Moi kaikki,
kuume se nousi sitten minullakin, BC-kortti ollut noin 8 vuotta ja nyt on mahdollisuus hankkia pyörä ja aloittaa harrastus..huh
Eli haluaisin kokeneemmilta mielipiteitä ja neuvoja pyörän ja ajovarusteiden valinnasta, hankintatavasta ja ajankohdasta. Kortin ajan heti tässä keväällä kun kelit sallivat. Mopoilla ja menopeleillä tuli nuorena touhuttua paljonkin..
1) Ajoajan maksimoimiseksi haluaisin pyörän ostaa jo ennen ajokelejä, kortin saan sitten vasta kun ajotunnit on ajettu. Kannattaako pyörä hommata ns. sokkona jo ennen ajokelejä, olisi valmista kauraa sitten heti kortin saatua?
2) Pyörävalinnan olen rajannut seuraaviin malleihin
* - Aprilia RSV Mille ® 1999-2004
* - Honda VTR SP1/SP2 1999-2004
* - Suzuki GSX-R750 2000-2004
ajokilsoja mahd. vähän tietty, hinta mielellään 7-8k tuntumassa, ei kuitenkaan ehdoton limiitti. V-mopot saavat sydämeni sykkimään, kannattaako esim. viron motodepoosta katsoa lainkaan? Mitä kannattaa ja voi tarkistaa pyörästä ilman koeajoa, hankinta liikkeestä/yksityiseltä?
3) Ajovarusteita lähden poimimaan MP-messuilta tietysti, kypärää testaamaan ja valitsemaan, ajoasuksi ensin mahd.hyvä gore-yhdistelmä jota myöhemmin nahkarotsilla ajattelin tarkentaa, kahdet hanskat, kengät ja selkäpanssari + tankkilaukku tms. Garmin autonaville. Korvatulppia.. Näihinkin ideoita alkuvarusteista, kiitos.
4) Silmälasien käyttö ajaessa? Eli nyt löytyy paksusankaiset muoviset, toimiiko? Hankinnass myös uudet, hengettömät..kestääköhän kypärässä? Kannattaako lainkaan tummennettua visiiriä hommata, aurinkolaseja en omista vahvuuksilla ja piilareista en pidä..vahvuuteni ovat onneksi miedot, eli -0.75 ja -0.50.
5) Muuta huomioitavaa?
Olen foorumia lueskellut paljon, mutta näin kevään kuumeen vuoksi ehkä muillakin on samoja aatoksia. Olisi kiva saada vinkkejä jne.
Kiitos jo etukäteen kaikille!
Rixu *![]()
Mopoileva yrittäjä
Moro,(Rixu @ Tammi. 09 2008,14:49) kirjoitti
Varmaan moniin kyssäreirin löytynee noita vastauksia foorumilta jo entuudestaan mutta tässä meikäläisen mietteitä noihin kysymyksiin.
1) Parempi tietty jos pyörän pystyy koeajamaan kuin että sokkona ostaa. Toisaalta lyhyt koeajolenkki ei kovin paljoa kerro, vallankin jos on juuri kortin saanut. Kyykkyä olet ilmeisesti hakemassa ja varmaan noihin ajoasennon puolesta tottuu mihin vaan.
2)Noista vaihtoehdoista omaa kokemusta löytyy GSX-R 750 -04:sta ja siitä ei ole kuin positiivista sanottavaa. Toimii kadulla ja radalla mainiosti ja siinä on pyörää pitkäksi aikaa mikäli kyykyllä haluaa ajella. Ajoasento on suht äärimmäinen mutta kaikkeenhan tottuu. Kaupunkiajossa ei tietenkään maailman mukavin laite mutta eipä sitä mikään muukaan kyykky ruuhkassa kotonaan ole. Itse koittaisin venyttää budjetin tuohon -04 malliin jos 750 gixerin ostat (mallihan vaihtuu 03->04). Ensimmäisen pyörän ostossa on aina se ongelma että ei välttämättä ihan tarkkaan tiedä mitä harrastukseltaan haluaa, jolloin pyörän joutuu ostamaan fiilispohjalta tai kavereiden mielipiteen mukaan (no okei, fiilisopohjalta ne pyörät yleensä jatkossakin ostetaan). Usein saattaa sitten pyörän tyyli vaihtua kun on ensimmäisen kesän ajellut.
