Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    Itse sen laskeminen vähän mahdotonta. Ledi sirun valmistaja sen tietää..

    Noitahan ei ole ollut vielä markkinoilla kuin noin reilun vuoden. Itseäni pelottaa vähän että miten kestävät täällä Suomen kesässä.

    Noiden ledien valokuvauksissahan saa oikein "nättejä ja valoisia" kuvia kun kameran valoitusaikaa pidentää..
    [
  2. #32
    Lainaa VKO kirjoitti Katso viesti
    Osassahan on pelkät jäähdytys ritilät takana.
    Noissa ritilän perässä pieni puhallin pitäisi olla. Sen tehtävä on jäähdyttää lediä jotta elinikää saadaan pitemmäksi.
    tossa on puhallin
    honda cb 1300 ´05
  3. #33
    http://i1048.photobucket.com/albums/...ps833a2c10.jpg
    siinähän tuo lukee 15w 1650lm... en tiedä pitääkö paikkansa mutta kirkas se on
    honda cb 1300 ´05
  4. #34
    Kirkkaitahan ne on jos suoraan käy tuijottamaan Näkee valkoista hetken aikaa
    [
  5. #35
    Lainaa V.P kirjoitti Katso viesti
    http://i1048.photobucket.com/albums/...ps833a2c10.jpg
    siinähän tuo lukee 15w 1650lm... en tiedä pitääkö paikkansa mutta kirkas se on
    Jos tuo ledin luvattu lumenimäärä pitää paikkansa, niin silloin valon absoluuttinen määrä on laadukkaan H7-polttimon tasoa mutta ei sen enempää.

    ECE-direktiivien mukaan H7-halogeenin pitää nimittäin tuottaa 13.2V jännitteellä 1350-1650 lumenia. Käytännössä valomäärä on jopa suurempi, mikäli latausjännite ja valolle tuleva johdotus ovat hyvät, eli jossain 14.4V paikkeilla.

    Mutta kuten tuosta kuvasta kävi ilmi, kyseisessä kikottimessa on kolme (tai neljä) sivullepäin valaisevaa erillistä lediä. Valon jakautuminen tien pintaan on silloin ihan sattumankauppaa sen mukaan millainen heijastin pyörän ajovalossa sattuu olemaan. Itse luokittelisin tuon lähinnä koristeeksi, jolla ei ole mitään tekemistä kunnollisen ajovalon kanssa.

    Paremman näkyvyyden saa ihan laillisillakin valonlähteillä, ja jos puhutaan tehoiltaan laillisista mutta muuten laittomista 35w ksenoneista, niin sieltä saa vielä huomattavasti paremmin valoa.
    Viimeksi muokannut: sami1024; 15.02.2014 klo 17:51. Syy: tarkennus
  6. #36
    On tullut laitettua Kiina-Xenonit autoon ja pyörään. Valotehoa tuli reippaasti lisää.

    Sama lopputulos molemmissa. Umpiot paskana. Molemmissa kulkuneuvoissa umpioiden heijastin paloi puhki polttimon yläpuolelta. Mopossa meni vielä umpion lasikin. Autoon on tullut vaihdettua uudet umpiot ja heivattu Xenonit. Mopottimeen pitäis kanssa ostaa uusi umpio.

    En suosittele.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  7. #37
    Lainaa Zuhnu99 kirjoitti Katso viesti
    On tullut laitettua Kiina-Xenonit autoon ja pyörään. Valotehoa tuli reippaasti lisää.

    Sama lopputulos molemmissa. Umpiot paskana. Molemmissa kulkuneuvoissa umpioiden heijastin paloi puhki polttimon yläpuolelta. Mopossa meni vielä umpion lasikin. Autoon on tullut vaihdettua uudet umpiot ja heivattu Xenonit. Mopottimeen pitäis kanssa ostaa uusi umpio.

    En suosittele.
    Komppaan tätä. Aikoinaan meni autosta umpiot pilalle (250€) kpl. Enää ei tuu kiina xenonia.
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  8. #38
    No ei oo ollut kovinkaan kummoiset umpiot...

    2007 asti ollut 50w ja 35w HID:t pyörässä, 90mm umpioissa, eikä mitään ongelmia.
    Jotain 100000km ovat tuolla keulilla kiiluneet ja tietä valaiseet.
  9. #39
    Aika jännä homma jos xenoneilla saa umpiot paskaksi, koska yleensä se on kuumuus joka ne pilaa, ja xenonit ei lämpöä juuri tuota. Toinen on sitte Uv-valo joka haalistaa.

    Itellä ollu kaikissa autoissa (mopossakin jo 2 vuotta) viimeiset 5 vuotta xenonit eikä mitään ongelmia missään.
  10. #40
    Lainaa väizki kirjoitti Katso viesti
    Aika jännä homma jos xenoneilla saa umpiot paskaksi, koska yleensä se on kuumuus joka ne pilaa, ja xenonit ei lämpöä juuri tuota. Toinen on sitte Uv-valo joka haalistaa.

    Itellä ollu kaikissa autoissa (mopossakin jo 2 vuotta) viimeiset 5 vuotta xenonit eikä mitään ongelmia missään.
    Mulla oli aikanaan cobran H7R polttimot, joissa oli yläpuolella sellainen "keraaminen" (taisi olla lämpömustaa maalia) häikäisy suoja heijastinumpioita varten. Esim volvon v70 vm -07 orkkis xenoneissa polttimoiden päällä on sellaiset metalliset häikäisy suojat "keraamisten" sijaan. Keraami mureni umpion sisään noin 2vk käytön jälkeen. Tuo umpioiden haalistuminen/palaminen johtui juuri siitä uv-valosta. Lämpöä polttimot tuotti lähes samanverran kuin halogeeni. Ainaskin talvella -15'c lämpötilassa xenon riitti vielä sulattamaan jään umpion ulkopinnalta. No toistaiseksi mennään halogeeneillä omien huonojen kokemusten jälkeen, mutta on se hyvä että joillakin homma pelaa. Se että häikäiseekö suuntauksesta huolimatta onkin sitten ihan toinen juttu heijastinumpioissa...

    Xenonilla on pari hyvää puolta ja pari huonoa..

    Hyvät:

    -pyörän näkyvyys muille tienkäyttäjille on hyvä.

    -valoteho on parempi kuin halogeenissä.

    Huonot:

    -vilkut ei näy vastaantulijajje jos on lähellä umpiota (näkyy vain valopallo).

    -vastaantulijat häikäistyy heijastin umpioon asennetusta xenonista.

    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  11. #41
    Lainaa väizki kirjoitti Katso viesti
    Aika jännä homma jos xenoneilla saa umpiot paskaksi, koska yleensä se on kuumuus joka ne pilaa, ja xenonit ei lämpöä juuri tuota. Toinen on sitte Uv-valo joka haalistaa.

    Itellä ollu kaikissa autoissa (mopossakin jo 2 vuotta) viimeiset 5 vuotta xenonit eikä mitään ongelmia missään.
    joo, se valon säde on kylmä mutta itse lamppu tulee aivan järjettömän kuumaksi.
    mulla on kans ollu autoissa jo pitkään ja kawassakin oli kiinaxenon ilman ongelmia, maxiinkin on ollu hyllyssä sarja jo pitkään mutten oo saanu aikaiseksi laittaa sitä paikalleen.

    polttimoissa on hirmu eroja ,joillakin saa valokuvion ihan oikeanmalliseks ja toisilla taas ei,tulee vaan epämääräisen mallinen täplä joka häikäsee ihan sikana.
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  12. #42
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    joo, se valon säde on kylmä mutta itse lamppu tulee aivan järjettömän kuumaksi.
    mulla on kans ollu autoissa jo pitkään ja kawassakin oli kiinaxenon ilman ongelmia, maxiinkin on ollu hyllyssä sarja jo pitkään mutten oo saanu aikaiseksi laittaa sitä paikalleen.

    polttimoissa on hirmu eroja ,joillakin saa valokuvion ihan oikeanmalliseks ja toisilla taas ei,tulee vaan epämääräisen mallinen täplä joka häikäsee ihan sikana.
    Joo kyllä polttimo kuumenee toki.

    Mersussa (w202 halogeeniumpio) ei ainakaan jaksa pitää umpiota edes sulana muutaman asteen pakkasesta eteenpäin, eikä kyllä jaksanut edellisessä bemarissakaan (e46 projektoreilla). Loskapaska ei sulanut, ja isommilla pakkasilla ei kyllä lumi tartu enää umpioihin..

    Itellä ollu niin 15e sarjoja kuin 160e sarjoja, enkä millään ole saanut umpioita sulamaan / tummumaan. Bemarissa oli lyhyissä 50w, muissa on tainnut olla 35w. Pitkissä aina 50w
  13. #43
    Mää mitään tiiä, kunhan länkytän, mutta eikös nyt suurin osa lampulle tulevasta sähvöstä muutu lämmöksi. Sitä on kyllä esim H7:ssa 55W eli 57% enemmän kuin 35Wattisessa Xenon-kloonissaan. Eli kyllä kait sille umpiolle tyypillisesti vaarallisinta on tuo lämpö.

    Ainakaan en usko, että Xenon olisi kuumempi kuin 57% sähkö-tehokkaampi Halogeeni.
    <p>2002-2014</p>
  14.  
  15. #44
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Watithan sen tehon kertoo mikä sitä lämpöä aiheuttaa, watit on xenonissa pienemmät ja valotehokin isompi, joten lämpöön jää selkeästi vähemmän tehoa verrattuna halogeeniin. Jos jotain umpion pilaantumista on, niin se johtuu jostain muusta kuin lämmöstä (UV tms).
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12