Jos toimii samalla tavalla kuin RR:ssä, niin kierrä servo asentoon auki. Ujuta vaijeri ulos servon nylon-pyörästä. Työnnä ylimääräinen vaijeri pois tieltä, tarkista onko läppä auki ja jos ei ole, paina sormella kevyesti läppä ylös. Lopuksi kierrä servo takaisin alkuperäiseen asentoonsa.
Ja ennen katsastuskonttorille menoa tehdään sama toisinpäin.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Joo,toimii samallatavalla kuin rr:ssä,ei tarvitse muuta tosiaan kun servon päästä vaijeri irti ja kiertää servo kiinnipäin niin ei vikavalo syty,syttyy jos ei kierrä servoa.PP3:set on loistavat ajaa,ei lipsu ja pyörän ohjattavuus on aivan eri luokkaa kuin touringkumeilla.Just tulin reilun 300km mutkatie kurvailusta kotiin ja voin todeta että luottoa renkaisiin on,ennen pettää meikäläisen pää kuin kuin renkaiden ominaisuudet.Paineista senverta että kannattaa melkeinpä laittaa suosituspaineet,kokeilin korotetuilla paineilla mutta toimii mielestäni paremmin suosituspaineilla.Ei muuta kuin :ja nyt ajon jälkeen
r
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Edellinen setti oli tuon 12 tkm.
Tällä setillä olen nyt ajanut 9 - 10 tkm ja sen pari tonnia vielä ajaa.
En voi käsittää, että Busalla ja K1300S:llä on ajettu näillä 15 - 18 tkm, niin kuin on kerrottu.
Tuon takaiskarin vaihdon jälkeen olen nyt ajanut muutamia satoja kilsoja ja kyllä se asialliselta nyt tuntuu. Samaa tasoa kuin etupää ja siinähän ei asiantuntijoidenkaan mukaan suurempaa moitetta ole ollut.
<p>.</p>
Minkälaisia kokemuksia olet kuluneen kauden aikana uudesta istuimesta saanut?
Itse sain pyöräkaupan yhteydessä kaksi satulaa ja ajattelin tulevana talvena laittaa toisen uudelleen päällystettäväksi. Saisi tuota liukkausongelmaa pienennettyä ja samalla geelillä vielä pikkasen lisämukavuutta.
ex VFR 1200F 2010
Kiitoksia läppä ja vaijerivinkeistä. Nappasin vaijerin yläpäästä kokonaan servon pylpyrästä irti. Vaikutukset pelkästään positiiviset.
Saapi nähdä, että miten käy Apparan melumittauksessa, no, onhan siinä killeri paikoillaan, se läppä vaan alas.
<p>.</p>
24tkm huolto teetetty. Lisätöinä jarrunesteiden vaihto, peräöljyt, seisontajarrun palat ja ilmansuodatin. Kaikki pakoventtiilit vaativat säätöä, imupuoli oli ok. Kustannus vajaa tonni.
Viime syksynä takuuseen vaihdettu takaiskunvaimennin toimii edelleen. Alkuperäisen esijännityksen säätö jumittui täysin.
Edelleenkin mainio laite. Ei muuta kun![]()
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
Oliko venat tiukalla vai löysällä?Melko härskin hintasia nuo huollot![]()
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Tuli se servon vajeri irrotettua yläpäästään,
jumatsuikka johan rupes vifferi höpöttämään.
Samalla väheni se hidasajo rykiminen huomattavasti.
Olikos Motoristi58:lla samanmoisia kokemuksia?
Siinä vajeria irrotellessa huomasin että
kyseisen puolen sivuposki on murtunut,eli takuuseen taitaa mennä.
En muista onko asiasta ollut täällä juttua mutta
tuolla maailmalla niitä on mennyt enempikin.
Täytyy Bikewordiin kai se kausihuolto tilata niin saavat
samalla vaihtaa sen surullisen kuuluisan takaiskarin ja
posken.
Onkohan tehdas noita kyseisiä osia päivitellyt?
White punks on dope!!
Minulla -10 malli ja 1. parannus rykimiseen oli ECU:n päivitys.
Tämä läppähoma paransi tilannetta edelleen, 6-vaihteella 2000 rpm taajamissa n. 55 kmh menee
nätisti.
Johtuiko muheimmista höpötyksistä pikkukierroksillakin vai mistä, tuntui että tankillisella ei päässyt pitkääkään matkaa ja kävi epäilys p.aineen kulutuksen kasvusta, tein mittauksen.
Piripintaan ja 90 km ajoa 2/3-osaa motarilla 130 kmh ja loput 110 - 120 kmh -> tolpalle ja piripintaan, 4,8 l meni eli n. 5,3 l/100 km ja tämä on se säästöajon kulutus, eli no problem. Sittenhän sitä palaa kun viännetään.
Alusta:
Takaiskari kun uusitaan, vanhaa varastoa ei ole, eli varastossa on uuden mallin iskaria joihin laatuparannuksia on tehty.
Reilun tonnin olen nyt ajanut ja parannusta on tullut. Pikasäätö toimii ja 2-päälläkin isot heitot ottaa vakaammin, siis kanteissa. Nyt ajelen 1-päällä 7-9 napsua pehmeämpään suuntään - säädöllä, 2-päällä pari kolme pykälää ja matkakamat lisäksi, niin jäykimmällä. Eli pehmeämpään suuntaan olen mennyt. Paluuvaimmenuksen ruuviin en ole koskenut.
Etuiskareissa laitatin huollossa 15W öljyt (manuaaali suos. 10W - 15W, ei tietoa kumpi on ensiasennuksessa).
Jousen esikiristystä löysäsin tehdasasetuksesta pari milliä pehmeämmäksi ja paluuvaimennus 7 napsua pehmeämpään suuntaa, eli etupäätäkin pehmeämmälle. Minusta sekin on nyt mukavampi kuoppaisilla teillämme.
Näillä muutoksilla tämä on varmasti parempi, kuin kaupasta uusi ulos ajettu, ainakin minun massoilla ja ajoilla.
Edit, lisäys.
Tätä alustasäätöä ajatellen matkavarustukseen tulee kuulumaan pikkumeisseli, jolla paluuvaimennusta saa säädettyä hetkessä tiukemmalle, eli isoille teille alustaa kovemmalle ja Alppien syheröille päinvastoin.
<p>.</p>
Onko nyt uudella jousipaketilla säätö kireämmälle helpompaa kun omassa kun kiertää kireämmälle niin ei onnistu ilman runsasta voimasanojen käyttämistä ...kele eikä sittenkään meinaa onnistua, aukipäin helpommin.Pitää käydä huollossa josko vaihtaisivat uuden.Tuli tossa parinpäivän aikana veivattua n.1300km mutkateitä ja pelkkääKulutusta en ole tarkkaan mittaillut mut äkkiseltään laskettuna n. 6-8L menny,samapa tuo,menee mitä menee.On muute sporttirenkailla mutkateilla mopedi sen oloinen veivata ku olis useammankymmentä kiloa laihtunut tourinkikumeihin verrattuna,useammin saa kyllä uusia.Kaikkee ei saa samasssa paketissa renkaissakaan...
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Juuri tuon jousen esikiristyksen säätönupikan jymähtäminen kiinni, kuin kärpäsen paska Junttilan tuvan seinään, oli syynä koko paketin uusimiseen ja nythän sitä kiertää nätisti.
Myös tähän kiinni jymähtämiseen maahantuojan mukaan on paneuduttu, eikä pitäisi nyt jymähtää - aika näyttää...
Minun bensafilosofiani: että kaikki käytetään mikä tankkiin laitetaan - ja sillä siisti.
Tuo säästäkulutuksen tietäminen sen vuoksi, että Dolomiiteilla, varmasti myös Slovenia Kroatia linjalla tolppia ei joka lähtöön löydy ja mitkä löytyvät - automaattiasemilla ei kortti välttämättä käy, vaan käteinen, jolloin piripintaan ei tankkia saa, ellei isolla setelillä otettua ylijäämää jätä muille. Siis tieto, että toimintasädettä saa tosi tiukassa paikassa venytettyä 300 km:iin, rauhoittaa kummasti.
Täytyypä mitata mitä Vifferi vie reippaassa autobahn siirtymässä. meneekö yli 10 l/100 km, vai jääkö alle.
Voin vain kuvitella ajamisen rentouden mutkapätkillä Sport-profiilin kumeilla, kun ero on valtaisa vaihdettaessa kulmikkaiksi kuluneet Touring-profiilin kumit uusiin vastaaviin.
<p>.</p>
Minkälaiset valkkasit? Itse kokeilin Dunlopin SportSmart renkaita ja ainakin omalla varovaisella tyylillä en huomannut mitään erityistä (odotin enemmän kun olin aina käyttänyt tourinkikumeja). Muuta kuin että uudet on aina uudet. Nyt pitäisi taas miettiä mitä seuraavaksi.
Edit: muistin rengastyypin väärin.
Viimeksi muokannut: Pete2; 31.07.2013 klo 10:06.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
No nyt on hieman faktaa. 6000km takana 3viikkoa ja aivan loistava on tuo penkki. Ei ole liukas; "urheilulliseen" ajoon ehkä vähän turhankin pehmeä. Nahkahousuilla ajo 960km pätkä ei tuntunut missään.
Kyytiläinen on ollut vain parin-kolmensadan kilsan lenkin kyydissä, mutta sanoi eron vanhaan olevan huomattava. Kyytiläisen puoli leveni myös hieman ja geelin ansiosta on nyt kuulemma mukava istua. Kyytiläiselläkin on nahkahousut, mutta tuon modauksen jälkeen toimii muillakin hyvin. Nahkahousuissa on kuitenkin mun mielestä ehdottomasti paras ajaa matkaa...
T7
Täytyypä mitata mitä Vifferi vie reippaassa autobahn siirtymässä. meneekö yli 10 l/100 km, vai jääkö alle.
Morjensta,Viffe meni n.6.3L kulutuksella baanalla kun pitää gps-nopeutta 180-240km/h.Saksasta ja ainakin Italian puolelta tais olla muuallakin alkoholintonta bensaa 100 oktaanista W-Poweria ja jotain 102 oktaanista.Kulutus pienineni huomattavasti,moottori kävi paremmin ja tehoa oli paremmin.Tietysti kulutukseen vaikuttaa baanalla ajossa myös se että siirrytään tunnissa 200km kun syötetään tasasesti yhtämittaa ja kone käy kuumana.Välillä kun joutuu hidastamaan niin esim.kun 160kympistä vääntää tupen pohjaan niin on aika hätäseen taas 240 vauhtia baanalla.Niin ja Pilot Power 3:silla mennään nyt.
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
ex VFR 1200F 2010
Kävinpä minäkin iltapuhteina nappaamassa äänenvaimentimen läpän vaijerin servon päästä irti. 20km testikierroksen perusteella ehdoton ehkä alakierrosten nykimisen vähenemiselle. Tyhjäkäyntiä pyörii selkeästi tasaisemmin. Äänimaailma päivittyi skootterista moottoripyörään.
Samalla havaitsin että ovat huollossa läjänneet katteet jotenkin niin, ettei sivukatteiden ja tankin muovien sauma mene enää yksiin vaan ylhäältä katsottuna irvistää.Toivottavasti eivät ole katkoneet mitään muoviklipsuja katteista. Pitänee käyttää katteet irti sopivan tilaisuuden tullen.
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
Kunnon tourinkia.
Oijoijoi, mukavaa luettavaa, varsinkin kun lähtö lähestyy. Tuo 160 -> tuppi nurin ja hätäseen 240 on niin yyberiä ja totisinta tosiasiaa, koittakoon ken ei usko.
Siis alle 5000 rpm. Kyllähän se ennenkin ärjäisi miehekkäästi, kun väänsi tuppea yli 5000 rpm ja läppä aukesi.
Edit. Täytyykin kokeilla tuon W-Powerin vaikutus Härmässäkin. Onkohan kellään muulla kokemuksia?
<p>.</p>
Välillä tulee seurattua tätäkin keskustelua. Pari kommenttia.
Tuo läppämodi antaa varmaan paremman äänimaailman, koska itselläkin aikanaan koeajolla siitä tuli sana skootteri mieleen.
Renkaista. PP3:lla olen ajellut nyt jonkin verran yli 7tkm ja näyttäisi olevan aineksia päästä yli 10tkm, kuten tähän mennessä kestävimmällä sporttirenkaalla, Sportsmart. PP3 on kyllä varsin hyvä yleisrengas, mutta saako siitä jotain etua touring-painotteisessa ajossa, en allekirjoita. Testien mukaan se on vähintäänkin yhtä hyvä sadekelin rengas kuin PR3 ja kestää öbaut saman ainakin itsellä. Nykyiset touring-renkaathan ovat tosi hyviä ja valinnan sporttirenkaan suuntaan voi kallistaa lähinnä radalla käynnit ja/tai hifistely, kuten omalla kohdalla.
V-powerista, vaiko nykyään W-power. Jotta oktaaneista olisi hyötyä, pitää moottorin olla varsin korkeapuristeinen (13:1 ja yli). Silloinkin oman kokemuksen mukaan ehkä lähinnä käynti on vähän tasaisempaa. Voiman osalta tuskin kenenkään kalibroitukaan persdyno voi eroa todeta. Onhan näitä tutkittu tieteellisemminkin.
Hyviä ajoja.
Morjens,
ainut haittapuoli kun suomesta ei saa alkotonta bensaa miltään mittarilta,W-Powerissakin on suomessa 5%alkoholia.ST1 yritti tuoda itse maahan alkotonta W-Poweria mutta kukkikset ym.asiasta mitään tietämättömät saivat torpattua tuonnin.Suomessa ei saa myydä kunnon bensaa koska päästöt vähentyisivät ja kulutus pienenisi saatikaan alkoholihaittojen aiheuttamat teknitset ongelmat vähenenevisät.Saksassa on tehty useita tutkimuksia joissa todetaan kaikissa päästöjen sekä kulutuksen kasvaneen alkoholipitoisten polttoaineiden myötä,samoin kuin että kovemmissa nopeuksissa ajettavalla baanalla ilmanlaatu on huomattavasti parempaa kuin köröttele nopeuksia ajettavilla teillä.Moottori kun vaan polttaa tehokkaammin kun se on kunnolla kuuma katit ym.ei tukkeennu joten täällä takapajulassa yritetään syöttää mitä ihmeellisempää shittiä kansalaisille lobbareiden toimesta.
Sorry,meni OT mutta oli pakko...
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Mulla on ollut alla (ensiasennusrenkaiden jälkeen BT Batlax muistaakseni; kuluivat nopeasti, enkä niistä oikein osaa sanoa mitään) Z8 ja PR3. Molemmat minusta ajo-ominaisuuksiltaan samantuntuiset. Ainoana erona mielestäni tuo PR3:en etunen muuttuu kuluessaan tosi raskaaksi...
Huomenna tulee alle RoadSmart2...pärjännyt ihan hyvin sport-touringtesteissä..itseasiassa paremmin kuin PR3.
Henkkoht en laita liikaa painoarvoa märkäpidolle, koska ajan sateella jokatapauksessa senverran rauhallisesti, jotta varmaankin kaikkien märkäpito riittää meikäläiselle.
Kulutuskirjanpitoa en reissussa tehnyt (niinkuin en koskaan), mutta motarilla tuo tasainen 160-170kmh tuntui passelilta vauhdilta kulutuksen suhteen. Siitä yli taitaa alkaa hörppimään.
Jokatapauksessa reissussa tulee senverran reippaampaa ajoa, että tuntui kuin moottori olisi "auennut" kotimaan
putputuksen jälkeen.
Alustan säätö on mulle edelleen aivan hakusessa....tuntuu kuitenkin reissun mutkien jälkeen siltä, että etujättöä/keulan kulmaa pitäisi saada pystymmäksi. Eli olisko sitten niin, että perää ylös ja keulaa alas. Tässä tarttisin kyllä viisaamman apua.......lauantainahan on tosin kesäpäivillä nuita klinikoita...
T7
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Posken kaksi kuusiokoloruuvia pois ja pääsee raottamaan riittävästi. Pylpyrän pyöritystä, että yläpään pidike tulee näkyviin, pienillä pitkäleukaisilla pihdeillä venksluttaen vaijeri irti ja pylpyrän pyöritys takaisin lähtöasentoonsa, niin kuin ylempänä kertoivat.
Varmistus, että läppä on auki ja vaikka auttaa sitä rukarilla, ja siinähän se.
<p>.</p>
En muuta osaa sanoa kuin että jos öljyä jäykistää niin tekee aika ison muutoksen vaimennukseen (kokemus CBF1000:sta). Minusta kääntyvyys on muuten aika hyvä, mutta kun nopeudet nousevat, niin hyrrävoimien takia ei tahdo kääntyä enää yhtä hyvin. Autobaana nopeuksissa kulkee kuin juna alkaa tuntua negatiiviselta asialta. Hiilarivanteet voisi olla kova sana.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.