Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 124:sta
  1. #31
    Meni vähän liian läheltä. Mukava kaveri, oli kotimatkalla, oli 'kiire' kotiin perheen luokse työpäivän jälkeen.

    Soitin omaisille surunvalittelut.

    BF
    <p>R1200RT-2008</p>
  2. #32
    Onko keskikaiteiden tolpat jotenkin erilaisia kuin sivukaiteiden tolpat?
  3. #33
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (entelodontti @ Syys. 19 2011,12:43) kirjoitti
    Todellista, viimeistä syytä kaatumiseen emme kai saa koskaan tietää.

    Pikipaikka, ura, lätäkköä väistänyt auto, kunnon horjauttava vesiroiske, kuluneet kumit, kuskin virhe jne.
    Lehdet tietävät kertoa että syy oli vesiliirto mutta näkisin mielelläni lähdetiedot uutisissa.

    Oli syy mikä tahansa ei besserwisseröinti tuo menehtynyttä takaisin.

    Kaide on kuitenkin vääränmallinen ja vaarallinen kaksipyöräisellä kaatuvalle.
    Kaiteisiin voimme vaikuttaa tuomalla asiaa julkisuuteen ja antamalla palautetta esim.

    Liikenneturvaan joka on kaiteiden ykköslobbaaja Suomessa.
    Kysely kaiteiden tarpeellisuudesta ja siitä miksi turvallisuutta parannetaan yhden tienkäyttäjäryhman kustannuksella poikii ainakin "hauskoja" vastauksia ja ehkä jopa herättää ajattelemaan em. instanssissa.

    Itse lähetin tällaista palautetta:
    Lempäälässä kuoli 17.9.2010 näyttelijä Asko Sahlman
    kaaduttuaan toistaiseksi tuntemattomasta syystä moottoripyörällä moottoritiellä. Kuoleman aiheutti törmäys keskikaiteen pystytolpaan.
    Kun keskikaiteita pyrintään rakentamaan yhä useammalle tieosuudelle niin miten kaiteiden suunnittelussa on otettu huomioon niiden vaarallisuus moottoripyöräilijöille ja aiotaanko asialle tehdä jotakin.
    Moottoripyöräilyä itse harrastavana tuntuu kohtuuttomalta että turvallisuutta maanteillämme parannetaan yhden tienkäyttäjäryhmän kustannuksella.

    Muistakaa klikata "Kohtaan haluatteko että teille vastataan" kyllä.
    Pistin saman palautteen omalla nimellä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #34
    Täältäkin lähti palautetta omalla nimellä ja vastausta toivoen.
    SuperDuke 2011.
  5. #35
    Lainaa (nipo @ Syys. 19 2011,15:43) kirjoitti
    Onko keskikaiteiden tolpat jotenkin erilaisia kuin sivukaiteiden tolpat?
    On. Ne on eri paikassa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  6. #36
    Lainaa (iama @ Syys. 18 2011,20:06) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 18 2011,13:08) kirjoitti
    Lainaa (wama @ Syys. 18 2011,01:14) kirjoitti
    Joskus silloin pienenä yritin kovasti motarilla kaatosateessaja kovaa. Totesin uusien kumien olevan aivan mahtavat ja en voi ymmärtää vesilirtoa moottoripyörällä. Yritin kaikkeni. Höh...
    Et vissiin yrittänyt tarpeeksi. Tai sitten tiellä ei vaan ollut vettä tarpeeksi.

    Jos renkaat on hyvät, ja vauhti nyt jollain lailla järkevä olosuhteisiin nähden, niin ei vesiliirto motskarilla mikään kovin yleinen ilmiö ole. Mutta jos sitä onnistuu pyöränsä sellaiseen saamaan, on kyllä ihan hyvä mahku olemassa, että muuttuu kuljettajasta matkustajaksi.
    Niin, itse olen kaksi kertaa saanut pyöräni vesiliirtoon, ja kummallakin kerralla se on tapahtunut alle sadan vauhdissa. Viimeksi taisi olla tuskin 80 rajussa ukkosmyrskyssä, mutta siitä vain lähti koko tien ollessa vesipatjan alla.

    Ne, jotka eivät ole tätä kokeneet, tuntuvat usein kiistävän ilmiön olemassaolon. Vakuutan, että molemmilla kerroilla on ollut tarpeettoman jännää.
    Tasainen saderintama, hieman kovempikin sade on omalla tavallaan kohtalaisen "stabiili" ja "tien lukemisella" on silloin
    suurikin merkitys.

    Tämän loppukesän hyvinkin paikallisilla kuuroilla ja erityisesti
    niiden sisällä, siellä täällä olevat varsinaiset "tulvaryöpyt"
    ovat ihan todellinen ongelma ja monelle yllättäväkin riskitekijä.
    Näin varsinkin 100 / 120 alueilla.

    Omalla kohdalla tänä kesänä (taas) pari kertaa kotilolla (onneksi näin) riitti "sytyttämään lampun vintillä"..... ja saamaan hetkeksi otsanahan kylmäntahmeksi.

    Tienpinnan kunnossa tai laadussa motarilla ei ollut muutosta,
    vettä tuli toki "helvetisti", mutta kohdassa jossa pito
    sitten totaalisesti katosi, ei vedentulo lisääntynyt ainakaan
    havaittavissa määrin tätä ennen ajettuun.
    Paikka ei liioin ollut mikään "sammiopaikka" johon vettä
    kertyisi esim valumalla, tai muuten enemmän kuin
    edeltävälle tieosuudelle.
    Nopeus ei liioin ollut ns. veitsenterällä verran, vaan varsin
    maltillisesti ja "varmanpäälle"

    Paikkaan oli vain yksinkertaisesti osunut hetkeä ennen siihen tuloa selvästi rankempi lyhyt "spottikuuro".

    Ei tässä tarjota mitään selitystä tämän ketjun peruuttamattomalle tapahtumalle.

    Halusinpa vaan tuoda esiin omat kokemukset tämän loppukesän "veneilykokemuksista" ja siitä....
    miten salakavasti tuolla liikennöidessä tahtoo ihan inhimmillisesti herpaantua ja kadottaa.... jonkinlaista
    nöyryyttä.

    "Onni täällä vaihtelee".... ja rehellisesti sanoen.....
    kyllä sitä onneaan meistä jokainen kokeilee todellisuudessa
    varsin usein.... aina ymmärtämättä edes niin tekevänsä.

    Tiedä sitten... ihan selkeästi tämän kesän, ja varsinkin
    loppukesän sateet ovat olleet "hieman epätavallisia".....
    juuri tuollaisten "sateen sisään" nopeasti tulevien ja menevien,
    hyvin pienelle alalle "rojahtavien" vesimäärien takia.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #37
    Lainaa (villho @ Syys. 19 2011,10:45) kirjoitti
    Lainaa (yrmyli @ Syys. 19 2011,10:26) kirjoitti
    Pyörä lähtenyt Espoosta iltapäiväneljän maissa ja onnettomuus tapahtunut noin klo 17.00 Lempäälässä. Paljonko keskinopeus?
    Jos olet sitä mieltä, että noilla ennakkotiedoilla voi laskea keskinopeuden, niin miksi et sitä laskenut?
    Tarkkaa keskinopeutta on varmaan vaikea arvioida ja jotenkin tuntuu että kaikki iltasanomien jutussa ei ole kohdallaan. Lähtenyt -72 vuosimallisella moto guzzilla Espoosta noin klo 16.00 ja pamahtanut tunnin päästä noin 170 km päässä kaiteeseen Lempäälässä? On todella ollut kiire kotiin jos pitää paikkaansa.
    Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
  8. #38
    Jos saan oikaista: lähtenyt Tampereelta kotiin päin Espooseen.
    Ja tuskin ainakaan kokemattomuuttaan kaatui.

    Voimaa ja osanotto sukulaisille ja ystäville.
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  9. #39
    Lainaa (JIMJAK @ Syys. 19 2011,17:19) kirjoitti
    Jos saan oikaista: lähtenyt Tampereelta kotiin päin Espooseen.
    Ja tuskin ainakaan kokemattomuuttaan kaatui.

    Voimaa ja osanotto sukulaisille ja ystäville.
    Jos saan oikaista: Asui Tampereella, joten ajoi Espoosta Tampereelle
    Yamaha FZ6-N -06 -> BMW F800GS -11
  10. #40
    Lainaa (BadToThe Bone @ Syys. 19 2011,16:49) kirjoitti
    Tämän loppukesän hyvinkin paikallisilla kuuroilla ja erityisesti
    niiden sisällä, siellä täällä olevat varsinaiset "tulvaryöpyt"
    ovat ihan todellinen ongelma ja monelle yllättäväkin riskitekijä.
    Näin varsinkin 100 / 120 alueilla.
    Totta. Ja en tiedä olisiko maassamme voimakkaat paikalliset sateet jopa lisääntymään päin? Varsinkin kesän hellejaksojen päättyessä on nyt parinakin vuonna tullut jonkun kerran ajaessa vettä taivaalta siihen malliin, että pistänyt tuumimaan, olenko kotimaassa vastaavaa edes aiemmin nähnyt. Paha tietysti sanoa varmaksi, kun ei ole sademäärämittaria mukana.

    Tuollaiseen osuessa on syytä pudottaa ajonopeutta huomattavasti, oikeastaan siinä vaiheessa kun tielle alkaa jäämään useamman sentin "vesipatja". Ajourissa ei ainakaan kannata ajaa (no niissä nyt harvemmin kannattaa muutenkaan ajella) Ja siinä tulee varsin nopeasti myös sekä näkemis- että näkymisongelmaa, kun vettä tarpeeksi lujaa tippuu taivaalta. Onneksi moiset ryöpyt menee yleensä myös varsin nopeasti ohitse.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  11. #41
    Niin, liikenneturvallisuutta rakentaessa kaikki vaan ei ole samalla viivalla, jos liikut autolla saat täyden turvan, jos taas olet motoristi, paskat sen niin väliä ole vaikka pilkkoudut tolppin kun me ollaan tehty ne kaiteen *niin että motoristista paskat välitetään.
    Onneksi kaide on todella suunniteltu huolella juuri niin että et voi säilyä hengissä.
    Näin Suoli Neuvostoliitossa päättäjäryssät päättää juuri näin.

    Ps. Neuvostoliiton hävitessä sama paska nousi tänne Suoleen kun muualla länsimaisuus kehittyi.



    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  12. #42
    vähän ajat ylinopeutta ja se on törkeetä liikenteen vaarantamista. terästolppien sijoittaminen ulkokaarteeseen on liikenneturvallisuustyötä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  13. #43
    Näin se on, vaikka jokainen motoristi äänestäisi sormet ja varpaat yhteenlaskettuna noi kaiteet tuskin muutuisivat mihinkään autojen mukaan kun ovat ja tullaan suunnittelemaan/mitoittamaan.

    Onneksi vaijerikaiteet on Suomessa vielä todella harvinaisuus, saa pelätä koska sekin apinoidaan tänne...

    Osanottoni omaisille.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  14. #44
    Lainaa (lanat @ Syys. 19 2011,19:42) kirjoitti
    Niin, liikenneturvallisuutta rakentaessa kaikki vaan ei ole samalla viivalla, jos liikut autolla saat täyden turvan, jos taas olet motoristi, paskat sen niin väliä ole vaikka pilkkoudut tolppin kun me ollaan tehty ne kaiteen *niin että motoristista paskat välitetään.
    Onneksi kaide on todella suunniteltu huolella juuri niin että et voi säilyä hengissä.
    Näin Suoli Neuvostoliitossa päättäjäryssät päättää juuri näin.

    Ps. Neuvostoliiton hävitessä sama paska nousi tänne Suoleen kun muualla länsimaisuus kehittyi.
    "Turvalliseen liikenneympäristöön" tulee aina panostaa,piste.

    Suurin ongelma, liikenteessä ylipäänsä, on ASENTEET, PISTE!

    Virheitä, erilaisia sellaisia sattuu aina. Toisista ei seuraa mitään, toiset nostaa hieman pulssia, toisista seuraa eritasoista vahinkoa.... ja toisten virheiden seuraukset ovat
    katastrofaalisia ja lopullisia.

    Virheet eivät lopu liikenteessä muutoin kuin lopettamalla liikenne.

    Olennaisin asia on IHAN OIKEASTI ymmärtää ja hyväksyä....
    omaltakin kohdaltaan se, että suurin ongelma on asenne....
    oma ja kanssaliikennöitsijöiden.

    Siksi "vääräksi asenteeksi" riittää pelkästään ajattelemattomuus ja riittämätön tarkkaavuus.

    Liikenne ei ole mikään "kaunis uni", jossa ollaan nuoria, kauniita, vahvoja ja särkymättömiä.

    Aivan sama millä mennään ja missä, kun summa summarum on
    "liikkeen pysähtyminen seinään" hölkkävauhtia kovemmasta kyydistä...... jälki on useimmiten sotkuista.

    Tämä on se fakta ja suhteellisuus joka meillä kaikilla katoaa johonkin liian usein....... ja mitkä asiat meillä on siellä
    vaakakupeissa.

    Tässä on realiteetit ilman jeesusteluja.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #45
    Noinhan se on, miten "luu" sen runoilee ja elämässä muutenkin...

    Mikä ihmisiä vaivaa, kun omille tösseille pitää syyllinen aina löytää jostain ulkoisesta tekijästä
    Elä ja anna muiden roudata.
  16. #46
    Harmi, ku dikkaan siit ihmistenpuolueesta nyt yks janari vähemmän itse ajan noil 2 kaista teil ain ooikeaa kaistaa kaukan kaiteesta, kun tääl etelä karjalas noit venakoit o liikentees aika paljon, ni ei tuu ainakaan kiilatuks jonkun urpon ajaessa silmät kiinni.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  17. #47
    Jos se on varma juttu (onko?), että otsikon motoristi kuoli siksi koska osui kaiteen pystypuuhun, niin tässähän on painava peruste alkaa vaatimaan suojakaiteiden rakenteiden parantamista. Lisäkaide alas rupeaisi tietysti isommassa mittakaavassa kustantamaankin melko huomattavasti, joten ihan helpolla ei sellaista muutosta tule.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  18. #48
    Sylly:n avatar
    Liittyi Aug 2011
    The United Arab Emirates, Al Ain
    Broidi oli ensimmäisten pysähtyneiden autojen joukossa menossa auttamaan. Ensimmäisten joukossa oli myös vapaalla ollut ambulanssityöntekijä ja anestesialääkäri. Tilanteen surullisuus oli selvinnyt kuulemma heti. Keskikaiteen pystytolpat olivat pysäyttäneet kaatuneen vauhdin kohtalokkain seurauksin. Tosin kypäräkin oli irronnut. Pyörää tutkittaessa ajatuksia oli herättänyt kumit. Etukumissa oli kulutuspintaa ollu millin luokkaa ja takakumista paistanut melkein kudokset. Suoraansanottuna "slixi"

    Monta asiaa monessa eikä mikään niistä ole päivän selvää.

    Voimia omaisille, ystäville ja työkavereille...
    BMW F800GSA -17
  19. #49
    Lainaa (pecha @ Syys. 19 2011,22:10) kirjoitti
    Jos se on varma juttu (onko?), että otsikon motoristi kuoli siksi koska osui kaiteen pystypuuhun, niin tässähän on painava peruste alkaa vaatimaan suojakaiteiden rakenteiden parantamista. Lisäkaide alas rupeaisi tietysti isommassa mittakaavassa kustantamaankin melko huomattavasti, joten ihan helpolla ei sellaista muutosta tule.
    Joo varmaan luvataan että parannusta tulee ja sitten lupaus unohdetaan. Vähän niin kuin vaijerikaiteissa. Yksi kuollut, ja luvattiin ettei niitä enää tehdä. No ei menny kauaa kun taas vedettiin vaijeria kaistojen väliin.

    Ja maksaa se kaide muutenkin. Jollakin kustannusperusteella se on siihen päätetty laittaa. Kai nyt siihen voisi tehdä lisäinvestoinnin jotta säästyisi lisää ihmishenkiä? Toisen kaiteen alemmas vaikka.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  20. #50
    Lainaa (tilma @ Syys. 19 2011,10:55) kirjoitti
    Moi

    Mitä mieltä olette, pitääkö keskikaiteissa olla kaide myös lähellä tienpintaa ettei törmäisi niihin pystypalkkein jotka kyllä tappaa niihin osuessa.

