1. Red Line, polyolesteripohjainen synteettinen
2. Shell Advance Ultra, synteettinen
3. Shell Advance VSX, puolisynteettinen
4. Castrol Power 1 Racing, synteettinen
5. Castrol POwer 1, puolisynteettinen
6. Panolin Racing, synteettinen
7. Panolin Street, puolisynteettinen
8. Mobil 1, synteettinen
9. Mobil puolisynteettinen
10. Motul polyolesteripohjainen synteettinen
Tebikan Superbike öljyä olen itsekin ostellut viimeiset vuodet ja yksi kannu odottaa parhaillaan himassa.(amaunu @ Syys. 21 2011,21:33) kirjoitti
Toimii mielestäni hyvin, ja 4l kannun kustannus on ollut 30€:n molemmin puolin. Kohtuuhintaista mielestäni.
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Käsittääkseni Delvac on Mobil tuote, eli sinne vaan ääni sen perusteella onko kyse synteettisestä tai mineraalipohjaisesta öljystä. Synteettisen kohdalla on Mobil 1 mutta se ja sama.(battaglin @ Syys. 22 2011,08:40) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Joo, tästä äänestyksestä tuli hiukan torso ja olisinkin laittanut lisää merkkejä, mutta vain 10 vaihtoehtoa mahtuu tuohon äänestyspohjaan. Se ei kuitenkaan estä laittamasta vastaukseen omaa öljyä ja perusteluita valinnalle. Tehdään laskelmia ja laitetaan statistiikkaa näkyviin vaikka viestinä kaikkien nähtäville.(GoA @ Syys. 22 2011,15:54) kirjoitti
Tavoite on saada kasaan käyttäjien kokemuksia mahdollisimman monenlaisesta öljystä, joka voi auttaa öljyvalinnassa.
Tottakai tämä auttaa myös shopin öljyvalinnoissa, jotta meneviä laatuja olisi sitten tarjolla sopivaan hintaan.
Tavoite on pitää tarjolla mahdollisimman laadukkaita ja käytännössä hyviä tuotteita ja siihenkin nämä käyttäjien kokemukset auttavat tuomaan lisää tietoa.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
BelRayn EXS on ollut uudesta saakka ST 2:ssa,kilometrejä nyt 130000,vaihtoväli 10000, 450 desmossa Castrolin suora 40, vaihtoväli 3000-3500,kilometrit 75000,Elefantissa Motorex,vaihtoväli 5000 koska se on välillä aika suttuisissa olosuhteissa,siinä kilometrejä 120000,muissa on sitten mitä milloinkin osuu käsiin.Suodatin vaihtuu aina öljynvaihdossa.Ai niin,Condorissa Delvac MX tällä kertaa.
Kyllähän Busa vaatii toimiakseen kunnolla mahdollisimman hyvää laatuöljyä, se on aivan selvä. Halpa mineraaliöljy ei siihen sovi mitenkään. Tehoa kyllä riittää, niin että sen puute ei varmaan silti vaivaa, mutta koneen sisällä tapahtuu asioita kilometrien kertyessä.(jyk4 @ Syys. 22 2011,08:24) kirjoitti
Kaikki tuon teholuokan pyörät hyötyvät kunnollisesta oikeanlaisesta öljystä. Pitemmän vaihtovälin ansiosta tietyt laatuöljyt saattavat tulla pitkässä juoksussa jopa halvemmiksi, kun niitä ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa.
Jos ajaa aina ns. hellällä kädellä niin edukkaampikin öljy pysyy kuosissaan, mutta kun mennään isoa kovaa tai seisotaan ruuhkassa hellepäivänä, niin takuuvarmasti peli toimii paremmin kun masiinassa on kunnon ögelit.
Ei se mitään HiFistelyä ole jos parin kolmen kympin pyörään laittaa kunnollista öljyä. Erot huonojen ja hyvien öljyjen välillä ei todellakaan ole kuviteltuja.
