Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 82:sta
  1. #31
    Lainaa (sammy76 @ Marras. 16 2011,01:23) kirjoitti
    miten olit ajatellut pyöräsi huollettavan ilman avaimia?

    vai oliko kyseessä huolto jossa huollon ei tarvitse pyörää käynnistää todetakseen että kaikki on kunnossa ?
    Ei kyllä ne avaimet vietiin sinne huoltoa varten.
  2. #32
    Asiakaspalvelusta saatu tieto: Ensimmäinen hylkäävä päätös (eivät koskaan sitten lähettäneetkään sitä minulle kertomansa mukaisesti) perustui kuulemma siihen, ettei avaimia ollut tullut Pohjolaan. Toimitin heille kopion saantitodistuksesta, josta näkyy Pohjolan kuitanneen avaimet vastaanotetuksi.

    Tämän jälkeen tekivät (näin se minulle näyttäytyy) toisen hylkäävän päätöksen viikkoa myöhemmin. Sain tiedon toisesta päätöksestä asiakaspalvelusta (se eilen tullut päätös).
    Tulleessa päätöksessä peruste ei ole ollut avaimien puuttuminen vaan tämä - suoralainaus korvauspäätöksestä "emme voi pitää selvitettynä, että moottoripyörää on ylipäänsä viety kyseiseen liikkeen pihaan ilmoittamanne ajankohtana, tai myöskään selvitettynä sitä, että moottoripyörä on anastettu liikkeen pihasta. Tapauksessa ei tämän vuoksi ole näyttöä siitä, että tapauksessa on sattunut korvattavaa varkausvahinkoa."

    Eli todistusvelvollisuus jää minulle siitä, että pyörä on viety huoltoliikkeen pihaan ja että varkaus on tapahtunut.
  3. #33
    Lainaa (Kimaran @ Marras. 16 2011,07:25) kirjoitti
    - suoralainaus korvauspäätöksestä "emme voi pitää selvitettynä, että moottoripyörää on ylipäänsä viety kyseiseen liikkeen pihaan ilmoittamanne ajankohtana, tai myöskään selvitettynä sitä, että moottoripyörä on anastettu liikkeen pihasta. Tapauksessa ei tämän vuoksi ole näyttöä siitä, että tapauksessa on sattunut korvattavaa varkausvahinkoa."

    Eli todistusvelvollisuus jää minulle siitä, että pyörä on viety huoltoliikkeen pihaan ja että varkaus on tapahtunut.
    Eli mikä on syy, että vakuutusyhtiö epäilee teidän yrittävän vakuutuspetosta? Joku syyhän siihen täytyy löytyä vai onko ne nyt vaan "vitt...saan" päättänyt, että ei korvata..?


    Edit.2 piti hieman muokata uudelleen..



    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  4. #34
    Lainaa (Kimaran @ Marras. 16 2011,07:25) kirjoitti
    "emme voi pitää selvitettynä, että moottoripyörää on ylipäänsä viety kyseiseen liikkeen pihaan ilmoittamanne ajankohtana, tai myöskään selvitettynä sitä, että moottoripyörä on anastettu liikkeen pihasta. Tapauksessa ei tämän vuoksi ole näyttöä siitä, että tapauksessa on sattunut korvattavaa varkausvahinkoa."

    Eli todistusvelvollisuus jää minulle siitä, että pyörä on viety huoltoliikkeen pihaan ja että varkaus on tapahtunut.
    Aikamoista.

    Jos tuo on lopullinen vastaus, itse olisin laittamassa jo valitusta vakuutusyhtiöön korkeimmalle taholle - yksinkertaisesti ei käy selityksestä.
    Eli toisinsanoen varkausvakuutus pätee vain kotipihan parkissa?
    FXSB & ZX10R
  5. #35
    Jos tämä etenee vakuutusyhtiön puolelta (ja heidän kannaltaan) loogisesti, sieltä pitäisi seuraavaksi tulla syyte vakuutuspetoksesta.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  6. #36
    Lainaa (TeeMies @ Marras. 16 2011,07:52) kirjoitti
    Aikamoista.