3)Varusteet tietysti sen mukaan mitä pyörällä meinaa tehdä. Nahkapuku jos käyt radalla, kaupunki/matkaajossa goret ehkä mukavammat. Kannattaa kierrellä liikkeitä (varsinkin nyt talvella) ja selata nettikaupppoja. Jos ei ihan viimeisintä uutuuskuosia pidä keskeisenä, löytyy tarjouksista kampetta suht hyvään hintaan. Tolla varustepaketilla mitä olet suunnitellut pärjäät varmasti ihan hyvin. Itse ostaisin ehkä sen myöhemmin ostettavan nahkarotsin tilalle nahkapuvun.
4)Rillien käyttö kypärän kanssa riippuu ihan kypärästä ja rilleistä. Paksut muovisangat voi olla ongelma mutta ei välttämättä. Kokeile siis rillien kanssa niitä kypäröitä. Itse käytän käytännössä aina piilareita. Jotain rillejä sinuna joka tapauksessa käyttäisin vaikkei kovin paljon miinusta olekaan.
Itse tykkään käyttää savuvisiiriä, jolla kuitenkin näkee vaikka olisi vähän hämärääkin. Omasta mielestä ei ole turha ostos mutta sekin on tietty makuasia. Kirkkaalla visiirillä ajettaessa kyllä jotain aurinkosuojaa kaipaa varsinkin silloin kun ilta-aurinko paistaa silmiin.
Ei muuta kuin kauppoja kiertelemään ja netissä surffailemaan. Jokaiselle ylimääräiselle eurolle löytyy varmasti koti tämän harrastuksen parissa.
Yamaha YZ250F -08
SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
Suzukilta löytyy SV 1000, johon saa ostettua tehtaalta muovit kylkeen, jolloin ulkonäkö alkaa olemaan kohdillaan. Ajettavuuskin on sellainen hauska yhdistelmä sporttisuutta ja matkaominaisuuksia.
Ilmeisesti noita saa uutena 10 tonnilla, mutta hyvänkin käytetyn voi saada 8 pintaan, jos vaan jaksaa odottaa niitä, jotka ovat oikeasti myynnissä.
Jäitä hattuun! *
Ajele ensin kortti rauhassa niin pääset koeajolle kokeilemaan erityyppisiä pyöriä. Voihan olla että oma pyöräsi löytyy listasi ulkopuolelta... Kilometrejä on kuitenkin niin paljon edessä että ei kannata ainakaan pyörän hankinnan kanssa hätäillä.
GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
Kiitos viesteistä ja ajatuksista, otetaan kaikki huomioon
Messuilla pitää kyllä toohottaa pyörien päällä ja miettiä sitä ajoasentoa jne. Minun silmissäni kyykky vaan on pyörien pyörä ja sellasen kyllä ensimmäiseksi ainakin meinaan hommata. Ei sillä, etteikö katu-endurot yms. ole hienoja, mutta ei ainakaan starttipyöräksi tule. Rata-ajoakin tekee mieli kokeilla varmasti jo tänä vuonna, parempi siellä käydä höyryjä päästelemässä.
Rillit pitääkin muistaa kypäräkauppaan, kiitos muistutuksesta! Kyllä lasit mielelläni päässä pidän pyörällä varsinkin, joskus voi horisontti tulla meinaan vastaan nopeammin kuin autolla
Pitää tuo SV tsekata, myös monta muuta mallia. Silti fiilarit gigseristä ja millestä ovat niin hyvät, että melkeen sikanakin voisin ostaa säkissä. Parhaani mukaan odotan kunnes on kortti hankittu, en pysty kyllä lupaamaan tätä, edes itselleni
Toivottavasti messuilla on paljon tarjouksiakin varusteista, ylivuotiset kelpaavat paremmin kuin hyvin. Rukka gore-asuja on kehuttu paljon, vertailussa ei ymmärtämäni mukaan pärjää juuri mikään vastaava kuin goren kalvollinen.
Kengistä: Millaiset kengät kävisi parhaiten keväästä syksyyn, kesän läpi myös siis?
Kiitti taas,
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Moi taas,
semmonen unohtu kysyä, että mitenkä kyydittävä viihtyy listaamieni pyörien päällä? Itse viihdyn kyllä kyykynkin kyydissä, mutta näistä ei ole kokemusta lainkaan. Kyytiin tulisi siis talon leidi silloin tällöin, myös pidemmille tempauksille.
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Millellä ja Veturilla olen leidiä kyydittänyt. Molemmat lenkit taisi olla jotain 120 - 150km ja mentiin "ihan limitillä" matkan pituuden kanssa...taitaa olla oma rouva liian mukavuudenhaluinen. VTR saattoi olla piirun mukavampi (kuuleman mukaan), mutta valinta oli mallia hell or high water.
Epäilen tuon Gixun olevan samaa luokkaa kyydittävän mukavuuden kannalta, jollei jopa heikompi.
Taitaa noissa vekottimissa olla se "juttu" jotain muuta kuin kaksi päällä rautapersevetoja...
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Moro,
jooh, tämän talon leidi kuuluu myös sarjaan "mukavuudenhaluiset", eli enpä tiedä sitten.. Toivottavasti se takana nyt kestäisi 150 kilsaa istua kerrallaan, näkis edes pari kertaa kesässä sitten anoppikokelastaan
Ja pitäähän sitä sitte aina pyssätä välillä muutenkin. Tämä kaikki selviää sitten ku menopeli on hankittu ja mamman kankut ja hermot laitetaan testiin
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Tarkista se rilliasia siellä kypäräkaupassa ihan pyörän päällä istuen. Nuo sinun vaihtoehtosi ovat kovin persepystyisiä (luulen, ainakin veturi on ja SV). Taipuuko niska?
Gari todistaa väkevästi. Raikkaassa kesäkuun alun sateessa polvet ylhäällä koukussa perskannikka lypsyjakkaranpuolikkaan päällä avoimen taivaan alla 150 km/h vastatuuleen opettaa, mitä tarkoittaa "tahdon".
Joo, hyvä vinkki tuo istuma-asennossa testaaminen, kiitos!
Hehe 1150:n lypsyjakkaravertaus sai äänekkään naurun ilmoille täällä ja mamma huikkasi että mitä siellä naureskelet...kunpa tietäisi vaan
Vrroooom!
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Pikaisen mittailun perusteella väittäisin, että Millessä on ahtaimmat oltavat noista kyytiläiselle ja VTR:ssä tilavimmat. Gixu sitten tippuu noiden väliin. Tässä toki kyse pelkästään kyyditettävän polvikulmasta, joten suomalaiskansallinen "persjalka" saattaa hyvinkin tuntea olonsa kotoisaksi Italiaanon takalokarilla
Tämä täysin poikkitieteellinen tutkimus perustuu seuraavaan aineistoon, jossa vertailun nollalinja on Millen takatappien kiinnityspiste ja samaisen pyörän kyytiläisen istumalihasten kuviteltu keskittymäalue tasaisen nopeuden aikana:
klikkaamalla tästä kuvaan
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Thanks tiggeri,
Nyt naurattaa, pakko sanoa tähän väliin, että sekä pyörä (Mille) ja nainen olisivat oletetussa future skenaarioss Italialaisia, tosin noin 166 pitkä tämä toinen kyytiläinen.
Itse olen 183 pitkä, toivottavasti piisaa tila
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Onpa Tiggeri muuten hyvin havainnollistava perstuntuma kuva, kiitos!
Mopoileva yrittäjä
Yllättävää, VTR näyttää kuvassa ihan siedettävältä.
Toisaalta muistaakseni istuin (190/100) joskus messuilla Veturin päällä ja melkein annoin sille anteeksi sen, että se on...
Tuota.. sulla on loppuikä aikaa moottoripyöräillä, joten älä nyt lyhennä aikaa tekemällä hätiköityjä päätöksiä. Huono päätös kun saattaa vetää fiilikset alas ja harrastus voi loppua lyhyeen. Testaamalla useita käytettyjä, etenkin tismalleen samaa mallia olevia, alat saada näkemystä siitä mikä pyörä tuntuu hyvältä ja on paremmassa kunnossa kuin "se toinen vastaava".kirjoitti
Osta hyvät ajokamat, ihan turha tuhlata rahaa, ajonautintoa, aikaa ja terveyttä paskakamoihin. Olen kokeillut. En voi suositella.kirjoitti
Ajoasu: Rukkan Lancelot goretexnahat vois olla kiinnostava vaihtoehto sekä goreille, että nahoille. Uusi tulokas varustemarkkinoilla toi gorenahka, mutta aika kiinnostava. Tietääkö joku hintatasoa noille?
Selkäpanssari: Forcefield
Kypärähuppu: Finnsvala, halpoja nobrand huppuja on turha ostaa, yleensä sauma on niin että se kutittaa nenää tms. Jääneet ainakin mulla varustekaappiin.
Saappaat: Puma Brutale
Kypärä: Schuberth C2.. hengettömät menee mulla heittämällä, just kokeilin toisten lasien kanssa ja pahasti tuntuu vääntyvän... miedoilla vahvuuksilla on myös aina se optio, että voi jättää poiskin jos siltä tuntuu. Schuberthin kanssa et tarvii tummennettua visiiriä, koska siinä on helkutin hyvin toimiva aurinkolippa jonka saa vaikka ajon aikana nostettua ylös.
Hanskat: Etsi sun sormille mukavat. Richan waterproof racing hanskat toimii mulla. "All weather" hanskat jää helposti kaappiin.... kun käsistä tulee uimahalli...
Tankkilaukkuja sun muuta hilpettä saa sit myöhemminkin. Todennäköisesti ostat niitä vähän erilaisiin käyttötarkoituksiin.
Esimerkiksi ekalla kaudella kokeilin varmaan lähemmäs kymmentä erilaista korvatulppaa ja nyt edellisellä kaudella en käyttänyt kertaakaan.
Eksyminen on joskus ihan mukavaa, joten jätä navigaattori hankkimatta!
Onnea uudelle harrastukselle!![]()
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Kewl, kiitos dsnk viestistä!
Kuten tuossa jo tarinoin aiemmin, teen parhaani malttaakseni koeajaa mahd. monta pyörää ennen kuin ostanMillet ovat myös hieman harvinaisempia, joten ei niitä välttämättä kauhean montaa kerralla löydä koeajettavaksi ~200km Hkista..katellaan.
Jooh...hurjalta kyllä tuntuu joku 1000 läväyttää gorepukuun, sellasen ku sais vaikka 400 egellä myös. Pitää vaan pitää pää kovana ja lompsa löysänä kun on tarpeeksi kudetta testannu päälle, kyllä se sitte maksaa ittensä takas kun on nasevasti istuva oikeasti hyvä puku..kaikki kulut vaa tulee yhdessä keväässä ni tässä sitä ollaanNahka-gore-nahka pitää tsekata myös!
Schubertin kypäristä olen myös kuullut hyvää, Arain ja Shoein "johtaessa" kehuja. Mun pää on vähintään yhtä epämuodostunut kuin erään kuuluisan artistin nenävärkki..on semmonen pieni myhkyrä tuolla takaraivossa jonka muistan joskus mopoiässä haitanneen kypärässä, jollei ollut tarpeeksi isoa pottaa päässä
Mitenkä suojaavat/hyvät Puman kengät ovat? Miten kesällä, tuleeko varpaista yellow submarineja?
Kiitos,
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Piti nyt sitten oman mopon mallikuva pistää vertailuun ton Millen kanssa myös. Mille näyttää tosi pieneltä "matkalehmän" rinnalla
kliks-klaks Mille ja Futura
btw, jos meinaat jossain määrin kaksistaan aikaa viettää (tai kolmistaan, mikäli mopo lasketaan) tien päällä, niin suosittelen ehdotomasti "jenkkakahvojen" hankintaa. Ainakin oma kyytiläinen pitää noita parhaana keksintönä sitten kyytiläisen jalkatappien matkustusmukavuuden kannalta.
jenkkakahvat - kliks
SDR1290
Oih, tuleepa hyviä vinkkejä lisää!
Jenkkakahvat olivatkin ihan uudet mulle, pitää muistaa nuo kyllä!.. olen markkinoinut tätä pärräilyharrastukseen sekoamista kotona myös yhteisenä harrastuksena, jenkkakahvat tässä siis kunniaan!
Onhan noissa eroa tosiaan aikalailla kun katsoo jalkatappien paikkoja, muutenkin varmaan parempi tietysti matkapyörissä tahi "ei niin kyykyissä"..selvittelyyn tämäkin vielä tarkemmin, uskon yhä vahvasti, että minä sillä kuitenkin yksin ajelen enimmäkseen ja saahan sen pyörän sitte päivitettyä jos mammakin hurahtaa
R
Mopoileva yrittäjä
Pidä ittes miehenä, älä ristus tollasia kahvoja nyt ainakaan...
Jos sulla on sellainen Neandertalmallin huippuälynystyrä takaraivossa suosittelen, että koklaat ekaks Schubertit ja Shoein uusi Multiteckikin käy, jos avattavat kiinnostaa.
Kyllä tosimies kestää itellään jenkat jos sopu säilyy sillä ;)
Schuubertit ja kaverit testiin ehdottomasti pian, katotaan mihin pottaan on jäänyt valuvika johon pikku-motti mahtuu!![]()
Mopoileva yrittäjä
Vaihtoehtohan ois sit se, että hankit joka välissä uutta kun se ei toiminutkaan niinkuin pitäisi... kalliiksi tulee sekin. Esim. mulla on nyt kolme ajotakkia, kaksi tixtexiä ja yksi nahka. Olkoonkin, että jokainen ostos on parantanut jotain osa-aluetta, niin rahaa on jo kulunut yli tonni... vaikka toisaalta ei se hintalappu ole mikään toimivuuden tae.kirjoitti
Schuberthin Concept ja C2 ovat erikalloisillekirjoitti
Avattava kypärä on siitä kiva, että pysähtyessä ei tarvitse välttämättä repiä kypärää päästä jos haluaa syödä tai juoda.
Puman vesikelisuojaavuudesta ei kauheasti kokemusta kertynyt, mutta oletukseni on se, että ne todennäköisesti kestävät vesisateessa kauemmin kuin edelliset Richan Speedmaster prot joihin alkoi vettä tulla jotain kolmen tunnin jälkeen. Tosin, märkä tulee kaikissa kamoissa ennenpitkää. Vesi nousee ilmavirran ansiosta saappaanvartta ylös ja siitä sitten alas.kirjoitti
Puman bootsit on siitä kivat, että ne ovat aidosti supermukavat jalassa, samalla kevyet ja ainakaan Norjassa +24C keleillä ei kertaakaan jalkoihin tullut kuuma.
ex-Yamaha FZS 600 2003
Hinnoittelun ne ainakin osaa!(Gari @ Tammi. 09 2008,23:25) kirjoitti
![]()
ex-Yamaha FZS 600 2003
Huh tuota Rukkan Lancelotia, tuohon ei kyllä taivu millään..pitää jonkinlainen kompromissi/löytö tehdä jostakin siis
Ja jos niitä sitten nurkkiin kerääntyy ni sitten voi vaihdella välillä takkia, kuivalla kelillä pitää niitä jotka eivät ihan pitänytkään vettä..tai ainakin tällä voi itselleen perustella kolmea takkia sitten
Tuo avattava kypärä olisi ihan kiva kyllä, muistan joskus olleeni skootterilla pitsakuskina vuoden ja silloin se oli erityisen kätevä, ei tarvinnut pottaa lainkaan poistaa päästä ja tarvittaessa vain nykäsee auki niin saa happea. Onko niissä olemassa kunnon mekanismi joka mäiskeen sattuessa pitää luukun kiinni, onko jotain suosittua mallia avattaville (jotka myös näyttävät hyvältä) ?
Rixu
Mopoileva yrittäjä
Hmm... no ei voi!(Rixu @ Tammi. 10 2008,09:25) kirjoitti
Kyllä ne "huonommat" jäävät kaapintäytteeksi.
ex-Yamaha FZS 600 2003
Pakko tuosta Millestä mainita; Kaverilla sellainen oli kevään verran ja sitä sitten yhdessä äimisteltiin. Pituutesi alkaa olla sellainen, että lienet juuri sopivasta päästä kuskiksi. Mille ei nimittäin ole pienen kuskin pyörä, joutuu keskenkasvuinen oikeasti kurottelemaan. Itselleni (188/96) mitat ovat kuljettajan rahilla mitä mainioimmat.
Kyytiläisen tilat totesimme kyllä täysin absurdeiksi. Kyyditettävän tulisi olla alle 130cm ja omata polvettomat jalatJakkara on, kuten monissa muissakin kyykyissä, korkealla. Takapallin ja jalkatappien väli on onneton ja se saattaa polvet tiukalle mutkalle. Polvet ovat tällöin joko kuljettajan kainalossa tai hartioilla, riippuen matkustajan jalkojen pituudesta. Tai sitten siellä ylhäällä keikkuva haraa jalkojaan vastatuuleen. Tukea saa kohtalaisesti tankista ja kuskista.
Mille on siis ajajan pyörä, ei joukkoliikenneväline.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Hatun nosto sulle, kun noinkin tiukasti perehdyt aiheeseen. Ota kuitenkin ihan rennosti ja muista, että ekan pyörän kanssa ei oikeasti tiedä vielä mitään ja koeajolenkitkään ei karsi kuin törkeimmät epäkohdat, jota näkee tietyllä tavalla jo silmälläkin. Eli jos haluat kyykkyä, niin erot eri kyykkyjen välillä on kuitenkin niin pieniä, että ei sitä välttämättä koeajolla huomaa ekaa pyörää ostaessa. Osta joku ja kerää kokemusta ja sitten uuden mopokuumeen kanssa ensi talvena jo vähän viisaampana päivittämään mopoa.
Varusteisiin kannattaa panostaa vähän enemmän, koska niitä ei ehkä ihan samalla tarmolla vaihdella kuin mopoja. Paitsi tietenkin siinäkin kokemus karttuu ja ekan kauden jälkeen osaa ostaa vähän viisaammin, mutta kaappiin ne entiset jää kuten jo aiemmin kirjoitettiin. Huonoilla varusteilla ei paraskaan mopo tunnut kivalta ja olosuhteiden huonontuessa erot huonojen ja hyvien varusteiden välillä lisääntyy. Kypärää valitessa oma kokemus on se, että usein niitä sovitetaan seisaaltaan, mutta ajoasento on vähän etukenompi, eli omassa Raid II:ssa joudun muuten hyvästä kypärästä katselemaan aikalailla visiirin yläreunan kohdalta ulos. Seuraavan potan kohdalla osaan miettiä jo tätäkin.
Kyytiläisen mielipide on mun mielestä tosi tärkeä ja ne jotka uhoo jostain ajatelkoon muija mitä ajattelee saattavat kuitenkin menettää jotain todella hienoa. Eli onhan se kiva yksin ajella, mutta jos löydätte mopoilusta yhteisen jutun, josta molemmat pitää, niin ei varmaankaan asiat voisi paremmin olla.
Mutta rakkaus kyllä tuo joustoa ja yleisestikin mopoillessa pitää sietää kaikkien niiden mukavien asioiden lisäksi joitain epämukavuuksia, kuten sen, että autossa istumiseen verrattuna perse on kovemmalla melkein mopossa kuin mopossa. Tiedän yhden naisen, joka on sujuvasti reissannut HD:n takalokarin päälle viritetyllä "satulalla" pitkiäkin matkoja alppeja myöten.
Yleisesti ottaen ole rohkeasti tyhmä ja kysele ja asioita kaupoissa, foorumeilla, tapaamisissa yms. Jokainen meistä on joskus aloittanut tän mukavan harrastuksen!![]()
Pappatuna tallissa.
ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
hmm..ei kyl taida löytyä kuin tota gsx-r:ää tuohon hintaluokkaan, mitä olen itse nähnyt...(Rixu @ Tammi. 09 2008,14:49) kirjoitti
S u z u k i *G S X *1 4 0 0 *K 6
Eiköhän noita karvalakki mallin vanhakoppasia Millejä just ja just tohon löydy, R tahi uudemman mallinen mennee yli ja SP1/2:n löytäminen ylipäätään on kiven takana. Noista kolmesta SP mun mielestä kaikista askeettisin ja äärimmäisin kun miettii ajatuksiasi käyttötarkotuksesta, noin kuskin kannalta. Kaks päällä ajosta ei hajua.(viffer @ Tammi. 10 2008,11:38) kirjoitti
V60