Höckeri on musta...(TwinTenox @ Marras. 19 2011,22:17) kirjoitti
Latauksessa on eri koulukuntia, mulla on optimaten piuha kiinni akussa ja pyörä ylläpitolaturissa melkein jatkuvasti. Kaipa se irrottaminen olisi "parasta" mutta eipä ässä eikä sen puoleen gessukaan ole huonoa ylläpitolatauksesta tykänneet.
Ei se haittaa jos se on musta. Siinä vaiheessa kun tuollaisen hankin menee katteet maalarille muutenkin. Ens kausi ainakin ajetaan vielä orkkissävyissä.
Irroitin nuo piuhat, kun on parin minuutin homma, ja latasin Ctekillä akun. jätin piuhat irti ja latailen pari- kolme kertaa talven aikana. Tuskin pääsee ennen maaliskuuta baanallekaan enää.
Edit: Tuon virran ulostulon kautta saisi ladata akku kiinni, mutta sitten pitäisi kai olla jokin BMW:n oma laturihässäkkä.
Retired
Itse valitsin ylläpitolatauksen akku kiinni (mukavuudenhalun lisäksi) siksi, että muistaakseni gs:n ohjekirjassa sanottiin että ilman akkua pyörän sähköaivo unohtaa kuluvan pvm:n ja huoltonäyttö ei toimi oikein... JA pvm:n voi asettaa tietenkin vain valtuutetussa BMW-huollossa. En tiedä koskeeko ässää ollenkaan ja kun tuli tuo optimaten liitinkin asennettua jo kesällä niin annan akun olla kiinni.
Harkitsin bemun omaa laturia, mutta kun oli optimeitti jo tallissa niin päädyin ostamaan vaan tuon optimaten töpselin![]()
Eipä taida koskea S:ää tuo, kun käsittääkseni siinä ei ole huoltoilmaisinta lainkaan (tai päivämäärää sen puoleen). Ainakaan ohjekirjasta en ole löytänyt mitään noihin viittaavaa.
Sellainen kävi mielessä, että mahtaako Ctekkiin saada sellaista plugia jolla voisi sitten ladata tuosta virran ulosotosta akku kiinni? Pitänee tutkia asiaa. Ctekin mukana tuli kyllä piuha jonka voisi jättää akkuun kiinni, mutta kun eivät kerta suosittele akun lataamista kiinni ollessa muuta kautta kuin tuo em. ulosotto niin enpä taida laittaa tuotakaan.
Retired
Olet oikeassa, tarkastin itsekin ohjekirjasta... Eli gessun sähköaivo on "päivitettyä" mallia.(TwinTenox @ Marras. 21 2011,13:49) kirjoitti
Tässä taisi olla vielä sellainen hauskuus, että ulosoton kautta normilaturilla yrittäessä känniväylä sulkee piiriin jonkin ajan kuluttua. Bemarin oma laturi kutittelee väylää ajoittain että piiri pysyy auki. Tosin en tiedä koskeeko tämäkin vain uudempia tekniikan ihmeitä...kirjoitti
Joo, enköhän mä selviä ilman plugiakin, kun on jo johdot irti ja seuraavaksi kun ne lyön kiinni saakin asettaa kelloon jo kesäajan.
Retired
Noin on kuin s&s kirjoittaa. R12S:n virtapistokkeesta katoaa sähkö muutaman hetken kuluttua kun pyörän sammuttaa.(s&s @ Marras. 22 2011,12:11) kirjoitti
Mulla on C-Tekin liitosjohto kiinni suoraan akussa (sulake on johdossa) ja liitin on penkin reunan alla siten että laturin saa kiinni ilman penkin irroitusta.
Öljynä olen käyttänyt Castrolin GPS, perä- ja vaihteistoöljynä Castrolin SAF-XO.
Mitä huoltoihin tulee, niin jarrunesteiden vaihto ei ole iso homma. Tapahtuu aivan samalla tavalla kuin "tavallisiinkin" pyöriin.
Muutkin huoltotyöt voi halutessaan tehdä itse. Kuten venttiilien tarkistus ja tarvittaessa säätö on helppo ja nopea tehdä, wanhan ajan ruuvisäätö
Peräöljyn vaihtokin on helppo, kuten ek@ aiemmin kirjoitti.