    Jos tuo on lopullinen vastaus, itse olisin laittamassa jo valitusta vakuutusyhtiöön korkeimmalle taholle - yksinkertaisesti ei käy selityksestä.
    Eli toisinsanoen varkausvakuutus pätee vain kotipihan parkissa?
    Ei niillä "korkeimmilla tahoilla" ole mitään merkitystä näissä vakuutustapauksissa, nehän vaan hierovat lapasiaan kun alamaiset ovat lähetellet hylkypäätöksiä.
    Normaalin valituskaavan kautta tuossa kannattaa edetä.
    Vakuutuksenottajan tietysti kannattaa kaivaa kaikki faktat mihin voi itse vedota.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #37
    Lainaa (IlDuce @ Marras. 16 2011,08:07) kirjoitti
    Jos tämä etenee vakuutusyhtiön puolelta (ja heidän kannaltaan) loogisesti, sieltä pitäisi seuraavaksi tulla syyte vakuutuspetoksesta.
    Vakuutusyhtiö tutkii omien havaintojensa perusteella asiat, sen jälkeen vakuutusyhtiö joissain tapauksissa tekee joko tutkintapyynnön polliisille (kiikun kaakun tapaukset), tai jos näyttö petoksesta on varma, vakuutusyhtiö tekee suoraan rikosilmoituksen polliisille.
    Polliisi tutkii ilmoituksen mukaan mitä tutkii, ja jos on rangaistus- tai korvausvaatimuksia ilmoittajalla, juttu etenee syyttäjälle joka tekee syyteharkinnan.
    Mitään syytteitä ei tule siis automaattisesti.



    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #38
    Lainaa (Kimaran @ Marras. 16 2011,06:35) kirjoitti
    Lainaa (sammy76 @ Marras. 16 2011,01:23) kirjoitti
    miten olit ajatellut pyöräsi huollettavan ilman avaimia?

    vai oliko kyseessä huolto jossa huollon ei tarvitse pyörää käynnistää todetakseen että kaikki on kunnossa ?
    Ei kyllä ne avaimet vietiin sinne huoltoa varten.
    Eli veit avaimet jälkikäteen liikkeeseen? Tällöin pyörä oli myös siellä? Miksi tarvii puhelin- ja valvontakameratietoja todistamaan pyörän vientiä liikkeeseen?
  9. #39
    Jos ajoneuvossa on varkausvakuutus, ja se on asianmukaisesti lukittu, ja katoaa, vaikka avaimet löytyy omistajalta, niin kyllä kai tämä vakuutuskorvauksen piiriin kuuluva asia on, riippumatta siitä, mistä ajoneuvo on kadonnut. Tässä lienee nyt jotakin, mitä ei ole sanottu, taikka sitten ei ole aivan ymmärretty.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #40
    Lainaa (pecha @ Marras. 16 2011,09:17) kirjoitti
    Jos ajoneuvossa on varkausvakuutus, ja se on asianmukaisesti lukittu, ja katoaa, vaikka avaimet löytyy omistajalta, niin kyllä kai tämä vakuutuskorvauksen piiriin kuuluva asia on, riippumatta siitä, mistä ajoneuvo on kadonnut. Tässä lienee nyt jotakin, mitä ei ole sanottu, taikka sitten ei ole aivan ymmärretty.
    Usein huollot edellyttävät että "rattilukko" täytyy jättää lukitsematta, saattaa aiheuttaa kiistaa, en tiedä varmasti.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  11. #41
    Oma veikkaus mitä vakuutusyhtiö epäilee :
    Pyörän avaimet on jätetty avaimet virtalukkoon tai helposti löydettävään paikkaan pyörän viereen. Ja kun avaimia ei ole kuulunut.. Mutta mielenkiintoista jos vakuutusyhtiö on oikeasti hukannut avaimet. Jos ne on vastaanotettu postista niin henkilön nimi on kuitenkin kirjattu ylös joka ne on ottanut vastaan?

    Vakuutusyhtiön työntekijänä epäilisin että vara-avaimet on lähetetty vakuutusyhtiölle (tai jätetty lähettämättä kuten tämän tarinan mukaan)
    Olihan sulla noin uudesta pyörästä kaikki orkkisavaimet tallella jotka voit näyttää? Paitsi se joka hävisi postissa

    edit: hieman hämärä tarina, kenties jotain oleellista jätetään kertomatta vakuutusyhtiön loppulausumasta

    Kyllä epäilytti jättää omakin pyörä huoltoliikkeeseen ja avaimet jemmaan läheisyyteen.. Pitkäkyntinen kyttäämässä lähistöllä niin pyörä lähtee helposti väärille teille



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  12. #42
    Veikkaan, että tässä ei ihan kaikki faktat ole nyt pöydällä, kun sinänsä rutiinitapaus (varkaus) saa kuvatun lopputuloksen ja vakuutustutkijatkin ovat tapauksessa mukana.

    Pyörä on viety liikkeen pihaan, laitettu lukkoon ja pidetty avaimet itsellä. Sitten edellä kerrotun mukaan jossain vaiheessa avaimet on kuitenkin viety liikkeeseen (pyörä lienee silloin ollut siellä?). Liikkeestä soitettu, kun havaittu että "pyörä ei enää ole pihassa". Kuitenkaan liike ei pysty todistamaan pyörän tuontia, vaan apua haetaan valvontakameroista yms. Avaimet (kaikkiko?) hukkuneet. Lisäksi on tehty hylkäävä korvauspäätös, jota ei ole lähetetty asiakkaalle.

    Jotain taitaa olla vielä kertomatta.
  13. #43
    Lainaa (nipo @ Marras. 16 2011,08:40) kirjoitti
    Miksi tarvii puhelin- ja valvontakameratietoja todistamaan pyörän vientiä liikkeeseen?
    Tämän väitteen kumoamiseksi "emme voi pitää selvitettynä, että moottoripyörää on ylipäänsä viety kyseiseen liikkeen pihaan ilmoittamanne ajankohtana, tai myöskään selvitettynä sitä, että moottoripyörä on anastettu liikkeen pihasta. Tapauksessa ei tämän vuoksi ole näyttöä siitä, että tapauksessa on sattunut korvattavaa varkausvahinkoa."

    Kamera = kuva todistaisi meidän ja pyörän olleen paikalla
    Paikannustieto = operaattori todistaa meidän olleemme huollon pihalla

    Todistusvelvollisuus näyttää olevan meillä.
  14. #44
    Miksi teidän täytyy todistaa pyörän olleen huoltoliikkeen pihassa... eikö varkausvakuututuksenne muka ole voimassa koko Suomessa?

    En jättäisi huollon pihaan, jos huolto kiinni, ilman rattilukkoa, siitä voi kyllä tulla ropleema vakuutusyhtiön kanssa, jos sen on pystynyt vain taluttamaan pois paikalta. Ja avaimia jättäisin sinne vielä vähemmän, vaikka tämä toisikin logistisia haasteita.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  15. #45
    "Ei kyllä ne avaimet vietiin sinne huoltoa varten."
    Selvennätkö vielä tuota Kimaran että missä välissä veit ne avaimet sinne liikkeeseen? Oliko pyörä silloin vielä pihassa?
    Miksi et vienyt samalla vaivalla pyörää kun avaimiakin tällä myöhemmällä ajankohdalla?
    Jos huoltofirmalla oli avaimet pyörän kadotessa niin sehän on hyvä todiste vakuutusyhtiötä vastaan ettei sitä ole viety avaimilla.
    Vai oliko pyörä hävinnyt jo ennen kuin huoltopuljun kaverit tulivat töihin?

    edit: oliko ohjauslukko auki?



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  16. #46
    Pyörään on ollut vain 2 alkuperäistä avainta ja ne on toimitettu Pohjolaan saantitodistuksella todistettavasti eli ei ole teetetty yhtään avainkopiota.

    Asiantuntijan neuvo tältä aamulta oli, että kanne käräjäoikeuteen.
  17. #47
    Lainaa (Kimaran @ Marras. 16 2011,11:24) kirjoitti
    Pyörään on ollut vain 2 alkuperäistä avainta ja ne on toimitettu Pohjolaan saantitodistuksella todistettavasti eli ei ole teetetty yhtään avainkopiota.

    Asiantuntijan neuvo tältä aamulta oli, että kanne käräjäoikeuteen.
    Jaa, mitäs siinä kanteessa vaaditaan?
    Teitin meinaa pitää ensin mennä tuo normaali polku valitusrumbineen, tai sitten jos jokin uusi fakta oleellisesti ilmenee yhtiön taholta, vakuutusyhtiö oma-aloitteisesti raapaisee korjatun korvauspäätöksen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  18. #48
    Lainaa (TeeMies @ Marras. 16 2011,07:52) kirjoitti
    Eli toisinsanoen varkausvakuutus pätee vain kotipihan parkissa?
    Nähdäkseni ei taida päteä edes kotipihan parkissa näillä Pohjolan perusteilla.

    Kuinkas ajattelit todistaa, että
    1. olet tullut kotipihaan
    2. olet tullut pyörällä kotipihaan
    3. olet tullut pyörällä kotipihaan nimenomaiseen aikaan
    4. olet jättänyt mitään parkkiin kotipihaan
    5. jättänyt parkkiin nimenomaisen pyörän
    6. kuka on pyörän ottanut pihasta
    7. jos joku on ottanut ja niin miten todistat ottajan olevan varas
    ilman kameravalvontaa ja ties mitä vielä sen lisäksi.

    Kiitos kaikille kommentoijille.
    Onko kellään tiedossa asiantuntijaa, joka on hoitanut näitä korvausjuttuja vakuutusyhtiöitä vastaan?
  19. #49
    Lainaa (Kimaran @ Marras. 16 2011,10:40) kirjoitti
    Lainaa (nipo @ Marras. 16 2011,08:40) kirjoitti
    Miksi tarvii puhelin- ja valvontakameratietoja todistamaan pyörän vientiä liikkeeseen?
    Tämän väitteen kumoamiseksi "emme voi pitää selvitettynä, että moottoripyörää on ylipäänsä viety kyseiseen liikkeen pihaan ilmoittamanne ajankohtana, tai myöskään selvitettynä sitä, että moottoripyörä on anastettu liikkeen pihasta. Tapauksessa ei tämän vuoksi ole näyttöä siitä, että tapauksessa on sattunut korvattavaa varkausvahinkoa."

    Kamera = kuva todistaisi meidän ja pyörän olleen paikalla
    Paikannustieto = operaattori todistaa meidän olleemme huollon pihalla

    Todistusvelvollisuus näyttää olevan meillä.
    Tässä on nyt jotain mitä et kerro ja toisaalta kertomuksessasi on ristiriitaa (sekö on herättänyt yhtiön erityisen mielenkiinnon?). Jos olisi ihan normi case liikkeen pihalle lukkoon jätetty pyörä ja sille on jopa todistajat (liike), niin lopputulos ei olisi tämä.

    Edit: Se, että on johonkin aikaan illasta oltu kameran kuvassa pihalla tai kännykkä on ollut siellä, ei tietysti kovin paljoa todista, jos jokin muu epäilyttää.



