Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 59:sta
  1. #1
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  2. #2
    Irtohiekka tiellä, niin ei sen muuta tarvitse. Näitä besserwisser-toimittajia kyllä piisaa.
  3. #3
    Luulisi transalpin vähän hiekkaa sietävän, ainakin mainoksissa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #4
    Lainaa (battaglin @ Elo. 14 2011,15:51) kirjoitti
    Irtohiekka tiellä, niin ei sen muuta tarvitse. Näitä besserwisser-toimittajia kyllä piisaa.
    Ei kait se toimittajan vika ole, jos kurvissa on hiekkaa ja siitä sitten lähdetään ulos. Tahtoo vain nopeuden noustessa g-voimat voittaa kitkakertoimen ja tuloshan sitten tiedetään.
    Honda CBR1100XX Super Whitebird

    SS1000 CBR1100XX ennätysajo.

    www.xxmeeting.fi
  5. #5
    Lainaa (battaglin @ Elo. 14 2011,15:51) kirjoitti
    Irtohiekka tiellä, niin ei sen muuta tarvitse. Näitä besserwisser-toimittajia kyllä piisaa.
    Samoin moottoripyöräilijöitä *
  6. #6
    Lainaa (vetomies @ Elo. 14 2011,15:57) kirjoitti
    Luulisi transalpin vähän hiekkaa sietävän, ainakin mainoksissa.
    Hyvin se transu hiekkaa sietää,ongelma on vaan se kun Suomessa on liikaa sitä asfalttia alla joka tekee siitä hiekasta kuulalaakeria

    Osanottoni!!!
  7. #7
    Poika parka. Karmeaa hanella nyt.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  8. #8
    Niin ja kohta on hiekan lisäksi jyväjemmareitten jättämiä mutakokkareita sekä myös puun lehtiä jotka liukastavat tien...Varovaisuutta!..
    <br />
  9. #9
    Helvetin kurja juttu. Siinä muuttu muksun elämä sekunnissa. Mahtaako asiaan liittyä vittuakaan sietääkö pyörä hiekalla-ajoa vai ei? *
    Litranen sisävessa
  10. #10
    Hm no, kaitpa tässä on poliittinen pakko lisätä uutiseen liian suuri tilannenopeus, mutta siis ilmeisesti siksi että ylinopeudesta ei voinut syyttää. Sitten päästään taittaman peistä siitä kuinka ennalta arvattavaa oli hiekka, josta suistuminen ilmeisesti johtui.

    Hyvähän se on tietysti syytellä tilannenopeutta, mutta TLL sanoo myös että tielle ei saa jättää mitään ylimääräistä, johon kuulunee myös hiekka. Siitä varoitetaan kyllä jopa silloin kun kyseessä on soranajo, mutta muuten sitäkö saa kylvää tielle vapaasti?

    Soraa ja savea saa siis levittää vapaasti tielle ja se on motoristien tilannenopeusongelma jos konttaavat kasoissa? TLL:n vastaisesti tielle rojut jättänyt on syytön? Tienpitäjällä ei ole velvollisuutta vastata tiestöstä ja varoittaa tai poistaa este?

    Jos teillä on tuollaisia 5 cm hiekkamääriä kuten tuossa Lepsämänjoentien varoituksessa, niin varmasti yllättää varovaisemmankin motoristin.

    Nyt kun tulee syksy, pimeät ja sateet, niin kukahan niistäkin montuista sitten vastaa, kun ovat täynnä vettä kaarteissa ettei niitä näe ja sellainen 15 cm monttu heittää kyllä kaarteesta helposti motoristin ojaan? Kaikuluotainko pitää olla varusteena?