    -jami-
    pitäisi.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  21. #51
    Tuntuuko kenellekään tutulle, että 'ajetaan nyt tässä syksyllä nämä renkaat loppuun ja keväällä uutta alle'?

    Tässä siis renkaissakin ilmeisesti sanomista, vaikka muitakin tekijöitä lienee. Kaiteet tietysti se lopullinen niitti.
  22. #52
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 20 2011,08:43) kirjoitti
    Tuntuuko kenellekään tutulle, että 'ajetaan nyt tässä syksyllä nämä renkaat loppuun ja keväällä uutta alle'?

    Tässä siis renkaissakin ilmeisesti sanomista, vaikka muitakin tekijöitä lienee. Kaiteet tietysti se lopullinen niitti.
    Pitäkää hyvänen aika renkaat kunnossa. Loppukesällähän niitä saatte edullisemminkin jos vain varastoissa löytyy.
    <p>.</p>
  23. #53
    Lainaa (3JJ @ Syys. 19 2011,22:52) kirjoitti
    maksaa se kaide muutenkin. Jollakin kustannusperusteella se on siihen päätetty laittaa. Kai nyt siihen voisi tehdä lisäinvestoinnin jotta säästyisi lisää ihmishenkiä? Toisen kaiteen alemmas vaikka.
    Niinpä. Lienee kuitenkin osastoa ´helppo sanoa, mutta vaikeampi toteuttaa käytännössä´. Mistä esimerkiksi rahat otetaan? Ei varmaan ole aivan pikkusummista kuitenkaan kyse, jos KAIKKI nykyiset kaiteet pitäisi muuttaa tuollaisiksi 2 kaiteen versioiksi. Tienpidon määrärahoista kun on vielä nipistetty viime vuosina aika rajusti muutenkin.

    Sinänsä en ollenkaan vastusta ajatusta, jos joku vain keksii jonkun realistisen rahoitusmallin sen totetuttamiseen. Muutoin se varmastikin jää pelkäksi haaveeksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #54
    Lainaa (hidas57 @ Syys. 20 2011,08:43) kirjoitti
    Tuntuuko kenellekään tutulle, että 'ajetaan nyt tässä syksyllä nämä renkaat loppuun ja keväällä uutta alle'?
    Suomessa kevätkausi, touko-kesäkuu on yleensä kuivaa aikaa, sateisempi ajanjakso alkaa noin suunnilleen juhannusaattona.

    Keväällä asfaltti on myös karkeaa ja kuluttaa renkaita nopeasti.

    Eli renkaat kannattaisi ajaa loppuun keväällä, että loppukesästä olisi tuoreet alla.
  25. #55
    rahat voisi kerätä sakottamalla nolla toleranssilla, varsinkin motoristeja.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #56
    Lainaa (pecha @ Syys. 20 2011,10:02) kirjoitti
    Niinpä. Lienee kuitenkin osastoa ´helppo sanoa, mutta vaikeampi toteuttaa käytännössä´. Mistä esimerkiksi rahat otetaan? Ei varmaan ole aivan pikkusummista kuitenkaan kyse, jos KAIKKI nykyiset kaiteet pitäisi muuttaa tuollaisiksi 2 kaiteen versioiksi. Tienpidon määrärahoista kun on vielä nipistetty viime vuosina aika rajusti muutenkin.

    Sinänsä en ollenkaan vastusta ajatusta, jos joku vain keksii jonkun realistisen rahoitusmallin sen totetuttamiseen. Muutoin se varmastikin jää pelkäksi haaveeksi.
    Ei siihen mitään rahaa tarvitse: Revitään kaiteet irti ja myydään metalli Kuusakoski Oy:lle.
    Kaiteitahan käytetään täysin tarpeettomissakin paikoissa, kuten moottoriteillä. Jos niillä halutaan estää vastaantulijan puolelle ajautuminen, sama voidaan tehdä helpommin, halvemmalla ja kestävämmin muotoilemalla pientareita.
    Jos vanhat kaiteet halutaan välttämättä säilyttää, ei niihinkään tarvitse toista kaidetta rakentaa, koska alleajosuojaksi riittää huomattavasti kevyempikin viritys (jopa ne ehdottamani muoviset tolpansuojat).
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  27. #57
    Lainaa (vetomies @ Syys. 20 2011,10:21) kirjoitti
    Kaiteitahan käytetään täysin tarpeettomissakin paikoissa, kuten moottoriteillä. Jos niillä halutaan estää vastaantulijan puolelle ajautuminen, sama voidaan tehdä helpommin, halvemmalla ja kestävämmin muotoilemalla pientareita.
    Eihän moottoritiellä kaiteiden tarkoitus ole estää vastaantulijan puolelle ajautumista vaan ajoneuvojen ajautuminen viepiin/jyrkänteisiin yms. esim. NÄIN ja tuollaisiin paikkoihin on kaiteen laitto huomattavasti halvempaa/helpompaa kun pientareen muotoilu...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  28. #58
    Lainaa (vetomies @ Syys. 20 2011,10:21) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Syys. 20 2011,10:02) kirjoitti
    Niinpä. Lienee kuitenkin osastoa ´helppo sanoa, mutta vaikeampi toteuttaa käytännössä´. Mistä esimerkiksi rahat otetaan? Ei varmaan ole aivan pikkusummista kuitenkaan kyse, jos KAIKKI nykyiset kaiteet pitäisi muuttaa tuollaisiksi 2 kaiteen versioiksi. Tienpidon määrärahoista kun on vielä nipistetty viime vuosina aika rajusti muutenkin.

    Sinänsä en ollenkaan vastusta ajatusta, jos joku vain keksii jonkun realistisen rahoitusmallin sen totetuttamiseen. Muutoin se varmastikin jää pelkäksi haaveeksi.
    Ei siihen mitään rahaa tarvitse: Revitään kaiteet irti ja myydään metalli Kuusakoski Oy:lle.
    Kaiteitahan käytetään täysin tarpeettomissakin paikoissa, kuten moottoriteillä. Jos niillä halutaan estää vastaantulijan puolelle ajautuminen, sama voidaan tehdä helpommin, halvemmalla ja kestävämmin muotoilemalla pientareita.
    Jos vanhat kaiteet halutaan välttämättä säilyttää, ei niihinkään tarvitse toista kaidetta rakentaa, koska alleajosuojaksi riittää huomattavasti kevyempikin viritys (jopa ne ehdottamani muoviset tolpansuojat).
    Entäs esimerkiksi moottoriteiden rampit? Ihan joka paikassa ei ole edes tilaa alkaa rakentelemaan jotain maavalleja (ja vaikka tilaa olisi, ei sekään taida tapahtua vallan ilmaiseksi?)

    Ja se kaide ei varmaankaan toisaalta saisi rakenteensa puolesta mennä heti aivan päreiksi, jos siihen törmää henkilöautolla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #59
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Osaako joku laittaa tapahtumapaikkaa kartalle?
    1000
  30.  
  31. #60
    Lainaa (pecha @ Syys. 20 2011,10:02) kirjoitti
    Lainaa (3JJ @ Syys. 19 2011,22:52) kirjoitti
    maksaa se kaide muutenkin. Jollakin kustannusperusteella se on siihen päätetty laittaa. Kai nyt siihen voisi tehdä lisäinvestoinnin jotta säästyisi lisää ihmishenkiä? Toisen kaiteen alemmas vaikka.
    Niinpä. Lienee kuitenkin osastoa ´helppo sanoa, mutta vaikeampi toteuttaa käytännössä´. Mistä esimerkiksi rahat otetaan? Ei varmaan ole aivan pikkusummista kuitenkaan kyse, jos KAIKKI nykyiset kaiteet pitäisi muuttaa tuollaisiksi 2 kaiteen versioiksi. Tienpidon määrärahoista kun on vielä nipistetty viime vuosina aika rajusti muutenkin.

    Sinänsä en ollenkaan vastusta ajatusta, jos joku vain keksii jonkun realistisen rahoitusmallin sen totetuttamiseen. Muutoin se varmastikin jää pelkäksi haaveeksi.
    Noh, eikös just Jyväskylän alapuolelle rakenneltu tuota 4 tietä uusiksi ja silppuri kaiteet tais sinnekkin tulla kaupan päälle.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
Sivu: 2 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen