Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Jouduin tänään todistamaan ikävää onnettomuutta.

    Ajoin noin 17.30 Kivistönmäellä Hirsimetsäntietä pitkin. Edelläni ajoi Audi. Lahdenkadun (tunnetaan myös nimillä tie 24, Vääksyntie, vanha nelostie) risteyksessä Audi oli kääntymässä vasemmalle ja kääntyikin. Samaan aikaan vastakkaisesta suunnasta, Mukkulankadulta, tuli moottoripyörä. Ajoneuvot törmäsivät nokakkain toisiinsa.

    Korkealle ilmaan ja noin 20 neliömetrin alueelle lenteli moottoripyörän ja Audin osia. Moottoripyörän kuljettaja lensi yli kymmenen metriä törmäyspaikasta. Myös pyörän bensatankki irtosi ja tyhjeni paikalle. Vuonna 1994 syntyneellä motoristilla ei ollut kunnon ajovarusteita. Toinen tennis-/lenkkikengistä jäi matkanvarrelle, toinen pysyi jalassa.

    Noin puolen minuutin kuluttua nuori kuljettaja alkoi sätkiä asfaltilla. Hän ei vaikuttanut sillä hetkellä olevan tajuissaan.

    Paikalle osui samantien vapaalla ollut sairaanhoitaja, joka kertoi kivahtamalla tittelinsä, kun hälytyskeskukselta saamani käskyn mukaisesti kehotin heitä olemaan liikuttamatta poikaa. Koulutuksestaan huolimatta hän ei näköjään tiennyt, ettei kypärääkään olisi saanut riisua ennen ambulanssin tuloa.

    Apua tuli nopeasti paikalle ja ainakin tämänhetkisten tietojen mukaan motoristi on yhä elossa. Auton kuljettaja puhalsi alkometriin nollatuloksen. Motoristia ei puhallutettu kadulla.

    http://www.ess.fi/?article=341863
    Honda ST1100 Pan European
  2. #2
    Tutkiihan poliisi mahdollista moottoripyöräilijän ylinopeutta *



    Tunturi Tiger
  3. #3
    Ainiin, pyörä oli käsittääkseni kevari, Aprilia.

    Pyörä vääntyi pahasti mutkalle rungostaan. Tiedän sen rekisteritunnuksen, jonka perusteella saisi pyörän tarkatkin tiedot, mutta epäolennaisina en taida viitsiä selvittää niitä.
    Honda ST1100 Pan European
  4. #4
    Hyvä ettei molemmat tennarit lentäneet,se olis ollu huono ennuste.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    Lainaa (Arcade @ Syys. 22 2011,21:33) kirjoitti
    Tutkiihan poliisi mahdollista moottoripyöräilijän ylinopeutta *
    En tiedä tutkiiko, mutta ainakin poliisit kyselivät heti silminnäkijöiltä, että tuliko moottoripyörä sieltä lujaa ja oliko sillä ajovalo päällä.
    Honda ST1100 Pan European
  6. #6
    Kuva onnettomuuspaikalta. Motoristi makaa oikealla, kuvan ulkopuolella.
    Honda ST1100 Pan European
  7. #7
    Paikan tunnen paremmin kuin hyvin ja olivat enkelit poijalla matkassa, ymmärtääköhän itsekään kiittää, näkyvyyttä on erinomaisesti. Samapa tuo mitä oli varusteita, onni onnettomuudessa ettei ilmalennon päätteeksi osunut tolppaan tai toiseen ajoneuvoon.
    Nuorille kuljettajille opiksi tästä, luule aina että eteen voidaan tulla.
    Kummia kommentteja: valot päällä, ajoikohan liian lujaa, kun väistämisvelvollisuus ja etuajo-oikeus on aina nro one.