    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  11. #11
    Lainaa (jannep @ Elo. 15 2011,03:21) kirjoitti
    Nyt kun tulee syksy, pimeät ja sateet, niin kukahan niistäkin montuista sitten vastaa, kun ovat täynnä vettä kaarteissa ettei niitä näe ja sellainen 15 cm monttu heittää kyllä kaarteesta helposti motoristin ojaan? Kaikuluotainko pitää olla varusteena?
    Motoristi ihan itse vastaa siitä, että pysyy tiellä. Jos esim. näkyvyys on heikko, niin sitten se vauhdinpito tulee sovittaa siten, että selviydytään myös ns. ylläreistä. Näin siis mikäli aikoo jatkaa harrastusta, ja nähdä myös ne eläkepäivät. Jotkut ei tietenkään ajattele ihan näin pitkälle, jolloin he päättävät vaihtelevassa määrin luottaa tuuriinsa. Merkittävä osuus vakavista mp-onnettomuuksista onkin meillä perinteisesti tapahtunut juuri tuolla kaavalla: paikkaan ja olosuhteisiin nähden ylikovaa ja tieltä ulos, eikä muita osapuolia ole.

    Alkup. postaukseen sen verran, että oli syy missä vaan, niin todella ikävä onnettomuus. Ja kyydissä olleelle pojalle varmasti sanoinkuvaamaton järkytys.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  12. #12
    Ja kyydissä olleelle pojalle varmasti sanoinkuvaamaton järkytys.
    Vasta paljon myöhemmin sen tajuaa minkä on menettänyt. Voimia omaisille.
    ZZR1100:lla mennään
    9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
  13. #13
    Lainaa (viltsu81 @ Elo. 14 2011,18:51) kirjoitti
    Helvetin kurja juttu. Siinä muuttu muksun elämä sekunnissa. Mahtaako asiaan liittyä vittuakaan sietääkö pyörä hiekalla-ajoa vai ei? *
    +100, ei todellakaan liity. Ehdotan etta tama ketju jatetaan rauhaan "miksei poliisi lakaissut tieta" ja "itsehan ajoi, oma vikansa" lassytykselta.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  14. #14
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ilmeisesti tämä mutka ja tähän suuntaan: kliks.
    1000
  15. #15
    Toi mutka näytti olevan Lammilta Turenkiin päin, kynttilöitä tien poskessa ja pari autoa sillä hiekkatiellä parkissa. Varmaan ystaviä/omaisia kun kameroiden ja kukkien kanssa olivat.
    Tiellä ei kyl enää hiekkaa ollut lainkaan ohi ajaessani, oli harjattu varmaan pelastuslaitoksen toimesta, jos oli ollut. Mutka ei kyl mitenkään paha, tol pätkällä niitä mutkia riittää..
    Ikävä tapaus.
  16. #16
    Lainaa (puujahke @ Elo. 15 2011,16:51) kirjoitti
    Tiellä ei kyl enää hiekkaa ollut lainkaan ohi ajaessani, oli harjattu varmaan pelastuslaitoksen toimesta, jos oli ollut.
    hs.fi
    "Onnettomuus sattui puoli kymmenen aikaan Lammintien ja Rytkösentorin risteyksessä. Mies ajoi moottoripyörällä Turengin suuntaan. Kyydissä ollut poika kertoi, että moottoripyörä oli ajautunut vasemmalle kaartuvassa mutkassa irtohiekalle ja suistunut ojaan"

    pyörä oli AJAUTUNUT irtohiekalle... eipä siis ainakaan tuosta käy ilmi, oliko hiekkaa keskellä tietä, ts. ajolinjalla, vai ajautuiko jostain syystä likelle tien reunaa, missä sitten oli hiekkaa (kuten siellä monesti on)?
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    Lainaa (pecha @ Elo. 15 2011,17:17) kirjoitti
    Lainaa (puujahke @ Elo. 15 2011,16:51) kirjoitti
    Tiellä ei kyl enää hiekkaa ollut lainkaan ohi ajaessani, oli harjattu varmaan pelastuslaitoksen toimesta, jos oli ollut.
    hs.fi
    "Onnettomuus sattui puoli kymmenen aikaan Lammintien ja Rytkösentorin risteyksessä. Mies ajoi moottoripyörällä Turengin suuntaan. Kyydissä ollut poika kertoi, että moottoripyörä oli ajautunut vasemmalle kaartuvassa mutkassa irtohiekalle ja suistunut ojaan"

