Katso äänestykset tulokset: Mitä öljyä käytät ja miksi? -

Äänestäjät
260. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 1. Red Line, polyolesteripohjainen synteettinen

    8 3,08%
  • 2. Shell Advance Ultra, synteettinen

    27 10,38%
  • 3. Shell Advance VSX, puolisynteettinen

    5 1,92%
  • 4. Castrol Power 1 Racing, synteettinen

    61 23,46%
  • 5. Castrol POwer 1, puolisynteettinen

    25 9,62%
  • 6. Panolin Racing, synteettinen

    1 0,38%
  • 7. Panolin Street, puolisynteettinen

    0 0%
  • 8. Mobil 1, synteettinen

    16 6,15%
  • 9. Mobil puolisynteettinen

    17 6,54%
  • 10. Motul polyolesteripohjainen synteettinen

    100 38,46%
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 141:sta
  1. #91
    Lainaa (Zuhnu99 @ Syys. 23 2011,23:46) kirjoitti
    Nää öljyasiat on vähän niinkun väittelyt eri uskontokuntien välillä. Ne eivät johda mihinkään.
    Ihanko meinaat että näin muka olisi
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  2. #92
    Liqui Moly puolisynt. 10W-40 tai 20W-50 mineraali viime aikoina tullut käytettyä. Edullista tuossa lähipuodissa ja Liqui-Molyn muista tuotteista ollut hyviä kokemuksia, mm. ketjuspray tosi hyvää.
    Kronoby Racing Team
  3. #93
    Shell Advance Ultra 10W-40 tällä hetkellä, tuntuu vaihteisto toimivan sillä ihan hyvin.
    Samassa laitteessa olen kokeillut Castrol Power1 10W-40 ja Motorex 10W-30. Ei niissäkään suuremmin moitittavaa.
    Vaihtovälinä olen pitänyt max 6 tkm ja suodatin samalla kuin öljyt.
    Motulia vaikuttaa monet laittavan, joten ehkä pitäis sitäkin koittaa niin ei tarvis jossitella RedLine olis myös kiinnostava (ja hintava) merkki.
    Nelipyöräisissä tottunut käyttämään Castrolia mutta motarissa jostain syystä uskaltanut kokeilla muitakin.
    CB K R
  4. #94
    MP-MOTOX 10W40 4T-SYNT 1L
    Ajattelin että tämä sopii talvikäyttöönkin näihin korkeaviritteisiin sporttipyöriin
    Triumph Tiger 800 XRX

  5. #95
    valvoline durablend 10w40 3 vuotta käyttäneenä. (osasynteettinen)
    toimii zetorissa oikein hyvin mielestäni. vaihteisto toimii hyvin niin kuumana kuin kylmänä.
    4L pönäkän hinta heiluu 33-41 euron välillä.
    pitää moottorin erittäin puhtaana. kytkimen massalevyt vaihettu äsken ja osasto oli todella puhdas. edes kytkinkopan seinämiltä ei löytynyt pikeentymiä/kökkökertymiä.
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  6. #96
    Ensi kesänä rataleikkikalussa ENI 10W-50W (Agip) ihan uteliaisuudesta ja laajan viskositeettiarvonsa ja hyvien luokitusten johdosta.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #97
    Vähän vierestä, mutta minkähän p...keleen takia ne öljypytyt pitää olla just 4 litraisia? Oman pyörän koneeseen menee 4,5 ltr. Vaikka jäähän toki seuraavaan vaihtoon se rapiat 3 ltr. jos ostais niitä pikkupyttyjä. Kolmen 4ltr öljypytyn hinnalla (28 e x 3 = 84 e) saa taas 20 ltr pytyn delvacia. Eli se 20 ltr on sitten neljän vuoden öljyn vaihdot, ja vielä pari litraa jää ylimääräistä.

    Onkohan se jäänne jostain engelsmannien tilavuuksista, kun taitaa lähes kaikkiin nykyautoihin mennä jo enempi öljyä kuin toi 4 ltr? Kaikki muut kemikaalit myydään taasen 5 ltr pytyissä.