Kyllä nuo perusasiat huomaa kuka tahansa käyttäjä toki parhaiten eli juurikin se kytkimen toiminta, mutta myös tyhjäkäyntilämmöistä sekä lentokenttäajoissa huippunopeudesta sen tehon kasvun, tankatessa alemman kulutuksen jne. Öljyä vaihdettaessa mineraaliöljy voi olla varsin mustaa, kun synteettinen on vielä lähes kirkasta. Siinä se ero.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Minä olen ajanut aina (poislukien synteettinen kokeilu) moniaste mineraali
öljyllä.
Koneet ovat kestäneet ja vaihteet toimineet.
Öljyt ovat toki olleet mp-käyttöön tarkoitettu ja monasti valmistajan
suosittelema.
R6R -06 radalla ja siinä Castrol Power1 Racing. Aikaisemmin Castrol R4. Vaihtoväli 500-700 km ja aina myös suodatin vaihtoon. Ongelmia ei ole ollut, joten ei syytä vaihtaa.
jake
ex. YZF-R6R -06 kilpuri
ex. GSX-R600 -05
ex. ZX-9R -96
ex. GSX600F -00
ex. RD125LC -83
Gulfin semisyntettistä mp-öljyä olen käyttänyt jo vuosia. 20 litran annoksina ostettaessa hinta/laatu on erinomaisen mukavasti kohdallaan... Vaihteet toimii eikä ole kytkinkään luistanut...
Suzuki GSX 1400, Kawasaki GTR 1400
Shell Advance Ultra ihan vaan sen takia, kun ko firma auttoi mut eläkkeelle maksamalla sen ennenaikaisesti![]()
Pertsa, *F.A.R.T. & Kunkku MC Club Senior Representative,
Totta joka sana.(jyk4 @ Syys. 22 2011,08:24) kirjoitti
Mutta annetaan kanssamotoristien laittaa koneisiinsa ihan mitä lystäävät. Kai siitä jonkunlaisen tyydytyksen saa kun laittaa vain sitä yhtä ja tiettyä oikeata merkkiä? Pöntöllä taitaa olla suurempi vaikutus kuin sen sisällöllä?
Edelleen luotan valmistajan suosittamaan viskoon, ja merkillä ei ole ollut niin väliä, kun niistä kaikki on näyttänyt joka tapauksessa, ja kaikissa omien mopojen moottoreissa toimivan kaikista parhaiten.
Nyt koneessa tulee olemaan parit seuraavat vuodet delvacia, ja syystä että kun tuli ostettua tarjouksesta se isompi 20 ltr:n jässikkä.
Murjaanien kuningas!
Seuraavalla Motonetin keikalla otan tuon 60€/20l pänikän Delvaccia. Näyttäs kelpaavan luokitusten mukaan hienosti vuoden vanhaan CRF:ään. 5h välein siihen suositellaan liemien vaihto, joten tuolla pänikällä päässee n 60h.(J@ck @ Syys. 22 2011,15:20) kirjoitti
Ducati saa mennä Shellin Ultralla. Kisapelissä sillä pysyi keinut kunnossa kun toisella merkillä ei. Eikä näillä kilsoilla ole mitään väliä vaikka maksais satasen litra. Bemariin meni Castrol RS Superbike - sitä kun sattuu olemaan hyllyssä.
Tuo Delvacci-threadi on kyllä mielenkiintoinen. Aika isoja pintoja ja paineita noissa isoissa diisseleissä voidellaan, joten tuskin se kuraa on. Kohtapa liityn minäkin klaaniin, vaikka noissa muissa mopoissa luultavasti pyörittelen näitä mainittuja ylihinnoiteltuja moponkuvaliemiä.
Huollosa olivat laittaneet Motul super jotakin
kun vaihdan itse niin Biltema Racing.
Norjasta, keskustelu
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Aikamoista tuubaa alkaa suoltaa Italo...(Italowestern @ Syys. 22 2011,16:42) kirjoitti
T: toinen insinööri.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Motul 5000, helposti saatavilla tuosta lähi Motonetistä.
BMW F650GS Twin
Heh heh(Baltic @ Syys. 23 2011,08:25) kirjoitti
Kiitos vaan, voitko perustella jollain faktoilla mikä tuossa oli tuubaa? Insinöörinä osaat varmaan perustella asiapohjaisesti tuon irritoivan ja provosoivan kommenttisi.