    Mutta kuten sanottu, nuoret kuljettajat, varovaisuutta aina ja joka paikassa!
    <p>.</p>
  8. #8
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (alis @ Syys. 22 2011,21:31) kirjoitti
    Koulutuksestaan huolimatta hän ei näköjään tiennyt, ettei kypärääkään olisi saanut riisua ennen ambulanssin tuloa.
    Hänelle oli ehkä jäänyt sellainen seikka mieleen opinnoistaan että hengityksen sujuvuuden varmistaminen on kokolailla tärkeää.
    Joku taisi mainita lääkärin todenneen ettei kypärän poisotossa synny enempää vammoja kuin mitä kolarissa on jo saattanut syntyä?
    Dirty Nasty Furriner
  9. #9
    Lainaa (Staga @ Loka. 03 2011,13:33) kirjoitti
    Joku taisi mainita lääkärin todenneen ettei kypärän poisotossa synny enempää vammoja kuin mitä kolarissa on jo saattanut syntyä?
    Tuota tuskin voidaan pitää yleispätevänä ohjeena.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Lainaa (pecha @ Loka. 03 2011,13:58) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Loka. 03 2011,13:33) kirjoitti
    Joku taisi mainita lääkärin todenneen ettei kypärän poisotossa synny enempää vammoja kuin mitä kolarissa on jo saattanut syntyä?
    Tuota tuskin voidaan pitää yleispätevänä ohjeena.
    No ei varsinkaan jos sitä mennään repimään sieltä päästä miten sattuu..AMBULANSSI henkilökunnan keskustelua aiheesta ja omista toimistaan tilanteessa.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kyseisessä tapauksessa kertojan mukaan paikalle on osunut sairaanhoitaja joka ymmärtääkseni on enemmänkin alaa opiskellut kuin sirrakuski-lääkintävahtimestari tms eli turha ainakaan kirjoittaa "koulutuksestaan huolimatta" koskapa nuokin sirrakuskit olisivat kokolailla yksimielisesti riisuneet potilaan kypärän.

    Jos itse osuisin vastaavaan tilanteeseen jäisi kypärä päähän mikäli heppu hengittäisi, jos ei niin hankala olisi tekohengitystä antaa jos jampalla on integraali päässä vai mitä?
    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
    Lainaa (Staga @ Loka. 03 2011,19:34) kirjoitti
    koskapa nuokin sirrakuskit olisivat kokolailla yksimielisesti riisuneet potilaan kypärän.
    Tuon yksi neuvo jotenkin hymyilytti vaikka se oli tietysti 100% oikea..

    Ennen kypärän poiston aloittamista ajoasu kannattaa leikata, jolloin niskaan pääsee paremmin käsiksi, kypärän solki kannattaa myös avata.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  13. #13
    Lainaa (jamas @ Loka. 03 2011,19:42) kirjoitti
    Tuon yksi neuvo jotenkin hymyilytti vaikka se oli tietysti 100% oikea..

    Ennen kypärän poiston aloittamista ajoasu kannattaa leikata, jolloin niskaan pääsee paremmin käsiksi, kypärän solki kannattaa myös avata.
    Hieman nauratti myös.
    Durty Nelly's Boys
  14. #14
    Lainaa (Staga @ Loka. 03 2011,19:34) kirjoitti
    Kyseisessä tapauksessa kertojan mukaan paikalle on osunut sairaanhoitaja joka ymmärtääkseni on enemmänkin alaa opiskellut kuin sirrakuski-lääkintävahtimestari tms eli turha ainakaan kirjoittaa "koulutuksestaan huolimatta"
    Heh heh

    Tuossa kommentissa oli vankkaa tietoa ja ymmärrystä takana. Tai sitten ei....
  15. #15
    Muutama viesti ja heti on kaikenalan "asiantuntijoilla" wääntö pällä

    Ite onnettomuuteen/paikkaan: Toi risteys on juuri noin ajettuna aikas, mielenkiintoinen, tuolta hirsimetsäntieltä keskustaan kääntyvilla ja mukkulankadulta suoraan tulevilla on samaan aikaan vihreet. Hirsimetsäntieltä kääntyvät vetää aikas sumeilematta mukkulankadulta tulijoitten eteen, eli enemmän tossa liikkuneet osaa varoa. Nuorille/ toispaikkakuntalaisille vähän haastellisempi paikka....



