Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tuli tuossa ostettua SRC Schubert C3:n, mutta radion toiminta on ollut pettymys, nyt pitäs miettiä josko saisin tuon vielä palautettua ja vaihdettua paremmin toimivaan RDS radiolla varustettuun. Eli miten esim. joku valtakunnallinen kanava kuuluu ajettaessa pitkää matkaa esim. NOVA? Toimiiko RDS vaihdot? SRC kanssa kun ongelma on, että kanava haullakaan ei tahdo löytää oikeaa kanavaa vaan vain suhinaa...Toimiiko G4 ja Q2 hyvin yhteen..lähinnä ajaja ja matkustaja.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  2. #2
    Ei se mikään maailman paras radiosysteemi ole, johtuen lähinnä siitä ettei laitteessa ole ulkoista antennia kuten SCALAn 4 versiossa, mutta kyllä mulla kohtuullisesti on ainakin juuri Nova kuulunut kun RDS on ollu kytkettynä. Ellei ole, niin sittenhän laite ei ittestään parasta ääntä metstästä.

    Ohje suoraan SRC:n ohjesivuilta...

    RDS-toiminnon ansiosta kuulokkeesi valitsee automaattisesti voimakkaimman signaalin FM-asemalta jota haluat kuunnella, riippumatta siitä, missä ajat. Siten voit pitää kädet aina ohjaustangossa tarvitsematta säätää radioaseman taajuutta liikkuessasi.

    RDS ON/OFF (paina yhtä aikaa 3 sek. ajan radion ollessa päällä)
    • FM Radio ON / OFF (paina 3 sek.)
    • Vaihda tallennettujen asemien välillä (lyhyt painallus) Uusien asemien haku ja tallennus
    1. Radion ollessa päällä paina Lisää tai Vähennä äänenvoimakkuuttapainiketta kolmen sekunnin ajan tai kunnes kuulet seuraavan aseman.
    • Painettaessa Lisää äänenvoimakkuutta hakee ylöspäin (suurempi taajuus).
    • Painettaessa Vähennä äänenvoimakkuutta hakee alaspäin (alempi taajuus).
    2. Kun asema löytyy, haku päättyy ja kuulet aseman.
    3. Haun jatkamiseksi paina Lisää tai Vähennä äänenvoimakkuutta uudelleen kolmen sekunnin ajan.
    4. Tämän aseman tallentamiseksi katso seuraava kappale. Voit edelleen kuunnella nykyistä tallentamatonta asemaa.

    Valitun aseman tallennus
    1. Valitse haluamasi asemapaikka 1-6 painelemalla KANAVA B -painiketta.
    2. Hae uusi asema edellisessä kappaleessa kuvatulla tavalla.
    3. Paina KANAVA B-painiketta 20 sekunnin kuluessa aseman löytymisestä sen tallentamiseksi.
    4. Toisen aseman tallentamiseksi paina uudelleen KANAVA B-painiketta siirtyäksesi seuraavaan asemapaikkaan.
    5. Ellet tallenna asemaa, radio poistuu haku toiminnosta tallentamatta nykyistä asemaa. Voit edelleen kuunnella nykyistä tallentamatonta asemaa. KANAVA B-painikkeen painallus siirtää seuraavalle tallennetulle asemalle.
    Voit tallentaa enintään kuusi asemaa
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  3. #3
    Itsellä ei ainakaan hermo kestä sitä radion suhinaa. Nykyään tulee kuunneltua pelkästään netin kautta puhelimella.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  4. #4
    Samasta syystä suurin osa kuuntelusta tulee Bluetootin kautta, sillon kun mp3 soittimesta loppuu akku, joutuu ration kuunteluun. Bluetooth pelaa ongelmitta.
    Jos kerta mikään ei tartu TEFLONIIN, niin miten se saadaan tarttumaan pannuun?

    Kawa ZZR1400 ABS -09

    Vmax -93 -> Vmax Blackmax -97 -> Susuki GSX-R1000 -03 -> Honda CBR1000RR Repsol Special edition -05 -> Honda CBR1100XX -07 -> Kawa Z1000 -09
  5. #5
    Jos vertaan tuon toimintaa Q2:n (ajettu n.50tkm), joka oli edellisessä kypärässä, niin radio toimii mielestäni huonommin, mulla on nyt tuon SRC kanssa kuitenkin tullut lähes 20tkm ajettua tälle kesälle. Menossa nyt 2 kerran takuukorjaukseen / vaihtoon. Ensimmäinessä oli *latausongelmia, vaikka oli ollut laturissa pitkäänkin saattoi akku loppua saman tien. Nyt tästä hajosi toinen kuuloke kesken ajoa autobahnilla.
    Ärsyttävin piirre on tuo kun manuaalisesti hakee uutta kanavaa niin löytää vain noita suhinoita, keskieuroopassa varsinkin kun kanavia on periaatteesa tarjolla kymmeniä jos ei satoja, niin laskin jopa yli 20 hakua ennenkuin uusi kunnolla kuuluva kanava löytyi, radiota ois kuitenkin kiva kuunnella, koska mm. sää ja liikennetiedotuksista saataa saada mukavaa infoa.. kuuluvuus kun on 50km nii eipä tullut montaa tuntia kuunneltu koko matkassa, koska kanavaa ois pitänyt hakea jatkuvasti..
    Perjantaina kun tuli Tukholman lautalta Turusta niin 40km päässä Turusta alkoi pätkiä.. 60km ihan pelkkää suhinaa..odottelin ihan kokeeks Forssaan saakka löytääkö uudestaa NOVAN, mut sit meni hermot...pc:n kautta tarkistin vielä ajon jälken, että RDS oli päällä..bike to bike en ole käyttänyt kertaankaan kummankaan kanssa ja max 5% tulee ajettua matkustajan kanssa, joten suurin kriteerini oli tuon ostossa RDS radio (Q2 puomi kun oli vielä liian lyhyt tuohon SRC:n), koska tulee ajettua 300--500km siivuja poikki suomen työajoa, eli kesällä lähes puolet kotimaanajoista..

    Eli saisko kommenttia G4: omistajilta..



    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  6. #6
    G4 radio on todella pettymys oli sitä mullekkin.

    Siirryin kuuntelemaan mp3:sia puhelimesta ja siinä toi on ihan kelpo laite.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  7. #7
    Lainaa (Jussi M @ Syys. 21 2011,20:07) kirjoitti
    Siirryin kuuntelemaan mp3:sia puhelimesta ja siinä toi on ihan kelpo laite.
    Tuota tuli harrastettu myös tuolla reissulla...
    Eli näyttää siltä, ettei tuo G4 ole sen paree tuon radion osalta.. no SRC:ssä antennia vois omatoimisesti parantaa, kun takuut loppuneet .. meinasin sen jo kesällä tehdä, mutta onneksi en tehnyt, kun tuo kajari hajos, ehkei ollis menny takuuseen...



    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  8. #8
    Lainaa (zetori1400 @ Syys. 21 2011,16:24) kirjoitti
    Ei se mikään maailman paras radiosysteemi ole, johtuen lähinnä siitä ettei laitteessa ole ulkoista antennia kuten SCALAn 4 versiossa, mutta kyllä mulla kohtuullisesti on ainakin juuri Nova kuulunut kun RDS on ollu kytkettynä. Ellei ole, niin sittenhän laite ei ittestään parasta ääntä metstästä.
    Eikös SCALAn ulkoinen antenni ollut vain bluetoothia varten oikeanpuoleisen kaiuttimen johdon toimiessa radion antennina. Toisessa topicissa neuvottiin vetämään tuon kaiuttimen ylimääräinen johto päälaelle mutkittain kypärän takaosan sijasta.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  9. #9
    Lainaa (Tero-75 @ Syys. 21 2011,20:58) kirjoitti
    Lainaa (zetori1400 @ Syys. 21 2011,16:24) kirjoitti
    Ei se mikään maailman paras radiosysteemi ole, johtuen lähinnä siitä ettei laitteessa ole ulkoista antennia kuten SCALAn 4 versiossa, mutta kyllä mulla kohtuullisesti on ainakin juuri Nova kuulunut kun RDS on ollu kytkettynä. Ellei ole, niin sittenhän laite ei ittestään parasta ääntä metstästä.
    Eikös SCALAn ulkoinen antenni ollut vain bluetoothia varten oikeanpuoleisen kaiuttimen johdon toimiessa radion antennina. Toisessa topicissa neuvottiin vetämään tuon kaiuttimen ylimääräinen johto päälaelle mutkittain kypärän takaosan sijasta.
    Antenni on juurikin parantamaan tuota bt:n matkaa jotta mopot voi olla kauempana toisistaan. Sillä ei ole mitään vaikutusta radion toimintaan.

    Jokuhan voi tyytyä kuuntelemaan novaa kun se usein kuuluu mutta kun itse tykkää rokista niin kännykällä tarvii mennä. Muutenhan laitteesta ei löydy mitään pahaa sanottavaa.
    BMW F650GS '04
    Entiset:
    Yamaha TZR 125 '91 -> Yamaha FZR 600 '91 -> Suzuki SV650 '05 ->
    Suzuki SV1000S '04 -> Kawasaki ZX-10R '05
  10.  
  11. #10
    G4:n radion AF (Alternate Frequency) alkaa hakea vahvempaa signaalia kun se heikkenee riittävästi. Siinä kun ei ole kahta viritintä joka etsii valmiiksi vahmemma aseman. Tämä on raivostuttavaa kun kesken vielä kohtuullisen tason kanava alkaa etsiä vahvempaa. Itse olen ottanut koko RDS:n pois käytöstä koska muita ominaisuuksia kuin tuo AF ko. radiossa ei ole (RDS).

    Jostain luin että radion toimivuutta voisi parantaa sijoittamalla oikean kuulokkeen johdon kulkemaan kypärän sisällä pään yli, ei siis niskan kautta. Koska kuulokkeiden johto (johdot?) toimivat entenneina. Itse en tätä kokeillut koska paketti sen verran tiiviisti nyt kasassa.

    Radio on tosiaan susi. Se oli merkkejä ja malleja vertaillessa valintaan vaikutava tekijä. Nyt valitsisin ehkä toisin.

    Nyt kehä III:n sisäpuolella liikkuessa usein kuuntelen iPhonen kautta nettiraioita BT:llä G4:seen ja pidemmillä reissuilla tallenttua musiikkia.

    Täälä hetkellä suurin ongelma on G4:n kuulokkeiden onneton laatu, tai siis matalien äänien toisto. Jostain pitäisi hommata ohuet kypärään sopivat upotettavat kuulokkeet alkuperäisten tilalle. Asennus varmaankin vain tyyliin "vanhoista jodot poikki ja uudet liittimillä kiinni"?
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA