Kyllä juu tästä on puhuttu ja paljon mutta jostain syystä =lue, osaamattomuuttani en nyt saa haettua tieto mitä halajan. Eli se kysymys olis että mitä lamppuja saan laittaa WR DS merkattuun umpioon.
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
laita kynttilä...![]()
![]()
ex KTM 990 SMT 2010
ex suzuki gsf1250sa 2008
ex yamaha fz1-n 2006
ex kawasaki zx9r 2000
^Laitetaanko varoitus?
Asiaan, Xenon -keskustelu. MP -talli osastolta löytyy.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tattista(mico @ Syys. 19 2011,20:09) kirjoitti
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Oon itsekin harkinnut hankintaa ja Xenonkaupasta ainakin noita muutossarjoja löytyy valmiina.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Olis muuten pari Kiinan Xenon ballastia joutavana jos joku haluaa niin voin vaihtaa vaikka sixpackkiin ,5L Sandelssia ja nähtävänä Vantaalla (ballastit on iskemättömiä)
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
On. Vaihdoin halogeenin Cobran-pakettiin. Helppo asentaa ja "yö muuttui päiväksi". Eli valotehoa tuli huomattavasti lisää. Joutui säätämään korkeus ja sivusuunnassa (ruuvia kääntämällä) että sai valokuvion kohdalleen. Toivoisin, että lainsäädäntö saataisiin ajantasalle, ja tuosta pesurivaatimuksesta voitaisiin luopua ja saada ihmisille valot pyöriin.
Toivottavasti oli hyödyksi.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Ei tarvitse pesureita, ihan hid:lle hyväksytyt umpiot riittää...
Monesti olen xenon valoja himotellut pyörään, koska perus 55W halogeenihän on aivan onneton tuikku vielä surkeammalla hyötysuhteella.
Toisaalta, joka kerta nettiä selatessa esille nousee se fakta, että ilman projektoria ei xenoneista saa kaikkea hyötyä irti ja noilla liikkuvilla H4-muutossarjoilla ja normaalilla halogeeniumpiolla saa lähinnä kivan hajavalaisun puunlatvoille ja vastaantuleville jos sopiva tuuri käy. Eihän se valo toki tiedä tai välitä tuleeko se hehku- tai kaasupurkauslampusta, mutta kaippa halogeeniumpioilla ovat vähän löysemmät suunnittelukriteerit kun valotehoa on kuitenkin hintsusti. Arvatenkin lopputulos riippuu täysin siitä, millainen päivä umpion suunnittelijalla on ollut.
Minusta on moraalisesti ihan oikein laittaa pyörään kunnon valot, kunhan sen tekee kunnolla. Eihän tästä nyt niin montaa vuotta ole, kun kaikki xenon valot (ihan tehdasasenteiset) taisivat olivat kiellettyjä. Ainahan se lainsäädäntö laahaa perässä, sieltä suunnalta kun ei hirveästi ole annettavaa kehitykselle ja keksinnöille.
Jos pyörässä on H7-heijastinumpio lähivalolle ja haluaa asentaa sinne xenonin, niin kannattaa hommata H7R-mallinen xenonpolttimo, jolla häikäisevä hajavalo säilyy kurissa. Tuossa H7R-polttimossa on polttimon pinnassa sellainen "rantu", jolla estetään tuon hajavalon syntymistä. Minulla oli VFR:ssä moiset lyhyissä valoissa ja Gessuun asensin lyhyelle puolelle heti vastaavan, kun pyörä vaihtui tuossa.
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
Ääni täältäkin H7R umpiolle jos laitatte perus umpiolle.
"projektori" tms umpiossa pitäisi normi H7 poltin toimia.
Mutta painotan että säätäkää ne xenonit sitten kohilleen,myös jos painoa tulee enempi pyörän päälle! Sokaisee aika ilkeästi vastaantulijat ja edessä ajavat jos valot sojottaa taivaaseen.
Myös eri ballastit saattavat sekoittaa mopon omia sähköjä.. Esim elektroniset varkauden estot tms.
[
Koittakaa nyt ensin järjestää sinne polttimon kannalle yli 13,1 volttia niin toimii se halogeeni täydellä teholla .
Moni valo kirkastuu kummasti siitäkin.
Ei xenonia saa lailliseksi pyörään kuin oikealla umpiolla .
Hella xi-halogen/xenon projektor on ihan eri planeetalta verrattuna kiinan projektoreihin ,jotka taas ei ole hyväksyttyjä EU:ssa niinkuin Hella on.
Triumph Tiger 800 XRX
Jes.. 55w xenonit tuli kiinasta..puoliin ja pitkiin..
Pääsee sitte aiheuttamaan pahennusta![]()
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
ite kokeilin hondaan laittaa xenoneita ja rupeshan se vit...harmittamaan sen ballastin piilottaminen kun naku pyörä on kyseessä joten hylkäsin ajatuksen... noh kuitenkin lisää valotehoa kaipailin niin löysinpä ebayn ihmeellisestä maailmasta bi-Led valon ja ihan vielä h4 kannalla, valo tuli ja sain sen myös paikalleen laitettua ja johan tuli valoa pimeyteen... on aika pirun kirkas nimittäin... sen verran joutu modaamaan ite umpiota että uuden kiinnikkeen sai tehä lampulle kun tuo vakio kiinnike ei mahdu tuon muuntajan yli... mitään peruuttamatonta ei joutunu kuitenkaan tekemään ja kaikki saa takaisin ennalleen ihan parissa minuutissa... http://www.ebay.com/itm/30W-6000K-Mo...e49cef&vxp=mtr tossa vielä linkki kyseiseen polttimoon...
honda cb 1300 ´05
Noi LED-valotham on aika mielenkiintoisia. Tehot esim H7-kannalla 5W -> 50W. Lumenit menee miten sattuu. Välttämättä ei mitenkään suhteessa tehoon. Minkä tehoinen / millainen tuon oikein pitää olla, jotta tuolla näkee (paremmin kuin normi-halogeeni H7:lla)?
<p>2002-2014</p>
ostaa jatkojohdot niin saa ballastit penkin / tankin alle tai minne nyt mahtuukaan jemmaan, ei montaa euroa maksa
itellä akun vieressä penkin alla molemmat ballastit ja noissa oli vielä jotkut häiriösuotimet tms. n. tulitikkuaskin kokoiset palikat ja kaikki mahtu penkin / tankin alle piiloon, ja jatkojohdot sitte polttimoille.
itellä siis lyhyissä ja pitkissä xenonit Zetassa.
onko noi ledit yhtä kirkkaat kuin xenonit?
Jos muualta ei urosmallista H4:n liitintä löydä, niin bilteman johtosarjassa sellaiset on.
edit. Siis yksi liitin, jossain kyllä olen nähnyt noita ilman ylimääräisiä johtoja...
Löytyyhän sieltä pelkkiä liittimiäkin http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Au...oliitin-35525/
Taitaa nykyään olla myös H7 polttimoliittimiä saatavilla.
Edittiä siis urospuolisia, tulipa luettua hiukan huonosti.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ledejähän on varmasti yhtä paljon kuin myyjiä ja laatua ja tehoa/kirkkautta sen mukaan.
Osa ilmoittaa polttimossa olevan sen 50W joka on tosi asiassa 5w x 10 lediä.. Lumen arvon voi puolestaan olla ihan myyjän "keksimiä" tai ledi sirun valmistajan. On myös niitä ketkä ilmoittaa asian kuten se on oikeasti!
Uudessa Kawasakin 1000zz tms mopossahan on muistaakseni nykyään täysin ledi ajovalot!
Tuo tekniikka on kyllä niin hyvin kehittynyt viime vuosista, että saa nähdä montako vuosikymmentä menee vielä kun xenonit + hehkulamppu polttimot on historia..
7 vuotta kun noita on myynyt,testannut jne niin jonkin verran kokemusta kertynyt
Tällä hetkellä voisin sanoa että lähivalon saa tehtyä 25w tehoilla![]()
[
Mites noissa on hukkalämpö hoidettu?
Osassahan on pelkät jäähdytys ritilät takana.
Noissa ritilän perässä pieni puhallin pitäisi olla. Sen tehtävä on jäähdyttää lediä jotta elinikää saadaan pitemmäksi.
[
No miten se teho nyt pitää sitten laskea?
Kirjavuudenhan nyt jo arvaa kirjavista myynti-ilmoista, joissa lumenit ja watit ovat mitä sattuu. Kysymyshän onkin siitä minkä merkkiset/kenen toimittamat ovat kohtuullisen laadukkaita. Valtamerkkejä tai tunnettuja brändejä ei ihan ensimmäisillä hauilla tupsahda ruudulle.
<p>2002-2014</p>