    Itse en tosin vaihda autoihin öljyjä kun ne vaihtuu samalla siellä määräaikaishuollossa.
    Murjaanien kuningas!
  8. #98
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Vähän vierestä, mutta minkähän p...keleen takia ne öljypytyt pitää olla just 4 litraisia? Oman pyörän koneeseen menee 4,5 ltr. Vaikka jäähän toki seuraavaan vaihtoon se rapiat 3 ltr. jos ostais niitä pikkupyttyjä. Kolmen 4ltr öljypytyn hinnalla (28 e x 3 = 84 e) saa taas 20 ltr pytyn delvacia. Eli se 20 ltr on sitten neljän vuoden öljyn vaihdot, ja vielä pari litraa jää ylimääräistä.

    Onkohan se jäänne jostain engelsmannien tilavuuksista, kun taitaa lähes kaikkiin nykyautoihin mennä jo enempi öljyä kuin toi 4 ltr? Kaikki muut kemikaalit myydään taasen 5 ltr pytyissä.

    Itse en tosin vaihda autoihin öljyjä kun ne vaihtuu samalla siellä määräaikaishuollossa.
    näin kauppias saa myytyä 2 kannua. autossani öljynvaihto 6 litraa. ELI ostan aina 2 kannua.
    kyseessä vielä long-life ölppä, joten kustannus pitkälle toista satkua
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

  9. #99
    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    näin kauppias saa myytyä 2 kannua. autossani öljynvaihto 6 litraa. ELI ostan aina 2 kannua.
    kyseessä vielä long-life ölppä, joten kustannus pitkälle toista satkua
    Omaan autoon menee 7,5 ltr. Vaihtoväli 20 tkm, ja joutuu vaihtovälillä lisäämään sen 1-2 ltr.

    Eli siis se 5 ltr pytty olis sopivampi.
    Murjaanien kuningas!
  10. #100
    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    valvoline durablend 10w40 3 vuotta käyttäneenä. (osasynteettinen)
    toimii zetorissa oikein hyvin mielestäni. vaihteisto toimii hyvin niin kuumana kuin kylmänä.
    4L pönäkän hinta heiluu 33-41 euron välillä.
    pitää moottorin erittäin puhtaana. kytkimen massalevyt vaihettu äsken ja osasto oli todella puhdas. edes kytkinkopan seinämiltä ei löytynyt pikeentymiä/kökkökertymiä.

    Tuota miekii poltan omissa mopoissa.
    Ainoa haittapuoli on runsas valkea vaahto tarkastusikkunassa, kun ajetaan pätkäajoa.
    Yksi pidempi keikka maantiellä, niin öljyikkunassa näkyy mustaa öljyä.
  11. #101
    Valvolinen puolisynteettistä yleensä. Onko se nyt sitten Durablend nimeltään. Edullista ja pysynyt kaikissa vehkeissä sisällä.
    Yamaha FZR600 -93 3HE
    Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
  12. #102
    Lainaa kake1969q kirjoitti Katso viesti
    näin kauppias saa myytyä 2 kannua. autossani öljynvaihto 6 litraa. ELI ostan aina 2 kannua.
    kyseessä vielä long-life ölppä, joten kustannus pitkälle toista satkua
    Isosta kaupasta saa kyllä moottoriölppiä myös viiden litran kätevinä kannuina. Usealta eri merkiltä löytyy tuo myyntikoko. Esim.

    http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-...item3f2d708e51

    Olen ölppiä tilannut ebaystä jo ajat, ja toimitukset ovat toimineet hienosti. Rahaakin säästyy suht. helposti.
  13. #103
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Isosta kaupasta saa kyllä moottoriölppiä myös viiden litran kätevinä kannuina. Usealta eri merkiltä löytyy tuo myyntikoko. Esim.

    http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-...item3f2d708e51

    Olen ölppiä tilannut ebaystä jo ajat, ja toimitukset ovat toimineet hienosti. Rahaakin säästyy suht. helposti.
    Autot pitää nykyään käyttää oikein ammattiliikkeessä että ne takuut ja huoltokirjat on leimoissaan. Viimeksi kun käytin autoa määräaikaishuollassa niin tein toteaman että oliskohan säästänyt omalla työllä ehkä satasen?, jos oli tehnyt itse, hommannut huolto-osat yms... ( itse työtä 8 tuntia, ammatti huollossa sama 1-2 tuntia)? Omassa autossa on niin v...ttumaisessa paikassa kaikki suodattimet yms... että eipä oikein onnistu ilman hallinostureita, saati muutenkaan ilman tarvittavia tietokoneita ja obs-mittareita. Jos huoltokirjasta puuttuisi leimat niin voipi olla hieman hankala myytävä tai vaihdettava. Mittaristossa palais kaiken maailman huolto- ja varoitusvaloja ilman kuittauksia.

    Vanhempien mopojen kanssa on onneksi vähän eri homma.

    Tähän on menty autojen kanssa, ja avainvaunu kiittää.
    Murjaanien kuningas!
  14. #104
    Öljyistä ei pahemmin ole vertailutestejä sattunut omiin silmiin, eli heikosti on saatavilla tietoa mitä se purkki todellisuudessa pitää sisällään.
    Pikkasen ihmetytti taannoisessa Motorrad-lehden numerossa ollut moottoriöljytesti. Castrol oli mukana kolmella tuotteella ja esim Shelliltä ei ollut se paras (kallein) laatu testissä sekä monta tunnettua ja laadukkaana pidettyä merkkiä puuttui kokonaan. Mutta se on hyvä uutinen että yksikään öljy ei ollut huono, kaikki sai vähintään hyvän arvosanan.
    CB K R
  15. #105
    http://tos.pp.fi/koukku/5w-40.pdf

    Vähän vanha, mutta mielenkiintoinen kuitenkin. Kerrotaan mitkä on öljyn tehtävät ja testattu autojen moottoriöljyjä.
    Viimeksi muokannut: Ossinmopo; 25.12.2013 klo 08:16.
  16. #106
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Autot pitää nykyään käyttää oikein ammattiliikkeessä että ne takuut ja huoltokirjat on leimoissaan. Viimeksi kun käytin autoa määräaikaishuollassa niin tein toteaman että oliskohan säästänyt omalla työllä ehkä satasen?:
    Totta töriset. Omaan autooni ei myöskään saa oikeastaan mitään tehtyä ilman nostureita yms. Huololeimat on myös oltava, joskaan ei merkkihuollosta välttämättä. Omasta koslasta kun takuu loppui, siirryin ns kyläpaja huoltoon. Sinne sitten olen kiikuttanut ns saksan öljyt. Hinta- ero kun noissa öljyissä on valtava ostopaikan mukaan. Merkkihuollon öljyhinta saa aikaan jöötihalvauksen, ja sitä on syytä välttää.

    Mopoölpät tilaan myös ebay.de kautta. Samalla ölpällä sitten hoituu krossipyörä, mönkijä yms kalusto.
  17. #107
    Motorrad 7 numerossa öljyvertailua. Saksassa tehty testi joten Tokmannista ostettua Teboilia ei löydy.

    Kolme Castrolia, ELF, ENI, HEM, JMC, kaksi Motulia, Performance, Procycle, Racing Dynamics, Rowe, Shell.
    Kiinnostuneet varmaan saavat ko.numeron lainattua/ostettua.
  18. #108
    http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-...000-10w40.aspx

    Tommosta laitoin ja varmaan seuraavaksi samaa kamaa. Tunnettu merkki, sopiva visko, suht edullista. Mopoon menee alle 4l / vaihtokerta ja se kuluttaa sen lopun pöntöstä sillä 10tkm matkalla vaihtojen välillä, että menee sekin just eikä melkein.
    Retired
  19. #109
    Castrolin Power 1 racinkia täys synteettisenä koneeseen. Sitä saa suomestakin jo alle kympin litra kotio tuotuna. Tai ainakin lähimmästä matkahuollosta.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  20. #110
    Mistä tilaat tuota Castrolia Suomesta?
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  21. #111
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Mistä tilaat tuota Castrolia Suomesta?
    Tuolta: http://www.nettiosa.com/index.php 4x4l paketti on sopiva kerralla.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  22. #112
    Kaipa tuota Shellin Advancea pitää käyttää, kun pyörän valmistaja niin kovasti sen nimeen vannoo.

    Kukapa muuten tietää syyn siihen miksi Ducatiin ei kannata laittaa HiFlo öljynsuodatinta, mutta Bemariin kannattaa?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  23. #113
    Otin hifi ölpät testiin eli Motul 300V 5W-40, no ainakin kallista jos ei muuta RSV4 tykkää Varmaan liian "hyvä" öljy oman käyttöön, mutta ilmeisesti aika suosittu ratakuskeilla?
  24. #114
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Otin hifi ölpät testiin eli Motul 300V 5W-40, no ainakin kallista jos ei muuta RSV4 tykkää Varmaan liian "hyvä" öljy oman käyttöön, mutta ilmeisesti aika suosittu ratakuskeilla?
    Eipä toikaan maksa kuin alle 50€/4L kotiin tuotuna. Mutta joo 300V tulee käytettyä kun sitä saa sopivaan hintaan eikä tarvi raahautua kauppaan hakemaan.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  25. #115
    Mistä tohon hintaa sait? Tilasin ebaystä (de) ja makso 79,20 kotiin toimitettuna. Edit: tossa hinnassa myös filtteri.
  26. #116
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Mistä tohon hintaa sait? Tilasin ebaystä (de) ja makso 79,20 kotiin toimitettuna. Edit: tossa hinnassa myös filtteri.
    eBay.de ja kun otat esim. kuusi purkkia kerralla, niin hinnaksi jää tuo. Samaan pakettiin sitten vaikka jarrunestettä ja filsuja.
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 28.12.2013 klo 08:46.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  27. #117
    Ok, kyllähän tuossa muutaman euron jo säästää ehkä kimppana jonkun kanssa puoliksi olisi itselle parempi satsi.
  28. #118
    ^Juu, kimpatilauksia ollaan tehty kavereiden kanssa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  29. #119
    Edellisissä Suzukeissa käytin Motul 5100 10W50 ja hyvin toimi. Nykyisessä Honda CBR1000RR Firebladessa ovat huollossa laittaneet jotain Hondan omaa öljyä. Sekin on toiminut hyvin. Eka vaihto oli 1000km kohdalla ja seuraavan teetin 6tkm kohdalla. En ole muita öljyjä kokeillut noihin pyöriin. Tosin joskus vuosia sitten omistin Viragon ja en muista mitä siihen kaadoin...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  30.  
  31. #120
    Lainaa Ossinmopo kirjoitti Katso viesti
    Motorrad 7 numerossa öljyvertailua. Saksassa tehty testi joten Tokmannista ostettua Teboilia ei löydy.

    Kolme Castrolia, ELF, ENI, HEM, JMC, kaksi Motulia, Performance, Procycle, Racing Dynamics, Rowe, Shell.
    Kiinnostuneet varmaan saavat ko.numeron lainattua/ostettua.
    Edellisessä viestissä tuohon testiin viittasin. Oli siinä jäänyt muutama muukin pois Tokmannista ostetun Tebiksen lisäksi, ainakin itsellä tulee muutama laadukas tuote mieleen, jonka olisi voinut ottaa mukaan ja jättää vaikka kolmannen Castrolin tuotteen pois. Muutamaa noista merkeistä ei taida löytyä suomen kaupasta mutta saksasta tietty missä testi tehtiin. Tulee hiukan mieleen TM:n rengastestit jossa joka vuosi voittaa saman valmistajan talvirengas.
    CB K R
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen