Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
    Hei,
    en ainakaan löytänyt/osannut etsiä, olisiko tästä jo juttua:
    voiko tekstiilitakin ja -housut laittaa ihan pesukoneeseen (lähteekö lika 30 asteessa?) vai lähteekö niistä joku suojakalvo/ tapahtuuko jotain peruuttamatonta?

Ei viittis kokeilla riskillä, mieluummin pesee sitten käsin talven pimeinä iltoina...

Alphinestarin takki ja taitaa olla MP-asun housut.
    Pesu 30-40 astetta ilman suojiam, ei huuhteluainetta ja kuivaus vaikka narulla. Näin olen tehnyt, Sinisalon ja Mp-asun kamoille jo muutaman kerran. Puhdasta tulee ja kalvot säilyy ehjänä.
    No licence team 8.9.2010 - 16.12.2010
    XX
    Kiitos teille!
    Uskallan siis kokeilla.
    Kuivaan kuitenkin ilman rumpua, niin ei ainakaan ihan persiilleen mene.
    Aikoinaan kokeneet opasti et kannattaa käyttää nestemäistä pesuainetta - jauheissa on kai enemmän kiintoaineita jotka voi tukkia kalvon. Tän hetkistä tilannetta en tiedä, käytän nestemäistä kuitenkin/muutenkin.

Kalvokankaille saa myös niille tarkoitettua pesu- ja kyllästysainetta jotka toimii hyvin. Ovat toki hintavia mut jos kamat pesee kerran, kaks, kauteen niin ei varmasti repeä lompsa.
    Ja voihan sen pestä normi pesuaineella ja vain kyllästää spekiaaliaineella.
    Kyllästetystä kankaasta tulee alkuun aika liukas, mut ei ime vettä kankaan pintaan eikä lika tartu kovin helposti j alika irtoaa helpommin.

Esim: Nikwax Tech wash pesuaine ja TX.Direct kylläste

Rukan ohjeissa on vaatekappale kerrallaan mut mä oon pessy koko puvun kerralla. Ei mee koko iltaa ja sen verran kuitenkin tuota hintaa katellu et menee yksillä pesu- ja kyllästys aineilla.
    Ja ihan hyvät on tullu. 10 vuotiaat MP-asun housut on ihan kunnossa ja pitää vettä, kuten on paljolti muutkin kalvovaatteet joita oon noin pessy (mekaaniset vauriot erikseen.)

Yks mitä tuossa Rukan ohjeesa ei ollu mut on pitempään ollu "konsensus" kalvopukujen pesussa on että linkous kannattaa jättää tekemättä - se vesi ei suosiolla mee siitä kalvosta läpi mut *saumat yms voi kärsiä.

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Mä hain Biltemasta autonpenkeille tarkoitettua vaahtopesuainetta. Suunnittelin, että josko sillä saisi nuo tekstiilitakin valkoiset kohdat vähän kirkkaammiksi. Toteutus ja testi tapahtunee pyörän siirryttyä talviteloille.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
    Ainakin mun IXS:n gorekamat on kestäny hyvin 40c pesukoneessa. Hyvin on pitänyt senki jälkeen vettä vaikka useempaan otteeseen oon koneessa niitä käyttäny.
    Husaberg TE 250 -2012
    Honda CBR 600F -07
    näillä mennään toistaseks...
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kolmekymppiä on haaleaa vettä käteen. Neljäkymppiä on +kädenlämpöistä. Mikä tahansa vessapaaperia lukuunottamatta kestää neljäkymppiä. Ja varmaan kuuttakymppiäkin, auringossakin kangas lämpenee enemmän. Ok, no värit voi pitkässä juoksussa haalistua.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa (specka @ Syys. 20 2011,11:55) kirjoitti
    Aikoinaan kokeneet opasti et kannattaa käyttää nestemäistä pesuainetta - jauheissa on kai enemmän kiintoaineita jotka voi tukkia kalvon. Tän hetkistä tilannetta en tiedä, käytän nestemäistä kuitenkin/muutenkin.

Kalvokankaille saa myös niille tarkoitettua pesu- ja kyllästysainetta jotka toimii hyvin. Ovat toki hintavia mut jos kamat pesee kerran, kaks, kauteen niin ei varmasti repeä lompsa.
    Kyllästetystä kankaasta tulee alkuun aika liukas, mut ei ime vettä kankaan pintaan eikä lika tartu kovin helposti j alika irtoaa helpommin.

Tyhjentävä postaus speckalta. Olen ymmärtänyt että pesuaineiden sisältämä kalvot tukkiva aine on zeoliitti. Jos siis käyttää tavallisia pesuaineita, kannattaa tarkistaa ettei sisällä tuota. Itse olen varmuuden vuoksi kuitenkin käyttynyt edellä mainittua Nikwaxia.

Aiempaa keskustelua aiheesta: Goretex-pukujen pesu
    Vannassa olen pessyt retkeilykaupan gore-pesuaineella. Hyvin pelaa.

Tosin, aina ne haisee loppukesästä kuitenkin. Pesi tai ei. Pakkasilla sitten raikastaa ulkona.
    Itsellä on todella hyvä rotsi. Ollut tyytyväinen siitä päivästä kun sen ale tangosta bongasin.
    ymer
    Aina välillä sitä kostealla pyyhkinyt, mutta nyt kun pitäisi talvisäilöä, niin rupesin miettimään sen pesua *

Onko näille olemassa jotain "Leave-in treatment" pesu-ainetta, tahi samanlaista kuin autojen sisätilaan myydään, imuroi kuivunut pois?
    Kombinaatio on haaste kangasta-nahkaa-drywaytä.

Nim. Merk.
    Meninkö per** edellä puuhun?
    Triumph T-bird 900 Sport -03
    Housut laitoin ihan pesukoneeseen muun pyykin kanssa ja puhdasta tuli. Mitä nyt kalsareissa oli kuolleita kärpäsiä ja muuta tauhkaa sen jälkeen, mutta voi olla ettei liity asiaan. Operaation jälkeen en huomannut housujen vedenpitävyydessä eroa vanhaan; ei pitänyt ennen eikä pidä nytkään.

Suosittelen siis.
    Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
    Onko kellään kokemuksia näistä?
    Monet purkit ilmoittavat että sopii niin tekstiilille ja nahalle. Jopa tuotteille joissa hengittävä kalvo.
    WOLY ja BILTEMA VASTAAVA

Teoriassa siis voisi noiden tekstiili- ja nahkavarusteiden vedenkestävyyttä parantaa, mutta ei tukkisi kalvoja. Näin siis teoriassa...
    Triumph T-bird 900 Sport -03
    ^Noi mömmöt tekevät tekstiilit vettä hylkiväksi joksikin aikaa, mutta vedenpitävää kankaasta ei kyllästysaineilla saa.

Mopokäytössä veden hylkivyydellä ei ole oikein mitään merkitystä, sillä kangas kastuu joka tapauksessa kuitenkin.
    Kastuuko se sateella heti, vai muutaman minuutin päästä, lienee makuasia. Kalvo veden pitää, ei kangas.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Koskaan ole pessy, enkä ala pesemäänkään. Suomessa sataa riittävästi jotta tulevat kamat putsattua.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
    Lainaa (Loora @ Syys. 20 2011,10:56) kirjoitti
    Alphinestarin takki ja taitaa olla MP-asun housut.
    tuotteissahan lienee jossain sisäpuolella merkittynä niiden pesuohjeet.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Lainaa (Harri M. @ Syys. 20 2011,11:13) kirjoitti
    Pesu 30-40 astetta ilman suojiam, ei huuhteluainetta ja kuivaus vaikka narulla. Näin olen tehnyt, Sinisalon ja Mp-asun kamoille jo muutaman kerran. Puhdasta tulee ja kalvot säilyy ehjänä.
    Joo ja kannattaa katsoa ettei ole valkaisuainetta pesuaineen mukana, ei kuulemma tee hyvää "*.tex" kalvoille.
    Lainaa (specka @ Syys. 20 2011,11:55) kirjoitti

Tuollasella nikwaxilla on pesty ja kyllästetty yksi Rukan ja yksi Scottin puku.
    Toimii
    K1200RS
    Reilun 10 vuoden kokemuksella erilaisista goretex-vaatteista voin kertoa, että goretex-kalvo tykkää pesusta, se ei huonone pesemällä, vaan puhdas kalvo hengittää paremmin. Ihan sama onko pesuaine nesteenä tai jauheena. Huuhteluaineet puolestaan tukkii kalvon eli niitä ei kannata käyttää.

Eri asia on sitten miten peseminen vaikuttaa päällyskankaaseen. Sen kyky pitää vettä heikkenee, kun kyllästysaineet huuhtoutuu pesuissa pois. Ominaisuutta voi elvyttää lämmöllä = silitys tai rumpukuivaus, tai sitten kyllästysaineilla.
    Suzuki DL 650 V-Strom -10
    Suzuki DR-Z 400 SM -06
    Minä olen pessyt aina niin tekstiili,kuin nahkavaatteet
    noin 60 asteisesssa Delvac öljyssä.
    Käytetyn öljyn voi hyödyntää moottorissa.
    Se mikä pesee koneen pesee myös varusteet.
    Mitään en ole ottanut..
  21.  
    Richan tekstiiliasun pesin ihan tavallisella nestemäisellä pesuaineella, ja kyllästin nikwaxin TX.Direct Wash-In kyllästeellä. Mutta mites ajokengät, kyseessä tcx explorer goretex kengät. Pesu ulkoa jollain, että tulee puhtaaksi mutta mites tuo kylläste, käykö kengille kun kengissä on nahkaakin? Eli ottaako itseensä ja rypisty/hajoaa?