    pyörä oli AJAUTUNUT irtohiekalle... eipä siis ainakaan tuosta käy ilmi, oliko hiekkaa keskellä tietä, ts. ajolinjalla, vai ajautuiko jostain syystä likelle tien reunaa, missä sitten oli hiekkaa (kuten siellä monesti on)?
    Kyydissä oleva poika ei välttämättä huomaa jos kuski etsii ajolinjoja sieltä mistä hiekkaa on vähiten ja mutkassa sitten huomaa ettei auttanut kun nytt linjalla enemmänkin sitä hiekkaa?

    Eikä välttämättä edes ole käyttänyt koko ajauduttiin sanaa?




    Oli miten oli,niin ei ollenkaan kivaa!
  18. #18
    Lainaa (pecha @ Elo. 15 2011,17:17) kirjoitti
    Lainaa (puujahke @ Elo. 15 2011,16:51) kirjoitti
    Tiellä ei kyl enää hiekkaa ollut lainkaan ohi ajaessani, oli harjattu varmaan pelastuslaitoksen toimesta, jos oli ollut.
    hs.fi
    "Onnettomuus sattui puoli kymmenen aikaan Lammintien ja Rytkösentorin risteyksessä. Mies ajoi moottoripyörällä Turengin suuntaan. Kyydissä ollut poika kertoi, että moottoripyörä oli ajautunut vasemmalle kaartuvassa mutkassa irtohiekalle ja suistunut ojaan"

    pyörä oli AJAUTUNUT irtohiekalle... eipä siis ainakaan tuosta käy ilmi, oliko hiekkaa keskellä tietä, ts. ajolinjalla, vai ajautuiko jostain syystä likelle tien reunaa, missä sitten oli hiekkaa (kuten siellä monesti on)?
    "Ajautunut irtohiekalle ja suistunut ulos"

    Mä tulkitsisin ton niin että kaikki onnettomuuspaikalla näytti siltä että kaveri on ajanut/ajautunut ulos liiallisen tilannenopeuden vuoksi, mutta tutkinnallisista syistä sitä ei voi vielä ääneen sanoa.



    Litranen sisävessa
  19. #19
    Lainaa (puujahke @ Elo. 15 2011,16:51) kirjoitti
    Toi mutka näytti olevan Lammilta Turenkiin päin. Mutka ei kyl mitenkään paha, tol pätkällä niitä mutkia riittää..
    Ikävä tapaus.
    Yksi "juttu",ko mp:n ajo-ominaisuudet muuttuvat huomattavasti kyytiläisen kanssa ajettaessa! (Samanlainen mopo ollut vuokralla ulkomailla=ajellut yhden viikon "Honralla").
    Toki kaikilla mp:llä muuttuu. *Isoilla mopoilla vähemmän.
    Jos,tai,kun otan taakse henkilön,pidän hänelle hetken "briiffauksen"!
    Ts takanaolijan pitää osata määryttyjä asioita. (En syyllistä poikaa tässä tapauksessa).
    Joskus olen joutunut sanomaan takapenkkiläiselle vakavia huomautuksia! Mm heilumisesta,ym,ym.
    Jos et osaa olla "kunnolla" vien sinut takaisin!
    Lopuksi: kyytiläinen voi aiheuttaa toiminnallaan "metsään menon"!



    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  20. #20
    Mopoilu on vaarallinen laji vaikka sitä harrastaisi varovastikin.

    1973 kesänä pk-seudulla mopoilijoita kuoli kun kärpäsiä ja
    moni henkiin jääneistä kippaajista vammautui loppuelämäkseen.

    Ei asiat ole vajaassa 40-vuodessa mihinkään muuttuneet......
    paitsi siinä, että nykyisin tahtoo tuo todellisuudentaju olla
    yleisellä tasolla hieman hämärtynyt.

