No ei varmaankaan tule, mutta piti heittää rikka soppaan.
Mun 1050 Tiger rohisee, piipittää, naputtaa ja paukkuu. Se on merkki siitä, että se toimii. Tyytyväinen olen ollut. Aikaisempi GS:ni ei sekään ollut niitä ihan samettisimpia kapineita, mitä tiellä liikkuu. Siinä vaihteet paukahteli, ruiskurungot läpätti ja laturi vinkui kuin sika. Ehjässä vehkeessä. Tulpat korviin ja menoksi.
Eikö kaikki toleranssit joissa ilmoitetaan max ja min ole yksilöllisiä, annetuissa rajoissa?
Ainakin minusta tuo selitys tuntuu asialliselle, ja selittäisi senkin, miksi ei kaikissa ole samaa "ongelmaa"
Toivotaan, että hajoaa, ennenkuin takuu loppuu(tai sitten ei)
Britanniasta:Rolls Royce. Fordson Major, Triumph...ja Nuffield
Viimeksi muokannut: jskanerva; 08.10.2012 klo 22:26.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Triumph on julkaissut service bulletin Tiger Explorerin tikittävästä moottoriäänestä. Kävin jälleenmyyjän puheilla ja he tarkistivat pyöräni kuuluvan sarjaan johon tilataan fix kit, eli nokka-akselin pukeissa on liikaa toleranssia.
Motomarketin palvelu oli taas erinomaista, pyörä haetaan, korjataan ja palautetaan.
Jos Explorerin VIN numero on väliltä 524056 to 568329 ja moottorin käyntiäänessä on tikittävä sivuääni, niin ota yhteyttä jälleenmyyjään.
Asiasta lisää http://www.tiger-explorer.com/index....ic,3966.0.html
Tuossa syksyllä kun suunnittelin pyöränvaihtoa, ni sattui tämä samainen tikitys tulemaan esille ja siitä kiinnostuneena lueskelin kaikenmaailman trumppa foorumit joilla ko. asiasta keskusteltiin.. Nyt oonkin seuraillu tilannetta sivusta ja päätin samalla ajella honulla vielä ainakin 1kauden. No tulihan tähänkin asiaan nyt sitte selvyys![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
[QUOTE=jskanerva;6137442]Toivotaan, että kaikki muutkin tuosta kärsivät saavat korjauksen,.
Kyseessä oli kait "Cam Bucket Service Bulletin" ei takaisin kutsu, joten odottelen kevääseen ja kuuntelen/kuuntelutan huollossa.[/QUOT
Juu tästä saatas nyt sama saivartelu-vääntö kuin tuolla brittisivustoilla et onko takaisin kutsu vai ei...
Mielestäni selkee takaisin kutsu koskien valmistenumerot väliltä se ja se.
En oo omasta pyörästä katsonut tuota VIN numeroa, luotan nyt ainoastaan myyjän soittoon.
Todennäköisesti oman pyörän VIN nro kuuluu joukkoon.
Toi takaisin kutsu on joillekin taas paha paikka...
Täytyy myöntää että tuotteessa on nyt sitten joku vika.
Ja aletaan saivartelemaan että onko se takaisin kutsu vai ei.
Mielestäni selkee moka tehtaalla jota nyt sitten korjataan.
Toivottavasti ainoa ja mopo olis nyt sitten kunnossa ja piiiiitkään.
Life is hard, then you die...
[QUOTE=demsey;6137575]Niin, minulle on tuo nimitys ihan yksi ja sama, luulisin, jos kaikkiin vaihdetaan, niin silloin on tuo "kutsu"
kyseessä.
Oletan myös, että silloin otetaan yhteyttä, myyjän taholta?
Minunkin pyöräni kuuluu tuohon sarjaan, en kuitenkaan ole siitä kuullut muualta kuin täältä ja tuolta "Explorer-palstalta". Odottelen Triumphin omaa tiedotetta, koska heille se suurin isku on, jos on vika jota ei hoideta, semmoiseen ei ole Triumphillakaan varaa. Ja onhan noita takaisinkutsuja ollut autoissa, moottoripyörissä jne, kautta aikojen, joten ei se maailmaa kaada.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Joo, kutsua odotellaan täälläkin, samaan valmistussarjaan kuulutaan.
Kuten aiempana tässä ketjussa kerroin, mainitsin tikittävästä sivuäänestä jo ensihuollossa / öljynvaihdossa, mutta huollon mukaan kaikki ok, ei sivuääniä! No, eihän se "rytmihäiriö" välttämättä sillä hetkellä ollutkaan päällä.
Minä puolestani en ole huomannut mitään sivu-ääntä.
Siksi ajattelin käyttää verstaalla jos he sen kuulevat.
Jos se on tuollainen on/off ääni, niin silloin, ei käy kateeksi Triumphia, rahaa tulee palamaan vaihtoihin.
Eli voisiko periaatteessa saada osat vaihdettua vaikkei tarvitsisikaan, jos pelkää, että päivää jälkeen takuuajan päättymisen alkaakin kuulumaan![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Päivitystä tilanteeseen.
Mopo kävi ja tuli takas talvisäilöön.
Pikkasen vaati myös omaa aktiivisuutta, kun oli noita lumitöitä
ja hieman muiden pyörien siirtelyä talvisäilytyspaikassa.
MUTTA sen verran tuli tietoa hepuilta (varaosamyyjä + korjaamopäällikkö)
että takaisin kutsu kampanja tämän vian tiimoilta on sitten PERUTTU.
Syytä eivät tienneet, tieto on vain annettu tehtaalta.
Varaosa heppu tiesi kertoa että kyseisen pyörän venttiilivarren kumiseos
on vaihdettu toiseen... ja hieman mietittiin sitä että jos ne tulee vaihdettavaksi
tulisko toi bucket homma sitten siihen samaan...
Korjaamopäällikön kanssa juttelin ja, ja hän epäili (siis ihan mutua) että nyt kun näitä
remontteja on jo tehty tietty määrä. Saatu palikoita takas tutkittavaksi.
Tehdas tutkii asiaa ajan kanssa ja miettii onko tehty oikein ja mitä...?
Siis voihan olla että koko homma on ollut tarpeeton ja vika ei olekaan
buckettin toleransseissa vaan josssain muualla... Öljyt, voitelu kauttaaltaan,
osien laatu ym...
Itse ihmettelen vaan asiaa siltä kannalta että nythän ei kaikki "naputus" vikaisia
pyöriä ole korjattu...
Eli niitä joissa ääni selkeesti kuluu. Vai onko?
Minua BikeTeamin heput onnitteli: Et oo onnellinen kun sun pyörääs se kerettiin tehdä.
Jotenki en vaan pysty olemaan onnellinen, jokin tässä nyt mättää...
Life is hard, then you die...
Tohon VIN numero väliin munkin pyörä kuuluu ja sanoivat mulle, että pyörään on voimassa 3 kpl takaisinkutsuja. Ehkä joku niistä liittyy tähän tikittämiseen. Saa nähdä, huolto on vasta huhtikuussa.
Outoja "kutsuja" kun ei ole mitään kuulunut,eikö "ne" kertoneet mihin asiaan nuo kutsut liittyy?
Voisi vaikka tuudittautua väärään? luuloon, ettei mitään vakavampaa olekaan.
kaikista huonoin vaihtoehto on jos ei kaikkiin joissa tuo ääni on, vaihdetakaan osia, vain joihinkin.
Minä ainakin vaatisin (vaadin) kunnon selityksen.
Viimeksi muokannut: jskanerva; 25.02.2013 klo 19:59.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Tässä vastaus kyseelyyni, miksen ole valittujen(kutsuttujen)joukossa:
"Your bike may have been outside the service bulletin VIN range. This means you do not have to do anything"
Kysymys oli, onko kaikki Explorerit viallisia?
Pitäneeköhan nuo "Triumph Explorer" keskustelun VIN:it paikkaansa?
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Löysitkö jostakin sähköpostiosoitteen Hincleyhin vai millä tavalla olit yhteydessä? -Olisi hieman kysyttävää Triumphilta tämän asian tiimoilta.
Löysin vain nämä yhteystiedot:
Triumph Motorcycles Ltd
Normandy Way
Hinckley
Leicestershire
LE10 3BZ
United Kingdom
Telephone +44(0) 1455 251700
Facsimile +44(0) 1455 453005
Mailasin Triumphin maahantuojalle: nordic@triumph.co.uk
Vastaus tuli
johan.tengner@triumph.co.uk
Toisekseen, en ole missään mitään virallista listaa nähnytkään noista numeroista, ainoastaan tuola Explorer forumissa.
Joka tuntuu olevan oikein huhu-kiihdytin
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Mielestäni on hyvä jos ongelmista puhutaan avoimesti ja se on varmaa. että Explorerin tapauksessa on kyse ongelmasta.
Oman pyöräni käyntiääni on kyllä sellainen, että hävettää (lue veettää).
Jälleenmyyjän hidastelusta johtuen ei pyörääni ehditty muutosta tehdä vaan sain ilmoituksen, että tehdas on perunut aikaisemmin ilmoittamansa ja tutkii mitä mahdollisesti pitäisi korjata. Erittäin luottamusta herättävää.........
Jos sinun pyöräsi ei naputa niin ole tyytyväinen, mutta älä ryhdy kertomaan näkemyksisäsi aiheettomista huhuista. VIN numerolista viallisista on/oli jälleenmyyjillä.
Tämä topikki oli syynä siihen, etten tilannut Tiger Exploreria...
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Lihavointi minulta.
Eikö sitä sitten tehdä, tottakai hänelle jolla tuo ylimääräinen ääni kuuluu on se ongelma, ja tietysti valmistajalle, vieläkin luotan, että Triumph tekee parhaansa korjatakseen tuon.
Kerron tietysti, mitä haluan, ja ainoa paikka missä olen jotain VIN-numeroita nähnyt on tosiaan tuo Explorer-forum, joka mielestäni, kehittää huhuja, ja väärää infoa,(saa lukijat uskomaan, että kaikissa on vikaa, pahimmillaan) koska ei tietysti kaikki, joilla tuo vika on, sinne kirjoita, mutta vielä harvempi niistä joilla ei ole valittamista, kirjoittelee.
Mielestäni tuo, että tutkii mitä mahdollisesti pitäisi korjata on ihan oikea periaate. Tietysti minä ottaisin mieluusti tuliterän uuden pyörän takuuseen jos saisin.
Taidanpa käydä verstaalla kyselemässä, kun on tuossa työmatkan varrella.
Mielenkiintoista, että minä laitoin ensimmäisen oikean Triumphilta saadun vastauksen tänne, niin vi**uilut saa kiitokseksi.![]()
Viimeksi muokannut: jskanerva; 02.03.2013 klo 19:11.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Ja minulle oli tämäkin syynä, etten edes harkinnut Gessua
http://www.autoblog.com/2010/06/29/b...0-motorcycles/
Vaikka onhan tuo juttu jo aika vanha.![]()
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
JäMy otti yhteyttä ja kertoi, että Explorerin moottoreihin joissa esiintyy ylimääräinen naputus ääni vaihdetaan kansi kilkkeineen. Naputus ongelmaisiin annetaan myös 12 kk jatkettu takuu.
Osien toimitus alkaa tehtaalta huhtikuussa ja alustavasti sovittiin pyöräni korjausaika huhtikuun puoleenväliin.
Kertoilen miten muutos/korjaus vaikutti.
Hyvä, toivotaan, että ylimääräiset äänet häviää. Ja luottamus Triumphiin, palautuu.
Koskeekohan tuo jatkettu takuu koko pyörää, vaiko vain sitä vaihdettua tai siitä johtuvia juttuja?
Koska jos, niin silloin meinaan minäkin ja jokunen muu(arvaisin) tuolta huhugeneraattorista (johon minä en saanut ottaa kantaa, vai?)älähtämään ja vaatimaan samaa
Mikä on "JäMy",voi olla hyvinkin tunnettu lyhenne, vaan ei minulle, sattuneesta syystä
Viimeksi muokannut: jskanerva; 10.03.2013 klo 00:58.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ
Autan... JäMy = jälleenmyyjä.
Takuu jatketaan 3 vuoteen, laajennus koskee koko pyörää.
Eihän sinulla mitään ylimääräisiä ääniä pitänyt olla. Joten älä näistä murehdi.
Mielestäni olisi kylläkin kohtuullista, että takuu jatkettaisiin myös niissä pyörissä joissa ongelmaa ei ole havaittavissa/kuultavissa.
Minun pyörässäni jälleenmyyjä vahvisti syyskuussa 2012 sivuäänen ja huoltomies totesi ettei senkaltaista naputusta saa kuulua. Olimme sopineet heidän ottavan pyörän tutkittavaksi tammikuussa 2013, mutta sitten tuli ilmoitus tehtaalta kokonaisvaltaisista korjauksista. Nyt tehtaan antama ilmoitus kannen vaihdosta kuullostaa asian ratkaisevalta toimenpiteeltä.
Viimeksi muokannut: Ti_XX; 10.03.2013 klo 13:06.
Sanotaan nyt näin; jos en olisi lukenut noita juttuja siis kuullut ongelmista, en huolehtisikaan.
Haluaisin vain loogisen selvityksen, miksi kaikki pyörät jotka kuuluvat sarjaan, eivät ole viallisia, onko käytetty "erisarjaisia" koneita, tai osia?
Ja meinaanpa ottaa siitä selvääkin, tavalla tai toisella.
Vain kuten sanottu, toivottavasti ongelmat poistuvat tuolla kannen vaihdolla.
Toivottavasti kerrot sinäkin siitä tänne.
Edit: ja kuten olen, kai, kertonutkin, en ole osannut mitään nakutusta kuulostellakaan, ja toista samanlaista pyörää, en ole ikinä kuullut käynnissä, joten kuuntelen/kuuntelutan sen tuossa, toivottavasti n kuukauden päästä.
Viimeksi muokannut: jskanerva; 10.03.2013 klo 22:02.
An adventure is incompetente without the Explorer
Triumph Tiger Explorer 1200
Triumph Tiger 1050 (35K)
Triumph Legend TT (40K)
Japseja...
MZ ETZ