Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Hommasin tossa ensimmäisen v2 mopon. Onko normaalia moottorijarru paukkuminen. Laitettu joskus bossin sliparit. Säädetty ihan hiljan. Mitä öljyä koneeseen, kytkin luistaa isolla vaihteella?

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista!
    Eiköhän se ihan normaalia ole jos moottorijarru saa vähän putket paukkumaan, ainakin kaasaripelissä... Ei kytkimen kuulu luistaa millään vaihteella.
    Honda VTR1000F
    ruisku peli. kytkin kyllä voi luistaa väärillä öljyillä.
    Laita vaan jotain tunnettujen valmistajien moottoripyöräkäyttöön valmistamia öljyjä koneeseen. Esim.Motul,castrol yms. Oikean viskositeetin tavaraa tietty. Jos kytkin sit vieläkin luistaa, niin lienee kytkinremonttia tiedossa. Kohta joku tarjoaa sitä D-öljyä, kaiketi hyvää sekin... Moottorijarrulla saastelaitteiden takia usein hiukan paukuttaa moottorijarrulla, siitäkin pääsee eroon tulppaamalla sen letkun ilmansuodinkotelolta josta ilma lähtee sinne pakokanaviin jos häiritsee liikaa.
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
    ei se pauke minua häiritte, ehkä naapureita heh heh..
    Ei se kyllä paukkua pitäisi, kai. Tosin eipä siitä paukkeesta mitään haittaakaan ole. Minun edellisestä tellusta pauke katosi pakoputkien tiivisteiden vaihdolla. Tosin melkein kivempi se paukkeen kanssa oli.

Kytkimen luistosta, että tellun ominaisuus. Vähän luistaa olikohan sie jossain 6-7k rpm. Ne alkuperäiset kytkimen jouset on pikkasen löysät. Tosin ei sen kyllä paljoa pitäisi luistaa.

Öljystä olen sitä mieltä, että jos laatu on oikea, niin ei sillä merkillä niin väliä kaadatko sä belrayta, motulia, castrolia vai mitä tykkäätkään; mielummin vaihtaa usein. Itse ollut sellaisessa uskossa että noihin V2:siin olisi hyvä vaihtaa öljyt vähän rivi nelosia useammin, mutta en tiedä olenko ihan väärässä :P

Ja onnittelut hienosta moposta! Itsekkin olen jo moneen kertaan nettimotot selannut, jos löytyisi sopiva yksilö ja pääsisin täältä Honda-maailmasta takaisin :/

Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    R:stä ei tietoa, mutta S:n manuaali kertoo käyttämään 10W-40 mineraaliöljyä, sekä moottorissa että ketjuissa.

Kytkin luisteli meikäläiselläkin tuossa 6-7k kulmilla, juuri siinä missä alkaa moottorissa tapahtua. Syynä oli yhden prikan (tai vastaavan metallirenkaan) taipuminen luokille kytkimen ytimessä. Mekaanikon selvityksestä olin ymmärtävinäni, että ko. prikka on levypakan alla, ja että kytkin ei päässyt liikkumaan koko liikerataansa, koska tämä prikka oli "paksumpi" kuin eheä sellainen.

-> joko kytkin luistaa tai sitten se ei vapauta täysin.

Prikan vaihto ehjäsi tilanteen.
    Kummin päin se nyt sitten meni että jos se pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmä on poistettu käytöstä niin alkoiko silloin paukuttamaan enemmän vai ei.

Omassa Tellussa ei kyllä paukkunut putkissa mutta muuten oli kyllä hyvät moottorijarrutussävelet.

Nykyisessä kulkineessa taasen on täysi sota pystyssä moottorijarrussa.

Itse käytin BelRayn öljyä eikä ollut kytkimen luistamisongelmia.

Kannattaa toki myös tarkistaa ettei öljyä ole likaa.

Et kuitenkaan kerro kuinka paljon on jo Tellulla rullattu, joten saattaahan se kytkin olla jo vaihtoiässä.
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Toiset haluaa että paukkuu, toiset taas ei. Mun mielestä se on kakkosen luonne. Komiaa.
    KTM 990 ABS -07, -13
    CBF 1000 s -07 ora, -11
    VTR 1000 f -98, pun, -10
    CBR 1100xx -98, musta, -05
    CBR 1000 f -92, pun-must, -05
    CBR 600 f -91, pun-valk, -96
    PV 50 -88, musta, -90
    Kytkin luistaa vain isolla vaihteella, 5-6. Ajettu 74tkm. Vetoja tuntuu olevan ihan hyvin. Huoltohistoriasta ei mitään tietoa, edellistä omistajaa ei voi saada enää kiinni.
    Mielellään sitä pauketta kuuntelisi. Olen kyllä pettynyt nykyisen pyörän ääniin, ei pauku putkessa vaikka on V2. Edellinen rivinelonen paukutti kunnolla. Siinä tosin oli pcIII ja akran pöntöt.
    SV 1000N -05
    Mäkin kaipailisin vähän lisää pauketta. Milläs sitä sais?
    Litranen sisävessa
    Juha_H:n avatar
    Liittyi Oct 2010
    Bonn, Deutschland (Tampere)
    Säätäkää ylirikkaalle seokselle, vissiin sillä saa pauketta putkiin

Kytkimen luisto-ongelmaan löytyy parikin ratkaisua, mitkä on jo melko monessa viestissä tullutkin.. Esim castrolin gps 10w40 sai oman s-tellun kytkimen aivan mahdottomaan luistoon.. Vaihto motulin 10w40 öljyyn edullisesti motonetistä, ja samaan aikaan kytkimen jousien vaihto heavy duty malleihin.. Jo alkaa voima siirtymään luistamatta takaselle.. Kummatkin tein samaan aikaan, että ei tietoa kummalla oli enemmin vaikutusta.. Noilla jos ei asetu, on varmasti levyjen uusimista vaille..

Ja jokaisen pyörän saa putkessa paukkumaan.. kierrokset kaakkoon ja tappokatkaisijalla paukuttelee..
    Moottoripyörällä voi ajaa muuallekkin kun lähimmälle shellille..
    Itsellänikin oli tuo kytkimen luisto-ongelma, mutta vain 2 päällä.
    Vaihdoin uudet levyt ja jouset (10% jäykemmät), sekä laitoin Motulin 10w-40 ölppää koneeseen ja taas pelittää.
    Eivät olleet levyt eikä jouset hinnalla pilattuja.
    http://www.storm-motor.fi/osat....rja-245
    http://www.storm-motor.fi/osat....et-6-52

Tulihan siinä sitten vaihdettua tulpat, sekä kaikki jarru-palat/kytkin-nesteet kans, kun vauhtiin oli kerran päässyt. *

Niin ja pyörä on vm.99 R

Lainaa (Jii_Koo-SVmies @ Elo. 02 2011,21:25) kirjoitti
    Mielellään sitä pauketta kuuntelisi. Olen kyllä pettynyt nykyisen pyörän ääniin, ei pauku putkessa vaikka on V2. Edellinen rivinelonen paukutti kunnolla. Siinä tosin oli pcIII ja akran pöntöt.
    Lainaa (viltsu81-SVmies @ Elo. 03 2011,12:28) kirjoitti
    Mäkin kaipailisin vähän lisää pauketta. Milläs sitä sais?
    Mulla paukkuu ja puskee liekkiä ja joskus kuin tykin suusta. *(Vai mitä Jayded?)

Palamatonta bensaahan siellä kai poksuu jotta oisko vähän rikkaalla, mutta eipä kai tuo haittaa. Tavallaan tykkään kun Vipereissa poksahtelee (onko se sitä luonnetta? heh).
    Jostain syystä ei tule kuitenkaan moottorilla jarruteltua partioivien maijojen viereen.
    ~SV1000N~
    Kiitos tähän mennessä aiheeseen osallistuneille!
    Kyllä minullakin SV paukkuu, ja se on juuri oikea saundi!
    H-D Low Rider S -20
    Suzuki SV1000S -03
    Honda CBR 1100XX Super Blackbird -98
    Mulla paukkuu ja rytisee Tellu oikein kunnolla varsinkin radalla. Kaveri ajoi perässä ja luuli että sen pyörässä on jotain vikaa ennen ku tajus että soundit tulee multa . Kyllä V2 pitää paukkua... Mulla alkoi kanssa kytkin luistaa viime kesänä. Stormilta levysetti heavy duty jousilla jotain 100€ luokkaa ja alle tunnin homma. Pyörä vähän kallelleen ettei öljyt tuu pihalle, poski auki , vanhat rojut pihalle ja uudet sisään ja ei kun
  20.  
    Riittää kun on omalla jalalla.
    Pair valven kun poistaa niin vähenee pauke. Itsellä ei pauku koskaan vaikka M4 kokoputki.
    Semisynteettistä 10W-40 koneeseen. Jos on liikaa niin sekin saa kytkimen luistaan.
    Noista 10% vahvemmista jousista on kuullu huonoa juttua että ajan mukaan lässähtää alkuperäisiä lyhyemmiks. Barnettin heavy dutyt taas tekee kytkimen käytöstä yhtä perkelettä.

Jos on säädättäny pyörän pair valve paikallaan niin tottakai rupee paukkuun putkissa kun dyno haistelee että käy laihalla (pair valve syöttää ilmaa putkiin) ja pistää kartat huolella rikkaalle.