    Esim. kotiloiden turvallisuuden huima kehitys tuudittaa
    monen mopoilevan "kotilokuskin" täysin illuusionomaiseen
    kuolemattomuuden tunteeseen.

    Kotilollahan pitää nykyisin tonttuilla varsin rankasti että siinä
    käy huonosti. Uusilla autoilla ajettu normimälli ei paljoa edes
    lettiä heilauta, mutta 60 ja 70- luvun vehkeillä sattui muitakin kuin Juhaa leukaan..... ja pahasti.

    Että näin.... Ei siinä ole mitään kummallista että mopolla
    kipatessa tahtoo usein käydä huonosti.... ja välillä
    todella huonosti.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #21
    Jos toi taphtumapaikka on yllä linkattu oikein, niin tosiaan Lammin suunalta tullessa takana on jo monta huomattavasti tiukempaa mutkaa. Edellä osuus varsin soljuvia mutkia ja toi taas hiukan tiukempi. Ei pitäisi tulla silmille, mutta että kaarre jatkuu hiukan pidemmälle kuin kenties aluksi luulee (vaihda linkattu street view-näkymä satelliittinäkymäksi). Milestäni kuitenkin yllättä pahemmin toisesta suunnasta tulevan.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  22. #22
    Lainaa (pecha @ Elo. 15 2011,09:25) kirjoitti
    Motoristi ihan itse vastaa siitä, että pysyy tiellä. Jos esim. näkyvyys on heikko, niin sitten se vauhdinpito tulee sovittaa siten, että selviydytään myös ns. ylläreistä.
    Eli 30 km/h?
    Kumiripustetulla pikakirnulla woblaillen. HD RK 2008
  23. #23
    Ihmetyttää tuo hiekasta vatvominen. Kurvi on alussa on suht tiukka jos edeltävässä alamäessä on tullut kelattua vauhtia liikaa, mutta mitään ylimääräisiä hiekkoja siinä ei ole näkynyt koko kesänä.

    Tietysti kun asfaltti loppuu alkaa reunasepeli tai joku muu sorastus, mutta pelikin alkaa kaksipyöräisellä olemaan siinä vaiheessa menetetty. Kaarre on pitkä vaikka loiveneekin loppua kohti Lammilta päin tullessa.
    R1 + FJR
    + lelut monttuun ja mönkimiseen sekä tonkimiseen
  24. #24
    Lainaa (jannep @ Elo. 16 2011,00:41) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 15 2011,09:25) kirjoitti
    Motoristi ihan itse vastaa siitä, että pysyy tiellä. Jos esim. näkyvyys on heikko, niin sitten se vauhdinpito tulee sovittaa siten, että selviydytään myös ns. ylläreistä.
    Eli 30 km/h?
    Vaikka työntäen, jos ei muuten onnistu *
  25. #25
    Lainaa (Matva @ Elo. 16 2011,09:22) kirjoitti
    Lainaa (jannep @ Elo. 16 2011,00:41) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Elo. 15 2011,09:25) kirjoitti
    Motoristi ihan itse vastaa siitä, että pysyy tiellä. Jos esim. näkyvyys on heikko, niin sitten se vauhdinpito tulee sovittaa siten, että selviydytään myös ns. ylläreistä.
    Eli 30 km/h?
    Vaikka työntäen, jos ei muuten onnistu *
    ..ja kirkkaana mielessä, että jos ihan omillaan lähtee leppään, niin silloin suurin syypää yleensä löytyy heti siitä kuskin penkiltä.

    Esimerkiksi asfaltilla mutkassa olevan hiekan mahdollisuus on otettava huomioon. Jos et niin tee, ja vedät sen takia lipat, niin vähän tapauskohtaisia juttujahan ne aina toki on, mutta kyllä homma johtuu viime kädessä ainakin vähintään kuljettajan arviointivirheestä. Eli olet luottanut tuuriisi, mutta se ei sillä kertaa auttanut.

    Hieman sama juttu kuin se pysähtyminen tien näkyvällä osalla. Jokuhan saattaa vaikka 10 vuotta ajella kurveihin ihan menestyksekkäästi sellaista tahtia, ettei monestikaan ole tätä mahdollisuutta, ja sitten yhtenä kauniina päivänä sieltä löytyykin leikkuupuimuri vastaantulijana, joka kääntyy hänen eteensä. Tämän kyseisen ajoneuvon kuljettajalla ei ole mitään mahdollisuutta väistää, koska moottoripyöräilijä ilmestyy mutkan takaa sellaista vauhtia, ettei aikaa toimenpiteille yksinkertaisesti jää. Moottoripyöräilijälle jää optioiksi ajaa joko ulos tieltä, tai törmätä ajoneuvoon. Tilastotappio, mutta myös kuljettajan oma valinta jättää tällainen asia huomioimatta.

    Joku summasi joskus hyvin nuo kadulla kovaa ajamiset – "se on kuin videopeliä, missä on vain 1 ukko". Tuon merkitystä kantsii jokaisen pikku vetomiehenalun joskus hieman tuumia. Vaikka sitten ihan hiljaa yksikseen. Netissä, mutterilla ja essonbaarissa sitä voi silti edelleen esittää ihan yhtä kovaa jätkää/gimmaa. Pelätä ei näissä puuhissa toki tarvitse, itsekään en tee niin, mutta kyllä tietynlainen terve kunnioitus asioita kohtaan saattaa olla avuksi.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    (poistettu tili)
    Lainaa (pecha @ Elo. 16 2011,11:17) kirjoitti
    ..ja kirkkaana mielessä, että jos ihan omillaan lähtee leppään, niin silloin suurin syypää yleensä löytyy heti siitä kuskin penkiltä.
    blaa, blaa ja sitten vielä päläti pälä...

    Ihmetyttää tämä besser-wissereiden syyllisten etsintä. On tapahtunut onnettomuus, Pecha ei ollut paikalla eikä oikeasti tiedä mitä tapahtui. muuten vaan tietää kaiken. Onhan se itsestään selvyys että jos joku ajaa metsään niin kuskin vika, onko sitä nyt tosiaan joka ketjuun pakko jankuttaa.
  27. #27
    Kirjoitin vaan noin ihan yleisellä tasolla, en suinkaan tähän triidin ekaan postaukseen liittyen. En tiedä kyseisestä tapauksesta tarpeeksi, että voisin siihen kommentoida muuta kuin että olipa ikävä juttu (..eikä taida täällä useimmat muutkaan tietää).

    Mutta mitä nyt täältä on aiemmin lueskellut, yleensähän ne pahkat tuntuu aina olevan jostakin muusta kuin ihan itsestä johtuvia vastoinkäymisiä. Ei kovin pitkään elinajanodotteeseen auttava asenne.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  28. #28
    Hyvähän se on saada selvyys mitä tapahtui. aluksi oli se käsitys että hiekkaa tiellä, ei voi mitään, rikos on tapahtunut. Voit myös saada satelliitin päähäsi, shit happens, se ei pelaa joka pelkää. Mutta jos tosiasiassa kävikin niin että tie oli moitteettomassa kunnossa ja kuski vain menetti pyörän hallinnan ja ajautui ulos niin kyllähän tätä on syytä hiukka toistaa. Todennäköisesti tuo edesmennyt motoristikin oli kuullut tieltäsuistumisista mutta niin vain pääsi tämäkin sattumaan.
    "My final offer is this: nothing"
    -Il Bastardo-
  29. #29
    Norjan teillä ei ollut yhtään hiekkaa mutkissa. Kummallista.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jyke @ Elo. 16 2011,15:23) kirjoitti
    Norjan teillä ei ollut yhtään hiekkaa mutkissa. Kummallista.
    Norjassa on tuntureita, milteipä voisi sanoa vuoria, täällä hiekkaharjuja.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen