyä(samalla lisäaineistuksella) myydään eri nimikkeillä, käyttötarkoituksilla ja hinnoilla.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  5. #65
    Muistakaa Esteri, joka on nimi ja *esim Redlinen ja Motulin öljyjen perusraaka-aine. Esteri sopii kaikkien kans, muttei kaikki Esterin kans. *



    Kuljettajalta vaadittiin huippumekaanikon taitoja, mielikuvitusta, kovaa henkistä ja fyysistä kuntoa, eskimon kylmänkestävyyttä, tappajan luontoa ja teräksisiä hermoja. Lisäksi hänen tuli olla järjiltään ja hyvän itsetuhovietin omaava.
  6. #66
    Lainaa (ma^ko @ Loka. 02 2011,22:01) kirjoitti
    Mä uskon kyllä että tuota tapahtuu, lähinnä "jälkibrändäävien" markkinointiyhtiöiden toimesta, joidenkin öljyjen suhteen.
    Uskoahan varmasti on ja paljon. Mutta onko todisteita?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  7. #67
    Lainaa (vma @ Loka. 02 2011,18:51) kirjoitti
    Lainaa (ma^ko @ Loka. 02 2011,18:05) kirjoitti
    Sinun suomenkielessä siis reipas määrä ja marginaalinen määrä on synonyymejä?
    Selitetääs vielä "tietäjälle" lisää.
    Jaso MA- luokitellussa öljyssä molybdeenin määrä saattaa olla esim 20ppm. Tässä öljyssä määrä on marginaalinen. Ymmärtänet tämän.
    (yksikkö on parts/million, jonka tosiaan tiedät tottakait)

    On myös Jaso MA- öljyä, jossa saman ainesosan määrä on esim noin 580ppm. Tässä öljyssä määrä on suht´reipas. Toivon että ymmärrät tämänkin.

    Huomannet että molyn määrän ero on lähes 30 kertainen.
    Tästä johtuu, että ainesosan määräksi voidaan sanoa joko reipas TAI marginaalinen. Ero on merkittävä (vrt. sinulla 1banaani, kauppiaalla 30. Toisella banaaneja on vain yksi, toisella suht´reipas määrä). Nyt ymmärtänet.

    Marginaaliseksi sitten em ainesosan määrä tulee loppuviimein , kun verrataan esim sinkin ja fosforin määrään öljyssä. Yhteenlaskettuna saatetaan olla helposti 3-4000ppm määrissä.

    Sinua hämmentäneet määreet siis johtuvat vertailukohteesta. No, nyt ne on selitetty simppelisti auki ymmärtämisen helpottamiseksi.

    Ja kyllä, em öljyt ovat olemassa, ja myynnissä. Eix ihquu niqu.
    Nyt naamat näkkärille .

    Tähän perään yksi varsin merkittävä asia.

    30 banaania on ihan kiva nippu siihen yhteen verraten.

    Mutta...... Millä on konkreettista merkitystä esim.
    banaanin terveysvaikutuksiin ihmisen ravinnossa.

    Jos ravintopuoli muuten on riittävä ja kunnossa, lienee
    ihan sekundäärisillä aspekteilla speculointia, paraneeko
    terveys ja kuinka paljon sillä yhdellä banaanilla... vai
    kolmikymmenkertaisella annoksella.

    Tyyneyttä herrat... tyyneyttä vähän.... myös tähän .

    SUHTEELLISUUS.... KONKREETTISUUS......

    Ne on niitä iänkaiken vanhoja hyviä asioita vaikka mielikuvamarkkinointi aiheessa kuin aiheessa koittaa lakaista
    ne maton alle.... mielellään vaikka lopullisesti .

    Toisaalta.... voihan sitä kehittää käyntiin vaikka sen
    odotetun kolmannen maailmansodan aiheesta:

    Onko kätellessä parempi/hyödyllisempi vatkata kättä ylös-alas-ylös-alas-ylös-alas...... ja kuinka monta kertaa .....
    vai riittääkö ryhdikäs puristus ja katse silmiin .

    Hei..... ankarakin vääntö, hieman kyseenalaisinkin perustein,
    on aina paikallaan ja välillä suoranaista herkkuakin.....
    kun "kynnyskysymys" jollain tapaa..... hennolla otteella edes.... korreloi konkreettisen kanssa, konkreettisessa ympäristössä.

    Esimerkkinä vaikka vääntö autojen "ajotietureiden" paremmuudesta.

    Markkinoinnin ponnistelujen pohjalta käynnistyy kauhia vääntö
    siitä, että tuon valmistajan on ihan onneton paska, kun tässä
    taas on 1294 toimintoa....... vaikka 99,99 % kaikista autoilijoista käyttää/tarvitsee tusinan verran toimintoja.

    Jos sitten jossain vehkeessä on ihan konkreettisesti muista poikkeavia toimintoja..... esim. keittää kahvit ja ottaa poskeen, sitten ollaan "asian ytimessä"



    No niin....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #68
    Kyllä edelleenkin mottoripyörässä eniten öljyltä vaativa juttu on kytkin-vaihdelaatikko-systeemi, kaikki öljyt kyllä hoitelevat moottoripuolen, oli sitten kyseessä synteettinen tai mineraali tai niiden sekoite. Koskapa moottoripyörää lähes poikkeuksetta käytetään yli 0:n lämpötiloissa, ei synteettisen kylmänkestollakaan ole mitään merkitystä.
    Tunnettua myös on, että ainakin isommissa vaihdelaatikoissa(siis raskaan käytön) yleisesti käytetään mineraaliöljyjä, joten eivät ne ainakaan kovin kovaa myrkkyä voi olla vaihdelootalle, joka on aika kevyessä käytössä. Toimivuuden kyllä aika helposti myös voi itse todeta, jos ääntä lähtee tavanomaista enemmän tai sitten vaihteensiirto ei oikein pelaa.
    Hienoilla mainoslauseilla ja laupauksilla voi tietenkin myydä tavaraa kuin tavaraa suolaiseen hintaan. Mutta markkinatalouteen kuluu voiton maksimointi, niin kauan tavara on sopivan hintaista, kun sitä joku ostaa.
  9. #69
    Lainaa (J@ck @ Syys. 29 2011,13:00) kirjoitti
    Lainaa (Oula @ Syys. 29 2011,10:43) kirjoitti
    Nyt TOKMANNILLA tarjouksessa
    Teboil Gold S 5W-40 4l *17,95 .
    Tai Mobil 1 RF 5W-50 4l 26,95
    Hakemaaaaannn
    Kotiloon vois hakeakin, mutta enpä märkäkytkimelliseen pyörääni synteettistä autoöljyä laittaisi..
    Ei se märkäkytkin sitä mitenkään rajoita. Kun kokeilee niin tietää.....esim Honda:n lootat pelittää....tai ainakin TA + AT:n.
  10. #70
    Tähän asti käyttäny "Hondan omaa", ens talveksi aattelin vaihtaa Midlandin 10W-40:set, kun sen pitäis kuulemma olla niiiiin hyväää....
    Saapi nähdä..
    KTM 1290 Super Duke R '14
  11. #71
    Lainaa (motomatti @ Loka. 02 2011,17:17) kirjoitti
    Itse valitsen moottoriöljyn myös huomioimalla sen kyvyn toimia jäähdyttävänä komponenttina. Tämän ominaisuuden vuoksi öljyissä on myös lisäaineistuksia joilla ei ole tekemistä voitelun kanssa.

    mm
    Mikä luku öljypurkissa kertoo sisällön kyvystä luovuttaa lämpöä tehokkaasti esim. öljynjäähdyttimessä?
    vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
  12. #72
    Lainaa (pecha @ Loka. 02 2011,22:57) kirjoitti
    Uskoahan varmasti on ja paljon. Mutta onko todisteita?
    Markkinataloudessa ihmisille myydään mieluusti mielikuvia. Onko sillä mitään merkitystä onko todistetta sille onko jonkin purkin litku täysin samaa kuin jonkin toisen purkin litku? Isolla osalla kaupallisista öljymerkeistä e ole minkäänlaista omaa jalostustoimintaa, eli tuote ostetaan sellaisenaan isommassa erässä joltakin jalostajalta ja pakataan oman brändin mukaisiin tuotepakkauksiin. Varmasti useammallekin myuydään samaa öljyä kun samoilla spekseillä ostavat tuotetta omien myytipakkauksiensa täytteeksi, mitä sitten? Kunhan tuote täyttää luvatut speksit.
    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  13. #73
    Lainaa (ma^ko @ Loka. 03 2011,15:44) kirjoitti
    Onko sillä mitään merkitystä onko todistetta sille onko jonkin purkin litku täysin samaa kuin jonkin toisen purkin litku?
    no ei sillä sinänsä niin suurta merkitystä ole, mutta koska kyseessä varsin painava väite, niin tuumin kysyä, löytyykö sille kenties muutakin perustetta kuin mu-tu
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  14. #74
    Lainaa (pecha @ Loka. 03 2011,15:59) kirjoitti
    Lainaa (ma^ko @ Loka. 03 2011,15:44) kirjoitti
    Onko sillä mitään merkitystä onko todistetta sille onko jonkin purkin litku täysin samaa kuin jonkin toisen purkin litku?
    no ei sillä sinänsä niin suurta merkitystä ole, mutta koska kyseessä varsin painava väite, niin tuumin kysyä, löytyykö sille kenties muutakin perustetta kuin mu-tu *
    Voin vastata ma^kon puolesta pechan sitkekään tivaamiseen, että vedenpitäviä todisteita ei lödy, I rest my case.


    Mutta hetkinen, käännänkin todistustaakan toisinpäin, ja haastan pechan todistamaan vedenpitävästi moottorivaurion, joka on johtunut Delvac MX taii 1400 15W-40 käytöstä ! *



    Triumph Tiger 900 -96, 39tkm (430, DB) R.I.P. Sprint 900 -93, 96 tkm.
    Vanhan motoristin hengissäsäilymiskikka: vanhemmiten ei tule yhtään sen viisaammaksi, mutta varovaisuus lisääntyy.
  15. #75
    tuolla keskustelussa oli ainakin yksi jollei toinenkin Kawasaki VN -Vulcan 1500 joka vaurioitunut koneesta delvakin käytöstä.

    tosin vedenpitävästi tuota ei voida sanoa että öljyistä olisi johtunut. (netti keskustelun perusteella)

    uskoisin myös että jonkinmoisia konerikkoja mallista tai merkistä riippumatta on tullut myös muun öljymerkin käyttäjillä
  16. #76
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 26 2011,13:49) kirjoitti
    Lainaa (Tomber @ Syys. 26 2011,13:37) kirjoitti
    Olis mullakin rahaa mutta se vaan tyhmää maksaa liikaa *
    5100 on semisynteettistä ja 7100 on täyssynteettistä.

    Saa motonetista delvac:ia myös jos ei liikaa viitti maksaa *

    Mä kompensoin öljykuluja sillä että ostan 1 lavan kaljaa vähemmän vuodessa ja käytän sen öljyihin *
    Tulee käytetyks sitä öljyä, mitä huoltoliike tonne koneeseen tunkee, eli en todellakaan aina tiedä. Ei jaksa itse rasvailla enään niin paljoo, niin teetän noi paskasimmat hommat muilla, mullakin on rahaa.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  17. #77
    i/ö Suitsaan kaatuu Motulin 5100 tai Teboil Superbike, varsinkin jälkimmäinen on suht edullista. Hipohipo öljyjä tai diisselivelliä ei tule käytettyä..
    ex. ZX6R, R1, 2x GSXR750
  18. #78
    Ääni molemmille....Omassa käytetty Delvaccia sekä hyberprätkä öljyä missä mopon kuva kyljessä. Hyvin pelitti Delvacci eikä valittamista ole myöskään hyberprätkä öljyssä...
    <br />
  19. #79
    Motul 5000 10W40 ja pyöränä Blackbird.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
  20. #80
    Motox 20w-50 lorahti bokseriin. Oli aika halapaa.
    :-)
  21. #81
    Mobilin RallyFormula 5W-50 toimii hyvin.
  22.  
  23. #82
    Lainaa (Puksuttaja @ Loka. 10 2011,14:46) kirjoitti
    Mobilin RallyFormula 5W-50 toimii hyvin.
    mää käytin kans tuota mopossa ja autossa (auto 360tkm mittarissa kun myin- kone oli kulumisen puolesta kunnossa).

    Aikaisemmissa vehkeissä, erityisesti i/ö gsx600f suikassa, tuo öljy kesti öljynvaihtovälin sormitestillä selvästi parempana kuin useimmat "mp-öljyt", varsinkin keskihintaiset. Siis sormien välissä vanhakin öljy tuntui öljyiseltä sormissa. Jotkut mp-öljyt tuntui enempi saippua vedeltä.
    Ja sen kuuli ihan käyntiääneestä kun kone oli ajettu kunnolla lämpimäksi maantiellä.

    Kytkimenkään kanssa ei ollu koskaan ongelmia.

    Nykyisessä en oo kokeillu vielä kun suositus on 15w-50.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123