Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Morjens

Sitä pitää alkaa vähän kukkahattuilemaan mutta tää nyt on pistänyt vähän liikaa silmään tänä keväänä että päätin laittaa ketjun pystyyn. Nyt on tullut huomattua että kovin moni mopopoika/tyttö ajelee ilman mitään valoja. Sitä en oo koskaan alkanut tutkimaan sen enempää jos ne ovat rikki vai pois käytöstä vai mitä niissä on. Pari kertaa tosin oon nähnyt että valot on otettu täysin pois tai sitten melkein kokonaan peitetty jollain tosi siistillä lisäosalla. Anyway, se mitä lähinnä ajattelin sanoa on että jos arvon foorumin väki tuntee jonkun joka ajaa mopolla niin tsekatkaa että mopossa toimii valot ja että niitä käytetään. Tosi inhaa katsella illalla ku kuolemattomat teinit ajelee tummalla pyörällä, tummissa vaatteissa keskellä liikennettä ilman valoja, siinä ei kovin pahaa virhettä tarvita ennenkun joku ajaa päälle.
    Ihan samaa olen ihmetellyt itsekkin. Eniten silmään pistää "tuunatut" enduromopot.
    Takavalo ja rekisterikilpi on viety sinne takalokasuojan sisään, reilusti taka-akselin etupuolelle. Vilkuista ei tietoakaan.
    Etuvalona on joku lähes taskulamppukyhäilyä muistuttava DIY jonka teho ja suuntaus on mitä sattuu.
    Kyllä poliisiella on aikaa mitata moottoripyörän ääniä, mutta noihin ei näy ymmärrys riittävän, vaikka ne näkee "sokea Reettakin" 500 metrin päästä.
    Poliisilla olisi aika helppo työ, koska melko harvasta valoviritelmästä löytyy E-hyväksyntämerkkejä.

Ps. Niin kuin sanoit, teininä oltiin kuolemattomia...
    Silloin kun minä olin nuori, niin viritetyllä mopolla ajeltiin aina valot päällä. Ilman valoja ajaminen kiinnittää liikaa virkavallan huomiota.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
    Ennen ei ollut mopossa välttämättä edes jarruja.
    KTM 990 Adventure
    Lainaa Banned kirjoitti Katso viesti
    Ennen ei ollut mopossa välttämättä edes jarruja.
    Ja kulki vähintään 100km/h
    Honda CBR 954RR -03
    aamusella kans tuli herwoodin betonimetsikössä vastaan peevee jossa ei ollut kyllä mitään valolaitosta nokalla.
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Lainaa Regon kirjoitti Katso viesti
    Morjens

Sitä pitää alkaa vähän kukkahattuilemaan mutta tää nyt on pistänyt vähän liikaa silmään tänä keväänä että päätin laittaa ketjun pystyyn. Nyt on tullut huomattua että kovin moni mopopoika/tyttö ajelee ilman mitään valoja. Sitä en oo koskaan alkanut tutkimaan sen enempää jos ne ovat rikki vai pois käytöstä vai mitä niissä on. Pari kertaa tosin oon nähnyt että valot on otettu täysin pois tai sitten melkein kokonaan peitetty jollain tosi siistillä lisäosalla. Anyway, se mitä lähinnä ajattelin sanoa on että jos arvon foorumin väki tuntee jonkun joka ajaa mopolla niin tsekatkaa että mopossa toimii valot ja että niitä käytetään. Tosi inhaa katsella illalla ku kuolemattomat teinit ajelee tummalla pyörällä, tummissa vaatteissa keskellä liikennettä ilman valoja, siinä ei kovin pahaa virhettä tarvita ennenkun joku ajaa päälle.
    Mitä isot edellä sitä mopopojat perässä. Eikös näihin "oikeisiin" moottoripyöriinkin vaihdella minivilkkuja ja takavaloha ja valomaskeja.
    Taivas saa odottaa
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Mitä isot edellä sitä mopopojat perässä. Eikös näihin "oikeisiin" moottoripyöriinkin vaihdella minivilkkuja ja takavaloha ja valomaskeja.
    Juu vaihdellaan varmasti, mutta itse olen ainakin ostanut/hankkinut sellaisia valoja ja vilkkuja missä on tämä E merkintä.
    Peilit taitavat olla sellaiset mitkä ei nyt ole laillisuuden puitteissa oikean kokoiset, mutta harvat aftermarket peilit täyttävätkään sen kriteerin.
    kyllä itse tulee tarkasteltuu valoja ja vilkkuja silloin tällöin että kaikki toimii, jälkikasvu jos kiinnostuu kyseisestä touhusta niin kyllä tulen valistamaan häntä asioista ja näkyyvyydestä.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  9.  
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Vaihdellaan toki, mut harvemmin on nähnyt prätkää jossa ne on piiloitettu niin ahkerasti että niitä ei näe ollenkaan. Ja yleensä ne ovat myöskin päällä. Vilkut saattaa olla päällä jopa monta kilometriä joskus ihan vaan varmuudenvuoksi