Moi,
Pyörä siis 2006 mallinen Yamaha R6R. Vaihdoin öljyt ja suodattimen kuten monta kertaa aiemminkin. Uudet öljyt koneessa ja uusi alkuperäinen Yamahan suodatin paikallaan. Samat öljyt kuten aina. Pyörä starttaa ja sammuu heti. Moottorin häiriövalo palaa. Pari uutta yritystä ja sama lopputulos.
Ajattelin, että suodatin on viallinen eikä öljy pääse kiertämään. Hain uuden suodattimen. Tällä kertaa tarvike sellaisen. Uusi suodatin paikalleen ja suodattimen verran uutta öljyä koneeseen. Jälleen sama vika. Mitä mahtoi tapahtua öljynvaihdon aikana?
Ennen vanhojen öljyjen poistoa käyttelin koneen lämpimäksi ja kaikki toimi normaalisti.
Jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Haiskahtaa siltä, että remontin yhteydessä on jokin sähköpuolen piuha, anturi tms. ottanut itseensä. Tämä siis ihan puhtaana maalaisjärjellisenä arvauksena.
Retired
Mitä vikakoodia se antaa mittaristossa?
Päivitystä ja tarkennusta.(jakez @ Kesä. 08 2010,13:23) kirjoitti
Aikaisempina vuosina 2006 malliin on sopinut sama öljynsuodatin kuin vanhempiinkin Rkutosiin. Nyt varaosanumeron ja pakkauksen tekstin mukaan tämä uusi suodatin sopii 2006 mallisiin ja uudempiin. Suodatin on myös noin sentin lyhyempi kuin vanha suodatin.
Vanha alkuperäinen Yamaha suodatin 5GH-13440-00.
Uusi alkuperäinen Yamaha suodatin 5GH-13440-20.
Yamahacenterinkin mukaan tuo jälkimmäinen pitäisi olla sopiva.
Ostamani tarvikesuodatin pitäisi sopia 2005 malliin ja vanhempiin. On ulkomitoiltaan täysin identtinen vahnan Yamaha suodattimen kanssa. Miksei vanha kävisi nyt jos se vielä viime vuonnakin sopi myös 2006 malliin? Aikaisemmat tosin ovat olleet Yamahan alkuperäisosia.
Päätin kuitenkin koittaa vielä kerran. Kallistelin pyörää puolelta toiselle ja starttasin. Hörähti käymään ja sammui heti. Vielä kerran pienen kaasun kanssa. Pyörä käymään, kierrokset neljään tonniin ja kaasu pois. Pyörä jäi käymään eikä vikavalo enää palanut. Kaikki toimi kuten normaalisti.
Päätin jättää tuon vanhempaan R6:een sopivan suodattimen paikalleen koska sillä pyörä toimii.
Pyörän vuosimallista ei ole epäselvyyttä, koska R6R tuli vasta vuonna 2006 ja vuosimalli on tarkastettu runkonumeronkin perusteella.
Kiinnostaisi tietää onko muilla 2006-2007 R6R:n omistajilla ollut ongelmia öljynsuodattimen kanssa?
jake
ps. menen kokeilemaan viellä kerran...
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Ei antanut lainkaan vikakoodia. Pelkästään se mittariston vikavalo paloi.(Waille @ Kesä. 08 2010,13:54) kirjoitti
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Voiko olla niin "viisas", että öljynpaineen hävitessä häviää virrat sytytyksestä?
Acme Motorsport blogspot
-Gotham Squad-
Luulisin että tästä nimenomaan oli kyse. Varmaa tietoa ei tosin ole. Nyt kuitenkin toimii kuten ennenkin tuolla tarvikesuodattimella, mikä on tarkoitettu vanhempiin R6:iin.(willik @ Kesä. 08 2010,14:27) kirjoitti
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Eikös yamahassa ole pelkästään öljynpinnan valo jota se sitten väläyttelee jos on öljyt vähissä!?(jakez @ Kesä. 08 2010,15:03) kirjoitti
Kyllähän se nyt vain kannattaa pistää se oikea suodatin sinne takaisin ja selvittää, että mistä se johtuu jos mopo ei käy.. Lukea ne vikakoodit nyt vaikka ensimmäiseksi sieltä.
Vastataan nyt vielä jos vaikka auttaa joskus. Sama oire toistui loppukauden 2010 aikana muutaman kerran. Kun piti kaasulla käynnissä hetken niin alkoi toimia. Talven aikana ongelmaa pähkäilin ja päätin keväällä lähteä helpoimmasta päästä liikkeelle. Vaihdoin uuden akun eikä ongelmaa sen jälkeen ole ollut.
Vika ilmeni harmillisesti ensimmäisen kerran öljynvaihdon yhteydessä ja kun samalla suodattimen varaosakoodi oli vaihtunut sekosi pakka entisestään.
Pakkausmerkintöjen mukaan nuo molemmat mainitsemani suodattimet sopivat pyörääni.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83