Kun katsot tuota äänestystä, näet, että suuri osa motoristeista ajattelee asiaa järkevästi ja valitsee oikeanlaisen öljyn omaan pyöräänsä.
Onko Delvac teille joku uusi "säästö"uskonto vai mistä oikein on kysymys? Mihinkään faktoihin nuo vuodatukset ei todellakaan perustu. Voi elämän kevät.
Kun tarkoituksella valitaan jokin, muuhun kuin MP-käyttöön tarkoitettu öljy pelkän hinnan perusteella ja sitä sitten ylistetään asiantuntemattomuuden syvällä rintaäänellä, niin onhan se totaalisen naurettavaa. Isot miehet, miettikää vähän.![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
No se nyt on faktaa, mitä konepyörän ohjekirjassa seisoo.
Ja se nimenomaan kertoo, että (esimerkiksi) Delvac MX 15W-40 on oikea voiteluaine, monen muun joukossa.
Itse en tätä kyseistä öljyä käytä tällä hetkellä, vaan koneessa on valohoitohuollon laittamat, mitkälie... mutta vaihtuu tässä syksyllä, kun talvisäilöön laitan.
T765 RäsSi
GSX-R750 K8 =ex
CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
6-Horo 2005=ex
Teboil 4T Superbike 15W-50 on ollut mun valinta.
Lähinnä siksi '"öljylähteeni" on Teboil ja Hussen (TE250) suositus olisi Agip Racing 10W-60 ja tuo Superbike vastannee jotenkuten sitä. Puimakoneeseen (Suiza) kaadan samaa. Molemmat toimivat eleettömästi em öljyllä...
Tuo Hussen ohjekirja poikkeaa valtavirrasta siinä että siinä ei määritetä vaadittavaa laatuluokkaa (Jaso, API, ASEA tms) eikä viskositeettiä vaan annetaan kylmästi vain yksi suositus.
Autopuolen kulkineessa vähän samaa riesaa, siinä kun vaatimuksena on Vag:n 507.00. Öljyjä onneksi löytyy useilta valmistajilta muttei kyllä erityisen edukkaasti.
Ja vaikka ko kulkuväline on diesel niin en laita siihen Delvac:ia
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Ei ole uskonto ainakaan minulle. Ihan oman kokemuksen perusteella esim. K 1200 ässän vaihteisto toimii MX-vacilla paremmin ja äänettömämmin kuin ns. mopoöljyillä.(Italowestern @ Syys. 23 2011,08:44) kirjoitti
Ja vaikka tästä on tuhansia kertoja kirjoitettu, niin vielä kerran.. Delvacci täyttää API yms. luokituksiltaan 100% lähes kaikkien mp-merkkien vaatimukset.
Sopivasta paikasta kun löytää, niin parinkympin pytty maksaa luokkaa 80 €. Jos 208 l tynnyrissä hankkisi, niin olisi vielä edullisempaa. Eli ei paha tuo hintapuolikaan, vaikka en ko. öljyä pelkästään sen edullisuuden vuoksi käytäkään. Käytän siksi, että se sopii mp-käyttöön täydellisesti ja silti hinta-laatu on kohdallaan.
Winkki Italolle: Ota Shoppiin tynnyri 15W-40 MX:ää ja myy irtöljyä asiakkaan omiin astioin sopuhintaan. Uskoisin, ettei pytty pitkään nurkissa vanhene. Lisäksi saat houkuteltua puotiin asiakkaita, jotka eivät ehkä muuten kävisi..
Isot miehet *Ihan yhtä hassua on ylistää mitä tahansa öljyä! Kukaan meistä ei pysty testaamaan miten öljy toimii, vanhenee, säilyttää ominaisuutensa ja mitä se tekee moottorille. Joka ainoa kommentti on 100% mutua, niin minunkin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Se että öljy on kirkasta kun se lasketaan ulos, kertoo lähinnä siitä ettei se ole kovin pesevää, ts. paska/kytkinmönjä/karsta jää koneeseen eikä tule öljyn mukana ulos.
Varsinkin kytkimestä irtoaa märkäkytkinvehkeissä aina mujua öljyn sekaan, sitä enempi mitä pitempi vaihtoväli.
Enkä oikein usko että millään reisinki öljyllä kytkimen luisto liikkeellelähdössä loppuu maagisesti, tai jos loppuu niin voi olla hieman työläs ajettava.
T. kolmas insinööri, jolla ensin oli gn4 10w-40, nyt motul 5100 15w-50, laitteena tuo 954 jolla ajettu 69tkm(josta varmaan 8tkm radalla).
Nyt talvella pitäs kattoa tarviiko vent. välyksiä säätää ensimmäistä kertaa koskaan..
GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
Antakaa nyt hyvät ihmiset "Spagunkin" tehdä asiallisesti perusteltua myynninedistämistyötä kaikella hartaudellaan.
Mitä pahaa siinä on ?.
Kun nyt tiedemaailmassa alkaa vanha kunnon kivijalka,
suppeampi suhteellisuusteoriakin, jo järkkyä.....
ainakin viimeisimpien uutisten perusteella,
palataan hetkeksi mopomaailman vallitsevaan
"suhteettomuusteoriaan". Ihan (taas) vakavasti.
Jätetään puhdas kilpailu/ratatouhu tästä pois ihan selvyyden vuoksi.
Nyt...... Jokaiselta rehellinen arvio, millaisen suhteellisen
osuuden koko ajosuoritteestaan käyttää liikkumiseensa
yli 50 hp tehojaAjallisesti ja matkassa!
Dynolaputkin viettävät puskaan siltä osin, että vertailemalla
äkkiseltään esim. kierroslukuja/tehoja, unohtuu heti suorin jaloin useimmilla että ne ovat "täyskaasuvetoja".
Tältä pohjalta kun alkaa "availemaan" tuota alun kysymystä,
havahtuu fanaattisempikin vetomies siihen todellisuuteen,
että 100-200 kaakkinen mopo "käväisee" käyntiajastaan
promilleluokan osuuden rasituksella jossa sitä "huippulaadukasta" voitelua tarvitaan.
Käytännön tasolla, käytettävää öljyä koetellaan enemmänkin
juuri "tyhjäkäyntilämpöjen" kautta.
Yhtä kaikki, avautuuko problematiikka.... tai sen puute ?
Vehkeet ovat siis pääosin ohikiitäviä tuokioita lukuunottamatta rasituksella, jossa ne tosiaan pyörivät
loputtoman tuntuisesti vaikka sisään puristetulla Tummelilla.
Miksi sitten käyttää "tarpeetonta", kallista ja laadukasta "huuhaakamaa" kauniissa purkissa ?.
Suhteutetaan taas.
Laadukkaan mp- öljyn käyttäminen / halpatuotteet kokonais-
kust. suhteen tarkasteltuna menee uskon ja tieteen väliseksi
kamppailuksi.
Turvamarginaali lienee lyhyemmällä tähtäimellä tarkasteltuna
se relevantti asia.
Että ihmisen käyttäytymisessä olisi logiikkaa, linjaa ja "rotia",
Kävisi seuraavasti:
Jos autot myytäisi ilman turvavöitä ja jokaisen olisi itse
hankittava autoonsa jonkinlainen pakollinen remeli....
joka olisi joltain osin kokonaisfunktionsa suhteen normitettu.
(öljy - luokitus / remeli - esim. vetolujuus)
HAA..... Nyt taitaa tarkaavaisimmat herätä
.
Kyllä, D-heimolaiset ostaa halvalla hamppuköyden ja
pitää sitä kaulassaan.
Eihän tässä kuitenkaan mitään satu, kun ajellaan nätisti ja varovasti ( vrt. mp/todellinen rasitusaste).... ja toisaalta,
todennäköisyys muutenkin sille että "sattuu omalle kohdalle"
on tilastollisesti kohtalaisen pieni.
Ihan turhaa hifistelyä ja rahan haaskausta ostaa autoon
kunnon turvavyö ja käyttää sitä oikein.
No joo.... vähän samalla pohjalla hyvin erilaiset jutut
tässä maailmassa kuitenkin toimii..
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Superoilsect taas hankkii kauniisti kullalla koristellun ja pehmustetun verhonarun sopoilla tupsuilla a 50 euroa/metri samaan tarkoitukseen. * * *(BadToThe Bone @ Syys. 23 2011,09:29) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
.......Mites, eikös " D-tuotanto" ole yritys, joka liittyy
vahvasti viihdealaan ?![]()
![]()
.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Taitaa olla. Kannattaa selailla tämän talliosion ketjua aiheesta, jos vielä epäilyttää, onko vai ei.(Italowestern @ Syys. 23 2011,08:44) kirjoitti
Eikä siinäkään mitään, koska omia laitteitaanhan saa toki ajaa vaikka ihan kuivina, jos tuntuu siltä, että se on itselle paras ratkaisu.
Tämän tuotteen MUILLE tyrkyttäminen tuoretta jehovantodistajaa muistuttavalla fanaattisuudella + samaan aikaan vaillinaisilla tiedoilla on se, mikä ainakin itselläni on näissä jutustelumutusteluissa alkanut joskus aavistuksen sieppaamaan.
Jollakin saattaa olla tässä hommassa tarkastelukriteereinä hieman jotain muitakin asioita kuin pelkästään se, laukesiko (jonkun toisen) mopo, kun hän kokeili tätä, vai ei.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tarkemmin kun lukee topiccia niin kylla se tyrkytys on aika vahaista verrattuna superoilsectin "satan will take your bike, engine, kids and balls if you continiue with D"-pelotteluun.(pecha @ Syys. 23 2011,10:18) kirjoitti
![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
On sulla Italo paljon faktaakin noissa viimeaikaisissa öljykirjoitteluissa, mutta paikkapaikoin rivien välistä huomaa, että se on enemmän kauppiaan kuin insinöörin kirjoittamaa.(Italowestern @ Syys. 23 2011,08:44) kirjoitti
Ymmärrän kyllä, että nuo 20-30€/l maksava esteriöljyt ovat hyvää tavaraa, mutta miksi käyttää sellaisia (edes gixerissä) normaalissa ajossa, kun valmistajan vaatimus öljylle on huomattavasti vaatimattomampi? Tiedän, että noille esteriöljyille ei oikein mikään pärjää ominaisuuksissa, mutta mitä käytännön hyötyä niistä ominaisuuksista on minulle tai pyöräni moottorille? Ainut hyöty minkä keksin on pidentynyt vaihtoväli, mutta kuinka paljon sitä voi huoletta pidentää A) katuajossa, B) radalla? Ja jos ajaa valmistajan suositukset täyttävällä ei-esteripohjaisella öljyllä, kannattaako ostaa samat luokitukset täyttävää öljyä, joka maksaa 5€/l vai 15€/l? Mikä on se etu, jonka tuolla lisäsijoituksella saa? Saako öljyn valita puhtaasti luokitusten perusteella ilman, että katsoo mikä kuva purkin kyljessä on?
Kuriositeettinä muuten sellainen fakta, että suurin öljyn voitelukykyyn vaikuttava tekijä (olettaen, ettei toimita poikkeuksellisissa oloissa) on öljyn puhtaus. Käytännössä siis enemmän merkitystä on sillä, että öljy on tuoretta kuin sillä, että millaista (oikean viskositeetin) öljyä koneessa on.
Edit. Vastaus kysymykseen: Käytän pyörän vaatimukset täyttävää öljyä. Käytännössä koneessa pyörii milloin mikäkin öljy ja kokemuksia tältä kesältä on niin Delvacista, semi- ja täyssynteettisistä mopoöljyistä kuin Del-Ronin esteriöljyistäkin. Käytännössä tuli todettua, että kaikissa kokeilemissanin 1xW-40 (Suositus) öljyissä loppui kuumapään viskositeetti pitkään ruuhkassa seisoessa, mutta esim. rata-ajossa ei mitään käytännön eroa öljyjen välillä. Kaikki kestivät sen 2-4 (ajomäärästä riippuen) päivää ongelmitta.