    Elä ja anna muiden roudata.
  16. #16
    Lainaa (F800GS @ Loka. 06 2011,09:04) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Loka. 03 2011,19:34) kirjoitti
    Kyseisessä tapauksessa kertojan mukaan paikalle on osunut sairaanhoitaja joka ymmärtääkseni on enemmänkin alaa opiskellut kuin sirrakuski-lääkintävahtimestari tms eli turha ainakaan kirjoittaa "koulutuksestaan huolimatta"
    Heh heh

    Tuossa kommentissa oli vankkaa tietoa ja ymmärrystä takana. Tai sitten ei....
    Sairaanhoitajat harvoin ottavat ambulanssin jäljiltä potilasta jolla on kypärä päässä

    Kyllä se on ambulanssihenkilöstö jolle ne ensiaputaidot opetetaan juurta jaksain ja oikein tilanteissa toimiminen. Näitä asioitahan sairaankuljetuksen lisäksi ambulanssihenkilöstö tekee työkseen.

    Tokihan perusteet on hallussa sairaanhoitajallakin, mutta kumpi sitten näitä tilanteita enemmän näkee ja on niissä mukana ...

    Totta on kuitenkin myös se että kypärän pois ottaminen vaikka olisi niska murtunut on pienempi paha kuin antaa henkilön tukehtua ..

    Nää on kimurantteja asioita ja jokainen tapaus on omanlaisensa.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  17. #17
    Lainaa (alis @ Syys. 22 2011,22:12) kirjoitti
    Kuva onnettomuuspaikalta. Motoristi makaa oikealla, kuvan ulkopuolella.
    Kuva ei muuten näy ?)
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  18. #18
    Lainaa (andestone @ Loka. 06 2011,09:26) kirjoitti
    Muutama viesti ja heti on kaikenalan "asiantuntijoilla" wääntö pällä

    Ite onnettomuuteen/paikkaan: Toi risteys on juuri noin ajettuna aikas, mielenkiintoinen, tuolta hirsimetsäntieltä keskustaan kääntyvilla ja mukkulankadulta suoraan tulevilla on samaan aikaan vihreet. Hirsimetsäntieltä kääntyvät vetää aikas sumeilematta mukkulankadulta tulijoitten eteen, eli enemmän tossa liikkuneet osaa varoa. Nuorille/ toispaikkakuntalaisille vähän haastellisempi paikka....
    Paikka on minulle täysin tuttu ja ns. helppo tapaus, näkyvyyttä on joka suuntaan ja perusliikennesäännöt PITÄÄ tuntea.
    Paikassa nuori motoristi mokasi pahasti ja sattui - vaikka ei ollutkaan oma syy.
    Niinhän motoristia aina sattuu oli syyllinen kuka tahansa.
    Ja sen takia ajellaankin "silmät selässäkin"!
    Jos tuota pitää haasteellisena liikenteellisesti, niin syytä on harjoitella ajelua tovin aikaa ennnen kuin lähtee esim. stadiin.

    Toisaalta, eniten onnettomuuksia sattuu: tutuilla paikoilla, tutuilla teillä lähes kodin tuntumassa, mikä sekin on syytä pitää mielessä!

    Edit1, Mielenkiintoista olisi ao. risteysajo jos tulisi ns. amerikkalaiset säännöt. Eli oikealle saa kääntyä ja ajaa punaisia päin valoristyksissä. Tietysti pätee kaikkialle muuallekin.
    Edit2, Topicci on muutoin erinomainen ja ottaa kantaa tärkeään asiaan. Itsekin tiedän olla hiukan viisaampi, jos kohdalle sattuu.



    <p>.</p>
  19. #19
    NIIN SINULLE ja myöskin MINULLE, muttei monelle muulle ja varmaankin tuon "näkyvyyden" takia siinä koliseekin.....

    P.S: On tullu vähän isommisakin taajamissa kurvailtua, kuin toi meitin satamakaupunki, ihan työkseen, normi hupiautoa kookkaammila laitoksilla. Siinäkin on auttanut, muistisääntö: kaikki ei osaa/viitti pelata sääntöjen ja määräysten mukaan...
    Elä ja anna muiden roudata.
  20. #20
    Lainaa (andestone @ Loka. 06 2011,09:45) kirjoitti
    NIIN SINULLE ja myöskin MINULLE, muttei monelle muulle ja varmaankin tuon "näkyvyyden" takia siinä koliseekin.....

    P.S: On tullu vähän isommisakin taajamissa kurvailtua, kuin toi meitin satamakaupunki, ihan työkseen, normi hupiautoa kookkaammila laitoksilla. Siinäkin on auttanut, muistisääntö: kaikki ei osaa/viitti pelata sääntöjen ja määräysten mukaan...
    Höh, kun menee vieraille paikoille niin on ne pelit hallittava sielläkin eli joka paikassa. Jos MINÄ menen itselleni outoon paikkaan niin varmasti ajan risteyksissä kaikki aistit valppaina -ajanet sinäkin...
    Edit1, Ja nämä eivät ole hlökohtaisia asioita, objekti oli tuo risteysonnettomuus ja siihen liittyvät asiat.



    <p>.</p>
  21. #21
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,09:34) kirjoitti
    Paikka on minulle täysin tuttu ja ns. helppo tapaus, näkyvyyttä on joka suuntaan ja perusliikennesäännöt PITÄÄ tuntea.
    tuo se alkaakin olla se vaikein paikka - kun ite pitää kattoa ja tehä päätös ja ottaa vastuu. Ei oo liikennevaloja, kaiteita, täryraitoja, nopeuskameroita.

    Ihan ite pitää keskittyä siihen ajamiseen sekä siihen mitä kaikkea ympärillä liikkuu.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  22. #22
    Lainaa (specka @ Loka. 06 2011,10:12) kirjoitti
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,09:34) kirjoitti
    Paikka on minulle täysin tuttu ja ns. helppo tapaus, näkyvyyttä on joka suuntaan ja perusliikennesäännöt PITÄÄ tuntea.
    tuo se alkaakin olla se vaikein paikka - kun ite pitää kattoa ja tehä päätös ja ottaa vastuu. Ei oo liikennevaloja, kaiteita, täryraitoja, nopeuskameroita.

    Ihan ite pitää keskittyä siihen ajamiseen sekä siihen mitä kaikkea ympärillä liikkuu.
    Ja siihen suuresti auttaa kokemus, ja jos kokemusta on vähänlaisesti niin varovaisuutta entistä enemmän.

    Ajamisen haastavuus eri paikoissa on täysin suhteellista. Stadissa vielä on helppo vedellä, ja ainakin itselle haastellisin paikka on ollut Rooma Colosseumin kupeessa. Ja vaikka kokemusta oli yleisesti paljon, niin ao. kylän liikennekokemus oli minimissään. Olikin sitten varovaisuus huipussaan. Noin niin kuin esimerkkinä.
    <p>.</p>
  23. #23
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,10:20) kirjoitti
    Ja siihen suuresti auttaa kokemus, ja jos kokemusta on vähänlaisesti niin varovaisuutta entistä enemmän.

    Ajamisen haastavuus eri paikoissa on täysin suhteellista. Stadissa vielä on helppo vedellä, ja ainakin itselle haastellisin paikka on ollut Rooma Colosseumin kupeessa. Ja vaikka kokemusta oli yleisesti paljon, niin ao. kylän liikennekokemus oli minimissään. Olikin sitten varovaisuus huipussaan. Noin niin kuin esimerkkinä.
    Kokemukseen toisaalta liitty toinen vaara, jos ei tiedosta itteään - välinpitämättömyys.
    kun on ajanu vaikka miljuuna kilsaa on rutiinia niin ettei tartte miettiä ajamista - ja voi käydä ettei mieti liikennettäkään.

    Nuoremmilla taas kun se alun jännitys katoaa ja ajorutiini syntyy niin helposti sit huomio kiinnittyy muihin asioihin.

    näin tahtoo käydä itelläkin. Mut omalla kohalla helpottaa se kun tykkää autollakin ajamisesta itessään niin pitkilläkään matkoilla ei tartte silleen ajanvietettä, tausta musiikki riittää hyvin.



    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  24. #24
    Lainaa (specka @ Loka. 06 2011,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,10:20) kirjoitti
    Ja siihen suuresti auttaa kokemus, ja jos kokemusta on vähänlaisesti niin varovaisuutta entistä enemmän.

    Ajamisen haastavuus eri paikoissa on täysin suhteellista. Stadissa vielä on helppo vedellä, ja ainakin itselle haastellisin paikka on ollut Rooma Colosseumin kupeessa. Ja vaikka kokemusta oli yleisesti paljon, niin ao. kylän liikennekokemus oli minimissään. Olikin sitten varovaisuus huipussaan. Noin niin kuin esimerkkinä.
    Kokemukseen toisaalta liitty toinen vaara, jos ei tiedosta itteään - välinpitämättömyys.
    kun on ajanu vaikka miljuuna kilsaa on rutiinia niin ettei tartte miettiä ajamista - ja voi käydä ettei mieti liikennettäkään.

    Nuoremmilla taas kun se alun jännitys katoaa ja ajorutiini syntyy niin helposti sit huomio kiinnittyy muihin asioihin.

    näin tahtoo käydä itelläkin. Mut omalla kohalla helpottaa se kun tykkää autollakin ajamisesta itessään niin pitkilläkään matkoilla ei tartte silleen ajanvietettä, tausta musiikki riittää hyvin.
    Mainitsemasi asiat ovat kaikki tiedostamisen arvoisia ja pätevät laajaan otantaan liikenteessä kulkijoita.
    Toiselle miljoonalle minunkin kilometrit yltävät moottroiduilla ajoneuvoilla ja nykymenoa semmoinen 60 - 70 tkm tulee joka vuosi lisää... vaikken olekaan ammattiautoilija.
    Pidämme samalla tavalla ajamisesta. On viihdyttävää jo itsessään kun katkoviivaa vaeltaa ja taakse jää yleensä vasemmalla puolella. Kotilolla sitten on taustamusaa, mutta prätkällä en kaipaa muuta kuin tuulen suhinaa..., eikä käy aika pitkäksi...
    <p>.</p>
  25. #25
    Lainaa (tontze @ Loka. 06 2011,09:32) kirjoitti
    Kuva ei muuten näy ?)


    Pyörä oli Aprilia RS 125 -06.



    Honda ST1100 Pan European
  26. #26
    Pattayalla moottoripyörällä shortseissa on ollut jännin paikka ikinä. Kyytiläinen vielä mukana. Kaistamerkinnät ja liikennesäännöt sai oikeestaan unohtaa. Jos oli epävarma niin parempi antaa muiden mennä ekana esim. risteyksissä. Ei kukaan pohtinu mistä saa ajaa ja kuka tulee oikealta vaan luovittiin sujuvasti. Toki tuolla oli ihan sairaat riskit mut eipä tullu ajateltua omiaan tai luotettua kehenkään että ajaisivat liikennesääntöjen mukaan. samalla asenteella pitäis ajaa täälläkin.
  27. #27
    Sain aloittajan tekstistä sen kuvan, että valo oli jo vihreällä Audin tullessa risteykseen. Ymmärsikö oikein....toki, ei sillä nyt sinänsä mitään merkitystä tämän kolarin kannalta ole. Tämä ko. risteys on mielestäni vähän outo ajaa silloin, kun olet itse paalupaikalla punaisissa kääntymässä vasemmalle kohti keskustaa. Vaikka tiedän, että Mukkulasta tuleva liikenne tulee risteykseen samanaikaisesti niin aina sieltä lähdetään jotenkin hitaasti liikkeelle. Nähtyäni tämän keskustelun aloin miettiä asiaa....eihän Mukkulan suunnasta tulevilla voi aina olla jotenkin reaktiot "hitaalla".

    Voisiko olla mahdollista, että Hirsimetsäntieltä tulevien valot vaihtuvat aavistuksen verran aikaisemmin kuin Mukkulankadun valot? Ei ole tullut koskaan tutkittua, vaikka asia on silloin tällöin ollut mielessä. Jos näin olisi, niin se ehtii risteystä tuntematonta hämäämään ettei sieltä samanaikaisesti päästäkään ja mahdollisesti kääntämään eteen. Kuten sanoin, sain sen kuvan kirjoituksesta, ettei ko. tapauksessa lähdetty punaisista, mutta jos niin kuitenkin tapahtui, tässä yksi näkökulma mahdollisesti vaikuttaneista syistä. Paskamainen risteys joka tapauksessa.
  28. #28
    Lainaa (GSXman1400 @ Loka. 06 2011,15:07) kirjoitti
    Sain aloittajan tekstistä sen kuvan, että valo oli jo vihreällä Audin tullessa risteykseen.
    Ennen risteysalueelle ajamista Audi seisoi ensin punaisissa valoissa ja ajoi vihreän valon palaessa. En ole aivan varma, oliko Audin edessä joku toinen auto, joka ehti menemään vastaantulleen moottoripyörän editse.

    Kuten GSXman1400 tiesikin, palaa vastaantulijoillekin samaan aikaan vihreä valo. Itsekin olen epäillyt, että Mukkulasta tulijoille valot vaihtuvat vihreiksi vasta hetkeä myöhemmin tai sitten heillä vain on kerta toisensa jälkeen hitaammat reaktiot kuin Hirsimetsäntieltä tulevilla.



    Honda ST1100 Pan European
  29. #29
    Lainaa (GSXman1400 @ Loka. 06 2011,15:07) kirjoitti
    Sain aloittajan tekstistä sen kuvan, että valo oli jo vihreällä Audin tullessa risteykseen. Ymmärsikö oikein....toki, ei sillä nyt sinänsä mitään merkitystä tämän kolarin kannalta ole. Tämä ko. risteys on mielestäni vähän outo ajaa silloin, kun olet itse paalupaikalla punaisissa kääntymässä vasemmalle kohti keskustaa. Vaikka tiedän, että Mukkulasta tuleva liikenne tulee risteykseen samanaikaisesti niin aina sieltä lähdetään jotenkin hitaasti liikkeelle. Nähtyäni tämän keskustelun aloin miettiä asiaa....eihän Mukkulan suunnasta tulevilla voi aina olla jotenkin reaktiot "hitaalla".

    Voisiko olla mahdollista, että Hirsimetsäntieltä tulevien valot vaihtuvat aavistuksen verran aikaisemmin kuin Mukkulankadun valot? Ei ole tullut koskaan tutkittua, vaikka asia on silloin tällöin ollut mielessä. Jos näin olisi, niin se ehtii risteystä tuntematonta hämäämään ettei sieltä samanaikaisesti päästäkään ja mahdollisesti kääntämään eteen. Kuten sanoin, sain sen kuvan kirjoituksesta, ettei ko. tapauksessa lähdetty punaisista, mutta jos niin kuitenkin tapahtui, tässä yksi näkökulma mahdollisesti vaikuttaneista syistä. Paskamainen risteys joka tapauksessa.
    Hirsimetsäntieltähän lähdetään rivakkaasti, että keretään keskustaanpäin ennen mukkulakadulta tulijoita..... Toisaalta mukkulankadulta suoraan ajavat posottelevat monesti aikamoista kyytiä vihreisiin ja siinä kyllä ottaa tietoisen riskin, varsinkin kakspyöräsellä...
    Elä ja anna muiden roudata.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Motoristi1958 @ Loka. 06 2011,09:34) kirjoitti
    Toisaalta, eniten onnettomuuksia sattuu: tutuilla paikoilla, tutuilla teillä lähes kodin tuntumassa, mikä sekin on syytä pitää mielessä!
    Oisko sillä asian kanssa jotain tekemistä että niitä kodin tuntumassa olevia tuttuja teitä tulee ajettua hieman useammin ku niitä mitkä sijaitsee esim. 60km päästä kotoa?