Kuten mcHuurre kehoittaa, "Tänne miähet Go" => *http://www.bmwsportbikes.fi/ kannattaa poiketa
Quot homines, tot sententiae.
Kirkkaat takavilkunlasit tuli ja sopivat kyllä tuon kirkkaan takavalon kaveriksi paljon porkkanoita paremmin. Eli talven tallikustomoinnit on nyt tehty. *
Harmittaa kun ei ole nyt varaa maalautukseen, mutta kun ei ole, niin ei ole. Lisäksi takavanteen voisi irroitella ja viedä uudelleen rengastettavaksi, mutta ei ole sopivaa pukkia. Tosin pitää miettiä josko köyttäisi mopon kattoon..
Edit: ja kertauksena 2012 suunnitelmat on:
- Takarenkaan uusiminen.
- Keväällä heti perä- ja vaihteistoöljyjen vaihtoon ja vikakoodien lukuun (rpm homman selvittely).
- Kesällä kun 25tkm mittarissa vaihtoon moottoriöljyt, suodatin, ilmansuodatin ja tulpat, sekä venttiilien säätö.
- Eturenkaan uusiminen.
Noiden jälkeen sitten mietin josko tekis itte noita huoltoasioita.
Retired
Jahans. Huoltoasioita kävin kysymässä ja takarenkaita. Metzelerin Z8:a suositteli, mutta on kovin suolaisen hintainen.. Kuulemma BMW:n yksipuolisen haarukan takia osa renkaista ei tahdo kestää pyörissä (mm. Pilot Road II/III Misukat). Onko faktaa? Z6 Metzeler olisi toinen vaihtoehto ja Pirelli Angel kolmas - enkä tuota Misukkaakaan ihan vielä ole valmis hylkäämään. Onko tuon Z8:n kestävyys oikeasti niin paljon parempi, että kannattaa sijoittaa n. 1/3 enemmän rahaa siihen?
Pienemmässä huoltopaikassa Porissa perä- ja vaihteistoöljyjen vaihto ja uusi takarengas ja myöhemmin sitten on tarkoitus varata Heinolta testeriaika.
Retired
Ctekiin saa tuon osan alkuperäisenä, mulla on kottarainen latauksessa just tuollain ja hyvin on pelittänyt.Sellainen kävi mielessä, että mahtaako Ctekkiin saada sellaista plugia jolla voisi sitten ladata tuosta virran ulosotosta akku kiinni?
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Tämä aihepiiri kiinnostaa muakin, ensi kesänä on luultavasti vaihto edessä... Olin jo oikeastaan valinnut nuo PR3:t mutta pitääpä katsella siten vielä muitakin vaihtoehtoja. Tällä hetkellä alla on ilmeisestikin ensiasennusrenkaat eli metukan sportec m-1:t, ihan ok ja ajettu noin 4 tonnia (tosin takanen on varmaan tonnin jälkeen valmis). Joskus katselin vanhoja webikirjoitelmia ja M-3:sta oli suositeltu mutta luulisi että nykyään olisi enemmän vaihtoehtoja.
Tuolta löytyy Z8:t mielestäni kohtuulliseen hintaan. http://reifenversand.com/wbc.php?sid...yre+selection+
BMW R850R -02
web: www.oilhead.org
mail: info@oilhead.org
Voi jestas mitä p*askaa mun mielestä. Mites sitten näissä Ducateissa kun sattuu olemaan ensiasennus renkaina tuota pirelliä (millon mitäkin mallia)? Ja haarukka kun sattuu monessa Duccessa olemaan tätä mukamas rengasta "rasittavampaa" (ykspuoleista mallia), entäs Trumpeteissa, mitä rengasta ne käyttää?. Aikanaan mulla oli BMW K1200R Sportissa Pilot Road 2.set aina alla edessä / takana ja kesti ihan tautisen hyvin vaikka ko. masiinassakin oli tämä "super rasittava" ykspuoleinen svingi.
Kyllä ne voimat sinne renkaalle on aivan samat riippumatta ripustuksista, varmaan ko. myyjä väittää myös samalla logiikalla, että BMW:n telever etupäähän ei kannata laitella tiettyjä donitseja ollenkaan jne jne. Käyppä piruuttaan kysäsemässä? HEHHEH! Tää on tätä puhtaasti nykypäivänä niin yleistä hifistelypaskaa, jonka varjolla koitetaan myydä milloin mitäkin. Ja aivan takuulla tuollakin myyntipuheella saa myytyä renkaita, saa omistaja sitten kehua kuinka hänellä on alla sellaset "speciaalikumit" kun on niin "speciaali" toi takapään ratkaisukin nääs. Sitä haluaa pieni ihminen alitajuisesti aina uskoa tän tyyppisiä myyntipuheita... Ego kun janoaa erottumista massasta tavalla tai toisella, ja kyllä sen myyntimieskin tietää. Tottakai!