Superbike #7
Tällaisen kysymyksen lähetin jokin aika sitten Mobilille.
Hei.
Soveltuuko luistokytkimelliseen koneeseen (vesijetti) Mobil Delvac MX 15W-40?
Jetin valmistaja suosittelee viskositeetiltään 15W-40 mineraalimoottoriöljyä *mutta ohjekirjassa on tosiaan tuo luistokytkin maininta.
Toinen mahdollinen käyttökohde moottoripyörä *eli BMW K 1200 S *johon valmistaja myös *suosittelee 15W-40 mineraalimoottoriöljyä.
Siis viskositeetti ja API-luokitus on molemmissa kohdallaan *vain tuo luistokytkin maininta mietityttää.. Onko ok. jos Delvaccia laitan, vai voiko siitä aiheutua jotain ongelmia?
Lähinnä siksi kysyn, kun tallissa täysi 20l tonkka 15W-40 MX:ää joka pitäisi käyttää pois.
Vastaus tuli tänään
Hei,
Mineraaliperustainen Mobil Delvac MX 15W-40 soveltuu hyvin sekä vesijettiin, että moottoripyörään. Tuo (märkä) luistokytkin on aika yleinen konstruktio, ja sen toimiva voitelu edellyttää sopivaa viskositeettia ja lisäksi että käytetään nimenomaan mineraaliöljyä.
Synteettisen öljyn nestekitka on liian alhainen, jolloin kytkin luistaa likaa. Mineraaliöljyllä kitkaa on riittävästi, jolloin kytkin toimii oikein.
Ystävällisin terveisin
Krister Kronqvist, Technical Advisor - Nordic / Signum Zone PU
EAME Technical Help Desk, L&S Planning & Technology
Sähköposti: TechDeskEurope@exxonmobil.com
Puhelin: * *0800 114181
ExxonMobil Finland Oy Ab, PL 91, 02151 Espoo
ExxonMobil tytäryhtiö
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Tulipa teettettyä 24tkm huolto Karwalakkiin, Yamalube meni sisään. En oo ennen kokeillut, mutta parin lenkin jälkeen ei vaikuta sen kummemmalta kuin muutkaan ölpät. Vaihteisto ja kytkin toimii hyvin. En ole merkkiuskollinen millekään merkille tai laadulle.
?
Tuossa sinänsä hauskassa metaforassa vaan kusee se että öljyjen laatuluokitus on kaikkien valmistajien yhteisesti hyväksymä. Ja se että öljyn käyttökohteen valmistaja on määritellyt minkä luokan kriteerit öljyllä täytyy täyttyä.(BadToThe Bone @ Syys. 23 2011,09:29) kirjoitti
Melkein veikkaan että Sparcokaan ei ite langoista turvavyötä neulo, ostaa ne jostain ja brodeeraa tuotemerkkinsä siihen. On se merkki tae toki siitä että remmi on alkujaan hyvä.
Pirkkatuotteita sisällöltään vastaavaa tavaraa myydään kalliimmalla hinnalla nätimmässä ja helpommin avautuvassa paketissa. Sisällön ollessa 100% samaa.
Scientologikin uskoo mihin uskoo, aivan kuten Jehova. Itse en kuulu kumpaankaan lahkoon, mutta aion Delvaccia kokeilla.
Tuli nyt ihan vaan mieleen.... kun täs ölppäkeskustelussakin(998sFE @ Syys. 23 2011,11:09) kirjoitti
merkittävin (sivuseikka) on tuo turvamarginaali kun
asiat menevät huonosta pahempaan.....
Että kun tuolle tielle.... niin onko siskoa.... jota pitäisi kohta varoittaa![]()
![]()
.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kerrot vaan mikä turvamarginaali, jos molemmat öljyt täyttää mp valmistajan asettamat laatuvaatimukset. Ja osoitat jonkin aidon testin tai todisteen tuolle turvamarginaalille. En ole vielä ostanut Dtä, joten mut saa vielä käännytettyä todisteilla.(BadToThe Bone @ Syys. 23 2011,11:35) kirjoitti
![]()