Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
    SPK_1978:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Dubai, Yhdistyneet Ählämit
    Löytyykö Shiverin omistajien kommentteja ja kokemuksia?

Oon miettiny Shiveriä sillä perusteella että emäntä vois sillä opetella ja ehkä siinä olis riittävästi hauskuutta että itsekin jaksais sillä huristella.

Emännällä ajokokemukset on tasan kerran ässän kaataneena..
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Liittyi Apr 2007
    Mitä Ilvestä?`
    Èi kommentin komenttia?

Älkää nyt vaan sanoko että jengi on niin kiireinen ajamaan ettei ehdi kirjoittaa?
    Jos kysyis Tuonosta niin olis varmaan vastausta erilailla
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Lainaa (SPK_1978 @ Loka. 15 2009,23:25) kirjoitti
    Mitä Ilvestä?`
    Èi kommentin komenttia?

Älkää nyt vaan sanoko että jengi on niin kiireinen ajamaan ettei ehdi kirjoittaa?
    Jos kysyis Tuonosta niin olis varmaan vastausta erilailla
    Herätkää Shiveristit! Ite en yhden koeajon perusteella rupea syväanalysoimaan mutta toki Tuonon omistajana Shiveri tuntui hivenen luonteettomalta ja helpolta. Hyvä pyörä siis myös naisen käsiin? Ja turha leimata sovinistiksi...
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Tuonon jälkeen Shiver on todellakin siloitellun tuntuinen kevyt helposti lähestyttävä hieman japanilaistyyppinen nyky mp. Jos on pitempään ajanut Tuono tyyppisellä isolla twinilla, jossa on tiettyä karheutta, räminää ja roisketta ei oikein syty enää Shiveriin.
    Toivottavasti jatkossakin tehdään vielä luonteikkaita, hieman rujon ja karun tuntuisia pyöriä, joista saa gixiä myös tämmöinen vanhan liiton mies. Itseäni puhuttelee iso twini esim. Streetfighter. Tuono on edelleen myös korkealla listalla toivottavasti uusi versiokaan ei ole liian siloiteltu.
    L-twin rules

Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
    Liittyi Apr 2007
    Taitaa Shiveri olla juurikin sen verran ilmeetön että twinikuskit ei siihen syty.

Mutta samalla se saattais olla juurikin hyvä emännälle opettelumopoks.. (ei oo ees korttia vielä)

Tarvii käydä koeajamassa molemmat, ja josko sellasta RSV 4:sta pääsis kanssa tyypittään =)
    "Kukas v**tu sä oot?"
    -Angus Young-
    Itse ostin Shiverin maaliskuussa ja yhden kesän ajelun jälkeen voin sanoa olevani todella tyytyväinen hankintaan. Halusin kevyen ja helposti käsiteltävän pyörän, koska takaraivossa sykki kauhumuistot appiukon jättimäisen Hondan kaatamisesta nollavauhdista.

Voin suositella Shiveriä ensimmäiseksi pyöräksi, jos pituutta on tarpeeksi. Itse olen 160 cm pitkä, mutta ajokengät jalassa vain päkiät ulottuvat maahan. Itse pidän myös selkeästä ajotietokoneesta, joka kertoo aloittelijallekin kaiken oleellisen tiedon. Tämän tarkemmin en osaa pyörää analysoida, koska minulle riittää kunhan sillä on hyvä ajaa, koneessa on riittävästi tehoja ja se myös näyttää hemmetin hyvältä.

Onko nyt niin, että Aprilia-väki itsekin vähän väheksyy Shiveriä...? Halooooo....!!! Minusta se näyttää tosi hyvältä ja tuolla Keski-Euroopan puolen messuilla satulaan hivuttauduttuani jalkovälissäkin tuntui ihan muhevalta... Hehhh!

Homman nimi on nyt se, että olen näitä myöhäisheränneitä. Hankin 2008 ensimmäiseksi lelukseni HD Fat Bobin. Siitä en kyllä ikinä luovu, onhan se lajissaan aivan mahtirökäle! Toin sen Härmään tuolta ulkoa viime kesän (2009) keleille ja hyvin meillä on mennyt. Ei siis mitään valittamista, mutta liitto kaipaa välillä vähän vaihtelua, junou.... Vaimo ilmoitti selkeästi, että "tuhdolle en istu, haluun oman" ja hankki itselleen vähän käytetyn Sportsterin ja on siihen kovasti tyytyväinen, vaikka kutsuukin sitä täryporaksi. (Hyvältä se kai tuntuu siellä jossakin, sittenkin....?)

Mutta minä haluan nyt jotakin kevyempää, ketterämpää, jolla uskaltautuisin duunimatkalla autojen väliin pääkaupunkiseudulla. Ainakin 2-3 vuotta tulen pyörimään taas Suomessa, jossa KAIKKI TUOMMOINEN SPLITTAAMINEN ON *ANKARASTI KIELLETTY! HyiHyiHyiHyi!!!!!!!!!!!

FBobilla en oikein uskallakaan, kun ei ole aikaisempaa kokemusta edes Soliferista tai Tunturista... Jos vain lompsa kestää, niin Shiverin hankin.

Sanokaa nyt joku, että HULLU!!!!!

P.S. Jos joku on sitä mieltä, että muutaman vuoden käytetty BMW 650 GS olis vielä parempi vaihtoehto duunimatkoille pääkaupunkiseudulla, niin anti tulla. Jee!

JoBob
    Leben und leben lassen!
    Kyllä sä nyt varmasti löydät paljon halvempia, rumempia ja huonompiakin laitteita tuohon hommaan

Paha kehua pyörää kun ei ole itse kokeillut. Mieli tekisi kyllä koittaa.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Lainaa (Motohtori @ Loka. 16 2009,12:01) kirjoitti
    Jos on pitempään ajanut Tuono tyyppisellä isolla twinilla, jossa on tiettyä karheutta, räminää ja roisketta ei oikein syty enää Shiveriin.
    Mistäs karheutta Tuonossa on (pl. ehkä kylmäkäynnistys)? Hyvin vääntävä, helppo ja ketterä pyörä ajaa. Sen uskaltaa antaa oikeestaan kenen ajettavaksi vaan, siis siinä kun jonkun muunkin tonnisen pyörän.

Shiverkin vois kiinnostaa jos sen sais isommalla koneella ja kunnon alustalla (eli joku tulisi Factory tms. malli)

UP UP!

En tiedä mistä johtuu, mutta Shiveristä on todella vaikea löytää minkäänlaisia käyttökokemuksia, ainakaan suomeksi. Ensimmäisen pyörän hankinta kesällä edessä ja Shiver kyllä kiinnostaisi. Shiverin omistajilta olisi mukava kuulla minkälainen se vehje oikein on. Jotenkin italialaisen pyörän hankinta kalskahtaa omaan korvaan, mistä lie sekin johtuu... Luulisi kyllä uudehkon pyörän pelittävän siinä missä japanilaisetkin vastaavat. Alustaa on kai hiukan moitittu noin yleisesti..? En kyllä usko, että se olisi kuitenkaan kynnyskysymys minulle, koska tuskin menisin heti radalle vetämään polvi maassa. Mielipiteitä ja kokemuksia vaan pyörästä ilmoille, PLIIS!
    Oleellinen sisältö jousitusasiassa vaikuttaa olevan pehmeämpi tuntuma verrattuna esim. saman luokan Monsteriin. Kaikki on kuitenkin suhteellista, eikä alustaa olla kokonaisuudessaan ammuttu alas huonona.

Jotkut epäröivät italialaisen autonkin ostoa, mutta näkyy noita Fiatteja liikenteessä ihan talvisinkin, Pendolinot ovat sitten asia erikseen
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Minun käteeni Shiveri istui ainakin ihan hyvin kun sellaista kokeilin. Kone on miellyttävä eikä "hakkaa" pienillä kierroksilla kuten isommat tvinit. Tehokin riittää hyvin normaaliajoon. Se täytyy huomioida että 2011-2012 mallissa on aika lailla erilainen ajoasento (=parempi) kuin vanhemmissa. Uudessa on etukenompi ja minusta parempi asento, vanha on enemmän nojatuoli-tyyppinen ja aika pysty.
    Täältä http://www.apriliaforum.com/forums/f...-Dorsoduro-750 kans lisätietoa aiheesta in english
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Mistäs karheutta Tuonossa on (pl. ehkä kylmäkäynnistys)? Hyvin vääntävä, helppo ja ketterä pyörä ajaa. Sen uskaltaa antaa oikeestaan kenen ajettavaksi vaan, siis siinä kun jonkun muunkin tonnisen pyörän.

Shiverkin vois kiinnostaa jos sen sais isommalla koneella ja kunnon alustalla (eli joku tulisi Factory tms. malli)
    Muistelisin ja nimmarista päättelen, että ajelit sinäkin aikanaan Zetalla. Lienet samaa mieltä, että Tuono hivenen luonteikkaampi tapaus kuin perus japsi. Mulle ainakin Zeta oli aikanaan oiva valinta eka pyöräksi toisin kuin Tuono olisi ollut
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  15.  
    Kolme kesää Shiverillä takana ja itse olen kyllä tykännyt. Vaihdoin samantein pyörään Leon sliparit, kilpitelineen ja pykälää isomman eturattaan ja sillä setillä on tultu tähän asti. Putkien vaihtoa voin suositella ei niinkään tehojen vaan soundien takia, alkup kilpiteline oli ruma kuten yleensä ja isommalla rattaalla välityksistä tuli ajettavammat (negat. puolena mittarivirhe) Aiemmin tuli mainintaa ajoasennosta ja siinä on varmasti perää varsinkin jos tekee pidempiä lenkkejä.

Tekniikaltaan pyörä on toiminu moitteetta (poislukien tyyppiviallinen startin rele, joka vaihdettiin takuuseen). Ajossa näppärä ominaisuus on nuo "map:it" eli moottorin ohjauksen vaihto lennosta tosin mappeihin kaipaisi pientä säätöä (saattaa olla päivitys tarjolla huollossa).
    Viimeksi muokannut: mamboking; 16.03.2012 klo 22:08.
    Aprilia Shiver -08