  20. #50
    Kertoisitko vielä että oliko pyörä huollon pihassa kun toimitit avaimet heille?
  21. #51
    Lainaa (pecha @ Marras. 16 2011,09:17) kirjoitti
    Jos ajoneuvossa on varkausvakuutus, ja se on asianmukaisesti lukittu, ja katoaa, vaikka avaimet löytyy omistajalta, niin kyllä kai tämä vakuutuskorvauksen piiriin kuuluva asia on, riippumatta siitä, mistä ajoneuvo on kadonnut.
    Niinhän sitä moni luulee, kun vakuutuksen ottaa ja sitä maksaa.

    Jyk4 - Oliko pohjola vastaanottanut lähetyksen? -> Joo on ottanut vastaan, mutta "ei ole saapunut" eli allekirjoitus on olemassa ja minulle on toimitettu asiasta kopio.

    Nyt on asiantuntija palkattu hommaa hoitamaan.
    Laitan tietoa tulemaan, jos muutosta suuntaan tai toiseen tapahtuu.

    Nyt lähden vaihtamaan vakuutusyhtiötä muihin ajopeleihin. Pohjola tulee liian kalliiksi.
  22. #52
    Kimaran jätti edelleen vastaamatta noihin meidän kysymyksiin missä ei pitäisi olla mitään salaista, joten olen toistaiseksi vahvasti vakuutusyhtiön puolella tässä tapauksessa.
    Jos samanlaista kiertelyä ja epäselvyyttä on vakuutusyhtiön kanssa asioidessa niin en ihmettele yhtään että korvaukset on evätty



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  23. #53
    Täytyypä kyllä sanoa, että jotenkin Kimaran selitykset ontuu ja koko tapaus ns. haisee...

    Miksi mopo piti viedä huoltoyhtiön pihaan ja sitten kuitenkin avaimet "toimitettiin" jälkeenpäin huollolle?

    Eikö olis ollut kätevämpi tehdä koko homma huollon auki ollessa, koskapa avaimet on ymmärtääkseni viety jälkeenpäin huollon avoinna ollessa, mitä mopolle on muka voitu tehdä ilman avaimia, miksi siis viedä mopo ensin ja avaimet sitten?

    En ymmärrä...?
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  24. #54
    Lainaa (Chivas067 @ Marras. 16 2011,19:32) kirjoitti
    Täytyypä kyllä sanoa, että jotenkin Kimaran selitykset ontuu ja koko tapaus ns. haisee...

    Miksi mopo piti viedä huoltoyhtiön pihaan ja sitten kuitenkin avaimet "toimitettiin" jälkeenpäin huollolle?

    Eikö olis ollut kätevämpi tehdä koko homma huollon auki ollessa, koskapa avaimet on ymmärtääkseni viety jälkeenpäin huollon avoinna ollessa, mitä mopolle on muka voitu tehdä ilman avaimia, miksi siis viedä mopo ensin ja avaimet sitten?

    En ymmärrä...?
    Tapauksesta en mitään tiedä mutta toisinaan voi olla tilanne että mopo viedään huollon tiloihin silloin kun on mahdollista järjestää paluukyyti. Avaimet voi sitten viedä erikseen itse ajamalla sillä kakkoskulkineella.

    Voisi veikata että mopo katos pihalta enennkuin huoltoliike sen otti työn alle ja olivatko edes huomanneet yhtä ylimääräistä mopoa pihassa (joka oli ehkä jo varastettu).

    Mopokorjaamo tuskin haluaa sotkeutua asiaan ja antaa lausuntoja vakuutusyhtiölle kuinka heidän omat käytäntönsä töiden vastaanottoon ei kestä tarkastelua (avaimet postilaatikkoon, kyl se sielt löytyy) joten eivät ota kantaa, eivät ole nähneet mopoa.
  25. #55
    Lainaa (mpoli @ Marras. 16 2011,21:00) kirjoitti
    Lainaa (Chivas067 @ Marras. 16 2011,19:32) kirjoitti
    Täytyypä kyllä sanoa, että jotenkin Kimaran selitykset ontuu ja koko tapaus ns. haisee...

    Miksi mopo piti viedä huoltoyhtiön pihaan ja sitten kuitenkin avaimet "toimitettiin" jälkeenpäin huollolle?

    Eikö olis ollut kätevämpi tehdä koko homma huollon auki ollessa, koskapa avaimet on ymmärtääkseni viety jälkeenpäin huollon avoinna ollessa, mitä mopolle on muka voitu tehdä ilman avaimia, miksi siis viedä mopo ensin ja avaimet sitten?

    En ymmärrä...?
    Tapauksesta en mitään tiedä mutta toisinaan voi olla tilanne että mopo viedään huollon tiloihin silloin kun on mahdollista järjestää paluukyyti. Avaimet voi sitten viedä erikseen itse ajamalla sillä kakkoskulkineella.

    Voisi veikata että mopo katos pihalta enennkuin huoltoliike sen otti työn alle ja olivatko edes huomanneet yhtä ylimääräistä mopoa pihassa (joka oli ehkä jo varastettu).

    Mopokorjaamo tuskin haluaa sotkeutua asiaan ja antaa lausuntoja vakuutusyhtiölle kuinka heidän omat käytäntönsä töiden vastaanottoon ei kestä tarkastelua (avaimet postilaatikkoon, kyl se sielt löytyy) joten eivät ota kantaa, eivät ole nähneet mopoa.
    Näin minäkin asian ymmärsin. Mutta se nyt vaan on selvä, että orgin selvännäkijä-CSI-Grissomit tietää asian aina paremmin..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  26. #56
    Lainaa (Chivas067 @ Marras. 16 2011,19:32) kirjoitti
    Täytyypä kyllä sanoa, että jotenkin Kimaran selitykset ontuu ja koko tapaus ns. haisee...

    Miksi mopo piti viedä huoltoyhtiön pihaan ja sitten kuitenkin avaimet "toimitettiin" jälkeenpäin huollolle?

    Eikö olis ollut kätevämpi tehdä koko homma huollon auki ollessa, koskapa avaimet on ymmärtääkseni viety jälkeenpäin huollon avoinna ollessa, mitä mopolle on muka voitu tehdä ilman avaimia, miksi siis viedä mopo ensin ja avaimet sitten?

    En ymmärrä...?
    Minäkin olen vienyt pari kertaa pyöräni jo edellisenä iltana huoltoliikkeen pihaan ja muijan kyydillä himaan. Ennen töihin menoa käynyt heittämässä avaimet, jotta olen voinut jatkaa työmatkaani autolla.
    Eli ei kauhean tavatonta.
    ex-Suzuki GSX-R 750 K8
  27. #57
    Lainaa (lepi @ Marras. 16 2011,21:05) kirjoitti
    Lainaa (Chivas067 @ Marras. 16 2011,19:32) kirjoitti
    Täytyypä kyllä sanoa, että jotenkin Kimaran selitykset ontuu ja koko tapaus ns. haisee...

    Miksi mopo piti viedä huoltoyhtiön pihaan ja sitten kuitenkin avaimet "toimitettiin" jälkeenpäin huollolle?

    Eikö olis ollut kätevämpi tehdä koko homma huollon auki ollessa, koskapa avaimet on ymmärtääkseni viety jälkeenpäin huollon avoinna ollessa, mitä mopolle on muka voitu tehdä ilman avaimia, miksi siis viedä mopo ensin ja avaimet sitten?

    En ymmärrä...?
    Minäkin olen vienyt pari kertaa pyöräni jo edellisenä iltana huoltoliikkeen pihaan ja muijan kyydillä himaan. Ennen töihin menoa käynyt heittämässä avaimet, jotta olen voinut jatkaa työmatkaani autolla.
    Eli ei kauhean tavatonta.
    Joo ja ainakin mun edellisessä mopossa oli jopa niin, että huoltoliike kertoi, että mopedi pitää tuoda edellisenä iltana, muuten ei saa venansäätöä tehtyä, kun ei ehdi tarpeeksi jäähtyä. Mä tosin vein sen silleen, että liike oli vielä auki, mutta ei tuo kovin tavatonta ole minunkaan mielestäni.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  28. #58
    Joo, sen verran kommentoin että jos Kimaran yhtä huonolla ulosannilla selventää tätä vakuutusyhtiölle niin varmasti 'haisee' nenään.

    Sillähän nyt ei ole mitään merkitystä vaikka olisit jättänyt pyöräsi yöksi juna aseman parkkikselle. Varkaus on varkaus ihan joka paikassa ja siksi en ymmärrä että mitä tässä tapauksessa hyödyttää selvittää että mistä se pyörä sitten loppupeleissä vietiin. Siihen taas että pyörä vietiin etukäteen huoltoyhtiön pihalle voi olla miljoona syytä, kuten vaikka että seuraksi päiväksi on luvattu sadetta ja jo mainutut kyyti sun muut seikat.

    Se mikä mua sitten yleisesti kiinnostaa tässä on se,
    ette itellä on vanhempi pyörä missä ainakin yksi avain on jollain edellisellä omistajalla (ei löydettävissä) ja mulla siis kaksi avainta joista toinen on teetetty. Jos pyörä nyt sitten pöllitään niin miten on korvausten laita?



    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  29. #59
    Ei noilla avaimilla ole mitään tekemistä korvausasian kanssa. Vakuutus on voimassa vaikka mopoon ei ole ainuttakaan avainta.
    Mopo viedään kovin usein ilman että sitä ajetaan pätkääkään. Pakettiautoon vain ja johonkin talliin ja puretaan ja myydään palasina.
    Silloin kun mopo pöllitään tehdään ilmoitus poliisille, joka tekee asiasta tarvittavat asiakirjat. Tehdyt asiakirjat kiikutetaan vakuutusyhtiöön ja tehdään vahinkoilmoitus, ei siihen avaimia tarvita.
    Jos vakuutusyhtiö sitten epäilee tapauksen aitoutta niin heillä on näyttövelvollisuus petoksesta ja se aiheuttaa tietysti tutkimukset taasen viranomaiselle.
    Se, että vakuutustarkastaja sanoo epäilevänsä vakuutuspetosta, on hänen mielipiteensä, ei mikään lainvoimainen päätös.
    Kotivakuutuksessa on oikeusturvavakuutus ja sitä voi käyttää kun nujakoidaaan vakuutusyhtiötä vastaan.
    Jos vastapuolella ei ole muuta kuin mielipide he ovat todella heikoilla.
    Asian voit tarkistaa helposti pyytämällä asiakaskansiostasi kopion kaikkine tietoineen pitäen sisällään joka ainoan sähköpostin ja kirjatun puhelun sekä asiaa käsitelleiden nimet ja lausunnot koontipaperineen. Vain sitä materiaalia joka löytyy asiakaskansiostasi voidaan jutussa käyttää heidän puoleltaan.
    Asiakaskansion joutuu vakuutusyhtiö antamaan paperiversiona kerran vuodessa veloituksetta.
  30.  
  31. #60
    Lainaa (lp1234 @ Marras. 17 2011,08:18) kirjoitti
    Ei noilla avaimilla ole mitään tekemistä korvausasian kanssa. Vakuutus on voimassa vaikka mopoon ei ole ainuttakaan avainta.
    No ei ehkä loppukädessä olekaan, mutta ainakin uudemmissa pyörissä (ja autoissa), joissa on ajonestolaite, avaimista on kyllä tullut arvoesineitä. Eikä varmasti ainakaan nopeuta vakuutuskorvausten saamista, mikäli yksikin ajonestolaitteellisen pelin avain uupuu.

    Vanhemmissa laitteissa, joissa on pelkkä mekaaninen avain eikä ajonestoa, on tietenkin jo vähän hankalampi edes tietää, montako kopiota avaimista on teetetty. Ajonestolaitteessa on yleensä joku maksimimäärä, mitä systeemiin koodattuja avaimia saa olla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen