Kysymys tietäjille!
Viimeksi olen ajellut sukin GSX.ää F 750 muutamia vuosia. Nyt etsiskelen alle pientä katuenskaa ja Pegaso kiinnostaa vm 96-98 ehkä.
Olisin kovin kiitollinen kommenteista pyörää koskien, mahdolliset tyyppiviat, hyvät puolet jne.
ettei tulis hankittua sutta...............?
Jotain kurapyöräilijöiden pegaso juttuja...
Eiköhän tuolla makkarapakettia kuskaile tulen ääreen siinä millä muillakin vastaavilla pyörillä.
Itellä on -98 Pegaso kakkospyöränä. Ihan ok laite, tosin ostettaessa melkein heti rupes kansipahvi vuotamaan. Ei ole kuulemma ihan ennekuulumatonta näissä vanhemmissa Pegasoissa.
Jossain -00 vaiheessa kone muuttui ruiskuksi, ei kuulemma nyi niin paljoa hissuksiin ajettaessa.
Mallit erottaa etupäästä, kaasarivehkeissä on upside-down keula, ruiskuvehkeissä "normaali".
Nää oli johonkin -05:een asti Rotax-koneita, muuten sama kuin BMW:ssä paitsi kansi on 5-venttiilinen.
Itse asiassa sen aikuiset 650-Bemarit tehtiinkin Aprilian tehtaalla.
Uudemmat Pegasot on Minarelli/Yamaha moottorilla, niistä minulla ei ole kokemusta.
Lisätään tähän nyt hieman tästä uudemmasta Minarelli-moottorisesta Pegasosta nimenomaan moottorin tiimoilta. Yamaha käyttää samaa konetta omissa malleissaan ja kun velpojjaalla on ´08 660 Tenere niin vertailua on tehty. Pegaso on bensarosvo Jamppuun verrattuna. Pegaso vie noin 1 - 1,5 litraa / 100 km enemmän aina ja vaikka ei puhutakaan rahasta niin toimintamatka kärsii melkoisesti. En ole saanut 16 litran tankilla vielä keertaakaan ajetuksi 300 km:ä. Teoriassa se toki onnistuu kun huoltosema sattuu sopivalle kohdalle. Velipoika on ajanut Teneren 23 litran tankilla yli 600 km... Nimenomaan talviajossa kun menee yli 6 litraa satasella niin tankkausväli on vain reilut 200 km ja matka-ajossa olenkin kuljettanut 5 litran lekkeriä mukana ettei tarvi joka huoltsikalla pysähtyä ja voi reitit tehdä kirkonkylät kiertäen. Pegaso ei ole talvea säikähtänyt vaan kaksi päivää seisottuaan yli 20 asteen pakkasessa lähtee käymään ettei mitään. Ei olisi onnistunut Canyonilla.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45