Tänään renkaanvaihdon yhteydessä tarkistivat kardaanin.
Ei kulumaa havaittavissa mutta uusivat tuon joka tapauksessa ensi kuussa, kun osat saapuvat.
Näin siis Tallinnan Hondalla.
Jokos näitä on Suomessa vaihdettu?
no se ol vesku täs vaa moi.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Jaa; tulee Virossapäin jonninverran käytyä. osaatko verrata hintoja suomen hintoihin? Paljon Virolaisten kanssa tekemisissä ja tuo alkujäykkyys on tuttua jo ihan meidän kantasuomalaisten kanssa.
Tiedätkö muuten vielä luotettavaa autopeltikorjaamoa? Mulla olis Vitossa vähän laitettavaa![]()
T7
Suomen huoltohinnoista en ole ihan perillä mutta tuolta näkee Viron hintoja: http://catwees.ee/bikes/ (->teenindus ->hinnakiri)
Tähän isoon vifferiin 12tkm huolto maksoi viime kesänä kutakuinkin 150e. 24tkm huolto on edessä ehkä kesäkuussa, jolloin tiedän tuosta tarkemmin.
En ole autopeltiseppää tarvinnut muuta tuolla olen muoviosia pari kertaa laitattanut ja jälki ollut tosi hyvää: http://www.bacania.ee/
Tekevät myös ainakin pienempiä peltitöitä.
Ok, kiitti. Onhan noita huoltohintoja tosin suht vaikea vertailla suoraan hinnan perusteella kun ei tiedä mitä kaikkea pitää sisällään. Lähinnä kait tuo työtuntien hinta on aika ratkaiseva.
Mulla 48tkm huolto otti 6h X70€ (työtunnin hinta on suomessa yleensä 70-80€) eli pelkät työt 420 €.
oista isoista huolloista olen käynyt ottamassa leiman. Muut pikkuhuoltotarpeet ja öljynvaihdot tietty itse sen mitä osaa.
Ok; täytyy etsiskellä. Tässä peltihommassa hommassa lähtee ainakin 1000-1500€ hinnasta pois Viron puolella.
T7
Tänään kevään ekat tyypit. n.130km. Olipas mukava lyödä akku kiinni ja lyödä tulille taas kuin palmun alta.
Pyörähti 60tkm mittariin ja edelleen hymyssäsuin ilman pienintäkään ongelmaa. En muista että olis starttinappulaa koskaan täytynyt kahta kertaa painaa..joo ei muuta
(jaa kerran kun Yusan akku zippas...ny on bilteman geeli ja toimii hyvin)
T7
Kardaani vaihtuu ensiviikolla, sopivasti ennen Ranskan kevätlenkkiä. Saakohan vanhan aksilan mukaan ? Siitähän sais rehvakkaamman makkaratikun kokoontumisajoihin.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Minulla oli tarkoitus saada tuo korjaus tehtyä talvisäilytyksen aikana. Tällä viikolla aloin kysellä joko tuo korjaus on tehty että pääsisi ajelemaan. Minulle sanottiin, että maahantuojalla ei ole osaa toimittaa eli korjaus siirtyy eikä ollut edes varmaa tietoa koska tuo osa voisi olla saatavilla (ehkä vasta kesäkuussa)
Ilmeisesti osia kuitenkin on jos sinullekin on aika varattu.
Pitää varmaan soitella muillekin Hondan merkkihuolloille täällä kaakonkulmalla jos jostain sais korjauksen sovittua.
Viimeksi muokannut: YKa; 15.04.2016 klo 21:19.
ex VFR 1200F 2010
Tampereen Bike Worldissä vaihdettu. Taisi olla toinenkin Crosstourer rivissä kun hain omani. Että on niitä osia jossain päin Suomea..
Husqvarna 701LR
Nyt on kepukka vaihdettu. Sanoivat, että kaikkiin kyllä vaihdetaan, mutta osia tullee hiukan tipoittain. Vanha lähtee tehtaalle (siis keppi), eipä tuossakaan 31 tkm ajettuna mitään vaivaa ollut.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
Taas olisi renkaiden vaihto edessä! Mitkä on parhaat?![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Heidenau K60 Scout
..paras kompromissi... Kadulle mä laitan Dunlop Trailsmartit.
Sori, oli pakko..!![]()
Husqvarna 701LR
Äffässä oon kokeillu:
battlax 021
Z8
roadsmart 2
PR3
angel GT (A)
Mun mielestä näistä paras oli Dunlop Roadsmart2 sekä ajettavuudeltaan että pidoltaan.
Z8 oli mun mielestä paskin ja huono märkäpito
Battlax kului nopeesti mut taittui hyvin .
PR3 etunen kului mulla oudosti ja alkoi tuntumaan tosi oudolta jo puolessavälissä kulutusta. Tuntui, että lähtee hitaissa jyrkissä etupää alta jatkuvasti. Tunnetusti hyvä märkäpito.
Kaikissa on loppupeleissä hyvä kulutuskestävyys; se riippuu niin monista jutuista omassa ajossa. Ite ajelen aika rauhallisesti.
Ajan yksin hyvin kevyellä kuormalla. Mulla on vielä yksi setti Angelia käyttämättä; sen jälkeen ajattelin ottaa/kokeilla jotain vähän pehmeämpää.
Anyway tosiaan vaikee sanoo toiselle mikä on paras; näin muistelen itse kokeneeni.
T7
Ensiasennusrenkaana oli Roadsmart, kesti tasan 5tkm - ei näitä enää.
Toisena Battlax 023 GT, kesti hyvin 15tkm - olisko ollut vähän liukas.
Nyt alla PR4, toistaiseksi toiminut hyvin - kilometreistä en vielä tiedä mutta antaa luottoa sadekeleillä.
Mitenköhän muuten nuo ensiasennusrenkaat; onkos ne jotain huonompaa laatua. Mulla ensiasennusrenkaina oli nuo batlaxit ja kului kanssa tosi nopeesti
Noi keskeltä vahvistetut mallit luonollisesti kestää kauemmin, mut olisko niin, että pystymmässä asennossa huonompi pito. Voisko johtua keskiosan kovemmasta seoksesta tms, vai onko vaan kudos vahvistettu? En näistä tiedä, mutta yksin ja pikkukuormalla pääsääntöisesti ajellen taidan mieluummin ottaa vähän pehmeämpää jatkossa kulutuskestävyyden kustannuksella.
PS. jos joku tarttee Bags- Collection tankkilaukun hevosenkenkää (ei elektro) niin otin just pois. Saa vaikka vitosella.
Jep; kenkä meni lipalle.
T7
Tuo ensiasennusrenkaiden huonous on jäänyt mysteeriksi. Melkoisen huonoa mainosta merkille, jos niitä on kakkoslaatuisena uusissa pyörissä.
GT renkaat on luonnollisesti kovempia mutta tuo 023 GT tuntui olevan liukas myös reunoiltansa.
Tästä syystä päätin kokeilla PR4 ilman GT:tä, jos tuo kestää huoltovälin, niin saattaa olla oikein passeli rengas tähän pyörään.
Hevosenkenkää en tarvitse mutta jos jollain on ylimääräinen orkkis touring lisäpleksi, niin siitä olen kiinnostunut.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Mulla olis tuollanen. Pitää vaan tsekata, että siinä on kaikki tarvittavat asennuspalikat; muistaakseni on. Ainoa mikä tulee mieleen, niin siinä asennuksessa tartti jotain mukana tulevaa 2-puolista liimateippiä, jota ei tietty enää ole. Tuon en usko olevan ongelma.
Olikos niin, että asustelet muillamailla? Onko mahdollisuuksia päästä Helsinkiin tsekkaamaan. Jos palikat on tallella ja kunto sun mielestä kohillaan niin jos vaikka 95€ olis passeli hinta. Taitaa olla edelleen yli 200€, joka on mun mielestä kyllä naurettava ryöstöhinta kyseisestä lirpakkeesta.
T7
Meni sitten alkup. akkumulaattori Yuasa - ja kerrasta.
Siis ikää sille tuli tuo 6 v, ja kun uusi vastaava maksaa n. 150 egeä, ei siis mitään mieltä suoda mitään ajatusta jollein Bilteman tms. akuille.
<p>.</p>
Perus Pertsa motoristi pärjää oikein hyvin vaikka PR2:lla sateessa kuin sateessa.
Tietysti jos on kovan luokan kuljettaja ja vetelee sadekelillä mutkapätkiä suunnilleen kuin kuivalla kelillä, saattaa PR4 olla maineensa väärtti.
Nimim. satoja kilometrejä Saksan vapaitten nopeuksien teillä sadesäässä - myös yöllä!
<p>.</p>
Kartaani vaihtui eilen. Ylläri oli se, että huoltomies oikein pyysi katsomaan vanhaa. Aivan selvä pykälä oli kun niveltä liikutteli, eli vaihtoon olisi mennyt joka tapauksessa joskus. 23tkm..
MotoRauma hoiteli homman tyylillä.
TEAM CAMPARI
BMW R1250 GS Adventure
EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,
http://ekoteko76.blogspot.fi
Vaihdoin alle Continental Road Attack 2 EVO.
Hyvin on toiminut!!![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18