Takaisin asiaan... Eli toki jos aletaan vertaamaan vaikkapa jäykkäperää ja normaalihaarukkaa, ni sitten voisin kuvitella että renkaalle kohdistuvat voimat ovat suurempia. Tämä puhtaasti siksi, että toisessa on joustoa svingissä joka suodattelee pahimmat moukut, ja toisessa ei.
Se tietty lienee fakta, että VANTEILLA on rakenteen puolesta omat vaatimuksensa kun vertaillaan yks puoleista / normaalia haarukkaa, mutta sinne ne "supervoimat" sitten jää. Oikeen pisti ääneen nauratteleen tällanen tuuba, missä liikkeessä jos saan kysyä?!?
P.S: Z8 voi tietysti olla kestävä rengas noin muuten verrattuna näihin muihin, mutta svigin tyypillä ei ole tän asian kanssa mitään tekemistä...
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 01.03.2012 klo 18:43.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Siksipä kysyinkin täällä, että onko faktaa. En tiedä muuta kuin sen, että kokemusta myyjällä on pyöristä ja huoltamisesta yms. paljon. En kuitenkaan koskaan ala sokeasti uskomaan myyjien puheisiin. Itse ajattelin alunperin PRIII:a, mutta niistä on tullut myös sellaista infoa, että kuluvat nopeammin kuin PRII malli.
Alkoi taas vituttaa tuo renkaiden hinnoittelu Suomessa. Z8 on 2x kalliimpi kuin tuon linkin hinnat... Mä taas en ala tilaamaan netin kautta - mikä on tietty omaa mokaa - joten maksan sitten vaan enemmän.
Kysyisin vielä, että mitä peräöljyä ja vaihteistoöljyä suosittelette? (numeeriset arvot ja merkki)
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 01.03.2012 klo 18:53.
Retired
Mulla on K1200Rs:n takasena Pilot Road II, nyt ajettu noin 13 000km ja alkaa olla kantikas jo. Vielä sillä ajaa noin pari tuhatta joten ei minusta huonosti lainkaan. En polta kumia mutta ihan täydet kiihdytykset silloin tällöin. Edessä Metzeler Z6
sjettu noin 8000km ja samalla lailla kantikas. Paineet ollut 0,3 yli suosituksen mutta silti kuluu ihan nopsaan. Painava pyörä ja kuski niin ilmeisesti pitää vielä enemmän laittaa painetta gummeihin. En usko että tuo yksipuolisuus vaikuttaa mitenkään...
Honda XL1000VA 2006
Ok, kiitoksia rengasinfosta. Mietin vielä tuota PR III:a. Pitänee yrittää etsiä tietoa sen todellisesta kestävyydestä. Castrolin öljyillä ei ilmeisesti mene paljoa metsään noissa perä- ja vaihteistoasioissa?
Edit: Kysäisin tuota renkaan vaihtohintaa jos tuo oman renkaan. 40e. Ostaessa renkaan firmasta tuo sisältyy hintaan. Kaventaa tuota hinnaneroa aika tavalla ainakin PRIII:n kohdalla.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 02.03.2012 klo 10:09.
Retired
Tuo renkaanvaihtohinta riippuu onko vanne vai mopossa, jos on pelkästä vanteesta kyse niin on melko suolainen hinta.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Njoo. Siksipä se varmaan on suolainen, kun menee sitten kauppiaan rengaskatteet jos jokainen tuo omansa. Minkäs teet. Vannetta en saa itse irti, kun ei ole paikkaa missä nostaa pyörä kattoon, eikä ole tuohon swingiin sopivaa nostinta. Kolmannekseen samaan syssyyn on tarkoitus teettää tuo perän / vaihteiston huolto joten ottavat vanteen irti joka tapauksessa siinä hommassa. 20e jää hinnaneroksi PR III:lle ja veikkaan että kokonaishuollon hinnasta saanee tinkattua tuon jos ottaa renkaankin ko. firmasta. Nää on aina näitä näiden kummien kanssa Suomessa.![]()
Retired
Kysäisen vielä piruuttaan noita huoltoja ja renkaita Tampereen Heinolta. Tie vaikka olisi kilpailukykyiset hinnat.Testerihinta on 28e, mutta en tiedä sisältääkö se ohjelmistojen päivitystä tai mitään muutakaan. Selvinnee lähiaikoina.
Ohjelmistojen päivitys on yllättävän halpaa, se sisältyy testeriveloitukseen, joka on 28e.Z8 on kallis Heinollakin, pelkkä takarengas maksaa enemmän kuin Z6 sarja. Pistää miettimään. Perä- ja vaihteistoöljyt + synkkaus + testeri ja ohjelmat + Z8 taakse = 450e. Yllättävän liki pienemmän pajan hintaa menee. Oikeastaan alle jos miettii että tuonne on pakko kuitenkin viedä synkkaukseen ja testeriin yms. Tässä taitaa käydä nyt niin, että lähden tuonnepäin keväällä.
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 02.03.2012 klo 22:32.
Retired
Tuolla näyttäis olevan aika halpaa, 150 egee 180/55/17 mallin Z8:sta ei ole mun mielestä enää paha...
https://mprenkaat-store.com/roadtec-...72knrpqhthadt0
Pikkasen houkuttelis noilla hinnoilla laittaa moinen Z8 setti itellekkin alle ens keväänä. Ainakin kehuvat kulutuskestävyyttä jne. ja euroopan turneeta kun olis edessä.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
190/50/17:kin on vaatimattomasti yli 120e halvempi kuin Suomen normaali listahinta. En käsitä mistä tuo ero repeää. Luulisi esim. mp-liikkeillekin tulevan kohta halvemmaksi tilata tuolta kuin normaalin maahantuojan kautta. Vai liikkeetkö tuon vetää välistä - epäilen etteivät. Harmittaa yhtäkaikki, kun sitten taas tuo vaihtotyön osuus kallistuu ja / tai renkaan vienti vaihtopaikalle hankaloituu.
Noh. Pistin pyörän käymään ja käytin kuumaksi tänään. Sen reilun 5min. aikana ei harmittanut mikään.![]()
Retired
Z6 on Heinolla 70e halvempi kuin Z8. Täytynee googlailla tuon kestävyyttä yms. Tai sitten täytyy miettiä miten veisin sinne oman PRIII:n..
Retired
Kunnon pölyjen pyyhiminen ja tuplavahaus tehty. Uusia kuvia tulossa pari kappaletta myöhemmin tänään - vaikkei tuossa nyt muuta uutta ole kuin takavilkunlasit...
Samalla katselin takarengasta ja melkeinpä joudun vaihtamaan sen ennen Tampereen (R.M. Heino) keikkaa. En taida uskaltaa ajaa sinne asti tuolla klisulla. Ainakin vaikuttaa siltä, että metallit on jo varsin liki pintaa. Rengasvalinta on nyt tässä vaiheessa kolmen kauppa. Metzeler Z6 tai Z8, taikka sitten Michelin PR III. Melko varmasti jompikumpi jälkimmäisistä. Ajokuumetta on jo ilmassa ja mukavan keväiseltä näyttää - poislukien kotitie...
Z8 tilattu. 175e alle laitettuna.(Olikin vain 170e, kun vein pelkän vanteen + lupasi rabattia seuraavasta ostosta.)
http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/download.html Kolme uutta kuvaa tuolla.![]()
Viimeksi muokannut: TwinTenox; 08.05.2012 klo 01:28.
Retired
2012 kausi avattu. En muistanutkaan miten tuo menee kuin ajatuksen voimalla ja istuu käteen kuin hansikas.
s&s - tuli mieleen, että kun kysyin noista ruiskunpäivityksistä niin vastasivat että ohjelmistopäivitykset tulevat isompina paketteina, jossa sitten on (tai ei ole) mukana ruiskun ohjelmat yms. Eli päivittää koko pyörän uuteen ohjelmistoon. Eivät siis osanneet sanoa juuta tahi jaata tuohon tässäkin ketjussa olevaan ohjelmistoon.
Retired
uuh kun se on nätti pyörä. Siisti noilla hillityillä raidoilla!
Honda XL1000VA 2006