http://www.cnn.com/2011/CRIME/09/13/...orcycle.crash/
propsit sivullisille avusta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kattokaa sitä vasemmassa kulmassa olevaa lihavaa pukumiestä ja sen esimerkillistä auttamista...
veikkaan, että kyseessä on auton kuski. käy nojailemassa peräkonttiin siihen tyyliin, että on sen auto.(MP-Nasu @ Syys. 13 2011,21:13) kirjoitti
lisäksi vähän enemmän shokissa kuin muut.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Pukumies oli varmaan auton omistaja... nainen oli ainut, joka "tahri" vaatteensa katsomalla auton alle
Ei ne poliisitkaan tuntuneet älyävän mitä pitäisi tehdä tai sitten pelkäsivät räjähdystä, olisivat kantaneet kaverin pois jos sivullinen ei olisi puuttunut peliin![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Yamaha FZ6-S
Nii, en tiiä oliko kuski vai ei. En ees "muista" että jotkut voi mennä shokkiinkin, kun itse en ole sen tyyppinen ihminen ollenkaan. Tosin, en mä kyllä kenenkään päälle ole ajanut eli siitä en voi ihan varma olla miten reagoisin mutta noin niinkun yleisesti mä olen se, joka elvyttää ja soittaa ambulanssin jne. kun muut häkeltyy.
Kävikö jostain ilmi että selviskö se veltto kaveri hengissä vai ei? Siinä tekstissä luki että "sivulliset pelastivat"..?
Edit: Jaa, linkki olikin jo tullut, eli hyvä homma että selvis!
^ jotkut on herkempiä, ja luulenpa että kaikki tavalliset ihmiset menee jonkinmoiseen sokkitilaan kun jotain aksidettia tapahtuu. Noi on kummia juttuja, itte en ole kanssa mikään herkkä ja kuvittelen olevani halkipoikki pinoon ja pelätään sitten myöhemmin tyyppiä. No, kerran sitten jouduin sormen haavaa näyttämään terkkarille. Siinä sitä sidosta avattiin ja ... ja ... yht'äkkiä alkoi jotenkin se huone huojumaan ja ... ja ... sitten tajusin, että multa on lähdossä taju justiinsa... Tuli kyllä niin puun takaa kuin joku voi tulla! Pikkupennusta asti multa on otettu verikokeita ja semmosia, eikä mitään.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Juu niinhän se on ja saa ollakin herkempiä. Ei vaan oo onneks tarvinnu pitkään aikaan olla semmoses tilantees et ois ihmiset shokissa.
Kaks kertaa olen ollu elvyttämässä/auttamassa, toinen kuoli ja toinen jäi henkiin. Tulihan niistäki jonkinmoinen shokki, mutta vasta jälkeenpäin. Mut niissä tilanteissa huomas miten eritavalla ihmiset reagoi.
Ja hyvin eritavalla yleensä toimitaan ollaanko osallisena tapahtumassa vai tullaanko siihen sivullisena auttamaan. Itse olen kanssa ollut elvyttämässä sivullisena muutamankin kerran ja pari kertaa itse kolarissa osallisena.(MP-Nasu @ Syys. 14 2011,07:17) kirjoitti
Osallisena on syystä/toisesta ihan pihalla, sivullisena ei mitään ongelmia.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Olen kyllä sivullisiakin nähnyt enemmän kuin pihalla silloin, jos vähänkin verta tai suolenpätkiä näkyy. Kerran jopa eräs tällainen valehteli jostain syystä, että olisi soittanut lanssin, vaikkei ollutkaan. Heillä ei siis oikeasti aivot toimi lainkaan noissa tilanteissa, mikä kannattaa ottaa huomioon ja tehdä itse mitä parhaaksi näkee heistä välittämättä (ei huono ohje muuallakaan).(seppo02 @ Syys. 14 2011,07:47) kirjoitti
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Joo mullakin oli tilanne jossa siis illanistujaisissa kaveri ensin hyperventiloi ja sitten lakkas hengittämästä. Mä soitin ambulanssin, elvytin, ja kun vielä häkestä soittivat takaisinpäin sillävälin kun ambulanssi oli matkalla niin kaksi muuta paikalla olevaa oli niin shokissa ettei osanneet vastata puhelimeen vaan jouduin keskeyttämään elvytyksen puhelun ajaksi.
Mitenköhän suomessa olisi asia hoidettu? Varmaan olisi vaan kiroiltu, kun liikennettä hidastetaan, tööttäilty, ajettu ohi ja henkilö olisi saanut rauhassa kärventyä romujen alla.
On meinaan tässä maassa välinpitämättömyys sitä luokkaa nykyään.
Edit: Jotta ei menisi pelkästään purnaamiseksi nykymenosta, niin pitää kyllä nostaa hattua ko. tapauksen auttajille. Hienoa toimintaa
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310